Über eWay-CRM

CRM-Tools innerhalb von e-Way CRM sind in Outlook integriert und ermöglichen die weitere Nutzung und Erweiterung des Systems. Diese Software macht das Marketing einfach und effizient, da sie bei der Erstellung strategischer Pläne, dem Versenden von Massen-E-Mails, der Generierung von Leads und der Auswertung helfen kann. Die Lösung verfügt auch über Tools, um erfolgreiche Verkäufe zu erzielen. Das CRM speichert zusammen mit Outlook Daten zu den Kunden und ermöglicht Nutzern den Zugriff darauf. Die Software bietet auch ein Projektmanagementmodul, das die Automatisierung des Workflows ermöglicht. Darüber hinaus ist die Bewertung der Geschäftsleistung mit dem in dieser Software verfügbaren Analysetool möglich. Profis können das Tool auch als Webanwendung oder über mobile Geräte verwenden. Die Lösung funktioniert offline, sodass Mitarbeitende Geschäftschancen verfolgen und mit Kunden auch von entfernten Standorten aus interagieren können, an denen das Internet nicht verfügbar ist.
eWay-CRM Software - 1
eWay-CRM Software - 2
eWay-CRM Software - 3
eWay-CRM Software - 4
eWay-CRM Video
eWay-CRM Software - 1 - Vorschau
eWay-CRM Software - 2 - Vorschau
eWay-CRM Software - 3 - Vorschau
eWay-CRM Software - 4 - Vorschau

eWay-CRM Preis

eWay-CRM bietet eine Gratisversion, aber keine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von eWay-CRM ist ab 20,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
20,00 $/Monat
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Nein

Alternativen für eWay-CRM

Tableau

4,6 (2326 Bewertungen)
Tableau ist eine integrierte Business Intelligence- und Analyselösung, mit der wichtige Geschäftsdaten analysiert und...

Salesforce Service Cloud

4,4 (787 Bewertungen)
Service Cloud von Salesforce ist eine cloudbasierte Kundenservice-Management-Lösung, die entwickelt wurde, um Kundenserv...

HubSpot Marketing Hub

4,5 (6178 Bewertungen)
HubSpot ist eine führende Wachstumsplattform. Über 52.000 Kunden in mehr als 100 Ländern nutzen die herausragende...

Wrike

4,3 (2790 Bewertungen)
Wrike ist eine cloudbasierte Projektmanagement-Plattform für Teams ab 20 Mitarbeitenden, die sowohl für große Unternehme...

Teamwork.com

4,5 (911 Bewertungen)
Teamwork ist eine cloudbasierte Projektmanagementlösung, die Unternehmen Funktionen zur Verwaltung verschiedener...

Freshdesk

4,5 (3380 Bewertungen)
Freshdesk ist ein Helpdesk-System und eine Lösung, die den Kundenservice für dein Team vereinfacht und dabei hilft, ein...

Salesforce Marketing Cloud Account Engagement

4,1 (650 Bewertungen)
Pardot, ein Salesforce-Unternehmen, wurde für Organisationen geschaffen, deren Schwerpunkt auf B2B- (Business-to-Busines...

Infor OS

4,1 (53 Bewertungen)
Birst, eine Infor Company, bietet eine webbasierte, vernetzte BI- und Analytics-Lösung, die Erkenntnisse verschiedener...

Bitrix24

4,2 (945 Bewertungen)
Bitrix24 ist ein Online-Workspace für kleine, mittlere und große Unternehmen. Die Lösung beinhaltet über 35 integrierte...

Zendesk Suite

4,4 (4037 Bewertungen)
Zendesk ist eine cloudbasierte Helpdesk-Management-Lösung, die anpassbare Tools zur Erstellung eines Kundenserviceportal...

Zoho Desk

4,5 (2200 Bewertungen)
Zoho Desk ist eine cloudbasierte Helpdesk-Lösung von Zoho Corporation, die Unternehmen jeder Größe bedient. Zu den...

Insightly

4,0 (660 Bewertungen)
Insightly ist eine SaaS-basierte CRM-Lösung für wachsende mittelständische Unternehmen. Mehr als 1,5 Millionen Nutzer...

