Über HubSpot CRM
Mit seiner cloudbasierten CRM-Plattform hilft HubSpot CRM Unternehmen jeder Größe, Leads zu verfolgen und zu pflegen und Geschäftsmetriken zu analysieren. HubSpot eignet sich für alle B2B- oder B2C-Unternehmen in einer Vielzahl von Segmenten, darunter Buchhaltung, Marketing, Vertrieb, Bau, Einzelhandel, Immobilien und mehr. Das Tool bietet Funktionen wie Outbound- und Inbound-Marketing, Vertriebsautomatisierung, Vertriebspipeline-Management, Kundenbeziehungsmanagement, E-Mail-Tracking, Lead-Management, Kontaktmanagement und mehr.
HubSpot CRM bietet ein visuelles Dashboard mit einer Echtzeitansicht des gesamten Verkaufstrichters. Mit dem CRM-System können Unternehmen Kundeninteraktionen automatisch über E-Mail, soziale Medien, Live-Chat oder Telefonanrufe verfolgen, und jede Interaktion wird in einer nach Lead organisierten Zeitleiste gespeichert. Das Marketing-Tool HubSpot CRM bietet Funktionen zur Lead-Generierung und E-Mail-Marketing-Automatisierung, mit denen Unternehmen E-Mail-Vorlagen erstellen und verwalten sowie verfolgen können, wie gut diese E-Mails funktionieren.
Mit den Verkaufstools von HubSpot CRM können Vertriebsmitarbeitende Kontakte verwalten, Geschäfte verfolgen, ihre Vertriebspipeline verwalten und vieles mehr. Die Plattform lässt sich in andere HubSpot-Tools wie HubSpot Marketing Hub und HubSpot Sales Hub sowie in Plattformen von Drittanbietern wie Zoho CRM, Salesforce, SugarCRM und weitere integrieren.
Der kostenlose Plan vonHubSpot CRM ist für immer kostenlos und beinhaltet den Zugriff auf alle Vertriebs-, Marketing-, Kundenservice- und Kontaktmanagement-Tools von HubSpot für eine unbegrenzte Anzahl von Nutzern.
HubSpot CRM Preis
HubSpot CRM bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von HubSpot CRM ist ab 20,00 $/Monat verfügbar.
Alternativen für HubSpot CRM
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- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Hubspot CRM Starter Erfahrung
Insgesamt war die Arbeit mit Hubspot immer zufriedenstellend. Die Integrationen mit Drittanbietern ist ein großer Vorteil ohne Aufpreis.
Vorteile
Wir haben Hubspot CRM insgesamt über 3 Jahre verwendet. Die User Experience in Hubspot ist sehr gut. Man findet sich schnell zurecht und die Workflows sind schnell drin. Die Funktionen in Hubspot sind sehr umfangreich. Egal ob Marketing Automationen oder Email Marketing.
Nachteile
Die Preisstruktur für ein Upgrade ist sehr starr. Wenn weitere Funktionen benötigt werden, die in Professional beinhaltet sind, dann muss man fast das 10-fache zahlen von Hubspot Starter
Gründe für den Wechsel zu HubSpot CRM
Wir haben zum damaligen Zeitpunkt die erforderlichen Funktionen und die User Experience in Hubspot als Kaufgrund gesehen.- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Sales & CRM Systeme
Vorteile
In HubSpot schätze ich besonders das Segment, in dem ich alle meine Deals auf einen Blick sehen kann. Beeindruckend ist, dass ich dort genau verfolgen kann, wie lange ich nicht mehr an einem Deal gearbeitet habe und ob ich bereits Next Steps für den Deal mit oder ohne den Kunden geplant habe. Das ermöglicht es meinem Manager, einen besseren Einblick in meine Pipeline zu bekommen, und gibt mir gleichzeitig die Möglichkeit, mich nicht ständig erklären zu müssen, was ich den ganzen Tag über mache.
Darüber hinaus ist die Pflege der Accounts äußerst einfach und ich kann schnell eine Cadence aufsetzen und an meine potenziellen Kunden senden.
Nachteile
Anfangs hatte ich einige Bedenken bezüglich HubSpot, besonders da ich von Salesforce zu HubSpot gewechselt bin. Ich war der Meinung, dass HubSpot anfangs nicht so leistungsfähig sein könnte wie Salesforce. Jedoch habe ich mich geirrt. Für unsere Organisation erfüllt HubSpot vollkommen unsere Anforderungen und steht im Verhältnis zu den Kosten.
