Salesforce Platform

4,3
Gesamtbewertung
Bewertungen

4,3
Gesamtbewertung
Bewertungen

Über Salesforce Platform

Salesforce Platform ist eine PaaS-Lösung (Platform-as-a-Service) für Unternehmen, die es Entwicklern ermöglicht, Cloud-Anwendungen vor der Bereitstellung zu erstellen, zu prüfen und Fehler zu beheben. Die Plattform stellt Tools und Dienste bereit, um Unternehmensprozesse zu automatisieren, mit externen Anwendungen zu integrieren und Nutzern ein ansprechendes Layout zu bieten. Nutzer können Apps, die in offenen Sprachen wie Ruby, Java und PHP geschrieben wurden, mit Salesforce und Heroku ausführen und verwalten. Heroku Enterprise stellt Nutzern Funktionen für die Kollaboration, Unterstützung auf Unternehmensniveau und Kontrollfunktionen zur Verfügung. Das Salesforce Lightning Design System stellt Entwicklungsfachkräften Anleitungen und Code für die Erstellung von Anwendungen bereit. Nutzer können Anwendungen erstellen, indem sie wiederverwendbare Bausteine wie Karten, Kalender, Schaltflächen und Formulare zur Zahleneingabe verwenden. Die Plattform ermöglicht es Nutzern, Unternehmensanwendungen zu erstellen, indem sie Komponenten per Drag-and-Drop in den Lightning App Builder ziehen. Nutzer können die Beziehungen zwischen Daten und Objekten auch mit einem Schemaersteller ändern. Nutzer können ihre Anwendungen mit externen Datenquellen verbinden, indem sie Lightning Connect verwenden. Unterstützung wird über Videotutorials, ein Online-Forum und per Telefon bereitgestellt.
Salesforce Platform Software - 1

Salesforce Platform Preis

Salesforce Platform bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Salesforce Platform ist ab 25,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
25,00 $/Monat
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Salesforce Platform

Salesforce Platform Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
3,8
Funktionalität
4,3
Bedienkomfort
3,9
Kundenbetreuung
3,9
5 von 322 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Daryl Edwine
Daryl Edwine
  • Branche: Öl & Energie
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 26.3.2023

The essential customer relationship management platform for your business

Vorteile

Ease of use: Salesforce is easy to use and offers an intuitive interface that allows users to navigate the system easily.Customisation: Salesforce provides advanced customisation, allowing companies to create CRM solutions tailored to their specific needs.Mobility: Salesforce offers robust mobile capabilities, allowing users to access their CRM from anywhere.Collaboration: Salesforce enables users to collaborate effectively in real time, allowing teams to work together to solve problemsReporting and analytics: Salesforce offers powerful reporting and analytics capabilities that allow companies to track and analyse the performance of their businessIntegration: Salesforce can be integrated with many other enterprise systems, allowing companies to use Salesforce with other applications they already use

Nachteile

Cost: Salesforce can be expensive for small businesses or startups, especially for advanced features such as supply chain management and production management.Complexity: The Salesforce platform can be complex to use and set up, requiring extensive training for users. This can also lead to additional costs for the business.

Drew
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
4
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
2

4
Bewertet am 28.11.2023

Saslesforce for small business???

Overall, our experience has been good. All levels of our company find the software useful, and believe it can more than meet any of our needs. It will require atleast one person who is not afraid to tinker, and having a go to partner to handle any advanced needs on an hourly basis is a must. As with all systems it takes time and effort, but we feel good about our purchase and havent considered moving to anything else since.

Vorteile

Salesforce is the most custimizable CRM I have encountered thus far. It is built on "objects" that can be cusomized almost anyway you wish. These come "out of the box", can be professionally built (for a fee), or you can build items yourself. I was unsure if this CRM would fit a small company like ours (<10M in sales), but the basic licenses meet our needs both for operations and sales. The plus for us is knowing this platform can grow with us over time.

Nachteile

Salesforce is not intuitive....at all. We had great frustration in our rollout as we felt we could manage any user challenges we encountered, but this was not the case in the beginning. While the company can grow with you, their is also no limit to what they can charge haha. You must choose your deployments carefully and consider the cost benefit analysis.

In Betracht gezogene Alternativen

Zoho CRM, monday CRM und SugarCRM

Warum Salesforce Platform gewählt wurde

Hubspot did not meet the operational needs of our company. It could not manage service cases and project scheduling like we wanted. It was either pay for something grand, or have nothing at all.

Zuvor genutzte Software

HubSpot CRM

Gründe für den Wechsel zu Salesforce Platform

Project management and service case scheduling were the primary drivers for our switch. The sales side of every CRM is built out and differ only on the user interface. Some platforms are simply not designed around fulfillment as much as they are opportunitites.
Robert
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionen
4
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
2

2
Bewertet am 24.2.2020

Lightening (JobScience Review)

It was average, I found it difficult to get buy in from the team to use it effectively. It just wasn't customized effectively and being honest I think we were mis-sold the product.

Vorteile

The system is quite intelligent, it has lots of functions and apps, perhaps overly complex for a company our size. We used lightening as part of JobScience. It is a great piece of software for large companies, loads of apps that can be built in.

Nachteile

It is more geared towards large companies (Enterprise) 300+ users to get the full use from it. In my opinion if you are looking at this product and your company is under 200-300 people is can be very dear for what you get.

In Betracht gezogene Alternativen

Zoho Recruit und Vincere

Warum Salesforce Platform gewählt wurde

We needed a more user friendly product

Gründe für den Wechsel zu Salesforce Platform

At the time it seemed the best way forward
Doreen
  • Branche: Umweltdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 26.2.2024

Sales management made easy with Salesforce Platform

I like the way the software allows one to customize it to your own specification and also the ability to integrate it with a variety of software for better performance.

Vorteile

I like Salesforce Platform as it allows us to track down each aspect of our organization be it in project execution, sales performance and employees engagement. It is also easy to integrated with other relevant applications.

Nachteile

It is a little comprehensive on the tools and features thus it can be a challenge at the beginning but once you get used to, it becomes easy to use.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 3.8.2023

An Expensive, but useful tool. The leatherman of software

Used at 3 companies across six years. Sales tools + Service cloud have been used along with platform itself. The fundamental tools it gives you to model your organizations data, integrate external data sources, and enable end users to interact with that data are very impressive. You are limited only by your budget + development staff/implementation.

Vorteile

- Reporting is first in class.- Ability/speed to implement new views for a specific team or use case is excellent.- Extent to which other platforms we use can be integrated with Salesforce.- Ease of user/permissions management.- Their product documentation is industry leading. If you need to use a new feature, or just brush up on an old one, as either an admin or an end user, the documentation on trailhead will both tell, and show you how to use it.

Nachteile

- High cost per license per user.- Implementation is key. It can be costly if you don't have an admin in house, or if you have a very complex business process you want to model in Salesforce. - Integrations with other data sources easily to enrich/link fundamental data + gain insights into data.

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