Über Time Doctor

Time Doctor ist eine cloudbasierte Zeiterfassungs- und Verwaltungslösung, die von Unternehmen zur Überwachung der Mitarbeiterproduktivität verwendet wird. Die Lösung bietet Tools für Zeiterfassung, Überwachung von Webaktivitäten, Gehaltsabrechnung und Berichterstattung.

Mit Time Doctor können Nutzer die für jedes Projekt aufgewendete Zeit eingeben und ihre abrechenbaren und nicht abrechenbaren Arbeitszeiten berechnen. Die Bildschirmüberwachungsfunktion berichtet über die Mitarbeiteraktivität mittels Screenshotaufnahmen. Die Lösung kann Nutzern auch dabei helfen, die aufgewendete Zeit für Chats, Besprechungen, Anrufe, Internetnutzung und andere Aktivitäten zu verfolgen. Die Gehaltsabrechnungsfunktion ermöglicht es Unternehmen, die Arbeitszeiten der Mitarbeitenden aufzuzeichnen und wöchentliche und monatliche Gehaltsabrechnungen zu erstellen.

Eine mobile App ist für Android- und iOS-Geräte verfügbar und die Plattform lässt sich auch in verschiedene Projektmanagement- und Buchhaltungssoftwares integrieren, einschließlich Jira, Salesforce, Basecamp und Slack.

Die Lösung ist pro Nutzer und Monat verfügbar und bietet mehrsprachige Kundenbetreuung per E-Mail, Telefon, Live-Chat und Online-Helpdesk.

Time Doctor Software - 1
Time Doctor Software - 2
Time Doctor Software - 3
Time Doctor Software - 4
Time Doctor Software - 5
Time Doctor Video
Time Doctor Software - 1 - Vorschau
Time Doctor Software - 2 - Vorschau
Time Doctor Software - 3 - Vorschau
Time Doctor Software - 4 - Vorschau
Time Doctor Software - 5 - Vorschau

Time Doctor Preis

Time Doctor bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Time Doctor ist ab 7,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Time Doctor

Time Tracker

Time Tracker is an employee time and attendance tracking solution designed to simplify employee tracking and reduce... Mehr erfahren
Egal, ob Unternehmen ein neues Team gründen oder nach einer besseren Möglichkeit suchen, Mitarbeitende zu verwalten,... Mehr erfahren

HubSpot Marketing Hub

HubSpot ist eine führende Wachstumsplattform. Über 52.000 Kunden in mehr als 100 Ländern nutzen die herausragende... Mehr erfahren
HiveDesk is a cloud-based project management solution suitable for small to midsize businesses. Key features include... Mehr erfahren

Insightful

Trusted by over 1000 global brands, Workpuls enables organizations to analyze and optimize employee performance,... Mehr erfahren
Desktime ist eine Zeiterfassungslösung, mit der Unternehmen unterschiedlicher Größen die Teamproduktivität und das... Mehr erfahren

Time Doctor Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4
Funktionalität
4,4
Bedienkomfort
4,5
Kundenbetreuung
4,4
5 von 455 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Deepak
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 15.9.2022

Track your time with ease

I've strated using this before pandemic as I was working on some freelancing projects and they used to track time. This tool really helps in improving productivity and managing time.

Vorteile

Easy to use and set up. It's user interface is very intutive. Helps in tracking time and monitoring employees and their productivity.

Nachteile

I have not found in cons for this tool. It's gem.

Ryan
  • Branche: Grafikdesign
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 14.8.2021

Best Time Tracking Software for In-House and Remote Employees

We at Fullstop360 are totally satisfied with the overall performance of Time Doctor. It is good for time-tracking, task-management, timesheets, poor time use, web & app usage, attendance, and payroll etc.

Vorteile

I have given Time Doctor 10 out of 10 as I simply love it. We have been using it for more than 4 years and it has proved to be a great tool to manage the in-house and remote employees. It is pretty convenient to install and work with. It allows to track time and improve productivity. It gives your complete control over your work. The effective reporting system helps you to figure out a better use of your time. It provides browsing history, top website, and poor management of time. In the capacity of an HR Manager, I use Time Doctor to mark employee attendance. You can check time-in and time-out and total work hours of your team members. It shares employee activity by sending screenshots. I also get help in managing the payroll. There's another cool option that TD allows to manually edit time. Sometimes, people forget to start Time Doctor and then approach me to adjust their times. In all reality, you can do a lot of cool things to manage your team and work.

Nachteile

The only con that I observed as a user is the 'display of activity bar'. It stays on top and sometimes becomes quite irritating. There's an option to hide it but the chances that sometimes you forget to turn Time Doctor on. Likewise, the breaktime monitor is a bit irritating. When you're busy in a though process and staring on your screen but you have not moved your mouse or touched the keyboard, Time Doctor will assume that you're gone for a break. I don't know how to fix it but it would be really cool if there's some sort of a sensor.

Jennifer
  • Branche: Personalbeschaffung & -besetzung
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 16.9.2022

Review by Level9Virtual

REALLY good so far! We haven't used other products. We've attempted using Clockify and Harvest but they don't copmare

Vorteile

The integration with ASANA and the generated reports. Also the choice between screencasts and video shots.

Nachteile

When the integration between ASANA and TD2 breaks down. Then we're screwed and have to scramble to do things manually

Marshall
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
3

3
Bewertet am 23.9.2022

Using Time doctor

Vorteile

Are use this software daily to track my virtual assistance time. I like the monitoring features the track the screenshots and mouse movement. I like the monitoring features the track the screenshots and mouse movement.

Nachteile

I am still using Time Doctor one the original. It’s difficult to get new hires set up.

Christian
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 1.9.2022

Great little tool to keep track of worktime

Keeping track of customers, projects and tasks I've worked on is my basis for the invoices I send to my customers... and that works great! The new Time Doctor 2 was a huge step forward.

Vorteile

The ease of assigning current worktime to given projects or specific project tasks. That helps me keep an overview how much time I've spent on each project and task

Nachteile

Reporting sometimes needs a few extra clicks to give me the information I need - especially when I step from day to day it always needs a few extra clicks to get the same screen for the next day (Timesheet). But overall it's great - nothing serious.

Ähnliche Kategorien