Über Pipedrive
Pipedrive ist eine webbasierte Vertriebs-CRM- und Pipeline-Management-Lösung, mit der Unternehmen ihre Verkaufsaktivitäten planen und Geschäfte überwachen können. Unter Verwendung einer aktivitätsbasierten Verkaufsmethodik entwickelt, rationalisiert Pipedrive alle Maßnahmen, die an der Verwandlung eines potenziellen Geschäfts in einen erfolgreichen Verkauf beteiligt sind. Als cloudbasierte Anwendung kann von überall rund um die Uhr über jeden Webbrowser oder dedizierte mobile Apps auf die Lösung zugegriffen werden.
Pipedrive bietet Vertriebsmitarbeitenden vollständige Transparenz verschiedener Vertriebspipelines. Eine robuste Nutzeroberfläche zeigt die Fortschrittsstufen für jedes Geschäft mit den vollständigen Details zu den nächsten umsetzbaren Schritten an. Mit der Aktivitäts- und Zielfunktion können Nutzer die ausstehenden Aktivitäten in jeder Pipeline verfolgen. Pipedrive bietet auch nutzerdefinierte Tools für die Verkaufsberichterstattung, um Ziele auf Einzel- und Teamebene zu überwachen, Verkaufsdaten zu analysieren und visuelle Berichte zu erstellen.
Das Mailing-System von Pipedrive kann nahtlos in mehrere E-Mail-Dienstanbieter integriert werden, einschließlich Outlook, Gmail und Yahoo. Nutzer können mithilfe ihres Pipedrive-Kontos E-Mails von mehreren Konten aus senden und empfangen. Die Lösung lässt sich auch in verschiedene führende CRM-Tools integrieren, um Kontaktdaten, Kommunikationshistorie und andere Informationen in Anwendungen zu übertragen. Darüber hinaus lässt sich die Lösung auch in Google Maps, Mailchimp, Trello und Zapier integrieren.
Pipedrive Preis
Pipedrive bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Pipedrive ist ab 14,00 €/Monat verfügbar.
Alternativen für Pipedrive
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- Branche: Finanzdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Es gibt Alternativen mit mehr Benutzerfreundlichkeit
Ich bin seit über zwei Jahren bei Pipedrive Kunde und benutze es täglich, jedoch wird sich das zukünftig ändern.
Hier mein Gesamteindruck zu Pipedrive:
Der allgemeine Support verschlechtert sich zunehmend, zeitweise ist der Button um einen Ansprechpartner zu bekommen (per Messenger, nicht am Telefon!) abgestellt/abgeschaltet.
Dazu ist die Plattform zunehmend sehr langsam. Der Pipedrive Support schiebt solche Dinge sehr gerne auf den Endnutzer (Cookies, Browser und Skripte) aber auch wenn diese alle behoben und ein Videobeweis geschickt wird, ändert sich nichts an der Schnelligkeit - es liegt wohl an den Servern, aber zugeben tun sie das ungern.
Jedoch was bei mir jetzt das Fass zum Überlaufen gebrahct hat, ist die Tatsache, dass ich Pipedrive verschiedenen Geschäftspartnern und Nutzern empfohlen habe und daraus resultierend mir "eigentlich" über 1.000$ an Amazon-Gutscheinen über das Affilate-Programm versprochen wurden (und auch online angezeigt werden) aber Pipedrive sich jetzt weigert, diese auszubezahlen.
Zusammengefasst:
- Pipedrive ist zunehmend langsam
- Der Support wird zeitweise abgestellt und ist dazu noch schwer erreichbar und würgt einen gerne ab
- Pipedrive ist nicht Benutzerfreundlich, gerade auch nicht denen die sie weiterempfohlen haben, klingt irrational, oder? Ist es auch
PS: Ein freche Kleinigkeit on top: Was sie dafür eingeführt haben ohne Einverständnis sind Affilate-Links in der eigenen Signatur "Gesendet von Pipedrive" mit dem eigenen Affilate-Link darin... um noch mehr Werbung zu erhalten, aber wie gesagt, ausbezahlt werden sie im Anschluss nicht.
Vorteile
Der Aufbau der Pipelines hat Pipedrive sehr schön gelöst. Auch an sich der einfache und simple Aufbau.
Nachteile
Der Kundensupport ist nicht zu empfehlen, genauso wenig die Schnelligkeit von Pipedrive. Es finden sehr oft lange Wartezeiten statt, bis sich etwas öffnet (auch im Inkognito-Modus, anderen Browsern etc.) und Pipedrive unterbindet zeitweise den Support - sie lassen dann lediglich den Selfhelp-Chatbot laufen.
Wenn man Support erhält, ist dieser oft überfragt bzw. "muss nachfragen" und wenn er dies getan hat, erhält man Antworten auf die der Support nicht weiterhelfen kann.