- Branche: Personalwesen
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Früh eingeführt und nicht bereut
Ich arbeite bereits seit vielen Jahren und über mehrere Unternehmen hinweg mit Hubspot und empfehle es auch jungen Unternehmen weiter. Je eher es implementiert ist, desto früher und besser lassen sich Kontakte sammeln und Automatisierungen entwickeln, die Effizienz und Übersicht schaffen.
Vorteile
Die Möglichkeit individuelle Einstellungen und Flags zu implementieren, sowie der hohe Grad an Automatisierung. Für den Sales Bereich ist es sehr wertvoll Aufgaben direkt an Deals zu legen und diese mit Happylines und Zuständigkeit zu belegen. Hier wäre eine Integration in den Google Calendar noch sehr hilfreich.
Nachteile
Hubspot ist sehr preisintensiv. Dafür ist es auch umfangreich, aber gerade im Marketing Bereich fehlen hier wertvolle Funktionen im Bereich automatisierter Social Media Distribution. Es ist nicht möglich Unternehmen oder Personen zu taggen, wodurch hier weiterhin manuell Beiträge veröffentlicht werden müssen. Im Bereich der Pipeline sind die vielen Ebenen am Anfang verwirrend. Deals und Kontakte müssen auf Personen, Unternehmens und Deal-Ebene gepflegt werden.
- Branche: Rundfunkmedien
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Super Tool für Marketing
Vorteile
- Super Einsicht in die Kontakte, egal ob Informationen, Marketingaktivitäten oder eben was der Kontakt selber tut
Nachteile
- Es wird sehr schnell teuer, gerade wenn man alles in HubSpot behalten möchte und nicht mit Schnittstellen wie Zapier arbeiten möchte
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Gutes CRM- und Salestool was seinen Preis hat
Sales funnel Management und Automatisierung von Leadgenerierung sowie Verfolgung funktioniert sehr gut. Die Workflows unterstützen gut und die Auswertungen sorgen für Transparenz.
Vorteile
Als CFO interessieren mich natürlich stark die Auswertungen zu KPI insbesondere zu Salesfunnel und Conversion für die Planung und Kalulation. Aus Effizienzsicht ist die Sales-Automatisierung eine gute Unterstützung.
Nachteile
Stakeholder Management und Schnittstellen zu weiteren Systemen.
- Branche: Erholungseinrichtungen & -dienstleistungen
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
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Quelle der Bewertung
Für Eventmanagement gut geeignet
Sehr umfangreich und durchdacht. Man braucht etwas Zeit um sich in das System rein zu denken
Vorteile
Seit dem wir im Team arbeiten und Veranstaltungen organisieren, ist HubSpot das beste Tool bisher
Nachteile
Ich finde es unglaublich Umpfangreich, was gut ist aber was die Sache auch extrem kompliziert macht
- Branche: Finanzdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Praktisches Tool, mit vielen Anwendungen
Vorteile
Einfache und intuitive Nutzung.
Vielfältige Anwendungsmöglichkeiten.
Nachteile
Hoher Preis im Vergleich zu ähnlichen Anbietern
- Branche: Medienproduktion
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Das beste CRM mit dem ich je gearbeitet habe
Mit dem sehr großen Funktionsumfang geht Hubspot über ein reines CRM weit hinaus und ermöglicht es, Marketing und Sales sehr ganzheitlich zu betrachten. Hervorzuheben ist der gute Support und das gute Onboarding, welches auch nötig ist, um hier erfolgreich zu starten. Dann wird man sehr lange und zufrieden mit Hubspot arbeiten.
Vorteile
Hubspot bietet wirklich alle erdenklichen Funktionen, die man so braucht, und es gelingt, diese in einer Oberfläche unterzubringen, in der man sich nach einer kurzen Einarbeitungszeit sehr gut zurechtfindet. Ich liebe es, damit zu arbeiten!
Nachteile
Nachdem der Start sehr einfach und auch günstig ist, ziehen die Preise dann im weiteren Verlauf (Mehr Nutzer im System, mehr Funktionen) deutlich an. Aber Hubspot ist sein Geld wert, denn es spart im Alltag viel Zeit und bringt Tools wie Social Media Planung und Newsletter-Versand gleich mit.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
HubSpot CRM für inbound sales top nodge
Vorteile
Insgesamt überzeugt uns HubSpot CRM vor allem durch die vielseitigen Möglichkeiten, Leads bzw. Kontakte weiterzuverfolgen. Verknüpftes Marketing, automations und workflows überzeugen einfach.