Dynamics 365

4,4 (5797 Bewertungen)
Microsoft Dynamics 365 ist ein cloudbasiertes CRM-Ökosystem für kleine, mittlere und große Unternehmen mit Fokus auf...

Freshsales

4,5 (618 Bewertungen)
Freshsales ist eine cloudbasierte CRM-Lösung, die Unternehmen aus verschiedenen Branchen bei der Verwaltung ihrer...

Salesforce Sales Cloud

4,4 (18790 Bewertungen)
Die Salesforce Sales Cloud ist eine On-Demand-CRM-Plattform, die Anwendungen für kleine, mittlere und große Unternehmen...

Nutzerbewertungen zu eWay-CRM durchsuchen

704 von 704 Bewertungen
Sortieren nach:
Joëlle
  • Branche: Konsumgüter
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 12.4.2021

Eway

Vorteile

Übersichtliche Plattform
alle Informationen auf einen Blich

Nachteile

Mir gefällt alles gut.

Pavol
Pavol Mehr Details anzeigen
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 30.1.2025

Very handy crm with lots of integration possibilities

Vorteile

that is modular, very flexible und built into the outlook as add-in

Nachteile

some features to program is rather complicated, but with help of the videos of instructions it can be done

Heiko
  • Branche: Logistik & Lieferkette
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
3
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 20.2.2025

Very good solution if you want a full integreted system with Outlook.

We did run a test for 3 weeks now and the experiance is very good. There is still a lot of work to be done to be able to generate and design the offers to be issued out of the system

Vorteile

The way you can customise the screen (Forms) with the Formular Designer. We will start with one licence to continue the setup. If the CRM works we will invetsigate the possiability to use the Project function to build our custom TMS System (Transport Management System) with project costing.

Nachteile

That you are unable to design the pdf and print layout. We have been told that this can only be done by e-way programming staff. Multi currency function for offers. Not very flexible to set up on your own.

In Betracht gezogene Alternativen

HubSpot CRM

Warum eWay-CRM gewählt wurde

pipedrive was not integrated in outlook, only limited access via add in on extra charges

Zuvor genutzte Software

Pipedrive

Gründe für den Wechsel zu eWay-CRM

integration in outlook and easy customisation
Jan
  • Branche: Maschinerie
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
3

3
Bewertet am 13.2.2025

eWay-CRM Review

I am not well experienced with this system, but I use it every day

Nachteile

too many notifications coming every day to my email

Chris
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 27.3.2025

On the bus with Eways!

It's good, however I'd like to see plugins with other applications such as VOIP systems and other functions.

Vorteile

It's straight out of the box, easy to setup unlike most other platforms.

Nachteile

Having time to get to grips with the power of its capabilities.

In Betracht gezogene Alternativen

Zoho CRM, monday CRM und Salesforce Sales Cloud

Gründe für den Wechsel zu eWay-CRM

It was easy to setup, price is right and Eways is a growing platform with great potential.
Jitka
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 25.2.2025

ORKÁN plus

Our overall satisfaction is high. We can clearly track the workload of orders and their profitability. We have an overview of contacts and the status of work on individual projects. Compared to other CRM systems, we can highly recommend EWAY CRM.

Vorteile

The system is similar not only in appearance but also in its functionalities to Outlook.

Nachteile

The connection with Outlook occasionally drops. After EWAY updates, database synchronization errors appear, which then need to be resolved with the IT department.
User-unfriendly linking of incoming emails to individual projects.

Kateřina
  • Branche: Logistik & Lieferkette
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 27.3.2025

eWay, the good way

We are satisfied with eWay. We don't use all the modules, but I can imagine that if a company used everything connected, offers, orders, marketing, accounting, it would be a good way to manage everything in one place. Super practical.

Vorteile

We chose eWay because it's built into Outlook, it's really handy. You can easily match emails to opportunities and save them. You can easily see what stage of the negotiation you're at. It is good for mailing campaigns.

Nachteile

Maybe it would be good to have more possibilities in creating mailing. The templates are very strict and some elements cannot be removed from them. More options for text alignment, slightly better editing.