Antwort von Pipedrive
Thank you very much for your feedback and insights! We truly appreciate it.
We are sorry to hear you had this experience with our Support Team, this isn’t what we expect when in contact with our Experts. We reassure you that our Support Team is here to help you 24/7 and we will be more than happy to help with any questions you might have.
Once again thank you for providing us with this feedback. We will forward this case internally and make sure it will be taken into account for future improvements.
- Branche: Onlinemedien
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gutes CRM Tool welches schnell aufzusetzen ist
Wirklich gutes Tool für Early Stage Startups aber wenn man zu einem Großunternehmen wird muss man auf HubSpot oder Salesforce wechseln
Vorteile
Die Einfachheit des Systems ist wirklich angenehm, kann man an einem Vormittag aufsetzen und die Dashboards sind ebenfalls einfach aufzusetzen
Nachteile
Teilweise sind die funktionalitäten eingeschränkt, beispielsweise das Lead Management von Personen ist sehr nervig da man fast nur mit Deals (Opportunities) arbeiten kann. Lead Scoring ist ebenfalls definitiv ausbaufähig, da braucht man einen Profi damit man das aufsetzen kann.
- Branche: Erneuerbare Energien & Umwelt
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Tolles und umfangreiches Tool!
Es erleichtert mir meinen Arbeitsalltag und erinnert mich fast automatisch an Termine und Erledigungen.
Vorteile
Es ist intuitiv bedienbar und meist selbsterklärend.
Nachteile
Dass ich bei weitem noch nicht alle Funktionen kenne.
Antwort von Pipedrive
Thank you for your feedback!
- Branche: Bildungsmanagement
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Einfach, intuitiv und transparent!
Vorteile
Pipedrive lässt sich intuitiv bedienen, ist einfach aufgebaut.
Nachteile
Es lässt sich wenig in der Software selbst individualisieren.
Antwort von Pipedrive
Hello Maximilian,
Thank you for your feedback!
Best regards,
Pipedrive Team
- Branche: Architektur & Planung
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Pipedrive Bewertung
Sehr gut
Vorteile
Die Einfachheit die Übersichtlichkeit und der gute Kunden Service.
Nachteile
Der Preis ist leider etwas zu hoch .Aber sonst sehr gut
Antwort von Pipedrive
Thank you for your feedback!
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Pipredrive
Vorteile
Pipedrive unterstützt uns bei der Email Akquise, ertstellt automatisch Verzeichnisse und Ordner und spart jede Menge sortieraufwand
Nachteile
das Nutzen eines gemeinsamen Kalenders haben wir noch nicht hinbekommen
- Branche: Versicherung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Kein Papier mehr
Absolut positiv. Einfach, intuitiv, zeitsparend
Vorteile
Benutzerfreundlichkeit, einfach, nahezu selbsterklärend. Hilfreich. Hat meinen Arbeitsalltag erleichtert. Habe kein Papier mehr
Nachteile
Nicht alles was ich machen möchte klappt. Ggfs. Liegt es auch noch am Anwender. Bin noch stark in der Findungsphase. Beispielsweise gibt es keine Möglichkeit Geburtstage von Kontakten zu filtern, bzw. erinnert zu werden. Das wäre natürlich als Vertriebler ein MUSS. Weiterleitung einer E-Mail geht nur komplett. Ich kann keine Zeilen oder so rauslöschen.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Bewertung Pipeline
Vorteile
Erschwingliche bezahlte Pläne Unbegrenzt anpassbare Verkaufspipelines Auf maschinellem Lernen basierender Verkaufsassistent für alle Pläne API-Zugriff für vollständige Anpassung Workflow-Automatisierung für die meisten Pläne Funktion zum automatischen Ausfüllen von Kontaktinformationen für High-Tier-Pläne Integrierte Telefoniefunktion bei den meisten Plänen
Nachteile
Kein kostenloser Plan Begrenzte benutzerdefinierte Felder und Berichte für die meisten Pläne Telefonischer Support nur auf der höchsten Stufe
- Branche: Psychische Gesundheitsfürsorge
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Mein Erfahrungsbericht mit pepedrive
Vorteile
Das Produkt überzeugt mit seiner Nutzerfreundlichkeit
Nachteile
Ich brauche weniger Zeit mit diesemProdukt und kann mich so anderen Tätigkeiten zuwenden
- Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gutes, benutzerfreundliches CRM Tool
Pipedrive bietet für uns die ideale Lösung, um Leads und Kontakte zu organisieren, priorisieren und dadurch essenziell zum Umsatzsteigerung
Vorteile
- übersichtliche Benutzeroberfläche - leichte Nutzung - auch für kleinere Betriebe erschwinglich
Nachteile
- nicht so viele Marketingtools und Automatisierungen wie andere Tools (sieht z.B. Hubspot)
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Easy CRM für outbound/ high value Deals
Vorteile
Pipedrive hat einen simplen Aufbau, läuft als WebApp super stabil und performant. Die Aufgaben sind klar zu verteilen und email templates und workflows erleichtern die Arbeit.