Nachteile
Absolute Kleinigkeit, aber mega mega nervig bei HubSpot ist die Zuweisung von Ereignissen zu Kontakten Deals Unternehmen etc. HubSpot lernt nicht dazu. Heißt: macht man in einem Deal einen Call aus dem Tool heraus, muss man danach selbsständig anwählen, dass der Call sowohl für Deal, als auch Unternehmen, als auch Kontakt gespeichert wird. Von alleine speichert es Hubspot nur z.B. im Deal und wenn man über den Kontakt navigiert, wäre der Call von selbst nicht sichtbar.
- Branche: Großhandel
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
ganz ok
gut zur Übersicht der Kundendaten
Vorteile
einfach zu installieren und zu nutzen...
Nachteile
Keine gute Hey CTI Anbindung / Zusammenarbietkeine Telefonie Auswertung
- Branche: Medienproduktion
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Für die die beste CRM-Software
Insgesamt möchte ich Hubspot nicht missen. Es ist der zentrale Dreh und Angelpunkt meiner Kommunikation.
Vorteile
Hubspot ist sehr schnell startklar, ist sehr einfach zu bedienen und bietet alle Funktionen, die man so braucht. Damit ist es für mich perfekt.
Nachteile
An manchen Stellen bleiben die Funktionen sehr Oberflächig, etwa im Bereich social Media. Wer hier mehr braucht, braucht speziellere Tools, für das wesentliche reichen aber die Features.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Echt Klasse Lösung - momentan noch Optimierungsbedarf beim Datenschutz
gut und einfach zu bedienen. Auch das Preis- Leistungsverhältnis passt. Preismodell ist übersichtlich und kalkulierbar
Vorteile
Schnell und einfach integrierbar mit sehr guten und einfach zu bedienenden Elementen.
Nachteile
Für mich momentan einziges kleines Fragezeichen ist der DAtenschutz - soll aber durch einen europäschen Server demnächst gelöst sein.
- Branche: Finanzdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Great all-in-one CRM, but setting up can take some work!
The experience has been good;. It's easy to use, but setting it up took a while. Once you have it set up how you want, it's fantastic.
Vorteile
Prospecting hub and deals. It easily syncs with prospecting tools, allows you to keep up with leads, and allows you to track deals, providing a single source of truth.
Nachteile
It takes some time to learn to use it, and it's not as intuitive as other, more modern CRMs, such as Attio.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Powerful and Intuitive CRM for Marketing Success
Overall, HubSpot CRM has been excellent—intuitive, powerful, and perfect for enhancing CRM messaging and marketing alignment.
Vorteile
Its intuitive interface and automation tools. It makes audience segmentation and personalized messaging seamless, boosting ou strategy and ROI.
Nachteile
What I like least about HubSpot CRM is the pricing, which can become expensive as your contact list grows, and that some advanced features are only available in higher-tier plans.
Gründe für den Wechsel zu HubSpot CRM
Because its have major of features which we are looking for- Branche: Paket- & Frachtlieferung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Crappy company. Be careful...
At first we were excited.. but it turns out they are just another greedy company and don't do anything to help when they are wrong. Disappointing.
Vorteile
It is a solid CRM. Tracking interactions with potential customers is great.
Nachteile
You cannot automate emails to your customers unless you purchase the marketing add on (+$1k/mo).
Also, they removed features that we had been using since we started, without notice, and without a reduction in cost! Beware!
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
The best CRM is the one you actually use.
It's easy to set up and use. The best CRM is the one you actually use, and HubSpot works well for me.
Vorteile
Robust and user-friendly CRM for organizations of all sizes. The problem with most CRM platforms is getting good data into the system. HubSpot makes it fast and easy to capture all relevant information, from emails to calls to meetings. I've used other CRMs in the past, and none have been as useful as HubSpot.
Nachteile
I have a small business, so the pricing works for me. However, for larger organizations that need multiple seats or higher levels of functionality, the subscription costs can get very expensive.
Warum HubSpot CRM gewählt wurde
HubSpot has a more modern and updated interface that I felt was easier to use.Zuvor genutzte Software
ActiveCampaignGründe für den Wechsel zu HubSpot CRM
Most features in a single platform. I use HubSpot for email marketing, calendar bookings, CRM, sales pipeline and more–rather than using 3 or 4 different platforms I can consolidate into a single software.- Branche: Non-Profit-Organisation Management
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
HubSpot CRM is changing our business
It's very positive - it really is a wrap-around tool for someone who is in a sales and service role in a small business
Vorteile
There are new features being added all the time, the training is generally good!
