Über HubSpot Service Hub

HubSpot Service Hub ist eine cloudbasierte Kundenservice-Plattform, die für kleine bis große Unternehmen entwickelt wurde, um Kontakte, Anfragen, Geschäfte, Terminpläne und vieles mehr zu verwalten. Zu den Hauptfunktionen gehören Berichterstattung, Lead-Generierung, Marketing-Automation und Konversionsanalyse. HubSpot Service Hub hat ein Customer-Relationship-Management-Modul, mit dem Unternehmen Kundendetails organisieren und den Fortschritt von Interaktionen und Verkaufspipelines über alle Social-Media-Plattformen verfolgen können, indem sie in Echtzeit Benachrichtigungen über Protokollaktivitäten erhalten. Mit dem Team-E-Mail-Tool können Nutzer die gemeinsame E-Mail-Adresse mit einem gemeinsamen Posteingang verknüpfen und die Konversationen zentralisieren, wodurch die Transparenz zwischen den Teams verbessert wird. Darüber hinaus unterstützt das Helpdesk- und Ticketingmodul die Nutzer bei der Erfassung und Lösung von Kundenproblemen und -anforderungen, indem es Kundenhistorie, Reaktionszeit der Agenten und Feedback überwacht. HubSpot Service Hub erleichtert die Integration in verschiedene Lösungen von Dritten wie SurveyMonkey, Eventbrite, Wistia, Zendesk und anderen. Die Preise verstehen sich als Monatsabonnement. Support wird per Telefon, über Live-Chat und anhand einer Dokumentation geboten.
HubSpot Service Hub Software - 1
HubSpot Service Hub Software - 2
HubSpot Service Hub Software - 3
HubSpot Service Hub Software - 1 - Vorschau
HubSpot Service Hub Software - 2 - Vorschau
HubSpot Service Hub Software - 3 - Vorschau

HubSpot Service Hub Preis

HubSpot Service Hub bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von HubSpot Service Hub ist ab 50,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für HubSpot Service Hub

Jira Software ist ein Management-Tool für Geschäftsprozesse. Agile Teams nutzen es zur Planung, Nachverfolgung und zum... Mehr erfahren

Luxor CRM

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Luxor CRM is a cloud-based strategic sales management solution, which helps organizations in the restoration industry... Mehr erfahren
Olark ist eine cloudbasierte Live-Chat-Lösung, mit der Unternehmen über ihre Website mit Kunden interagieren können. Zu... Mehr erfahren

monday.com

Die herausragende Kollaborations- und Projektmanagementplattform monday.com hilft Teams bei der gemeinsamen effizienten... Mehr erfahren
Keap (ehemals Infusionsoft) ist eine cloudbasierte Vertriebs- und Marketinglösung, die CRM, Marketing Automation und... Mehr erfahren
Kayako ist eine cloudbasierte Plattform für die Kundenbetreuung, die verschiedene Supportkanäle wie E-Mail, Live-Chat... Mehr erfahren

HubSpot Service Hub Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2
Funktionalität
4,0
Bedienkomfort
4,4
Kundenbetreuung
4,6
5 von 128 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Josh
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 12.11.2019

Hubspot Service Hub

Overall, Service Hub has been a pleasantly surprising experience.

Vorteile

We were already using the CRM features of Hubspot and liked the idea of combining with our service desk. We automatically create tickets from chats, which makes dropping the ball on tickets harder to do. The knowledge base is flexible, and the layout templates allowed us to get on-brand.

Nachteile

I'd love to see an OAuth option in the future to put our knowledge base behind a login.

In Betracht gezogene Alternativen

Jira, Drift und Intercom

Warum HubSpot Service Hub gewählt wurde

Integration with our Hubspot CRM.

Zuvor genutzte Software

Drift

Gründe für den Wechsel zu HubSpot Service Hub

Single platform for sales and service teams. Enjoyed the look and feel of the knowledge base more. The quick insights seemed to be spot on to how we want to measure Knowledge Base success.
Verifizierter Rezensent
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
3
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 13.11.2019

Great all-round experience and easy to use

The key business driver for this project was to not have to expand the CS team with business growth, instead making them more efficient and able to manage a greater amount of inbound enquiries. This was achieved.