Nachteile
Die im Vergleich zur Konkurrenz schwache Inbound Lead Management Performance. Die API ist schlecht dokumentiert und es (zum. nicht out of the box) Lead rotation zwischen den Sales Managern
In Betracht gezogene Alternativen
HubSpot CRMGründe für den Wechsel zu Pipedrive
Preis-Leistung und Umfang zum Start ausreichend- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Pipedrive
Vorteile
Funktioniert weitgehend automatisiert und erleichtert sehr die Arbeit
Nachteile
Integration in Exchange Kalender ist fehlerhaft
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
-
Quelle der Bewertung
Ganz okay, aber vieles nicht zu Ende gedacht
Gute Idee und gute Grundfunktionen, allerdings harpert es bei den ein oder anderen Dienstleistungsangeboten von der Quallität her.
Vorteile
Super netter und schneller Support wenn man mal Fragen hat. Das Pipedrive Interface ist auch sehr einfach und übersichtlich.
Nachteile
Am wenigsten hat uns gefallen, dass manche Funktionen nicht ganz zu Ende überdacht wurden, zum einen der das optional mehr kostende "Lead", dort kann man z.B. einen Chatbot, Livechat und Formulare nutzen, leider kann man diese nicht direkt mit einem Event trackend bzw. Conversiones messen bei z.B. Google Analytics oder Google Ads, dass gibt es bei fast allen anderen Anbietern, die einen Chatbot anbieten, dass dort eine Messung erfolgen kann. Daher finden wir es eine frechheit für ein zusätzliches Paket namens "Leads" mehr Geld zu zahlen, wobei man da nicht mal Messungen vornehmen kann.
Ansonsten ist der Chatbot leider recht minimal gehalten, keine Möglichkeit stränge im Chatbot zu kopieren, oder vorgefertigte Texte zu nutzen als Supporter im Chat. Alles Sachen die schon in jedem Chattool vorhanden sind.
- Branche: Immobilien
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Great Starter CRM for New Users
Vorteile
Very easy to enter new contacts into the system, or to do a bulk import. Very Easy to search for contacts via the search query, including custom fields. You can select multiple contacts at the same time and edit their information in a multiselect format. Very easy to create custom columns that will enable you to organise the information that you need.
Nachteile
Not the best with organising tasks automatically or checking for overlapping tasks.They do not have a lead generation tool in the form of a lead capture technology or widget.Does not have an email marketing integration like more modern Real Estate CRM's
Antwort von Pipedrive
Igor, we truly appreciate your comments! Thank you
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Fulfills my needs, 90% of everything is there and Works Great
Very easy to get going with the must have features.
Vorteile
Does everything I need without having to do massive amounts of configurations.
Great UI/UX, Fast and intuitive.
Data can be in easily managed in bulk and exported and imported back in.
Automation Tools and Integrations with Make.com, Zapier are relatively easy to setup
Smart Documents, great inclusion considering the alternatives out there are priced so high.
Email Integration is pretty solid, if you team are able to be transparent adds a lot of clarity to deals/organisations.
Nachteile
Missing some customisation features which could help with business rules you want your users to follow or understand.
Not all data is easily accessed via API or Excel.
Price, Product models to simplistic for my particular use cases.
Warum Pipedrive gewählt wurde
Slow, Poor UI, Required much more configuration to get the basics.Zuvor genutzte Software
Salesforce Sales CloudGründe für den Wechsel zu Pipedrive
Easy of use, Price, Feature set and IntergrationsAntwort von Pipedrive
Hello Calum,
We appreciate your feedback!
Best regards,
Pipedrive Team
- Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Basic Note Taking
The experience is really bland. I would consider this an oversided note taking platform. Way to many free options that are better.
Vorteile
It is a resource for basic information gathering.
Nachteile
It is not designed for complex data entry. Outside of text, there is no way to creatre formulas to help make the date compute beyond typed text.
Antwort von Pipedrive
Hello, Brandon,
Thank you for sharing your thoughts!
We appreciate your feedback regarding the platform. We’re always looking to improve and will consider your comments as we work on enhancing the platform.
If you’re looking for specific features, feel free to reach out to our team, and we’d be happy to discuss your needs.
Kind regards,
Pipedrive Team
- Branche: Essen & Trinken
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
CRM Built for Long Term Use
A definitely leap in use cases from the previous CRM I was using. Being able to integrate with my Google Calendar for tasks/events, and entering in a number of custom fields that I can filter by is very useful.
Vorteile
There are many ways to customize and complete tasks that can be set for each user. I can grow with the service, upgrading to higher tiers for more tools.
Nachteile
All the customization can make it difficult to decide how to best implement the services across the company. The base tier restricts the use of certain tools that would be extremely beneficial to a small start up, such as automated cadence emails.