In Betracht gezogene Alternativen

RAYNET CRM

Gründe für den Wechsel zu eWay-CRM

Outlook integration, recommendation from another company
Lars
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 31.1.2025

Outlook BCM geek

Good support and great GUI. Great newsletters with a lot of tips

Vorteile

The complete merge of my database from Outlook BCM 2010

Nachteile

The time for webinars/Masterclasses are only scheduled for office hours in US.

In Betracht gezogene Alternativen

Salesforce Platform

Warum eWay-CRM gewählt wurde

Outlook stop support of BCM in somewhat 2013 and all of the company database was stuck in BCM 2010

Gründe für den Wechsel zu eWay-CRM

eWay-CRM was the only CRM system that support a merge from BCM 2010.
Pavel
  • Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 26.3.2025

CRM EWAY reliability, speed and transparency

We work with the contact, company, project and task modules and everything is in one place, the CRM outputs are fast and clear. We can do simple reports from CRM and work on open projects and opportunities.

Vorteile

Simplicity, clarity, customer-specific setup, professional approach of EWAY staff during implementation.

Nachteile

I have no reservations about the system, it works according to our wishes and settings.

In Betracht gezogene Alternativen

Pipedrive, Salesforce Sales Cloud und RAYNET CRM

Gründe für den Wechsel zu eWay-CRM

I have already used the system in the past and I was satisfied with the approach of the EWAY CRM people
Jan
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 25.3.2025

Effective CRM Solution for Outlook Users

Overall, my experience witch eWay-CRM has been very positive. It's reliable, user-friendly, and really helps keep things organized.

Vorteile

A game-changer for managing clients and projects seamlessly.

Nachteile

It works well for us. A few tweaks could make it even better.

Tomasz
  • Branche: Tiefbau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 26.3.2025

Good review

Good - that’s why we decided to work on it !

Vorteile

Automatic import of emails that works well.

Nachteile

Multiple modules. I am lost sometimes.
I am not sure what are the differences between online desktop etc.

In Betracht gezogene Alternativen

monday.com

Warum eWay-CRM gewählt wurde

I was looking for a outlook based software. I found you!

Zuvor genutzte Software

monday.com

Gründe für den Wechsel zu eWay-CRM

Outlook based. That works great. Tasks too.
Ronel
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

3
Bewertet am 18.11.2024

Wico review

User friendly, lot of options at hand for example pulling reports

Vorteile

It is possible to trace an enquiry logged and see all relevant documents on one enquiry

Nachteile

Fact that things duplicate themselves likes e-mails and documents in task but also placed on deal or contact while you can not create a second and so forth deal for the same client with the same e-mail address, you must delete e-mail address and add into notes

Lubos
  • Branche: Medizinische Geräte
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 26.6.2024

Eway used exclusively for project management

It has brought to us a systematic evidence of all business leads and projects and helped us to specify better responsibilities for all projects as well as single stages of each project.

Vorteile

Integration with desktop Outlook and other MS applications,
easyness of use, simplicity of user interface

Nachteile

A bit complicated workflow management, non-perfect integration with Outlook tasks

s
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 2.7.2024

eway review

generally better at the start of the contract, jiri was excellent and very helpful. the support team is also very helpful, however not very flexible when it comes to the charges for things in the system i/e mistakes etc. i understand that there are busienss costs etc, however if thats the case that peopel can make mistakes, it should also be the case that the systme should allow a user to rectify those mistakes i/e restoring a deleted field.

Vorteile

easy to use system as long as you dont make any mistakes.

Nachteile

accidentally removed a field from the system and to have it restored would cost us a support fee..

Shubham
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 24.11.2024

Efficient Client Management with eWay-CRM

Using eWay-CRM has been a first-rate enjoy standard. It’s a consumer-friendly and dependable device that enables streamline duties, manipulate purchaser facts and take care of invoicing efficiently. The automation gear are a first-rate time-saver and the responsive IT help adds to its reliability. While there are occasional minor issues, it remains an important part of my enterprise operations.

Vorteile

eWay-CRM stands out for its ease of use, helping me create invoices and manage responsibilities results easily. The automation capabilities save time, and it’s a reliable answer for organizing client statistics. With remarkable IT help and clean commercial enterprise methods, it’s a step in advance of options like Money-S and Pohoda.

