Über User.com

User.com ist eine Full-Stack-Plattform für Marketing Automation, die Besuchende in zufriedene und treue Kunden umwandelt. Mit der Anwendung kannst du Informationen über potenzielle Kunden erfassen und mithilfe von Chatbots per Live-Chat mit ihnen kommunizieren. Andere Kontaktdetails von Kunden werden je nach persönlicher Präferenz per SMS, Popups oder Web-Push-Benachrichtigungen erfasst. Richte dynamische Prozesse ein und sende automatisierte E-Mails für jedes vorhersagbare Szenario. Folgende Module sind in jedem Konto enthalten: Chat, CRM (Customer Relationship Management), eine Wissensdatenbank und Kalenderintegration. Mit User.com kannst du einfach Automatisierungssequenzen erstellen und Zeit sparen, während du sicherstellst, dass die Kommunikation im gesamten Unternehmen konsistent ist. Es stehen sowohl eine kostenfreie Version als auch monatliche Abonnements zur Verfügung.
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User.com Preis

User.com bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion.

Startpreis:
Nicht vom Anbieter bereitgestellt
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für User.com

GetResponse

GetResponse ist ein cloudbasiertes Marketing-Tool, mit dem Nutzer per E-Mail mit Kunden in Kontakt treten und Zielseiten...
Intercom ist eine Kundenkommunikationsplattform, die Kunden durch Live- und automatisierte Chats, gezielte E-Mails,...

HubSpot CRM

Mit seiner cloudbasierten CRM-Plattform hilft HubSpot CRM Unternehmen jeder Größe, Leads zu verfolgen und zu pflegen...

Freshservice

Freshservice ist eine cloudbasierte IT-Helpdesk- und Dienstleistungs-Management-Lösung, die es Unternehmen ermöglicht,...
Drift ist eine cloudbasierte Lösung, mit der Unternehmen Verkaufsprozesse automatisieren können, indem sie Live-Chat-Fen...

ActiveCampaign

Die kategorienbestimmende Automatisierungsplattform für Kundenerfahrungen von ActiveCampaign hilft mehr als 130.000...

User.com Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6
Funktionalität
4,5
Bedienkomfort
4,3
Kundenbetreuung
4,8
5 von 35 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Marcin
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 10.4.2020

Marketing machine that can boost your effectiveness with no need of IT team

Vorteile

If you know basics of Google Tag Manager, User.com is a very flexible tool that can broaden your range of possibilities when it comes to marketing efforts. For marketing teams in startups, it's a great way to do more things without waiting for IT team to do it for you.

Nachteile

Some features aren't so flexible as they could be.

Antwort von User.com

Thank you so much for taking the time to leave us this amazing review. It's a pleasure to work together with you.

Beantwortet am 20.4.2020
Jakub
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 11.3.2021

Magnificent support, and a good product

I was truly satisfied we chose User.com. It wasn't easy to learn, but it was a profitable investment. Make sure you share your know-how with your team so that you're not the only one who understands what's going on under the hood.

Vorteile

Well, it's their support. I had to spend dozens of hours configuring it and creating well-working automation rules. At that time, I had lots of questions. Too often I heard "it's not possible at the moment", but many times I got five-star assistance, including some extra debugging and programming tips.
But in fact, the tool itself does its job very well and if I had to choose the app for marketing automation, I would probably pick User.com again. It has many useful features, they are working perfectly.

Nachteile

It has a quite steep learning curve, so you need to invest some time first to learn what you can and what you can't do. It lacks of some basic functions, like subscription management for email subscribers; it also does not let you copy and paste automation blocks, so you often have click, and click, and click…

In Betracht gezogene Alternativen

ActiveCampaign

Warum User.com gewählt wurde

We needed something more focused on marketing automation. We also wanted to be able to send web push notifications.

Zuvor genutzte Software

GetResponse

Gründe für den Wechsel zu User.com

We got convinced by pricing and the set of functions.
Verifizierter Rezensent
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionen
4
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
5

3
Bewertet am 10.3.2018

Software with a lot of potential but significant number of errors

Vorteile

It surely offers a lot of functions - chat, email campaigns, CRM, marketing automations. It has potential to became an all-in-one platform. Support team, yep, UserEnagages support is AWESOME. Other companies could learn from them.

Nachteile

UX is simply TERRIBLE, to tell the truth it took me a lot of time to get around some features like sending email campaigns. Mobile app is almost non-functional, so it is safer to assume that there is no mobile app. Web app is SLOW, terribly slow. Chat has a lot of bugs, sometimes it is hard to get ahold which conversation is new.

Antwort von User.com

Thanks for the feedback!

Over the last two years, we've made vast improvements to UX, mobile, fixing bugs, and speeding up the entire database to make functionality and usability key for our users.

We would love to invite you back to check the software and see what we've done since you last used it. Thanks!

Beantwortet am 7.5.2020
Verifizierter Rezensent
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 20.7.2021

Great software with excellent customer service

I'm really content with using User.com, marketing automation and email marketing work really well. Software is easy to use, but if you can't do something by yourself their customer service is always happy to help.

Vorteile

User.com is really easy to use and have a lot of features. Marketing automation works really well and have great capabilities. Implementation is really easy and onboarding is great.

Nachteile

There could be more nice-looking templates to build emails and pop-ups.

In Betracht gezogene Alternativen

Freshservice, ActiveCampaign und HubSpot CRM

Warum User.com gewählt wurde

Because marketing automation works better in User.com

Zuvor genutzte Software

ActiveCampaign

Gründe für den Wechsel zu User.com

I think it's the best price-quality ratio.
Kyrylo
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 23.10.2020

Proactive support team

Vorteile

Feature-rich software with great automation potential and superb support team. I was impressed when their customer success officer noticed a technical mistake in my automation setup, notified me, and fixed the issue before it messed up my email campaign.

Nachteile

User.com automation may be difficult to configure as you need to plan the whole flow ahead. It's not as intuitive as on Intercom, but it can automate more processes in your team and provide you with more insight into the relations with your customers and users.

Antwort von User.com

Highly appreciate your review and your thoughts about our product Kyrylo including working together on a case study!

It has been fantastic to hear your thoughts and feedback about how you're able to use the platform to save so much time!

Beantwortet am 15.12.2020

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