In Betracht gezogene Alternativen
Salesforce Sales CloudWarum Pipedrive gewählt wurde
PipeDrive is a more robust CRM than LessAnnoying. It allows for much more customization and room for growth.Gründe für den Wechsel zu Pipedrive
Salesforce is too complex for where my business is currently at. It would be too cumbersome to teach to a small business with tools that aren't necessary yet and not worth the price.Antwort von Pipedrive
Thank you for your feedback!
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Pipedrive user experience
I use pipedrive from a client onboarding point of view. This means I need to follow up with potental leads as they progress through the sales pipeline which eventuates with them being a customer. The ultimate goal is to have them onboarded as a customer. I like the fact that every correspondence is tracked including outlook emails. This means anyone associated with the client can visit one central point in Pipedrive and get a clear visibility of the status of the project.
Vorteile
Ease of use ......... Easy to progress names from Lead to Customer
Nachteile
Nothing from a sales point of view It gives clear visibility of the status of the client .
Antwort von Pipedrive
Hello, Peter,
Thank you for your feedback!
We’re glad Pipedrive is helping you manage client progress and track correspondence effectively. We appreciate your insights and are always working to improve the experience.
If you need any assistance, feel free to reach out.
Kind regards,
Pipedrive Team
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Pipedrive can't compete with some bigger vendors
I only used pipedrive for about a year. I feel like I could have gotten the same amount of value out of a spreadsheet.
Vorteile
It has a super easy user interface. Not a whole lot of features needed to use it for pipeline management.
Nachteile
A lot more stripped down contact management tool than some of the other major players.
Antwort von Pipedrive
Hello Alec,
We appreciate you taking the time to share your thoughts.
Pipedrive is designed to be a simple yet powerful tool for managing pipelines, and it’s tailored for teams that value efficiency and ease of use. We’re always working on adding new features and improvements to better meet the needs of our users.
We value your input on the contact management aspect and will certainly keep it in mind as we enhance our offering.
If you ever decide to revisit Pipedrive, we’d be happy to show you the latest updates and discuss how we can better support your workflow.
Thanks again, and we wish you success with your business tools!
Best regards,
Pipedrive Team
- Branche: Medizinische Geräte
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Pipedrive Review
Vorteile
Pipedrive is ace for managing our sales pipeline. It's really intuitive, which is great for onboarding new sales reps. I haven't had any dramas with tracking deals and keeping everything organized. The reporting features are pretty good too.
Nachteile
To be honest, it's not as feature-rich as some other CRM systems I've used. It could do with some extra marketing automation tools. Also, the mobile app could be a bit better. But that's about it.
Antwort von Pipedrive
Hello, Kevin,
Thank you for your feedback!
We’re glad Pipedrive has been helpful for managing your sales pipeline and easy to onboard new reps.
We appreciate your suggestions on marketing automation and the mobile app, and we’ll keep them in mind for future updates.
If you have any further thoughts or need assistance, please don’t hesitate to reach out to our Support.
Best regards,
Pipedrive Team
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
My experience with pipedrive
Vorteile
I love how integrated everything is - making our customer relationship management much more seamless!
Nachteile
Perhaps the interface can get a little facelift
Antwort von Pipedrive
Hello Eudoria,
We appreciate your feedback!
Please don't hesitate to reach out if you'd like to discuss how we can improve the interface.
Best regards,
Pipedrive Team
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
My feedback on Pipedrive
Pipedrive is a simple and efficient CRM. I appreciated its ease of use.
Vorteile
I like the visual clarity of Pipedrive. Deal tracking is simple, and the mobile app is very convenient.
Nachteile
I wish there were more options for customizing reports. Email integration could be improved.
Antwort von Pipedrive
Hello, Ana.
We’re thrilled to hear that you find Pipedrive easy to use!
We appreciate your feedback on customizing reports and our Email Sync feature. Please don't hesitate to reach out if you'd like to discuss this further.
We appreciate your support and hopefully we can make Pipedrive better for you in the future!
Kind regards,
The Pipedrive Team
- Branche: 2128
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Pipedrive is so so
I wasn't very pleased with it. The lagging
Vorteile
It was ok, it was easy to operate and understand
Nachteile
Lagged sometimes if Internet was having issues
Antwort von Pipedrive
Hello, Kenneta.
Thank you for your feedback!
We’re glad to hear that you found Pipedrive easy to operate and understand.
We’re sorry to hear about the lagging issues you experienced. If you continue to face any issues or have additional concerns, please don’t hesitate to reach out to our Support.
Kind regards,
The Pipedrive Team
- Branche: Finanzdienstleistungen
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Pipedrive - well oiled but fewer features than others
My experience with Pipedrive was always very good.
Vorteile
Everything just works well. Well developed software. Good user interface.
Nachteile
Not all the features I needed and cost was a bit more than other options.