Nachteile

eWay-CRM most important drawbacks are slow performance at instances, no offline functionality that can interrupt work.

Iva
  • Branche: Personalwesen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
5

3
Bewertet am 17.9.2024

Assessment Systems

We are using for 10 years, almost daily, app. 50 users

Vorteile

possibility to connect to PowerBI
low licence fees per user

Nachteile

The speed. It takes long to open items, load grids etc.

Jana
  • Branche: Personalwesen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionalität
1
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
0

1
Bewertet am 13.9.2024

Pain and misery

Honestly, I hate it. For more details please see the field above. I don't know anybody in our company who enjoys working with it and people try finding different workarounds on how NOT to work with it.

Vorteile

It is integrated with Microsoft Outlook.

Nachteile

It looks like something out of the 90s. Super-complicated, slow, endless updates slowing down the rest of the system, not user-friendly at all. Maybe it's great for accounting, but it is the worst as a CRM. When I compare it to Pipedrive I used before in a previous company, it was so much better. Also, working with data is pain in the ass. I would like to but I can´t be bothered with this system. In Pipedrive, I could see visualizations of my targets, revenues, etc. at 1 click.

Tomáš
Tomáš Mehr Details anzeigen
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 26.6.2024

eWay CRM reference

Vorteile

Price
Easy to adjust to your needs
Incorporated in Outlook

Nachteile

Lack of connections to other systems or 3rd party services

Marie
  • Branche: Personalwesen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 3.6.2024

BL4U/SELY Review

I am very satisfied with eWay. It's an easy-to-use Outlook add-in that's very smart and helpful when you need to save emails, files, and keep track of deadlines. Great when multiple people need to work with one file - there is a versioning option.

Vorteile

It is easy to use. It is easy to implemented and it is very user friendly. eWay - CRM is oriented on customer. The support is very helpfull.

Nachteile

The necessity of frequent updating of the entire eWay, sometimes it gets stuck in the work.

Ondrej
  • Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 17.10.2024

Dopravne obchodni spolecnost DOS Brno, s.r.o.

We have been using eway for about 5 years to keep track of orders from enquiry, to offer, to execution.
It is possible to filter - trace old orders, record insurance claims, etc.

Vorteile

creation of customized modules according to customer needs

Nachteile

slowing down of MS Outlook when creating a project, filtering orders etc.

Stiva
  • Branche: Personalwesen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 14.6.2024

eWay is the TOP CRM solution on the market!

The system is comprehensive and can be easily customized.

Even with very frequent system updates, eWay CRM is a stable system. In practice, we hardly solve technical problems of the system. Therefore, the company and the system appear to be robust in the area of ​​IS/IT.

The people in the company are nice.

Vorteile

Simplicity and flexibility of the system.

Nachteile

The company could provide consulting services before and during system deployment.

Gaurav
  • Branche: Geschäftsbedarf & -einrichtung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 12.11.2024

Efficient CRM with Customization and Email Integration

Intuitive and powerful, eWay-CRM offers customization options and easy Outlook integration, making it crucial for our crew’s workflow.

Vorteile

Designed for smaller agencies, eWay simplifies facts capture, retrieval and pipeline control even as providing seamless touch sync and cell accessibility.

Nachteile

Works well overall, but could use more template options.

Petr
  • Branche: Großhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 7.10.2024

MARTECH-Corp.

At Martech we have been using eWay for over a decade and use it in our day to day work in managing and evaluating jobs.

Vorteile

Output and filter settings. Operational work in the system and data range.

Nachteile

I can't think of anything. Everything works according to our wishes and requirements.

Jiří
  • Branche: Tiefbau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 10.10.2024

Mach Construct s.r.o.

good in the long term, we decided on this system in the successor company as well

Vorteile

it works like an application in MS outlook, we don't need to run another application or program

Nachteile

In the email preview, it is not possible to find out whether the email is assigned to eWay

Tomáš
  • Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 14.3.2025

SALTEK - eWay

I think eWay is really good CRM. It has many usege throw all of our company.