Nachteile
It doesn't always interact well with other pieces of software (i.e., its plug ins can be buggy sometimes.)
Gründe für den Wechsel zu HubSpot CRM
HubSpot did 95% of what we needed and we found plenty of support from them and third-party support- Branche: Erholungseinrichtungen & -dienstleistungen
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Easy to use and setup
Overall HubSpot CRM is great for SMEs and easy to manage and implement.
Vorteile
Easy to setup and manage. Everything is configurable. Dashboard and reporting are easy to use and fetches from existing data sources within CRM
Nachteile
Certain limitation in using the properties and workflows. Such as having an age field (Not DOB calculation).
Gründe für den Wechsel zu HubSpot CRM
Suite of modules in one CRM. Easy of management- Branche: Möbel
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Individual user for Sales
Excellent! I would recommend to any individual or company.
Vorteile
Great tools to keep track of lots of details. I have used to keep track of clients, prospects, and projects.
Nachteile
I do not have anything to add here. I have not had any issues.
- Branche: Finanzdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Good CRM Priced right
Simple to navigate your leads ands accounts - can set up to do lists and also assigned tasks to others
Vorteile
simple to use - You can work remotely and its priced fairly
Nachteile
Does not have all the features of salesforce
In Betracht gezogene Alternativen
Zoom WorkplaceWarum HubSpot CRM gewählt wurde
cost of salesforce was too high - did not need everything they offeredZuvor genutzte Software
Salesforce Sales CloudGründe für den Wechsel zu HubSpot CRM
thought the functionality was better for the money- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Optimal solution for client management
Very positive. I can get all the information about my clients in one place and I can track all interactions over time.
Vorteile
User friendly. Easy to learn and incorporate to your daily tasks. Love that the clients can schedule calls in my calendar without contacting me and I get the notification on my phone.
Nachteile
I'm using the free version and it does not include fractures for automation and I cannot afford the paid version as my business is still under development.
- Branche: Versicherung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Elevates your business to the next level
CRM is the gold standard for marketing a client list or prospect database. The integration with third party softwares make this CRM a cruicial tool to online businesses and campaigns.
Vorteile
Powerful CRM that was designed for marketing as the focus. The customer is really prioritized in this CRM helping you to build strong relationships and close sales.
Nachteile
The price gets higher as you scale. Can be expensive for small businesses that work in smaller markets.
In Betracht gezogene Alternativen
FlowluGründe für den Wechsel zu HubSpot CRM
Easily customize the workflows and automations.- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
HubSpot is the go-to CRM for simplicity and for all the bells and whistles
HubSpot CRM is very quick to get set up and an essential toolkit for anyone managing clients, activity, pipelines, sales etc.
Vorteile
The biggest pro of HubSpot CRM for me is the record keeping of contact history in my contact records.
Nachteile
Sometimes all the advanced features can be a little complicated, but there is plenty of support to guide you through.
In Betracht gezogene Alternativen
ClickUpWarum HubSpot CRM gewählt wurde
A client used HubSpot and after being added to their account, I liked the more solid functionality of HubSpotZuvor genutzte Software
ClickUpGründe für den Wechsel zu HubSpot CRM
A client used HubSpot and after being added to their account, I liked the more solid functionality of HubSpot- Branche: Sport
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Best CRM for all. Easy and FREE too.
Very successful and easy to use. Greatly increased sales and made it much easier to manage clients and stay ahead of the game with relevant notes and details about each job.
Vorteile
It's very intuitive and easy to use. Lots of free options too. I used to organise contacts and manage when I last contacted each person and their details or notes.
Nachteile
Sometimes it was tricky to setup. For example there is no entrepreneur option, they have to have the contact details for a person and then assign them to a company as opposed to just combining these into one with a entrepreur/sole trader option.
In Betracht gezogene Alternativen
monday CRMGründe für den Wechsel zu HubSpot CRM
Trusted by Mark Cuban and other big name characters. Youtube videos and support is plentiful. Seemed the obvious choice.- Branche: Risikokapital & privates Eigenkapital
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Best CRM lots of money can buy
Vorteile
HubSpot excels in many things, contact/company/deal creation and association, email marketing, and automation. HubSpot really shines once the "Workflow" features are activated. Users can create automation that are, quite literally, only limited by your imagination. For example, form submissions on your website can lead to automated emails, adding a contact to a list, a sales pipeline, or hundreds of other things!
Nachteile
Ease of use.
