Über eLogii

eLogii ist eine cloudbasierte Liefermanagementlösung, die kleine und große Unternehmen in den Bereichen Logistik, Getränke, Einzelhandel, Gesundheitswesen, Bau und Gastgewerbe dabei unterstützt, den Außendienst und die Fahrzeugdisposition zu verwalten und Routen zu planen. Zu den wichtigsten Funktionen gehören Echtzeit-Standortverfolgung, Signatur- oder Fotoerfassung, Aktivitätsprotokoll, Zeitstempel und E-Mail-/SMS-Benachrichtigungen. Die Lösung verfügt über eine Routenoptimierungsfunktion, mit der Administrationsteams die Route einzelner Fahrer auf der Karte, die voraussichtliche Ankunftszeit in Echtzeit ETA (Expected time of Arrival), die Gesamtentfernung, den Service und die Wartezeiten anzeigen können. Vorgesetzte können das Fahrzeugmanagementmodul verwenden, um Flottendetails hinzuzufügen und sie über Funktions-Tags für schwere und leichte Lasten zu kategorisieren. eLogii unterstützt Führungskräfte bei der Planung von Routen für mehrere Lieferungen oder Abholungen basierend auf dem Zeitfenster sowie auf Schichten, Produktgrößen, Fahrerfähigkeiten und mehr. eLogii bietet mobile iOS- und Android-Apps für Fahrer. Die Lösung ist sowohl als Monats- als auch als Jahresabonnement verfügbar und der Support erfolgt per E-Mail.
eLogii Software - 1
eLogii Video
eLogii Software - 1 - Vorschau

eLogii Preis

eLogii bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.

Startpreis:
Nicht vom Anbieter bereitgestellt
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für eLogii

Onfleet ist eine cloudbasierte Lösung für das Flottenmanagement, die Routenoptimierung, automatische Entsendung,...
Track-POD ist eine cloudbasierte Flottenmanagementlösung, die Unternehmen in verschiedenen Branchen wie Logistik, 3PL,...
Tookan ist eine cloudbasierte Liefermanagementlösung, die Zustellunternehmen bei der Verwaltung ihres Fuhrparks und der...
MyTrooperS Pro hilft Unternehmen, den Service, die Leistung des Lieferteams, die Endkundenzufriedenheit und die...
Locate2u ist eine Flottenmanagementlösung, die Unternehmen in den Bereichen Gerätereparatur, Reinigung, HLK (Heizung,...
Urbantz ist eine nachhaltige Last-Mile-Delivery-Management-Plattform für Unternehmen. Einzelhändler, E-Commerce-, Post-...

eLogii Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7
Funktionalität
4,7
Bedienkomfort
4,8
Kundenbetreuung
4,9
5 von 38 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Rowan
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 26.10.2023

Construction Industry Logistics Review

Vorteile

Very large set of parameters/settings that you can manage yourself
Good visibility over history of tasks/drivers/operators
The support are responsive
Broad level of coverage of all logistic areas

Nachteile

Driver app isn't bad but could do with a overhaul (which is in progress I'm told)
Optimisation is pretty good generally but if you manually assign anything using zones it wont let go of any previous zones. i would like there to be a feature that you can tell it to ignore any previous parameters from where a task was assigned to and just optimise it fully in the route its now in. Also any dev tweaks etc, whilst they are appreciated on the level of flexibility, sometimes things are pushed without review and need things adjusting

Alina
  • Branche: Lebensmittelproduktion
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 4.7.2020

Angelic Organics

This was our first time creating and implementing a home delivery system for our CSA farm. We did a lot of research to find the appropriate software that included everything we thought we needed and Elogii Not only provided that but also included other features we didn’t even know we needed. We have had many learning curves and growth in our business through the process of fitting this software into our operation. Every question we’ve had, got an immediate and comprehensive response and we could not be more grateful for the support we’ve had and how this software has allowed us to succeed in providing in house, home delivery this year.

Vorteile

The dashboard is really easy to navigate once you get the hang of it. Every feature is easy to understand and makes sense for the purpose of the APP which is very beginner friendly given that we hadn’t had any experience with distribution before this. Elogii has very thorough training and support for the software. Anything that we came across that we needed help adapting to our needs was possible with the understanding and help of the Tech team.

Nachteile

The integration process was a bit complicated for us but it was probably more because of our lack of experience and Understanding when it came to handling the data. Other than that I would like to see the driver app be a little bit more developed to have an option to go back on a task or select a date to have an overview of the week perhaps. As we continue to grow and take note we will also love to share our thoughts and work to collaborate on a more efficient solution. But elogii and their team definitely Have thought things through and are very Mindful of foreseeing what one may need for a more satisfying and effective experience with the software

Antwort von eLogii

Hi Alina,

Thank you very much for your review, your feedback and support is very much appreciated.

We have some exciting developments on our product roadmap, including further enhancements to the Driver App, which will streamline the solution further.

Kind Regards,
eLogii Team

Beantwortet am 10.7.2020
Batuhan
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

3
Bewertet am 14.3.2022

batureview

Vorteile

Its fresh. Warehouse and map are looking good.

Nachteile

UI is complicated. Date chosing can be rearrange at the page.

Antwort von eLogii

Batuhan - we are surprised to see 3* and somebody from our support team is getting in touch as we speak.
Strangely enough our UI being simple and intuitive is something we receive a lot of positive feedback on from customers so we are sorry you don't seem to have had quite the same experience.
Changing the date should not re-arrange the page apart from showing tasks for the particular new date in question.
Our support and customer happiness teams will be on hand to make sure you are fully satisfied with eLogii!

Beantwortet am 17.3.2022
Christopher
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 21.11.2023

Elogii has Improved our thinking

Vorteile

The delivery app for the drivers has been critical in the business since we had it all set up. I also like the idea of the live tracking of the drivers, the customer facing page is working really well as per our reviews from customers. it also has been very good to get real time POD's as soon as the driver has completed the job.

Nachteile

Some of the routing elements for the multi day routes still have small issues, but we are working together to fix these issues.

Manuel
  • Branche: Logistik & Lieferkette
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 16.3.2022

We couldn't have done it without Elogii

Onboarding was very easy, with ongoing support.
Bugs are very rare, and get reported, flagged and fixed in reasonable time.
New features are being added every month, some we didn't even knew we needed.
The customer support goes above and beyond to make sure our needs get catered.

Vorteile

A solid all-round DMS. You get a nice package of all the features you need to set up your day to day operations.
Best features:
- several different ways to input tasks (different customers have different needs): API, csv import and Customer Dashboard all in one place is very valuable for a business like ours.
- solid routing and re-optimization
- very fast, no loading times and no lag between dispatcher and driver apps.
- excellent customer support on demand

Nachteile

The driver app needs some polish, but it's functional. Apparently it will be revamped soon.

In Betracht gezogene Alternativen

Onfleet und Track-POD

Gründe für den Wechsel zu eLogii

Because of all the features already implemented and a streamlined experience. It just solved our needs and we made a bet that Elogii would support also future needs. So far, beyond expectations.

Antwort von eLogii

Manuel - thank you for this amazingly positive review. We are so glad to see your business benefitting from eLogii.
You are quite right - the driver app is going to be completely overhauled with a new version being targeted later this year. Watch this space!

Beantwortet am 17.3.2022

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