Vorteile

CRM integrated to the Outlook.
Workinkg with calendar, i can plan meeting throw the outlook calendar. I see history of the meeting in the calendar.
Working with opportunities, I can follow my pipeline of projects.

Nachteile

Slowing down the Outlook. Sometimes i must wait couple of minutes then I can work.

Hannes
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 18.12.2024

review Hannes D lipoelastic

good enough for the time being, certain features not included that would've been interesting to work properly (connection with waze to name one)

Vorteile

connection possible with mobile device, needed for easy access on the road

Nachteile

the clunky submenu's and trying to attach a document specifically to a certain journal in the account of a specific doctor

Carsten
  • Branche: Industrieautomation
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 28.9.2024

The best CRM for Microsoft Outlook.

Overall we are very happy with the experience and of course also with the service of this Czech company. The people are always nice, friendly and very fast in answering any questions.

Vorteile

eWay is by far the best CRM integrated in Microsoft Outlook. We were really screening the market for a CRM who is truly integrated into Microsoft Outlook, and the one that does it all right is eWay-CRM.

One of the best features is the possibility to design the forms and the fields that you need by yourself without any coding. And this also includes automated actions.

Nachteile

There's nothing that we don't like. We have a server license that we host by ourselves with around 110 users. Sometimes the speed of the software is a bit slow for my opinion, but this could also rely on our server capacity and not on the software.

In Betracht gezogene Alternativen

Dynamics 365, Salesforce Sales Cloud und HubSpot CRM

Gründe für den Wechsel zu eWay-CRM

Main point was the great integration into Microsoft Outlook and the best value for money that we get out of eWay-CRM.
Paul
  • Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 14.10.2024

Best CRM from my experience

eWay is great. After evaluating all the best CRM products found in popular CRM product reviews, eWay came out on top for us and we are not looking back or missing any functionality either.

Vorteile

It's seamless integration into Outlook and working with attached documents.

Nachteile

Not much negative to talk about. I'll have to think hard. Maybe the development that now mostly focuses on Outlook Online instead of Desktop. The table editing would have been great to have on desktop.

Warum eWay-CRM gewählt wurde

To integrate our CRM with outlook to manage attachments effortlessly.

Zuvor genutzte Software

SuiteCRM

Gründe für den Wechsel zu eWay-CRM

No other product worked so effortlessly out of the box with email attachments, contacts and deals.
Filip
Filip Mehr Details anzeigen
  • Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 13.9.2024

One of the best CRM solutions.

Very intuitive. Could be modified to adapt into the different solutions even by knowledgeable users. Price competitive solution. Easy to implement.

Vorteile

It is integrated with the Outlook - no other application needed. Integration with the MS Office completely. Mobile application available and works.

Nachteile

Sometimes slowing down or reducing performance of Outlook.

In Betracht gezogene Alternativen

Salesforce Sales Cloud, HubSpot CRM und Zendesk Suite

Gründe für den Wechsel zu eWay-CRM

Price, easy of set up, easy to use, integration with Outlook.
Anthony
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 5.3.2025

Review March 2025

On the whole E-way CRM is very good and fit for purpose

Vorteile

E-way CRM is easy to use, and easy to filter out what information you require

Nachteile

E-way CRM slows down a lot of my other applications on my laptop. Additionally, sometimes Microsoft disables the add in if there has been any conflicting issues

Dan
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 2.10.2024

5 Star Review

eWay-CRM has completely revolutionized virtually every element of our business. It has allowed us to substantially scale our infrastructure while creating time savings and new efficiencies at every turn. It's also allowed us to leverage the assistance of virtual assistants in a way that never would have been possible without eWay. We have systemized all aspects of our company to be better and faster.

Vorteile

The modules are almost limitless in their customization options which allows us to design module types that perfectly support the most efficient workflows.

Nachteile

That some feature changes still require the old admin settings. Though I am now comfortable navigating the old settings, it makes it more difficult to allocate responsibility to others sense it's a different dashboard that is designed differently than the new admin portal.

Ildikó
  • Branche: Logistik & Lieferkette
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
2

3
Bewertet am 27.1.2025

27-01-2025

I would like an alert function if company already exsisting in company list to avoid duplication.

Vorteile

In new version headline's color. I always know where I am.
I can setting column list.

