Über eWay-CRM

CRM-Tools innerhalb von e-Way CRM sind in Outlook integriert und ermöglichen die weitere Nutzung und Erweiterung des Systems. Diese Software macht das Marketing einfach und effizient, da sie bei der Erstellung strategischer Pläne, dem Versenden von Massen-E-Mails, der Generierung von Leads und der Auswertung helfen kann. Die Lösung verfügt auch über Tools, um erfolgreiche Verkäufe zu erzielen. Das CRM speichert zusammen mit Outlook Daten zu den Kunden und ermöglicht Nutzern den Zugriff darauf. Die Software bietet auch ein Projektmanagementmodul, das die Automatisierung des Workflows ermöglicht. Darüber hinaus ist die Bewertung der Geschäftsleistung mit dem in dieser Software verfügbaren Analysetool möglich. Profis können das Tool auch als Webanwendung oder über mobile Geräte verwenden. Die Lösung funktioniert offline, sodass Mitarbeitende Geschäftschancen verfolgen und mit Kunden auch von entfernten Standorten aus interagieren können, an denen das Internet nicht verfügbar ist.
eWay-CRM Software - 1
eWay-CRM Software - 2
eWay-CRM Software - 3
eWay-CRM Software - 4
eWay-CRM Software - 5
eWay-CRM Video
eWay-CRM Software - 1 - Vorschau
eWay-CRM Software - 2 - Vorschau
eWay-CRM Software - 3 - Vorschau
eWay-CRM Software - 4 - Vorschau
eWay-CRM Software - 5 - Vorschau

eWay-CRM Preis

eWay-CRM bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von eWay-CRM ist ab 24,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
24,00 $/Monat
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für eWay-CRM

Tableau

4,6 (2311 Bewertungen)
Tableau ist eine integrierte Business Intelligence- und Analyselösung, mit der wichtige Geschäftsdaten analysiert und...

Salesforce Service Cloud

4,4 (778 Bewertungen)
Service Cloud von Salesforce ist eine cloudbasierte Kundenservice-Management-Lösung, die entwickelt wurde, um Kundenserv...

Pipedrive

4,5 (3034 Bewertungen)
Pipedrive ist eine webbasierte Vertriebs-CRM- und Pipeline-Management-Lösung, mit der Unternehmen ihre Verkaufsaktivität...

HubSpot Marketing Hub

4,5 (6160 Bewertungen)
HubSpot ist eine führende Wachstumsplattform. Über 52.000 Kunden in mehr als 100 Ländern nutzen die herausragende...

Wrike

4,3 (2753 Bewertungen)
Wrike ist eine cloudbasierte Projektmanagement-Plattform für Teams ab 20 Mitarbeitenden, die sowohl für große Unternehme...

Teamwork.com

4,5 (905 Bewertungen)
Teamwork ist eine cloudbasierte Projektmanagementlösung, die Unternehmen Funktionen zur Verwaltung verschiedener...

Freshdesk

4,5 (3367 Bewertungen)
Freshdesk ist ein Helpdesk-System und eine Lösung, die den Kundenservice für dein Team vereinfacht und dabei hilft, ein...

Salesforce Marketing Cloud Account Engagement

4,1 (650 Bewertungen)
Pardot, ein Salesforce-Unternehmen, wurde für Organisationen geschaffen, deren Schwerpunkt auf B2B- (Business-to-Busines...

Infor OS

4,1 (53 Bewertungen)
Birst, eine Infor Company, bietet eine webbasierte, vernetzte BI- und Analytics-Lösung, die Erkenntnisse verschiedener...

SAP Business One

4,3 (329 Bewertungen)
SAP Business One ist eine modulare und integrierte ERP-Lösung (Enterprise Resource Planning), die sich für kleine und...

HubSpot CRM

4,5 (4300 Bewertungen)
Mit seiner cloudbasierten CRM-Plattform hilft HubSpot CRM Unternehmen jeder Größe, Leads zu verfolgen und zu pflegen...

Bitrix24

4,2 (934 Bewertungen)
Bitrix24 ist ein Online-Workspace für kleine, mittlere und große Unternehmen. Die Lösung beinhaltet über 35 integrierte...

Zendesk Suite

4,4 (4018 Bewertungen)
Zendesk ist eine cloudbasierte Helpdesk-Management-Lösung, die anpassbare Tools zur Erstellung eines Kundenserviceportal...

