Über Ricochet

Ricochet Consignment Software ist eine cloudbasierte POS-Lösung, die für Konsignations- und Gebrauchtwarenhändler entwickelt wurde und sie dabei unterstützt, ihre täglichen Geschäftsabläufe und die Interaktionen mit ihren Kunden zu verwalten sowie Finanztransaktionen zu verarbeiten. Ricochet hilft Nutzern, verschiedene Provisionsaufteilungen und Artikelpreise zu erstellen. Mit dem Versender-Login können Versandunternehmen den Inventarstatus, ausstehende Auszahlungen und den Kontoverlauf überprüfen. Nutzer können Artikel rabattieren und Retouren über das System verarbeiten. Die anpassbaren Einstellungen unterstützen auch automatische Rabatte und Ablaufdaten. Das Kontokontrollmodul von Ricochet speichert die Informationen und Inventarartikel des Versandunternehmens. Die Auszahlungsfunktion kann einzelne oder mehrere Versandunternehmen gleichzeitig auszahlen. Darüber hinaus bietet Ricochet den Nutzern verschiedene Hardwarekomponenten, die in die Lösung integriert werden können, wie zum Beispiel Etikettendrucker, DYMO-Etiketten, Drucker, Scanner-Pistolen, die separat über die Produktwebsite erworben werden können. Die Dienstleistungen werden im Rahmen eines Monatsabonnements angeboten, das Support per Telefon, E-Mail, und eine Online-Wissensdatenbank umfasst.
Ricochet Software - 1
Ricochet Software - 2
Ricochet Software - 3
Ricochet Software - 1 - Vorschau
Ricochet Software - 2 - Vorschau
Ricochet Software - 3 - Vorschau

Ricochet Preis

Ricochet bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Ricochet ist ab 99,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
99,00 $/Monat
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Ricochet

Square Payments

Square Payments ist ein cloudbasiertes Zahlungsverarbeitungstool für Unternehmen in den Bereichen Einzelhandel,...

Square Point of Sale

Square POS ist ein mobiles POS-System, das für iOS- und Android-Geräte verfügbar ist. Zu den wichtigsten Funktionen des...

ConsignCloud

ConsignCloud ist eine cloudbasierte Einzelhandelssoftware, die auf Lösungen für Konsignationsgeschäfte spezialisiert...

BigCommerce

BigCommerce ist eine cloudbasierte Online-Design-Plattform, die E-Commerce-Unternehmen Lösungen mit Website-Anpassung,...

Claris FileMaker

FileMaker ist eine Anwendungs- und App-Entwicklungslösung, mit der Nutzer Anwendungen und Apps erstellen und bereitstell...
SWIM (Savings with Improved Management) von Octahedron ist eine cloudbasierte Point-of-Sale-Lösung, die hauptsächlich...

Ricochet Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8
Funktionalität
4,4
Bedienkomfort
4,7
Kundenbetreuung
4,9
5 von 113 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Alexandria
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 11.12.2019

Best software you'll use

Fantastic and I recommend them to everyone. Great guys, they know the business. Their software has made my life so much easier

Vorteile

The customer support, interface, and ease of use. You really can't go wrong. These guys takes feedback and make changes based on users suggestions.

Nachteile

The only thing I currently dislike is that when I want to change the status of multiple items I have to do it one by one.

Antwort von Ricochet

Hey Alexandria, thanks for the 5-star review! We are so glad we can make your life and business easier to manage.

Bulk editing product status and a few other elements is actually super high on our development list! We are expecting to work on that immediately after publishing the iOS app this winter. Stay tuned!

Beantwortet am 12.12.2019
Heather
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 12.12.2019

Best Consignment System Out There!

It makes a HUGE difference to have my consignors have access to their accounts online so they can keep track of their items if they want to. I am more saving time and energy than I realized I would.

Vorteile

I love how easy it is to use, and all the tutorial videos available so I can spend less time training my staff. I love how available the developers are to help when I have a question or an issue. I love all the stats and data they offer so I can easily track my top customers and consignors and stay on top of sales goals.

Nachteile

There are the occasional glitches but the team addresses them right away. It's also a bit expensive with the monthly fees compared to the one time purchasing price of the other consignment software options I have used, but you do get MUCH better service for the price. It would be nice as a small business to have a more affordable option, but I get why it costs what it does and I'm committed now!

Antwort von Ricochet

Glad to have Trilogy on board, Heather! We understand that not every store can make monthly payments for software, but it seems that the benefits definitely outweigh the cost. Thanks, for the review!

Beantwortet am 13.12.2019
Darla
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

3
Bewertet am 11.1.2020

Ricochet user

Vorteile

Ease of use, accessibility of customer support on weekdays, the price is fair, lots of features.

Nachteile

Unless this isn't a software issue (and instead is a lack of knowledge on the user's part) I don't care for how small the print is on the stickers we print to put on our inventory.

Antwort von Ricochet

Thanks for the feedback, Darla. We're sorry that the print is too small for your labels. As we build more label templates, there may be a way we can give you the option to increase the font size.

Beantwortet am 15.1.2020
Capri
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 11.12.2019

Everyone Loves Ricochet!

I absolutely love this software and my vendors do too. Three years in and I will still receive emails from vendors saying how much they love Ricochet and the convenience it offers them. It has everything we need in one place - point of sale, inventory, and a way for everyone to track what has sold and needs replenished.

Vorteile

We love the accessibility of this software. We use it at our shop, at home, when we take our products out on the road, and everyone that sells with us can use it from their homes too. This software is the most important part of running my small business!

Nachteile

When they recently redid the interface we lost a couple (menial) features that I used often like sorting the consignors from oldest to newest or from payout large to small within the software. We can totally function without these things, but have missed it a little since the update.

In Betracht gezogene Alternativen

Square Point of Sale

Gründe für den Wechsel zu Ricochet

We chose Ricochet because vendors would be able to access their accounts from home which saves my staff and I a lot of time counting things and sending emails/making phone calls. We have also been really happy with the credit card processor they hooked us up with (Gravity) the fees so far have been less than using Square.

Antwort von Ricochet

Thanks for the 5-stars, Capri! We LOVE LOVE LOVE when our customers use the software to it's fullest! Glad to hear you use the tools in so many different situations, and that your consignors love it too.

Thanks for your feedback as well. Definitely noted!

Beantwortet am 12.12.2019
Bart
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 21.11.2019

Rico Cosign Review

Overall a good experience. Customer service is prompt and helpful 9 times out of 10. It is only occasional that a problem cannot be fixed but just tolerated.

Vorteile

Ability to Organize Consignment Items.
Multiple updates
Sleek design

Nachteile

Some of the data analytics are lacking
-Sales by product are only for store inventory. (i would like to be able to search consignment items as well)

Clickable links are missing in some menus but available in others. (i.e clicking sale # to generate a receipt)

There are a few other small hiccups like this that seem hard for the developers to change so they end up waiting for other users to make a request.

In an update old items that had been sold as expired now show up on batched consignor payouts. While this is honest it is slightly off-putting to a consignor to see this. I think it would be better to just leave 0% items off of a payout. (I can manually take these off a payout but it is time-consuming)

Sometimes features I enjoyed in an old version were dropped in an update

I would like to see sales by hour of past days.

Sometimes glitchy (could be our computer)

Ähnliche Kategorien