Nachteile

Old version.
In Journal -Superior item is useless function.
In deal
-contract type is confuse function.
-other information (I do not know where the amount came from)
Importing sheets are difficult, especially at the end phase, like at company, deals etc.

Jason
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 28.3.2024

eWay is the only Contact Management Software to Consider for a Law Practice

With the loss of business contact manager via outlook, eWay has been the only software we have found that will do what a small and very busy law practice will need to use!

Vorteile

The way you can seamlessly sync all contacts, tasks, emails and anything else going on with a specific case. This is really important for a small law firm as I (the paralegal) can keep our clients up to date on the status of their case by seeing what I or the Attorney I work for have completed (tasks) and what has been done as far as communication with clients and opposing parties (emails) all in one easy to use system. Cannot recommend them enough. After dealing with QuickBooks support for 6 months, I truly appreciate the level of customer service eWay provides and does not stop until all issues have been resolved. Even when the issue is on our end they attempt to fix or point out potential problems with our system.

Nachteile

The only Con I had was knowing when eWay had a new update, but I expressed a desire to be emailed when new updates are released and within a release or two I started getting emails to inform me of a new update! So no more Cons with eWay.

Vladimír
  • Branche: Maschinerie
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 4.2.2025

very positive

I had already worked with eWay in my previous job, so I knew the advantages of this system and I very quickly introduced my colleague to it. It definitely made our work with customers more efficient.

Vorteile

clarity, speed, adjustability, simplicity, all customer information in one place, quick creation of newsletters... and more

Nachteile

mobile app could be better, after creating a call log, I miss the simple ability to create a notification for a future call

Johan
  • Branche: Versicherung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 14.11.2024

Great product

Very good, it does everything I need and more.
It is adaptable to any situation.

Vorteile

The flexibility, I could set it up to answer all my needs as an insurance broker

Nachteile

The price, its a great product but it is expensive.

Ondřej
Ondřej Mehr Details anzeigen
  • Branche: Logistik & Lieferkette
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 17.1.2025

HOPI 17.1.2025

user friendly ap., old look is well structured

Vorteile

connected with outlook
simple export of the data

Nachteile

new look is a bit chaotic
sometimes makes outlook slowly

Lukas
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 28.10.2024

Great useful CRM

Happy with it, we don't feel need to change.

Vorteile

Functionality: it just does what it says it does. For us it's a customizable CRM where we have tens of custom fields suited for our needs. Layout of fields is also customizable. We have all information about our customers in one place. And I also appreciate that it is (also) a desktop app which integrates to Outlook - I am not a fan of Online Outlook.

Nachteile

Although it is currently understandable possibly due to technical impossibilities, I don't like, that the most useful new features are available only in online version of the app. I like, I want and I need the desktop version.

Rich
Rich Mehr Details anzeigen
  • Branche: Unternehmensberatung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
3
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 17.2.2025

Value for money CRM with helpful staff

I found eWay from online reviews and have found the software value for money with some really helpful colleagues who always do their best to support.

Vorteile

Easy to use and quite logical to pick up for a small business owner who doesn't have much time to be able to 'play' to learn. The eWay colleagues are always so helpful if you have an issue.

Nachteile

I would like more interconnectivity with LinkedIn and also standard apps - for example Xero, and Sales Navigator

Petr
  • Branche: Baumaterial
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 30.1.2025

PetrReznicek300125

My experience is good. I just need more experience to take advantage of the potential of eWay. Such as quotes and their records, order records, invoice records, etc.

Vorteile

I like creating of a new contact via AI, New dates, occasions and marketing campaign.

Nachteile

It's a shame that only the desktop version is possible for marketing campaigns. It's also not clear whether I'm logging into the desktop or online version.

hugo
  • Branche: Import und Export
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 18.11.2024

review crm

Very good, works ok, takes some time to upload every time we open outlook

Vorteile

works on top of outlook
it can be adjusted to our needs

Nachteile

mobile app
some customizations that are impossible of doing
not being able to have a trigger with Zapier

In Betracht gezogene Alternativen

Trello

Gründe für den Wechsel zu eWay-CRM

being possible of working on top of the outlook desktop
Dominik
  • Branche: Computer-Hardware
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 20.11.2024

very good experience with e-way

Our experience is basically positive. We use it for every business case and it is very useful for communication with longterm customers because we know all details from previous projects.