Zoho Desk

4,5 (2187 Bewertungen)
Zoho Desk ist eine cloudbasierte Helpdesk-Lösung von Zoho Corporation, die Unternehmen jeder Größe bedient. Zu den...

Insightly

4,0 (660 Bewertungen)
Insightly ist eine SaaS-basierte CRM-Lösung für wachsende mittelständische Unternehmen. Mehr als 1,5 Millionen Nutzer...

Nutzerbewertungen zu eWay-CRM durchsuchen

666 von 666 Bewertungen
Sortieren nach:
Joëlle
  • Branche: Konsumgüter
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 12.4.2021

Eway

Vorteile

Übersichtliche Plattform
alle Informationen auf einen Blich

Nachteile

Mir gefällt alles gut.

Ondřej
Ondřej
  • Branche: Logistik & Lieferkette
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 17.1.2025

HOPI 17.1.2025

user friendly ap., old look is well structured

Vorteile

connected with outlook
simple export of the data

Nachteile

new look is a bit chaotic
sometimes makes outlook slowly

Lubos
  • Branche: Kunststoffe
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 13.12.2024

Great job of e-way

Great, I can fully recommend. E-way offers a practical, easy to use tool for a reasonable price.

Vorteile

easy to use, very practically integrated into the MS Outlook

Nachteile

There were sometimes technical problems, when MS Outlook ban the e-way add-in.

Ramona
  • Branche: Logistik & Lieferkette
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
2
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

3
Bewertet am 17.1.2025

Sales Manager

It's an user friendly tool to keep the information, but I would prefer to have more than that. To be able to put the annual target/objectives, to see any time the % done, to get reports etc.

Vorteile

A good database tool. I'm able to see companies, contacts & projects from other countries that can be a prospect for us as well.

Nachteile

I do not have the rights to extract reports, excel files and any information needed.

Ronel
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

3
Bewertet am 18.11.2024

Wico review

User friendly, lot of options at hand for example pulling reports

Vorteile

It is possible to trace an enquiry logged and see all relevant documents on one enquiry

Nachteile

Fact that things duplicate themselves likes e-mails and documents in task but also placed on deal or contact while you can not create a second and so forth deal for the same client with the same e-mail address, you must delete e-mail address and add into notes

Jana
  • Branche: Logistik & Lieferkette
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 17.1.2025

Good experiences with eWay

I am using e-way for almost 3 years already. It is good tool for handling all the information at sales department. Easy to use, easy to understand.

Vorteile

Intuitive operation
Good overview
Ability to export data to Excel (very useful)

Nachteile

I do not really like new appearance/layout of eWay. I am still using the old one.

Hannes
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 18.12.2024

review Hannes D lipoelastic

good enough for the time being, certain features not included that would've been interesting to work properly (connection with waze to name one)

Vorteile

connection possible with mobile device, needed for easy access on the road

Nachteile

the clunky submenu's and trying to attach a document specifically to a certain journal in the account of a specific doctor

Štěpánka
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 7.12.2024

Document management CRM

Robust document management features help keep all relevant information in one place.

Vorteile

Fast and reliable performance with minimal crashes or bugs, providing a smooth user experience.

Nachteile

The absence of structured, step-by-step training programs could make it difficult for users to fully utilize the software, especially for more complex functions.

Peter
  • Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 12.12.2024

Feedback for E-Way

it is great to use , as we have customized to your business

Vorteile

it is easy to customize the form and templates, reports work great as well.

Nachteile

Online version does not have same features as desktop (notes Field) minor issue.

Pavel
  • Branche: Maschinerie
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 6.12.2024

Very friendly and adaptable add-on

Working on eWay is friendly. It is integrated directly into Outlook, so the user will learn to work quickly.

Vorteile

Ability to customize the user interface to your own needs

Nachteile

Sometimes MS Outlook instability and sometimes eway add-in is in the list of banned add-ins

Ruan
  • Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 11.12.2024

Happy Sales

Vorteile

Deal Tracking is very easy and user friendly. Helps with planning and budgeting

Nachteile

The mobile app feels very basic.
This is saying a lot if the app is my least liked thing

s
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 2.7.2024

eway review

generally better at the start of the contract, jiri was excellent and very helpful. the support team is also very helpful, however not very flexible when it comes to the charges for things in the system i/e mistakes etc. i understand that there are busienss costs etc, however if thats the case that peopel can make mistakes, it should also be the case that the systme should allow a user to rectify those mistakes i/e restoring a deleted field.

Vorteile

easy to use system as long as you dont make any mistakes.

Nachteile

accidentally removed a field from the system and to have it restored would cost us a support fee..