Employees require a decent amount of onboarding to use HubSpot, and as your database grows, can become quite overwhelming and confusing to new employees. There are so many features and details that if a company doesn't have proper documentation, new employees can make quite a few mistakes with their data quite easily.
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Decent, but costs are creeping up
We use Hubspot primarily for lead intake and deal flow. It's relatively good at segmenting customers and running engagement/re-engagement campaigns. We rely heavily on the Sequences feature in particular
Vorteile
Hubspot is easy to get started with, and a very full featured platform. It does basically everything under the sun, though I don't think it is necessarily best in class for anything. It feels optimized for small businesses with relatively basic needs.
Nachteile
The pricing appears very reasonable at first, but over the years they've added so many gated features that it turns out to be much more expensive than it seems.
In Betracht gezogene Alternativen
Salesforce Sales CloudGründe für den Wechsel zu HubSpot CRM
Hubspot ended up being significantly cheaper than Salesforce- Branche: Umweltdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Cross Functional - A Company Necessity
I have utilized HubSpot within 2 different Organizations now, and have continued to learn how to better use the platform based on my needs, or position. With that to be said, I have worked in Sales, Marketing, and Customer Success departments and have continued to use the platform - its cross functional, and a needed tool.
Vorteile
The ability to integrate within other platforms utilized within an Organization. This is incredibly helpful to prevent from having to create extra spreadsheets, or use mannyy different platforms to communicate efforts and work. I also greatly appreciate the pipeline features. HubSpot Knowledge base is also an incredible "upskilling" tool to take advantage of.
Nachteile
I do not feel that when you select "monthly" in a quote, or pipeline total, that it calculates accurately with 4.3 weeks in a month, so often times, HubSpot may reflect a smaller pipeline by a few hundred or thousands in comparison with actual pricing expectations.
- Branche: Logistik & Lieferkette
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
User-Friendly CRM
Overall, my experience with HubSpot CRM has been positive. It offers a user-friendly interface, especially with its advanced dashboard, but there are a few limitations in sequence reporting and re-enrollment that could be improved for more efficiency.
Vorteile
What I liked most about HubSpot is its dashboard. The contact and company dashboards offer advanced filtering and are very easy to use.
Nachteile
HubSpot Sequences could be improved in terms of reporting, as it mainly provides a high-level overview of sequences and templates without detailed A/B testing reports unless you manually check each sequence. Additionally, if you need to update an email in a sequence, you have to start from scratch, and there is no option to automatically re-enroll previously enrolled contacts. You'll have to manually re-enroll them in the updated sequence.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Very simple-to-use system and great user experience
Overall, my experience has been great. I found Hubspot very easy to pick up and was using it daily after only an hour of playing around with the system. The UX is very good and simple with Hubspot. There's no bells and whistles but from a sales standpoint, it is a great system.
Vorteile
I really love the email function within Hubspot CRM. It is extremely easy to email multiple contacts from your customers. Managing and completing tasks is also great with Hubspot. Keeping track of files that are relevant to clients is great and overall it is a great UX.
Nachteile
From a Customer Success standpoint, it is a little limited in terms of tracking health scores and managing client relationships. You are unable to tell when a client is 'unhealthy' and therefore, which clients need more attention. Tracking email threads can also be a little difficult as the same email will display multiple times, rather than just in the one thread.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
A great alternative to Salesforce
Overwhelmingly positive. It's much more straightforward than Salesforce and easier to customise to your needs.
Can be expensive though and on occasion difficult to find the exact function you need because of how much there is to the platform.
Vorteile
Easy of use in terms of the interface, high amount of customisation available. Easy reporting and filtering to ensure you get the right view for your needs.
Nachteile
Core fields that can't be removed. A lot of features can be paywalled if you arent on the top version and this isn't feasible for smaller businesses.
- Branche: Unternehmensberatung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Hubspot for Small Businesses
Overall Hubspot does what it is supposed to do. The free version is good enough for small companies.
Vorteile
I really enjoy the knowledge base (Hubspot Academy).
Nachteile
I wouldn't say I like the way it looks nor do I like the costs.
In Betracht gezogene Alternativen
Zendesk Suite- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Hubspot is a industry leading CRM and a must for fast scaling businesses
Absolutely fantastic and highly recommend. Hubspot has scaled from 4 of us to over 200 and they are constantly innovating.
Vorteile
We initially chose Hubspot because of it's user friendly UX/UI. We have now used Hubspot for over 6 years and it has been incredible constantly ensuring they added features that keep up with our growth. The CRM itself is still very intuitive. The reporting and dashboards feature is fantastic. There are so many pro's but it's hard to beat Hubspot for it's intuitive design and use.