In Betracht gezogene Alternativen
HubSpot Marketing HubWarum Pipedrive gewählt wurde
Much easier to use. Intuitive. Lower cost than Salesforce.Zuvor genutzte Software
Salesforce Sales CloudGründe für den Wechsel zu Pipedrive
Great usability and easy to use on a daily basis.- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Pipedrive's the foundation of our customer relations efforts
Pipedrive has been a great addition to our sales & CRM efforts. With it, we have a system where we can easily follow everything with each prospect and customer, we can create good looking reports from our CRM data, and we've saved a ton of working hours thanks to the automated workflows. All in all, I think it's a must for any growing sales operation.
Vorteile
The best thing by far is the automated emails. We have workflows that trigger an email within 10 minutes of an action taking place. Without it, I'd have to constantly check my inbox. It's saves us a lot of time for more outreach and prospecting.
Nachteile
The setup was pretty gruelling for us. The property and workflow setups in particular took longer than we'd anticipated.
Gründe für den Wechsel zu Pipedrive
Pricing was an important factor for us and Pipedrive looked more than capable enough at half the price of some of the others.- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
A dream to work with as an admin/IT
Overall Pipedrive has been a success in our company thanks to the great integration into our lead generation and updating, plus the call planning tool.
We can have our Sales team use Pipedrive almost exclusively and talk about looking for an alternatives hasn't come up yet, neither from the IT nor the Sales team
Vorteile
The API is the cornerstone of Pipedrive for me and my company. We have a very fluctuating target group and update our Leads every month, which was a pain in the past but the API makes a breeze.
All around the API, the Automation and Filters allows our sales team to really concentrate on sales instead of checking leads and making decisions, they can just go down the prepared list and call.
Nachteile
I'm only reporting/reviewing from the perspective of an admin user, and the only downside I can see is that with the mass of our leads we need to temper ourselves when updating because of the 10k a day rate limit.
Antwort von Pipedrive
Marvin, thank you for sharing your feedback and insights!
- Branche: Biotechnologie
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
ENDLESS Possibilities and Knowledge at Your Fingertips
Amazing! The amount of capabilities that Pipedrive has is absolutely astounding - you can have every detail about a lead, deal, organization, client, and more in there, and the possibilities are endless. No joke, you could pull up a lead and know their eye color, favorite food, where you met them, and even input a note detailing an important detail in your conversation with them, that you can drop into your next conversation. You log in activities like phone calls, emails, texts, and more, and it syncs easily with your inbox so that is all automated and literally everything is logged for reference. In theory, this program can fix employee turnover training times - new employees just have to open up a lead, and every and any detail they need to know is there for reference, from the last employee that handled that account.
Vorteile
I love the amount of details you can input into this program. We need to have lots of different notes and details and variables for our business, like leads versus deals, and then for each contact we need to know where we got that client, why, what organization they are a part of, the organization's address, phone number, and the individuals addresses/phone, plus we are able to add activities, notes, whether the lead is cold, warm, hot, etc. The organization and details are endless, and it's incredibly helpful - this is truly how you educate an entire organization on every detail needed to know of a lead or client.
Nachteile
It is admittedly a bit hard to learn - it's very user-friendly, but because of how many capabilities and opportunities that Pipedrive has, it takes a bit to learn all the ins and outs.
Antwort von Pipedrive
Thank you for your feedback!
- Branche: Welthandel & internationale Entwicklung
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Easy and effective software for closing deals, grow your business with PipeDrive.
It's a super easy software to implement.Our sales are now completely transformed and we've really saved many working hours. We've had a five star experience.
Vorteile
With PipeDrive I always track. My sales growth rate and manage it well.Email tracking is now easy with this tool,has excellent tools which enabled us to grow more than we targeted.Data is safe and you can access it instantly when you need it.The best thing about it is that it can be used even by the beginners of for those with small business.
Nachteile
PipeDrive offers its best .I have no complains about it.
Antwort von Pipedrive
Thank you for your feedback!
- Branche: Verlagswesen
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
My experience with Pipedrive
Vorteile
It has helped us solve the problem of disorganized sales processes by providing clear and structured way to manage our deals and leads.
Also it has improved customer relationship management.
Nachteile
It is easy to navigate and user friendly nothing that i dislike towards it.
Antwort von Pipedrive
Thank you for your feedback!
- Branche: Finanzdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
It's good, but it needs work
Neutral, there's some really good functionality and additional extensions you can bolt on. They're also not as pushy as Hubspot. But not having a phone number to call when the system goes down is bad.
Vorteile
Reporting functionality seems better than HubSpot.
Nachteile
Support when they're having server issues, which is all too often.
Antwort von Pipedrive
Nathan, thank you very much for your feedback!
We will make sure to forward it to our dedicated teams.