Christian
  • Branche: Unternehmensberatung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 22.11.2024

Neugebauer review

Vorteile

Outlook integration, Kanbanview in Online Version (would be great in Desktop Version)

Nachteile

not easy possible to have different accounts (e.g. 2 enterprise, 12 private)

  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 1.11.2024

New features in online eway are great

Vorteile

I was already happy with this product, but eway online is growing with new features like views sharing / email history sync and that was also a big help. I am also excited with the latest AI features like email summary or task suggestions - this will be a huge time saver. I had a chance to try it out and it looks correct, hopefully these AI features will grow even more over time.

Nachteile

Lately I sometimes had to login every week to use the preview panel, which is a bit frustrating. But no other issues.

Jakub
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 30.9.2024

eWay review

eWay is CRM system which we integrated few years ago. We are really satisfied with it. It can provide data you apriciate to have like a manager. There are many ways how to work and look to data. You are able to modifie many fields and customize it to your needs. Like a benefit is an mobile phone app. Great tool for company of our size.

Vorteile

Integration in Outlook. Could be modified from our side. Mobile phone app. Imports and exports of data.

Nachteile

Some modifications need to be done by creator and you have to pay fees.

Ondrej
  • Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 17.10.2024

Dopravne obchodni spolecnost DOS Brno, s.r.o.

We have been using eway for about 5 years to keep track of orders from enquiry, to offer, to execution.
It is possible to filter - trace old orders, record insurance claims, etc.

Vorteile

creation of customized modules according to customer needs

Nachteile

slowing down of MS Outlook when creating a project, filtering orders etc.

Pavel
  • Branche: Großhandel
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 5.2.2024

happy user, happy boss

in our company we use e-Way as an operational database for sales representatives on the go. we have here all the important information about the customer, which we can change and add. traders write down their information from meetings here, which can be well reported.

Vorteile

Communication with IT support is excellent. we can solve many things immediately by phone or remote management

Nachteile

each software has its own logic of programming and use and its own nomenclature. at first it was sometimes more difficult to empathize with these words.

Petr
  • Branche: Großhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 7.10.2024

MARTECH-Corp.

At Martech we have been using eWay for over a decade and use it in our day to day work in managing and evaluating jobs.

Vorteile

Output and filter settings. Operational work in the system and data range.

Nachteile

I can't think of anything. Everything works according to our wishes and requirements.

Tomas
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 1.11.2024

Well adaptable CRM

eWay-CRM is a robust, feature-rich solution with strong Microsoft Outlook integration and high customization, adaptable to diverse business needs. However, the initial learning curve is steep due to limited training resources, and improved onboarding would help. Overall, eWay-CRM is an excellent choice for businesses seeking a customizable CRM.

Vorteile

I can tailor it to meet my needs very easily

Nachteile

The software administration has a steep learning curve, making it challenging for not experienced administrator to get started.

Tomáš
  • Branche: Großhandel
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 10.5.2024

Nice add on into MS Outlook

Give us - mainly our sales people nice overview about every sale case, easily can add all documents, info´s about customer, each sale cases,

Vorteile

Nice integration to MS Outlook, there is no request for more activity, you easily work in MS Outlook and add all importatnt info´s into eWay CRM.
Also nice connectivity with our accountant database

Nachteile

there is no mo complaints, maybe a large volume of backup

Vlada
  • Branche: Import und Export
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionalität
3
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
5

2
Bewertet am 18.11.2024

eWay Review

The bad - the web interface has no integration with emails, Outlook for Mac is unfamiliar and I can't use it, nor can current modern Outlook for Windows. Moreover, I find the philosophy of the whole system unclear.

Vorteile

Probably nothing worth mentioning (and minimum of 40 charactest here - are you crazy?)

Nachteile

It forces me to use the outdated, unfashionable and ugly classic Outlook or the web interface, which in turn lacks integration with email. In addition, when one would be willing to use the old Outlook (why, for God's sake!) and has a modern Copilot+ laptop with AArch64 architecture, everything is disgustingly slow and by the time Outlook boots up, I can make coffee. It's 2024, not the noughties where x86 is the only platform in the world.

So I use eWay out of necessity, not pleasure...

Kirils
  • Branche: Schiffbau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 1.11.2024

BFM review

Extremely convenient to use, store information and documentation

Vorteile

Convenient ability to search, segment and fill current transactions.

Nachteile

No email notifications about burning tasks

Radka
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 22.10.2024

Recenze E-way

Vorteile

I like the ability to record notes, save emails and documents, schedule tasks and much more.