Nachteile
The challenge we've had with Hubspot it the placement of critical features in different pricing categories. We are constantly finding that critical features are in different pricing tiers.
In Betracht gezogene Alternativen
Salesforce Sales Cloud- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Hubspot CRM is a landmark for maintaining strong customer relationships.
We have excelled so well in customer engagement since Hubspot CRM. It has been a incredible journey working with Hubspot CRM which has helped us keep our customers relationship stronger at all times. With Hubspot CRM, managing our customers data, information and interactions has been so effortless and efficient.
Vorteile
Hubspot CRM has task automations so we no longer have to waste much of our time and energy attending to the repetitive and tedious tasks. It has outstanding communication tools which keep us connected with our customers easily. Hubspot CRM analysis and reporting tools provide us with truthful insights that help us measure and optimize our customer relationships.
Nachteile
It has been a smooth ride with Hubspot CRM and it has nothing to be disliked.
- Branche: Personalbeschaffung & -besetzung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Great CRM, but awful reporting
Vorteile
The system is very easy to set up and use. The card population is easy and intuitive. Super easy data migration from a previous provider.
Nachteile
During the sales calls we were shown that we could report on almost anything, however once we subscribed we saw that the customization of the reports is minimal and it is based on already pre-set measurements, hence there is no option to customize them at the end of the day. That is really frustrating as we need to know what our sales funnel is for instance. Instead we get duplicate data because the same deal is counted in the different stage it was located in.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
The most comprehensive CRM system
HubSpot CRM is a fantastic tool for managing your sales process. Once set up its easy to use and highly custimisable. HubSpot also have a bank of knowledge based content so they essentially have an answer or resource for anything you are trying to achieve.
Vorteile
It is by far the easiest to use CRM system I have used to date. I like the customisation range you have to create your own pipelines in line with your business and sales processes.
Nachteile
To begin with it can be quite daunting to configure but support has you covered.
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
HubSpot - Good Sales and Comms Tool but Limited for Small Businesses
Vorteile
Its centralised communication and sales journey tools
Nachteile
It's constantly changing without notification and seemingly aimed at large businesses, leaving small businesses with a disjointed experience and support.
- Branche: Personalwesen
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
HubSpot CRM - This could be the most user friendly CRM system to date
Vorteile
I like using HubSpot as it gives me the freedom to customize the entire CRM experience. Automations and workflows are easy to build as long as you understand the all the properties and functions. Good thing there are available modules and learning materials within the platform whenever you want to explore and learn the system further.
Nachteile
If you are new to CRM, it can be overwhelming and could be difficult to navigate. However, as you explore and learn more about the it, you will notice that this could be one of the user friendly CRM tools in the market.
- Branche: Anwaltskanzlei
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
HubSpot CRM is our custom dream home - housing all of the essentials.
We are extremely satisfied with HubSpot. We are covered in so many ways with custom properties and features, automation, workflows, internal noting, task assignment and more!
Vorteile
Allows our firm to improve overall organization of our client details and associated business. It creates an efficient eco-system for all of the essentials!
Nachteile
Our team has appreciated so much of what the system offers. We have not encountered any items that we would particularly change, however only on a few accounts had we hoped to be able to speak with someone in support on call but it was not an option at the time.
In Betracht gezogene Alternativen
Salesforce Sales CloudGründe für den Wechsel zu HubSpot CRM
HubSpot met all of our objectives and was price aligned!- Branche: Logistik & Lieferkette
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Provider of last mile solutions
I have been using HubSpot for about two years, and it has met most of our company's needs. The environment is logically structured and flexible, and the high-quality guides are helpful. I have consistently followed product innovations and tried to implement them in my work. It is also very useful and convenient to learn through HubSpot Academia.
Vorteile
What I appreciated most is that the software encompasses the entire customer journey, from lead generation to customer service, eliminating the need to switch between multiple applications.
Nachteile
Due to the specifics of our business, it is inconvenient to make Quotations in HubSpot because each of our offers is unique. This includes the prices of custom product layout (picture), product, software, follow-up service, and installation services, which differ by country.
Warum HubSpot CRM gewählt wurde
Due to a lack of sequence management. We needed a better outbound management solution.Zuvor genutzte Software
PipedriveGründe für den Wechsel zu HubSpot CRM
We chose HubSpot because our Sales Manager had a good experience with it previously, and we read many online reviews that praise it. The company's sustainability and multitude of integrations were also important to us.- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Best online CRM tool for any size organizations
the company really needed a CRM system, as before we had none and the sales-pipeline follow-up was not centralized and controlled.
