4,6
Gesamtbewertung
Bewertungen

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Über ManyChat

ManyChat ist eine cloudbasierte Chatbotlösung, die kleinen Unternehmen bei der Durchführung von Chatmarketingkampagnen über Social-Media-Plattformen und Textnachrichten hilft. Zu den wichtigsten Funktionen gehören Nachrichtenübertragung, Drip-Marketing, A/B-Tests, Zielgruppensegmentierung und Leadkonvertierung. Die Lösung verfügt über eine Drag-and-Drop-Schnittstelle, auf der Unternehmen nutzerdefinierte Chatbots mithilfe vordefinierter Vorlagen entwerfen können. Mitarbeitende können die Lösung verwenden, um mit Verkaufsaussichten zu interagieren, Kontaktdaten wie Name, E-Mail-Adresse oder Telefonnummer zu erfassen und Zielgruppen gemäß den durchgeführten Aktionen mit Tags versehen. Enthalten ist eine Pausenautomatisierungsfunktion, mit der Agenten eingehende Botnachrichten für einen bestimmten Zeitraum stoppen können, während sie mit einem einzelnen Abonnenten kommunizieren. ManyChat lässt sich in verschiedene Anwendungen Dritter wie Google Sheets, Shopify, Mailchimp, PayPal, Integromat, ConvertKit, ActiveCampaign und andere integrieren. Das Tool beinhaltet eine mobile App für iOS. Die Lösung ist im Rahmen eines Monatsabonnements verfügbar und der Support erfolgt über E-Mail und Dokumentation.
ManyChat Software - 1
ManyChat Software - 2
ManyChat Software - 3
ManyChat Software - 4
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ManyChat Preis

ManyChat bietet eine Gratisversion, aber keine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von ManyChat ist ab 15,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
15,00 $/Monat
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Nein

Alternativen für ManyChat

ManyChat Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2
Funktionalität
4,3
Bedienkomfort
4,5
Kundenbetreuung
4,1
5 von 70 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Luciano
Luciano
  • Branche: Informationsdienst
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 2.12.2021

The reference app for conversational design

Overall experience excellent: we are dealing with a product that does many things and does them well. After an initial start a bit quiet and with few integrations, ManyChat has been able to conquer and establish itself in the market for advanced features, such as integrations and templates. This is the platform that I recommend to anyone who is starting from scratch.

Vorteile

The product is very easy to use: despite its high potential and the many things it allows you to do, the menus and features are always organized in an orderly and logical way. Good responsiveness and stability

Nachteile

I feel the lack of being able to make chatbots for the web channel: at the moment you can only create bots for Messenger, Email, SMS, Telegram, WhatsApp, and Instagram.
In the free plan you can't do almost anything.

Mugume
  • Branche: Unterhaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 5.10.2023

The revolutionary ChatBot ever developed

I have typically been pleased with the ManyChat platform as a user. ManyChat has helped me overcome a variety of company obstacles, such as automating lead creation, marketing, and customer service. I value the advantages I've experienced, including increased effectiveness in managing repetitive activities, improved user engagement through tailored interactions, and the capacity to communicate with a larger audience via various channels. In order to better improve my experience, I have also mentioned platform policy difficulties and wanted extra functionality. Overall, ManyChat has shown to be an effective tool for boosting client interaction and optimizing my business procedures.

Vorteile

Its automation features, multi-channel support, and lead generation tools. I found the software to be rather user-friendly, particularly when setting up automatic messaging sequences and chatbots. Integrating with already-existing business processes can take several forms depending on the workflow's complexity and the particular tools and systems being used. It also provides integration possibilities with various outside technologies, making it simpler for organizations to integrate it with their current tech stack.

Nachteile

Requests for more functionality on the free plan, a learning curve for sophisticated automation, sporadic problems integrating based on current infrastructure, worries about shifting platform rules, and more. Although I found the platform to be user-friendly for creating chatbots, integrating it with some particular business processes proved to be somewhat challenging.

Kelby
Kelby
  • Branche: Verlagswesen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
2
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
1

2
Bewertet am 28.8.2023

Great Software Idea hindered by Bugs and Poor Customer Service.

Signed up for a free trial a year ago. Saw the potential but wanted to look at other options before committing to the platform. The free trial ended and was charged for months without being able to even log into the service to cancel or use. Was receiving receipts to my business email address but couldn't use that email address to log in/recover my password. Finally figured out it I had to authenticate via Facebook for access. The platform has a lot of great features that don't consistently work. Have reported several bugs and issues that customer support goes overboard with attempting to indemnify themselves from rather than addressing. Adding an additional account caused the primary account to disconnect from Meta and issues for the following week because their system didn't properly interface with Meta Account/Business Manager.

Vorteile

When it works, it's quite effective at turning the activity through our social channels into actual leads and site traffic.

Nachteile

Unfortunately, it doesn't always work and this has led to turn activity through our social channels into frustrated people and missed opportunities

In Betracht gezogene Alternativen

Chatfuel
Mike
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 15.2.2024

Robust non-code chatbot platform for beginners to advanced

Love it, implement advanced chatbots for clients like looking up documents in the cloud and sending to them etc.

Vorteile

Easy to setup a new chatbot, create an outline and add the specific actions to be followed. Ability to create complex chats with follow-ups, api calls, tags etc. make it a very robust platform.

Nachteile

Instagram comment reply is a bit strange to implement at first.

Montrez
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 15.11.2023

An Exotic Online Chatbot

Overall Experience with ManyChat was phenomenal, i would definitely advise you to give it a try.

Vorteile

I like how ManyChat supports integration with popular messaging apps like Facebook Messenger and Instagram. With a lot of companies you would not be able to do as much with Facebook Messenger and Instagram but ManyChat lets you.

Nachteile

Only thing I didn’t like about ManyChat is its support system. It seemed like you were almost not able to reach them. But overall, a great user base that helps out on other social media platforms.

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