Nachteile

I don´t like frequent updates, occasional crashes

Riana
  • Branche: Versicherung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 18.11.2024

Happy with eway

Satisfied with the program. It keeps everything organized and together. I like the reminder feature

Vorteile

organizes everything and the reminder is great

Nachteile

no problem with eway self. problem is other users not using it to full capacity

Janine
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 14.10.2024

Really good information combining system

Very good and easy to use. I can find all client information when needed in one place.

Vorteile

Easy to use and lots of functions to capture important information that makes searching for information easy.

Nachteile

I don't know all the features yet. But I struggle a bit with the filter system.

Jorge
  • Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 18.11.2024

Review Jorge Ferreira

The experience has been good in genereal

Vorteile

The good database and functionality in general

Nachteile

When updated the system creates a lot of small errors most of the times

Carsten
  • Branche: Industrieautomation
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 28.9.2024

The best CRM for Microsoft Outlook.

Overall we are very happy with the experience and of course also with the service of this Czech company. The people are always nice, friendly and very fast in answering any questions.

Vorteile

eWay is by far the best CRM integrated in Microsoft Outlook. We were really screening the market for a CRM who is truly integrated into Microsoft Outlook, and the one that does it all right is eWay-CRM.

One of the best features is the possibility to design the forms and the fields that you need by yourself without any coding. And this also includes automated actions.

Nachteile

There's nothing that we don't like. We have a server license that we host by ourselves with around 110 users. Sometimes the speed of the software is a bit slow for my opinion, but this could also rely on our server capacity and not on the software.

In Betracht gezogene Alternativen

Dynamics 365, Salesforce Sales Cloud und HubSpot CRM

Gründe für den Wechsel zu eWay-CRM

Main point was the great integration into Microsoft Outlook and the best value for money that we get out of eWay-CRM.
Paul
  • Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 14.10.2024

Best CRM from my experience

eWay is great. After evaluating all the best CRM products found in popular CRM product reviews, eWay came out on top for us and we are not looking back or missing any functionality either.

Vorteile

It's seamless integration into Outlook and working with attached documents.

Nachteile

Not much negative to talk about. I'll have to think hard. Maybe the development that now mostly focuses on Outlook Online instead of Desktop. The table editing would have been great to have on desktop.

Warum eWay-CRM gewählt wurde

To integrate our CRM with outlook to manage attachments effortlessly.

Zuvor genutzte Software

SuiteCRM

Gründe für den Wechsel zu eWay-CRM

No other product worked so effortlessly out of the box with email attachments, contacts and deals.
Filip
Filip
  • Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 13.9.2024

One of the best CRM solutions.

Very intuitive. Could be modified to adapt into the different solutions even by knowledgeable users. Price competitive solution. Easy to implement.

Vorteile

It is integrated with the Outlook - no other application needed. Integration with the MS Office completely. Mobile application available and works.

Nachteile

Sometimes slowing down or reducing performance of Outlook.

In Betracht gezogene Alternativen

Salesforce Sales Cloud, HubSpot CRM und Zendesk Suite

Gründe für den Wechsel zu eWay-CRM

Price, easy of set up, easy to use, integration with Outlook.
Jason
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 28.3.2024

eWay is the only Contact Management Software to Consider for a Law Practice

With the loss of business contact manager via outlook, eWay has been the only software we have found that will do what a small and very busy law practice will need to use!

Vorteile

The way you can seamlessly sync all contacts, tasks, emails and anything else going on with a specific case. This is really important for a small law firm as I (the paralegal) can keep our clients up to date on the status of their case by seeing what I or the Attorney I work for have completed (tasks) and what has been done as far as communication with clients and opposing parties (emails) all in one easy to use system. Cannot recommend them enough. After dealing with QuickBooks support for 6 months, I truly appreciate the level of customer service eWay provides and does not stop until all issues have been resolved. Even when the issue is on our end they attempt to fix or point out potential problems with our system.

Nachteile

The only Con I had was knowing when eWay had a new update, but I expressed a desire to be emailed when new updates are released and within a release or two I started getting emails to inform me of a new update! So no more Cons with eWay.

Dan
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 2.10.2024

5 Star Review

eWay-CRM has completely revolutionized virtually every element of our business. It has allowed us to substantially scale our infrastructure while creating time savings and new efficiencies at every turn. It's also allowed us to leverage the assistance of virtual assistants in a way that never would have been possible without eWay. We have systemized all aspects of our company to be better and faster.