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
The most effective and straightforward sales tool available
Team members are encouraged to utilize the product because of its appealing UI, which makes it easy for them to see how it will benefit their work. Pipedrive is a powerful and flexible system that can adapt quickly to meet your needs helpfully. Because of how easy and effective it is, everyone in the team will be eager to use it daily.
Vorteile
Our sales department uses it as a tool for the total management and sales process. It gives a database of prospective clients and keeps track of new applicants to maintain communication with them. We finally have a solution that allows us to keep track of all of our sales in one place and monitor their progress over time. Pipedrive's many features will enable us to accomplish our goals and more, including the collection of prospect information and the scheduling of follow-up meetings.
Nachteile
Larger organizations with a more extensive client database may benefit from an increase in the program's memory capacity, which becomes taxed when dealing with a significant number of registered contacts.
- Branche: Automotive
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Pipedrive Review
Vorteile
Pipedrive is simple to use and doesn't require extensive reading to grasp how it works. They offer some wonderful tutorials to aid with anything that may arise. It's an excellent tool for anyone looking for something easy to use and inexpensive. The tools allow our small team to keep track of emails, leads, and lead stages all from a single dashboard. Pipedrive is designed specifically for sales professionals. The management reporting tools are there and improving every quarter, but Pipedrive stands out for its ease of use for salespeople.
Nachteile
One disadvantage to using Pipedrive is that you have to pay extra to use some custom fields in the reports, and the fee can be rather high, especially if you want to unlock all of the features.
Antwort von Pipedrive
Thank you for your feedback!
- Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Monatlich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Scripted service. Not customer friendly
After our original Administrator left the company, Pipedrive made it impossible for us to change the Administrator on our account, yet they continued to charge our credit card. Repeat attempts to get their assistance, to get them to stop charging us, were met with scripted responses explaining how they can't help me and the only way to resolve this was by getting our credit card company involved. After 10 months and an escalation to the CEO, CFO and COO, with a final "sorry, we can't help you", we figured out a way to stop them.
Vorteile
Absolutely nothing. We weren't able to use it for the past 10 months.
Nachteile
The service - from the top down;
Pipedrive needs to take a hard look at its service. There is no question that your approach is not a customer centric one. Instead, you implement policies, procedures, and scripted responses that work to ensure your staff and the company as a whole will not succeed in today's environment which requires both critical thinking and a common sense approach.
Antwort von Pipedrive
Roberta,
We appreciate your feedback. We are sorry to hear you had this experience with our Support Team, this is not what we expect at all when in contact with our Experts.
We can verify that you could find a solution with our dedicated department and would like to point out that to cancel a paid account, any admin of the account can do it by going to your Billing tab and selecting “cancel my subscription” at the bottom of the page. This action is only available to users with account settings access and due to security and privacy terms, we this action can only be taken by an admin.
We appreciate the feedback and will take into consideration for future improvements.
Let us know if there is anything we can help with!
https://support.pipedrive.com/en/article/how-can-i-cancel-my-paid-pipedrive-account
- Branche: Programmentwicklung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Empowering Business Success: A Pipedrive
Vorteile
Pipedrive's intuitive interface, visual pipeline, and robust automation simplify lead management. Customization and insightful analytics enhance decision-making, boosting overall efficiency and results.
Nachteile
Pipedrive's pricing might be a bit steep for smaller businesses. Occasionally, advanced customization requires technical expertise. Some integrations could be more seamless.
Antwort von Pipedrive
Muhammad,
Thank yo very much for your feedback!
- Branche: Automotive
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Great and versatile
Decent tool and easy to use. Works for various sizes of business I would say.
Vorteile
Easy to use. Also simple to merge and remove duplicates.
Nachteile
You have to upgrade for some features, not always clear.
Antwort von Pipedrive
Thank you for your feedback!
- Branche: Verlagswesen
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
At a Glance
Vorteile
I like that everything I need to know is right there on one screen.
Nachteile
What I liked least was not being able to figure out how to use automation tools with it (and that's probably 100% my fault).
- Branche: Internet
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
A Journey of Benefits and Challenges: My Experience with Pipedrive
Vorteile
Pipedrive is a CRM that is incredibly user-friendly. It's easy to set up and navigate, making it accessible for even those who aren't tech-savvy. What I really love about Pipedrive is how highly customizable it is. You have the ability to tailor the software to your specific needs, which is a huge advantage.
Nachteile
One thing I don't particularly like about Pipedrive is that it can be a bit pricey. However, I believe that the price is worth it for the features you get. Another drawback is that Pipedrive doesn't have a built-in phone system. However, you can integrate it with third-party phone systems as an alternative.
Antwort von Pipedrive
Jose,
Thank you very much for sharing your experience with Pipedrive. We truly appreciate it!
Keep an eye on our Pipedrive Community and follow our news!
- Branche: Umweltdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
The best CRM software
I like the automation in lead generation thus translating to increased sales.