We also gave access to our distributros to allow them to work on their customers and make their sales follow-up.
Vorteile
What I like most about HubSpot CRM is its simplicity combined with powerful features. It's easy to set up and start to use right away, which makes it accessible for colleagues with little to no technical background. The visual sales pipeline is intuitive, allowing you to manage deals, track progress, and get a clear overview of sales activities at a glance.
It si easy to book meeting,s end pre-set emails, create tasks for others. Very very useful.
And I love the contact creation via the phone app. It is so easy and intelligent.
Nachteile
Eventhough you can set up quote templates and allows to set up the deals, it is not possible to set up a multi-step Quotation process flow that allows to select language, then select product, then subscription levels, service budget etc etc and at the end to have a quote ready to go.
- Branche: Buchhaltung
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
HubSpot CRM is a wonderful tool to utilize client information and data
Overall HubSpot CRM is so nice to be able to link phone calls, text, emails and also see proposal amounts, what type of client they are and their contact information all in one place and as well as your co workers are able to go in and look/listen to what has been discussed.
Vorteile
What I like about Hubspot is that is can hold several pieces of information about a client all in one spot. Having a place where you can look and see almost everything is great and it links different integrations.
Nachteile
There isn't really any cons other than if you are not using the free version to utilize all the tools then the price could add up quickly.
- Branche: Luft- & Raumfahrt
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Best CRM for Startups
Hubspot CRM, has probably been the best CRM solution I've used to date. Its easy to set up, and although there are some annoyances with teir pricing/addons, the system itself is great for companies big and small. Ive mainly used in a startup and it was one of the best investments we made.
Vorteile
The systemnis really easy to set up, with a plethora of customisation that can be done. Creating views purely for your viewing, and seeing last interactions is key.
Nachteile
The level of addons is a littlw annoying. You get to grips with thensystem, realise you can do a little more and control thibs better, then you realise you need to buy an addon. Its a teir business model, but can be annoying when youre first getting to grips with the system
In Betracht gezogene Alternativen
Zoho CRM, Creatio CRM, Pipedrive, Dynamics 365 und Salesforce Sales CloudGründe für den Wechsel zu HubSpot CRM
The pricing structure, free levels and ease of set up and use were thjngs that clearly set this apart. As a startup, there wasnt much knowlege/experience with CRM solutions so finding something that could cope with swift and easy onboarding was key.- Branche: Immobilien
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Hubspot: Incredible Pipeline Management and Reporting
Overall it's a great CRM compared to many that I've used in the past. It's very intuitive and has many research and knowledge base articles for suggestions and their team has been great to work with. The integrations are simple to set up and we've created streamlined lead gen from our other systems.
Vorteile
Hubspot is much more streamlined and easier to navigate after some of the recent dashboard updates than it was in it's previous legacy view. Some of the best things about hubspot are it's tiled deal summary, it's customizable reports and dashboards, and the ability to easily assign tasks and tag other users in the interface and on contacts, tasks, deals, and leads.
Nachteile
The outbound prospecting sequences are not optimized for true sales professionals. You do not have a way to sort by opens, clicks, or emails on the sequences, and have no export feature to reenroll or tag these leads to dive down deeper. If I'm targeting 100+ contacts per sequence, I do not have the time to manually review who opened the email to call, or reenroll into a new campaign based on the success or failure of the last one. This would be an amazing feature once added to really make prospecting better integrated with Hubspot.
- Branche: Konsumgüter
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
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Great CRM for small business
This is a great CRM to use across a team. As a manager it is easy to track and see how the team is doing, KPI's can be tracked and recorded, but you can also see the small details of the effort of the team. The software is very intuitive, and easy for people to just make part of their daily routine. Helps to keep everyone on track and make sure that we are performing at our top capabilities.
Vorteile
HubSpot is really easy to implement and has the features that my team needs. We have been able to onboard multiple account managers, and make sure they get up to speed quickly. The CRM is very intuitive, and one account manager can leave information for another to make sure deals are always being closed.
Nachteile
It can be a little pricey on the monthly budget, but with the way it is used, it can be worth it.
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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King of CTMs for a Reason
Overwhelmingly positive. Every client I have implemented HubSpot for has been very happy with the results and we’re able to see results as early as the first month of usage.