Vorteile

The modules are almost limitless in their customization options which allows us to design module types that perfectly support the most efficient workflows.

Nachteile

That some feature changes still require the old admin settings. Though I am now comfortable navigating the old settings, it makes it more difficult to allocate responsibility to others sense it's a different dashboard that is designed differently than the new admin portal.

Johan
  • Branche: Versicherung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 14.11.2024

Great product

Very good, it does everything I need and more.
It is adaptable to any situation.

Vorteile

The flexibility, I could set it up to answer all my needs as an insurance broker

Nachteile

The price, its a great product but it is expensive.

Shubham
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 24.11.2024

Efficient Client Management with eWay-CRM

Using eWay-CRM has been a first-rate enjoy standard. It’s a consumer-friendly and dependable device that enables streamline duties, manipulate purchaser facts and take care of invoicing efficiently. The automation gear are a first-rate time-saver and the responsive IT help adds to its reliability. While there are occasional minor issues, it remains an important part of my enterprise operations.

Vorteile

eWay-CRM stands out for its ease of use, helping me create invoices and manage responsibilities results easily. The automation capabilities save time, and it’s a reliable answer for organizing client statistics. With remarkable IT help and clean commercial enterprise methods, it’s a step in advance of options like Money-S and Pohoda.

Nachteile

eWay-CRM most important drawbacks are slow performance at instances, no offline functionality that can interrupt work.

Lukas
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 28.10.2024

Great useful CRM

Happy with it, we don't feel need to change.

Vorteile

Functionality: it just does what it says it does. For us it's a customizable CRM where we have tens of custom fields suited for our needs. Layout of fields is also customizable. We have all information about our customers in one place. And I also appreciate that it is (also) a desktop app which integrates to Outlook - I am not a fan of Online Outlook.

Nachteile

Although it is currently understandable possibly due to technical impossibilities, I don't like, that the most useful new features are available only in online version of the app. I like, I want and I need the desktop version.

Iva
  • Branche: Personalwesen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
5

3
Bewertet am 17.9.2024

Assessment Systems

We are using for 10 years, almost daily, app. 50 users

Vorteile

possibility to connect to PowerBI
low licence fees per user

Nachteile

The speed. It takes long to open items, load grids etc.

hugo
  • Branche: Import und Export
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 18.11.2024

review crm

Very good, works ok, takes some time to upload every time we open outlook

Vorteile

works on top of outlook
it can be adjusted to our needs

Nachteile

mobile app
some customizations that are impossible of doing
not being able to have a trigger with Zapier

In Betracht gezogene Alternativen

Trello

Gründe für den Wechsel zu eWay-CRM

being possible of working on top of the outlook desktop
Jana
  • Branche: Personalwesen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionalität
1
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
0

1
Bewertet am 13.9.2024

Pain and misery

Honestly, I hate it. For more details please see the field above. I don't know anybody in our company who enjoys working with it and people try finding different workarounds on how NOT to work with it.

Vorteile

It is integrated with Microsoft Outlook.

Nachteile

It looks like something out of the 90s. Super-complicated, slow, endless updates slowing down the rest of the system, not user-friendly at all. Maybe it's great for accounting, but it is the worst as a CRM. When I compare it to Pipedrive I used before in a previous company, it was so much better. Also, working with data is pain in the ass. I would like to but I can´t be bothered with this system. In Pipedrive, I could see visualizations of my targets, revenues, etc. at 1 click.

Dominik
  • Branche: Computer-Hardware
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 20.11.2024

very good experience with e-way

Our experience is basically positive. We use it for every business case and it is very useful for communication with longterm customers because we know all details from previous projects.

Vorteile

All information about orders and communication between customers and our company. Availability on both PC and phone.

Nachteile

I would like to be able to mark projects with different colors that would indicate a certain status

Tomáš
Tomáš
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 26.6.2024

eWay CRM reference

Vorteile

Price
Easy to adjust to your needs
Incorporated in Outlook

Nachteile

Lack of connections to other systems or 3rd party services

Milan
  • Branche: Maschinerie
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 27.5.2024

excelent value for money

My overall experience with eWay-CRM has been exceptionally positive. The system is highly intuitive and seamlessly integrates with Outlook, making it easy to manage our sales pipeline. Its comprehensive features for contact management, deal tracking and project management have streamlined our workflow and improved our sales efficiency. Additionally, the customer support team is responsive and helpful, ensuring any issues are promptly resolved.

