Über Quire

Quire ist eine cloudbasierte Projektmanagementlösung, mit der kleine und mittlere Unternehmen Aufgabenlisten, Aufgaben und mehr verwalten können, um die Kollaboration zwischen Teams zu erleichtern. Zu den wichtigsten Funktionen gehören Dokumentenmanagement, Echtzeit-Bearbeitung, Kommunikationstools, Diskussionsforen, Dateifreigabe, Meilensteinverfolgung und Projektplanung. Teams, die Quire verwenden, können Aufgaben über ein Kanban-Board anordnen und priorisieren, um die Visualisierung von Workflows zwischen Mitgliedern zu ermöglichen. Mit der Lösung können Führungskräfte Teammitgliedern Aufgaben zuweisen, Zuweisungen nach Priorität sortieren, Aufgaben filtern und Start-/Fälligkeitstermine von Projekten mithilfe von Gantt-Diagrammen anzeigen. Darüber hinaus können Nutzer Aufgaben folgen, um auf registrierten Geräten Erinnerungen über anstehende Termine zu erhalten. Quire wird mit einer API (Application Programming Interface) geliefert, die die Integration in verschiedene Drittanbieteranwendungen wie Slack, Outlook Calendar, iCal und andere erleichtert. Android- und iOS-Apps werden ebenfalls angeboten, sodass Nutzer ihre Geschäftsaktivitäten per Fernzugriff verwalten können. Quire bietet Support per E-Mail und über FAQs.
Quire Software - 1
Quire Software - 2
Quire Software - 3
Quire Software - 4
Quire Software - 5
Quire Video
Quire Software - 1 - Vorschau
Quire Software - 2 - Vorschau
Quire Software - 3 - Vorschau
Quire Software - 4 - Vorschau
Quire Software - 5 - Vorschau

Quire Preis

Quire bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Quire ist ab 7,65 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:

Alternativen für Quire

Quire Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6
Funktionalität
4,5
Bedienkomfort
4,7
Kundenbetreuung
4,7
5 von 234 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
David
David
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 2.11.2021

Great project management tool

It has been great, I've been using their free tier for almost 5 years and find it extremely easy and useful. I can invite clients to see their projects and it has nice and easy to understand gantt charts and to-do lists. From the free tier alternatives this would be my definite go-to project management tool.

Vorteile

It is super easy and doesn't have any fluff or bloat

Nachteile

Missing some integration capabilities (last time i checked: webhooks) and their API is not available in many automation services (yet)

Garrett
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 28.11.2023

My review

My overall experience is great. It might be the only product I use right now where I would be truly disappointed if it disappeared one day

Vorteile

The overall user interface.

It has all the same features as other task management apps. But all the bells and whistles are aggregated deeper. So at face value it is not super overwhelming.

It just looks like a list you would scratch on a piece of paper. Top down.

But then you can get into the Kanban Boards, graphs, charts, etc. but they are not initially cluttering.

Nachteile

There is only one thing that I dislike about it.

I have an Android phone and have changed the display density and if a task is due tomorrow the word tomorrow gets cut off and brought to the next line Even though there is plenty of space.

Dianna
Dianna
  • Branche: Kosmetik
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Weitere für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
2
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

1
Bewertet am 8.5.2019

Simple task software

Vorteile

Clean, open spaces, no clutter. Connected with Gmail easily

Nachteile

This software has no templates,. It is a very basic task software

In Betracht gezogene Alternativen

Teamwork.com , Airtable und Asana

Gründe für den Wechsel zu Quire

I didn't. I went with Airtable as I felt the interface was more user-friendly and I liked the templates that were available.

Antwort von Potix

Hi Dianna,

I'm really sorry to learn that you didn't think Quire is a suitable tool for your business. Actually, we do have reusable templates on Quire. Also, most of the critical task software features are available on Quire, such as nested to do list to help you break down big goals into achievable tasks, Kanban board to help you get focused on what really matters in a short period of time, real time collaboration that allows work with teammates and always stay in sync, etc.

We still hope that in the future, you might consider give Quire another try and let us know what you think :) Have a wonderful day!

The Quire Team

Beantwortet am 10.5.2019
Scott
  • Branche: Religiöse Einrichtungen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 24.4.2024

Quire is amazing!

I am very pleased with all of the functionality and ease of use. It has helped me keep track of my life!

Vorteile

As someone who manages many Different areas of life and work. It has been invaluable to have an easy to use task management system. I love how easy it is to add the tasks and categorize and prioritize them.

Nachteile

There has not been anything about the application that I would improve on.

Gregory
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 13.12.2023

A great produce that deserves more attention

Absolutely great, I have been using it for years and plan to keep using it. It's one of very few tools that I will always come back to because it just works.

Vorteile

Ease of use is my priority when using a task or to-do tracker. It's a side activity to whatever I'm trying to achieve and I don't want my tracker getting in the way. Quire does a great job of being so quick and fluent to use that it's barely any effort to make changes there as I work.
My favourite single thing though is how much I can see on screen at once. Because of the compact display I can see what I'm doing, when it needs to be done along with priority and dependencies. No other project management tool I've used can tell me that much at once.

Nachteile

Honestly don't dislike anything, it does what it says it does and it does it well. I think the only thing I could really say is that because it looks so simple I've had trouble persuading teams to use it. There's an assumption that it can't do as much as it can.

In Betracht gezogene Alternativen

Todoist und Asana

Gründe für den Wechsel zu Quire

It met my needs better, I need something easy to work with that doesn't have any features I don't need which would get in the way.

Ähnliche Kategorien