Vorteile
The data that you are able to get out of the system about a customer. When everything is connected correctly with all of your existing software systems and your website, you are able to provide your sales agents with extremely valuable information that they would only be able to get through a system like HubSpot. It increases the chance of closing a deal and converting a lead into a customer tenfold!
Nachteile
It would be the price. It’s a tough sale for an agency to recommend to a client who has never used a CRM before and does not understand the value of having a system like this.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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A valuable asset for building strong relationship with customers.
Everything about our experience with Hubspot CRM has been amazing and more so, very productive. Hubspot CRM has given us an important platform to work on our customers interactions which has enabled us to create very strong relationships with each and everyone of them. It allows us to have a central point for organizing every detail there is about our customers.
Vorteile
Hubspot CRM offers comprehensive reporting tools that enable us to generate updated insights that help us improve our customer relationships. It provides efficient live visual boards that offers real-time view of all our sales and customer interaction activities. Hubspot CRM has a live chatting feature with auto-replying ability that help us to engage with our customers quickly using instant messages. It is very flexible and easy to customize to match with our ever changing CRM and sales management needs.
Nachteile
The ride with Hubspot CRM has been smooth. No hiccups encountered and nothing there that does not suit our needs.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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A robust CRM system that has significantly enhanced our complex and highly technical...
HubSpot CRM has provided us with a significant edge. Investing in this CRM has not only streamlined our project management but also improved our customers communication and sales processes. Adopting HubSpot CRM has also enabled us to make more data driven decision and ultimately reformed our operational efficiency . Better client relations has led to the growth of our organisation. We will continue partnering with HubSpot CRM for our firm to continue succeeding in this digital era.
Vorteile
Integrating HubSpot CRM into our workspace systems and tools was a paramount resolution. We have reaped so many benefits since day one of deployment. The comprehensive project management tools incorporated in HubSpot enable us to navigate through the numerous stages of project execution. It enable us to track progress, seamlessly allocate resources and ensure that we complete our project tasks on time. Additionally, it has centralised all our data including cast project information, product design docs, contract and customer information making this information accessible to the entire team. We highly appreciate the powerful marketing automation tools. They enable us to create result oriented marketing campaigns and follow leads from these campaigns. It is also easy to now keep clients informed about new products. The sales cycle has therefore smoothened and become more efficient providing our sales team with accurate insights of prospects. The reports on sales performance and customer engagements enable us to strategically plan and address business issues. HubSpot CRM has enabled us to build on our creativity to our own advantages. We have fully polished and customized our dashboard to only display our metrics and KPIs. This provide us with a wide vie if our performance on realtime
Nachteile
HubSpot CRM stands out from the rest of systems. It seamlessly integrates with our design tools and project management tools enabling us to create a more unified workflow that has eliminated manual data entry. Also we have b en able to scale it and add features to operate our complex environment.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
The Premier Marketing CRM & Automation Platform
My overall experience with Hubspot CRM has been great. Their help center and customer service are unmatched.
Vorteile
Hubspot CRM is the premier marketing CRM and automation platform out there. It makes it so easy to store and organize contacts, segment your database into lists for targeted email marketing, and so much more.
Nachteile
The only thing I can honestly say I dislike is that they changed the navigation! I've been a Hubspot user for almost 10 years, and the nav changed really threw me off and is still taking some getting used to months later.
- Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Perfect for startups and small teams.
Overall, it is a great review, and we have been happy since switching from Salesforce. It has been a blessing to have something powerful in our pocket to allow us to grow as a smaller startup.
Vorteile
I like how everything within the platform can be viewed and is highly customizable. The ability to create unique fields that help your business find data to make better decisions is a great feature.
Nachteile
They are starting to expand to areas where they are not great and becoming just "good" in a lot of categories vs "great" in specific areas. Starting to see them expanding to much.
- Branche: Versorgungsunternehmen
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
HubSpot CRM is a superstar for building strong relations with customers.
We have climbed the ladder of success in building strong relationships with our customers thanks to the good work by HubSpot CRM. It is very easy to customize which allowed us to achieve the right tool for the job that perfectly suits our needs. HubSpot CRM has helped take every possible opportunity we have to build up on our customer interactions.
Vorteile
HubSpot CRM incredible customer engagement functions like the chatting and meetings gives us an efficient way to interact with our customers. It gives us detailed reports that help us analyze our customer engagements and take actions to improve our customer relationships. It has great sales visual boards that allow us to monitor our sales activities in real time.
Nachteile
HubSpot CRM has nothing that does not amuse us. All functions are very useful and respond really well to our requests.
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