Vorteile
It simplifies complex sales tasks thus saving us a lot. It also helps us massively on lead generation and follow up.
Nachteile
I like everything about the software. I have not yet experienced any shortcomings with the software.
- Branche: Eventservice
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Sales and Project Management all in one tab
I use Pipedrive to track opportunities, set deadlines for follow-ups and get a thirty thousand foot view of how, when, and from where my leads are generated, signed. Once signed, Pipedrive allows for a Kanban project management.
Vorteile
You can track a lead from opportunity capture all the way project completion.
Nachteile
To really get the most out of Pipedrive you do need to add-on services. The cost is not too high, just be ready to spend more if you want to do more.
Antwort von Pipedrive
Thank you for your feedback!
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Solid Entry for CRM Market
Pipedrive has been a staple for our Business Development Team as we've expanded rapidly over the last few years. As we've built it out for our team's workflows, we've created a solid systems for maintaining prospect records and increasing efficiency of our team.
Vorteile
The ease of use for a user new to a CRM has been great for our growing team. The ability to have people share prospects and notes with each other has helped our team learn from one another as well.
Nachteile
Some of the integrations with external software can be a bit clunky. We've run a few zapier integrations and direct api integrations with other tools in our tech stack to build up our experience on the platform.
Antwort von Pipedrive
Thank you for your feedback!
- Branche: Erneuerbare Energien & Umwelt
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Meilleur CRM pour les petits budgets
Performant à souhait avec les bons paramètres
Vorteile
Facile à déployer et à prendre en main, fonctionnalités flexibles mais très professionnelles
Nachteile
Tout a bien fonctionné pour moi, je suis satisfait
Antwort von Pipedrive
We are very grateful for your kind words. Thanks for sharing your insights!
- Branche: Unterhaltung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Pipedrive - sales management
Very happy and impressed with the value of this software. It has been instrument in providing structure to our sales process and sales team
Vorteile
Ease of use for me and my team. Keeps us on track and engaged. It has become the software solution to that drives our sale meetings.
Nachteile
I am unsure how this software would scale to an enterprise solution (I have a salesforce background)
Antwort von Pipedrive
James, thank you for sharing your feedback and insights!
- Branche: Telekommunikation
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
The unrivaled CRM in the industry
Pipedrive stands out as my top choice among CRMs, having thoroughly evaluated over a dozen options. I consistently recommend it to my clients due to its exceptional versatility with third-party integrations. Additionally, I suggest it to beginners because of the extensive features available even with the top-tier package, which remains one of the most affordable options on the market.
Vorteile
I appreciate Pipedrive's straightforward user interface, its flexibility for customization, and its extensive range of integrations, which is unmatched in its category. I would even describe it as modular, as you can easily add almost any feature you desire through third-party integrations. This ensures that you're never restricted by the limitations of what Pipedrive may not excel at. On the other hand, if you prefer an all-in-one solution, Pipedrive still outperforms its competitors in this aspect.
Nachteile
I'm not particularly fond of how certain basic features are restricted to higher-priced plans. While I lean towards the 'modular' setup, the lowest-priced plan is the most logical choice for me. However, I do miss some features like prioritizing important fields based on the deal or the stage of the person/organization in the pipeline. In the past, I subscribed to Pipedrive's top-tier package, but I found the automation features to be underwhelming. They are somewhat limited, and the triggers don't always function as expected.
Antwort von Pipedrive
Japhet,
Thank you very much for your feedback! :D
We will make sure to forward it to our dedicated teams. If you need any help, please reach out to our Support Team. They will be happy to help!
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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My Pipedrive Experience
Overall, my experience with Pipedrive has been positive. The visual pipeline makes it super easy to track where each deal stands, and I also appreciate the real-time reporting. On the downside, the mobile app isn’t as powerful as the desktop version.
Vorteile
How intuitive and visual it is. The interface is super user-friendly, and you can see your entire sales pipeline at a glance. It’s like having a chessboard where each piece represents a sales opportunity, and you can easily move them from one stage to another. Plus, the task automation is a lifesaver; it saves you tons of time on repetitive tasks. And the real-time reports are awesome for knowing exactly how your sales are doing without having to do any complicated calculations. Overall, it makes managing sales a lot simpler and even a bit fun.
Nachteile
It can get a bit pricey. While the interface is generally cool, it can sometimes feel a bit overwhelming with all the options and settings available. It takes a bit of time to get everything set up just the way you want it. Also, the mobile app isn’t as robust as the desktop version, so managing things on the app is awfull.
Antwort von Pipedrive
Thank you for your feedback!
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Great for efficiency & simplicity
I’m really pleased with the improved efficiency we’ve achieved by switching to Pipedrive and I can’t see us moving away anytime soon.
Vorteile
It’s incredibly easy to move data from your old CRM and set up your pipelines. Even easier to manage opportunities at every stage. The alerts, activities and send from Pipedrive features are great for keeping organised and the forecasting function is decent too.
