Über Ricochet

Ricochet Consignment Software ist eine cloudbasierte POS-Lösung, die für Konsignations- und Gebrauchtwarenhändler entwickelt wurde und sie dabei unterstützt, ihre täglichen Geschäftsabläufe und die Interaktionen mit ihren Kunden zu verwalten sowie Finanztransaktionen zu verarbeiten. Ricochet hilft Nutzern, verschiedene Provisionsaufteilungen und Artikelpreise zu erstellen. Mit dem Versender-Login können Versandunternehmen den Inventarstatus, ausstehende Auszahlungen und den Kontoverlauf überprüfen. Nutzer können Artikel rabattieren und Retouren über das System verarbeiten. Die anpassbaren Einstellungen unterstützen auch automatische Rabatte und Ablaufdaten. Das Kontokontrollmodul von Ricochet speichert die Informationen und Inventarartikel des Versandunternehmens. Die Auszahlungsfunktion kann einzelne oder mehrere Versandunternehmen gleichzeitig auszahlen. Darüber hinaus bietet Ricochet den Nutzern verschiedene Hardwarekomponenten, die in die Lösung integriert werden können, wie zum Beispiel Etikettendrucker, DYMO-Etiketten, Drucker, Scanner-Pistolen, die separat über die Produktwebsite erworben werden können. Die Dienstleistungen werden im Rahmen eines Monatsabonnements angeboten, das Support per Telefon, E-Mail, und eine Online-Wissensdatenbank umfasst.
Ricochet Software - 1
Ricochet Software - 2
Ricochet Software - 3
Ricochet Software - 4
Ricochet Software - 5
Ricochet Software - 1 - Vorschau
Ricochet Software - 2 - Vorschau
Ricochet Software - 3 - Vorschau
Ricochet Software - 4 - Vorschau
Ricochet Software - 5 - Vorschau

Ricochet Preis

Ricochet bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Ricochet ist ab 159,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
159,00 $/Monat
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Ricochet

Ricochet Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8
Funktionalität
4,4
Bedienkomfort
4,7
Kundenbetreuung
4,9
5 von 115 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Alexandria
Alexandria
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 11.12.2019

Best software you'll use

Fantastic and I recommend them to everyone. Great guys, they know the business. Their software has made my life so much easier

Vorteile

The customer support, interface, and ease of use. You really can't go wrong. These guys takes feedback and make changes based on users suggestions.

Nachteile

The only thing I currently dislike is that when I want to change the status of multiple items I have to do it one by one.

Antwort von Ricochet

Hey Alexandria, thanks for the 5-star review! We are so glad we can make your life and business easier to manage.

Bulk editing product status and a few other elements is actually super high on our development list! We are expecting to work on that immediately after publishing the iOS app this winter. Stay tuned!

Beantwortet am 12.12.2019
Bart
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 21.11.2019

Rico Cosign Review

Overall a good experience. Customer service is prompt and helpful 9 times out of 10. It is only occasional that a problem cannot be fixed but just tolerated.

Vorteile

Ability to Organize Consignment Items.
Multiple updates
Sleek design

Nachteile

Some of the data analytics are lacking
-Sales by product are only for store inventory. (i would like to be able to search consignment items as well)

Clickable links are missing in some menus but available in others. (i.e clicking sale # to generate a receipt)

There are a few other small hiccups like this that seem hard for the developers to change so they end up waiting for other users to make a request.

In an update old items that had been sold as expired now show up on batched consignor payouts. While this is honest it is slightly off-putting to a consignor to see this. I think it would be better to just leave 0% items off of a payout. (I can manually take these off a payout but it is time-consuming)

Sometimes features I enjoyed in an old version were dropped in an update

I would like to see sales by hour of past days.

Sometimes glitchy (could be our computer)

Darla
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

3
Bewertet am 11.1.2020

Ricochet user

Vorteile

Ease of use, accessibility of customer support on weekdays, the price is fair, lots of features.

Nachteile

Unless this isn't a software issue (and instead is a lack of knowledge on the user's part) I don't care for how small the print is on the stickers we print to put on our inventory.

Antwort von Ricochet

Thanks for the feedback, Darla. We're sorry that the print is too small for your labels. As we build more label templates, there may be a way we can give you the option to increase the font size.

Beantwortet am 15.1.2020
Dawn
  • Branche: Kunst & Handwerk
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 20.12.2019

Very Functional Ricochet Consignment Software

We have a complex non-profit consignment art business in which inventory turns over completely each month or every two months. We are also staffed frequently by volunteers. This software has provided a much needed view into exactly where our business income comes from and it enables us to make better and quicker business decisions.

Vorteile

This functional software is easy to learn and easy to use with a quite complete Help section. There is a lot of capability built into the software which allows for many categories ans stores. The consignment versus store inventory is a nice bonus.

Nachteile

Being able to send sales reports to Quickbooks is non-existent. Being able to sort on Consignment inventory versus Store Inventory is also lacking. It would also be very helpful to be able to run a report on the top-selling consigners weekly and monthly, as well as the top customers daily and weekly.

Antwort von Ricochet

Building a comprehensive online support center was one of our largest endeavors last year. We're so, so glad it's working well for you. Thanks, Dawn!

Beantwortet am 23.12.2019
Abraham
  • Branche: Bekleidung & Mode
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 11.12.2019

One of the easiest consignment software!

We have no problems at all, everybody we talk to is super nice and answer our questions asap. Thank you guys for always being really helpful and quick about it.

Vorteile

The software is easy to handle and probably the easiest also.

Nachteile

There's a few small things like not being able to put 1 item description with multiple sizes from different consignors. Wish we could do the same thing like Shopify has with Instagram where you can tap on the item on your feed and it'll take you straight to our website.

Antwort von Ricochet

Hey Abraham, thanks for the review! 5-stars!

We are actually working on a pretty hefty web-integration that will empower you to list and sell directly from Instagram. It should be coming soon!

Thanks for the feedback!

Beantwortet am 12.12.2019

Ähnliche Kategorien