Vorteile

I highly recommend e-Way for sales tracking and lead management. It has transformed our sales process with its user-friendly interface, comprehensive features, and seamless integrations. e-Way is a game-changer for any sales team.

Nachteile

Repoting seems to be a little bit complicated.

In Betracht gezogene Alternativen

Dynamics 365

Gründe für den Wechsel zu eWay-CRM

user-friendly interface, seamless integrations - excellent value for money
Lubos
  • Branche: Medizinische Geräte
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 26.6.2024

Eway used exclusively for project management

It has brought to us a systematic evidence of all business leads and projects and helped us to specify better responsibilities for all projects as well as single stages of each project.

Vorteile

Integration with desktop Outlook and other MS applications,
easyness of use, simplicity of user interface

Nachteile

A bit complicated workflow management, non-perfect integration with Outlook tasks

Marie
  • Branche: Personalwesen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 3.6.2024

BL4U/SELY Review

I am very satisfied with eWay. It's an easy-to-use Outlook add-in that's very smart and helpful when you need to save emails, files, and keep track of deadlines. Great when multiple people need to work with one file - there is a versioning option.

Vorteile

It is easy to use. It is easy to implemented and it is very user friendly. eWay - CRM is oriented on customer. The support is very helpfull.

Nachteile

The necessity of frequent updating of the entire eWay, sometimes it gets stuck in the work.

flore
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 10.1.2024

eway-crm, un outils clair et bien pour le suivi de sa stratégie marketing

nous avons fait un grand pas dans la stratégie marketing et je suis très content d'avoir découvert cet outils magnifique qui m'aide au quotidien

Vorteile

de toutes les fonctionnalité existantes dans cette application, celle qui me semble meilleures est la récupération des leads. car cela donne des opportunité de les avoir en clients dans les prochaines étapes

Nachteile

Au début on pourrait se perdre mais après une bonne dose de formation il est agréable de l'utiliser

Madeli
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
2

4
Bewertet am 13.11.2024

Stars for eway

Good, smooth work, nice features, easy to save and recall.

Vorteile

Easy way to save, link, forward emails. Tasks, projects easy way to keep notes.

Nachteile

If you perhaps save a document incorrectly - I cant find it again.
Passwords at all the documents is annoying when opening

Patrik
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 31.10.2024

With eWay every day

I use eWay daily as an administrator and have a very positive attitude towards the system.

Vorteile

Creating opportunities and projects directly from email.

Nachteile

The report outputs are not very useful for us.

Stiva
  • Branche: Personalwesen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 14.6.2024

eWay is the TOP CRM solution on the market!

The system is comprehensive and can be easily customized.

Even with very frequent system updates, eWay CRM is a stable system. In practice, we hardly solve technical problems of the system. Therefore, the company and the system appear to be robust in the area of ​​IS/IT.

The people in the company are nice.

Vorteile

Simplicity and flexibility of the system.

Nachteile

The company could provide consulting services before and during system deployment.

Nina
  • Branche: Baumaterial
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 19.9.2024

My Review

An easy-to-use and user-friendly interface for sharing information.

Vorteile

Easy, quick and clear sharing of information.

Nachteile

Sometimes slower response when the wifi signal fluctuates.

Birgit
  • Branche: Logistik & Lieferkette
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 23.10.2024

Noord Natie Terminals CRM experience

Positive in functionality, development and easiness to contact

Vorteile

the possibility and the easiness of setting this CRM up in the format which suits your business best.

Nachteile

When contacts move companies, you cannot just deactivate them and add them to a new company, this would give us tracebility of someone's carreer path

Lucky
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 1.11.2024

Transforming Business Operations with eWay-CRM

Implementing eWay-CRM became the excellent choice for our corporation, absolutely transforming our project control and revolutionizing each component of our operations.

Vorteile

e-Way is a top CRM for Microsoft Outlook, presenting easy information capture and retrieval, including invoices and client activity.

Nachteile

While the UI can be complicated to navigate at times, it normally affords a great user revel in.

Jan
  • Branche: Outsourcing/Offshoring
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 5.8.2024

eWay-CRM experience

Implementation of eWay-CRM was the right choice for our company. It made order in all active and possible projects, internal projects included. Everyone in company uses it daily.

Vorteile

- User friendly enviroment
- Everything about company projects is placed on one place and accessible for anyone who has rights
- Nice and helpfull customer support

Nachteile

- For correct work you need to set rights for every user, kategory (group of users) without mistake (its not that hard and then it works nice)
- none

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