Nachteile
It is geared around the sales process/kanban view so can be a little limiting when using it as a hybrid marketing & sales CRM. The insights dashboard building area is good but it doesn’t allow you to create bespoke charts/tables for every possible data point (fair enough for the price point).
Warum Pipedrive gewählt wurde
I inherited Insightly from a previous employee and it was a bit of a mess; we needed to simplify the sales process and get a much clearer view of our pipeline and marketing/contact data. Pipedrive was the obvious choice.Zuvor genutzte Software
InsightlyGründe für den Wechsel zu Pipedrive
Price, simplicity of setup and wide range of easy-to-implement integrations were the main standout benefits of Pipedrive.Antwort von Pipedrive
Jamie, thank you for sharing so meaningful insights and feedback!
- Branche: Fundraising
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Pipedrive Drives Positive CRM Experience
The support team via the chat service has been of great assistance. The thoroughness of the data one can compile for a sales prospect is very good.
Vorteile
The calendar integrations with Google and Microsoft365. Ability to create templates for emailing.
Nachteile
There is a reasonably steep learning curve, although the support website and the chat services are beneficial.
Gründe für den Wechsel zu Pipedrive
Pricing and some familiarity with the product from a prior experience.Antwort von Pipedrive
Thank you for your feedback!
- Branche: Fluggesellschaften/Luftfahrt
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Pipedrive: Ferramenta Completa e Intuitiva + Prós e Contras
O Pipedrive se mostrou muito eficaz na gestão de processos de vendas e por ter uma interface intuitiva e ampla gama de integrações. Sua personalização facilitou muito a gestão de processos e clientes no dia a dia da equipe. E o fato dela ser flexível para se adequar ao seu tipo de negócio é um ponto alto, mas o preço cobrado pode ser um impeditivo.
Vorteile
O que mais gostei foi: a capacidade de se integrar a diversas outras ferramentas; a interface, que é fácil de usar e muito intuitiva; a gestão da plataforma, que oferece uma visão clara e completa do funil; e a capacidade de personalização, que se adapta às necessidades específicas de cada negócio.
Nachteile
Apenas o preço, pois pode ser um fator decisivo para pequenas empresas ou profissionais autônomos.
Antwort von Pipedrive
Hello,
Thank you for your feedback!
Best regards,
Pipedrive Team
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Simplicity. Implementation on your own without a need for an implementation agency.
I was very happy with using Pipedrive, it didn't require a 'consulting agency' to implement it, I was able to implement in a 100+ software development company.
Vorteile
The simplicity. The UX and the UI. It's super easy to set up, even for a non-technical person.
Nachteile
Reporting seemed to be pretty limited in what you are able to do. Some of the metrics you can only view in "this month" mode, and not everything you can see in a timeline to track it over time.
Warum Pipedrive gewählt wurde
The switch was from the Free plan of HubSpot. The first paid tier had 5–10 seats included, while I only needed 3, so it didn't make sense to upgrade. So, we switched to Pipedrive.Zuvor genutzte Software
HubSpot CRMGründe für den Wechsel zu Pipedrive
The best UI and UX. It didn't feel that overwhelmed with all the features and stuff.Antwort von Pipedrive
Thank you for your feedback!
- Branche: Erneuerbare Energien & Umwelt
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Minimalist CRM Meets our Needs
Overall satisfied when considering it is a low cost product.
Vorteile
It covers the basics of what we need in a CRM.
Nachteile
It has limitations when you have multiple product lines or locaitons
Gründe für den Wechsel zu Pipedrive
Against one option, price and complexity. Against the other it seemed like customer service was just better.Antwort von Pipedrive
Thank you for your feedback!
- Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Uitermate slechte service en slecht probleem oplossend vermogen.
Niet erg gebruiksvriendelijk. Maar als je de structuur begrijpt werkt het wel redelijk. Behalve als er sprake is van een "bug", dan heb je pech en zijn de problemen na weken nog niet opgelost. Daarom is dez§e software
Vorteile
Goed inzicht in de verkoop funnel. Alles in één scherm in beeld.
Nachteile
Bij het niet goed functioneren van de software ben je in de aap gelogeerd.
Je kunt pipedrive alleen via de chat bereiken. Als je daar iets opzet, ontvang je een antwoord na uren of zelfs dagen. Zij komen dan niet met een oplossing slechts met excuses. Zo kan ik bijvoorbeeld nu al 14 dagen niet meer factureren vanuit pipedrive. Als je een serieus bedrijf hebt, doe dan geen zaken met deze club!
Antwort von Pipedrive
Hello,
Thank you for your feedback, and we apologize for the issues you’ve faced.
We understand the frustration of not being able to resolve problems quickly, especially when it affects your business. We're working to improve our support response times and issue resolution.
We appreciate your input and are committed to improving our service.
Kind regards,
Pipedrive Team