Vorteile

All information about orders and communication between customers and our company. Availability on both PC and phone.

Nachteile

I would like to be able to mark projects with different colors that would indicate a certain status

Aakriti
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 16.3.2025

Streamlined Customer Management Made Easy

eWay-CRM allows for easy management of documents and smooth Outlook integration. But, its plug in panel is functional somehow, it causes some rare complications for not always freshing the database and so it discourages some users in the process. In spite of this, as time goes on, it will be a much more effective tool.

Vorteile

One of the primary attractions of eWay-CRM is its high level of flexibility. It can be easily customized by the buyers to suit their own requirements, for example, it can be used for order management and communicate with clients. It is a vital tool for insurance brokers and remote workers.

Nachteile

Some users find the app navigation quite difficult, additionally, every time the app gets updated, small glitches are seen.

Christian
  • Branche: Unternehmensberatung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 22.11.2024

Neugebauer review

Vorteile

Outlook integration, Kanbanview in Online Version (would be great in Desktop Version)

Nachteile

not easy possible to have different accounts (e.g. 2 enterprise, 12 private)

Prasad
  • Branche: Chemikalien
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 3.3.2025

A must tool for every Sales Company

Have been a consistent user of ewaycrm platform from 4 years my experience has been always improving. with ease of acess on app and online webpage.

Vorteile

it can be managed and updated from any area we are present.

Nachteile

little difficulties in using the online web page. In ourlook the deals and contact entry is easy

Milan
  • Branche: Maschinerie
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 27.5.2024

excelent value for money

My overall experience with eWay-CRM has been exceptionally positive. The system is highly intuitive and seamlessly integrates with Outlook, making it easy to manage our sales pipeline. Its comprehensive features for contact management, deal tracking and project management have streamlined our workflow and improved our sales efficiency. Additionally, the customer support team is responsive and helpful, ensuring any issues are promptly resolved.

Vorteile

I highly recommend e-Way for sales tracking and lead management. It has transformed our sales process with its user-friendly interface, comprehensive features, and seamless integrations. e-Way is a game-changer for any sales team.

Nachteile

Repoting seems to be a little bit complicated.

In Betracht gezogene Alternativen

Dynamics 365

Gründe für den Wechsel zu eWay-CRM

user-friendly interface, seamless integrations - excellent value for money
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 1.11.2024

New features in online eway are great

Vorteile

I was already happy with this product, but eway online is growing with new features like views sharing / email history sync and that was also a big help. I am also excited with the latest AI features like email summary or task suggestions - this will be a huge time saver. I had a chance to try it out and it looks correct, hopefully these AI features will grow even more over time.

Nachteile

Lately I sometimes had to login every week to use the preview panel, which is a bit frustrating. But no other issues.

Madeli
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
2

4
Bewertet am 13.11.2024

Stars for eway

Good, smooth work, nice features, easy to save and recall.

Vorteile

Easy way to save, link, forward emails. Tasks, projects easy way to keep notes.

Nachteile

If you perhaps save a document incorrectly - I cant find it again.
Passwords at all the documents is annoying when opening

Tereza
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 28.2.2025

Review - preference of old design

I am satisfied with eWay, but I would be more with old design.

Vorteile

I like flexibility of eWay. I can change colomns, filters et.c

Nachteile

I don´t like new design. I use old, because it is more practical for me. I like more lines when I am in the cart - Project. I can check, if i don´t have duplicity, forgotten category etc.

Patrik
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 31.10.2024

With eWay every day

I use eWay daily as an administrator and have a very positive attitude towards the system.

Vorteile

Creating opportunities and projects directly from email.

Nachteile

The report outputs are not very useful for us.

Nina
  • Branche: Baumaterial
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung Mehr Details anzeigen
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 19.9.2024

My Review

An easy-to-use and user-friendly interface for sharing information.

Vorteile

Easy, quick and clear sharing of information.

Nachteile

Sometimes slower response when the wifi signal fluctuates.

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