Vorteile

It easily integrates with many other products. It can also be used across many teams/departments so passing leads etc can flow right though the business. It was easy to integrate and migrate current data, creating pipelines for new and existing deals. Customer support is helpful, so usually resolves any technical issues we have. The interface is very user-friendly, so even the computer-illiterate users within our business find it easy to use.

Nachteile

Auto-assigning based on current load is not present, so assigns tickets to users who already have a high workload instead of a user who can accept more. This is perhaps the biggest time saver but is needing to be done manually at the moment.

In Betracht gezogene Alternativen

Freshdesk und Zendesk Suite

Gründe für den Wechsel zu HubSpot Service Hub

Price and integrations offered more flexibility
Chris
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 18.11.2022

Great solution for handling customer service tickets

It has been a great experience and has worked really well with out team processes.

Vorteile

We use live chat on our site and I love how it is integrated with the ticketing system so that those chats can be converted into tickets when necessary. We also love that we can use Slack to chat live instead of having to use the HubSpot interface.

Nachteile

It is a little cumbersome, but that is only because there are so many features and functionality. The free plan offers a ton, but once you need those extras, it gets pricy pretty quickly.

In Betracht gezogene Alternativen

Freshdesk

Warum HubSpot Service Hub gewählt wurde

Help Scout was not meeting our needs.

Zuvor genutzte Software

Help Scout
Ella
  • Branche: Pharmazeutika
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

3
Bewertet am 21.10.2019

Its good CRM but is more suited for Marketing rather than a Service Role

It has some great functions but compared to some other CRM services it is limited and sometimes difficult to navigate

Vorteile

Easy to retrieve all of the information on a customer. Can keep all the records/notes/emails all under one email address.

Nachteile

The ticket system is not designed for high volume. You can't see if another team member is in the ticket. If the customer replies back to an closed to ticket it doesn't reopen so we miss emails unless we are double checking our notifications.
Limited reporting.

Thierno Ousmane
  • Branche: Bankwesen
  • Unternehmensgröße: 501-1.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 3.9.2022

HubSpot Service Hub, a good tool for a high-quality customer support.

Overall, HubSpot Service Hub is a good tool to take care of our clients and keep them. We combine taking charge of their queries and asking what could be improved in our business through the Feedback surveys function. Beyond the small and medium businesses (which once again are the most to use it), more and more big companies are using this product such as BBC, Suziki, or Airstream. So, it is a very promising product to watch. If the required update is done over time, it has the all chances to thrive in the market.

Vorteile

To start, It is important to know what is HubSpot Service Hub. It is an all-in-one software kind of type, that gives companies (mostly small and medium ones) the ability to run good and fast customer service. The ergonomy of the website is well-done giving us good and fluid navigation pleasure. The things that I like the most about this software are :
- The Tickets function transmits all the queries of our customers concerning issues that they may face. Each ticket opened by a customer contains a number, the customer’s name, the date of its emission, the last time that the customer has been replied to, and the priority given to the case rated from low to high. This is to prioritize the cases;
- The Feedback surveys function is a survey tool to enable our customers to rate us by giving their feedback. This helps us to improve our services.
- The one-support inbox ability is a very efficient system when it to comes to gathering all the messages coming from different platforms; it can be from Facebook, Twitter, or emails. It is a message channeling system.
- The automation system is a point that anyone should notice when using this product: From sending surveys to customers automatically once a ticket is closed, to guiding the same customers through the Chatflows function, with chat automation without us having to be online. This automation (like any other one for that matter) needs to be set in advance though.

Nachteile

- The ticket system still needs some improvements. It would be better to add a time tracking, from a ticket being opened till it closed. It would give the sum up of the time used to close a case. This would help us for internal metrics purposes.
- Updates must be done to better optimize the search bar and fix some small bugs.

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