Über Freshsales

Freshsales ist eine cloudbasierte CRM-Lösung, die Unternehmen aus verschiedenen Branchen bei der Verwaltung ihrer Interaktionen mit bestehenden und potenziellen Kunden unterstützt. Zu den wichtigsten Funktionen gehören ein Telefon per Mausklick, Sales-Lead-Tracking, Vertriebsmanagement, Event-Tracking und vieles mehr. Nutzer können aus der Lösung heraus auch personalisierte Massen-E-Mails versenden und dann die Aktivitäten für diese E-Mails überwachen. Der Posteingang priorisiert automatisch E-Mails von Kontakten und Leads, die auf eine Antwort warten. Freshsales verfolgt die Webseiten, mit denen Interessenten interagieren, und segmentiert dann Kontakte basierend auf ihrem Verhalten. Eine Lead-Scoring-Funktion ordnet den Lead anhand dieser Daten ein und gibt denjenigen mit einer höheren Punktzahl Vorrang vor denjenigen, die betreut werden müssen. Die 360°-Kundenansicht bietet vollständige Details über bestehende und potenzielle Kunden, einschließlich Gesprächen, Berührungspunkten, Terminen und Aufgaben. Freshsales lässt sich in Freshdesk, Segment Event Tracking und Google Kalender integrieren. Die Dienste werden als Monatsabonnement angeboten und umfassen Support per Telefon und andere Online-Ressourcen.
Freshsales Software - 1
Freshsales Software - 2
Freshsales Software - 3
Freshsales Video
Freshsales Software - 1 - Vorschau
Freshsales Software - 2 - Vorschau
Freshsales Software - 3 - Vorschau

Freshsales Preis

Freshsales bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Freshsales ist ab 15,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Freshsales

HubSpot CRM

Mit seiner cloudbasierten CRM-Plattform hilft HubSpot CRM Unternehmen jeder Größe, Leads zu verfolgen und zu pflegen... Mehr erfahren
Zoho CRM ist eine cloudbasierte Business-Management-Plattform, die Unternehmen jeder Größe bedient. Es bietet Vertriebs-... Mehr erfahren
Insightly ist eine SaaS-basierte CRM-Lösung für wachsende mittelständische Unternehmen. Mehr als 1,5 Millionen Nutzer... Mehr erfahren

Zendesk Suite

Zendesk ist eine cloudbasierte Helpdesk-Management-Lösung, die anpassbare Tools zur Erstellung eines Kundenserviceportal... Mehr erfahren

Salesforce Sales Cloud

Die Salesforce Sales Cloud ist eine On-Demand-CRM-Plattform, die Anwendungen für kleine, mittlere und große Unternehmen... Mehr erfahren

monday marketer

Die herausragende Kollaborations- und Projektmanagementplattform monday.com hilft Teams bei der gemeinsamen effizienten... Mehr erfahren

Freshsales Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5
Funktionalität
4,4
Bedienkomfort
4,5
Kundenbetreuung
4,5
5 von 518 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Paul
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 31.1.2019

Easy On-boarding and setup, fast support.

We are too big for no CRM, but not big enough to implement the HubSpot and Salesforce CRMs of the world. We tried those systems thinking we needed the features and analytics, but the spend and maintenance for those systems are too high. Freshsales, Freshchat, Freshmarketer, and Freshdesk make a seriously well priced and powerful system full of the features we need to produce the right results: a good relationship with customers.

Freshworks' customer support is spot on. It seems no matter when I need help, they are less than a few minutes away from a solution. Freshchat is king! We've even deployed the same support structure on our website (Freshchat) and lead conversion has gone way up. It's nice to see a company have a product good enough to use themselves. I also like being able to achieve the same results for my customers as Freshworks has produced for me without major customizations.

Vorteile

I was able to easily onboard to this system from HubSpot and Salesforce. The features in this system just work. You expect something to operate in a certain way, and it just does. Mail and calendar integration is super easy and really responsive (I used both Office 365 and Google Integrations). I love email templates and sales campaigns, they make working with leads and customers so easy and are not tucked away in a corner.

The UX is much better than other systems, which means my salespeople are more likely to use the CRM, which is a common problem among salespeople and CRM systems.

Nachteile

Freshsales is right-sized for us. It lacks some of the major enterprise features of bigger CRMs; but you also don't have too many features right in the way.

I'm not a huge fan of the field paging UI on leads, deals, accounts, and contacts. I get that it makes it so you can add as many fields as you want, but it's hard to navigate and organize my screen just the way I like it. I resorted to using the Edit screen though, even when I'm not necessarily editing and that works well enough. Definitely not a big deal compare to all the other awesome features.

Devyani
  • Branche: Bankwesen
  • Unternehmensgröße: 1.001-5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
3
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 28.3.2022

Best high end software for sales manager and their team working in startups

There are many alternative sales tools out there but freshsales helped me in my initial days of lead generation, hence I will recommend this tool to those who have just started into marketing & sales department.

Vorteile

I was using this software for 1 and half year, I started with just live real-time chat service and now I have started using its premium features to manage my leads and sending them sales pitch and updates with easy campaign manager.

I loved the user interface which takes no brains to understand the features that you need to solve your purpose. I have used their reporting tools that helps me make decisions based on results I have got from campaigns.

Nachteile

I would love this tool if they provide integration with social networks too like Instagram and Facebook messages along with LinkedIn. Currently they have limited integration modules.

Also importing files takes much time then managing and sending them sometimes it got stuck and I need to reiterate everything again.

In Betracht gezogene Alternativen

Zoho Mail und Zendesk Suite

Warum Freshsales gewählt wurde

tawk.to is much easier tool but its not beneficial for lead generation, its mostly useful for customer support or after sales service. Freshasales is all round tool that made me choose this software.

Zuvor genutzte Software

tawk.to
Goran
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 16.8.2022

Surprisingly simple and powerful

Freshsales is my main way of tracking interactions with my clients. It helps me manage all the steps in these interactions and absolutely saves my time and reminds me of what still needs to be done to convert a customer. It is a godsend and I seriously believe my contracts would drop by about 50% if it wasn't for Freshsales.

Vorteile

Unlike other similar software, Freshsales looks great! It is intuitive to use and all information is well presented, making it easy to understand at a glance.

Nachteile

I could not find serious faults with Freshsales. My only issues were the response times from the customer support team when I had some issues (which were due to me not reading the manual, and not due to the software), and missing integration with Gmail for incoming mail. An integration with Gmail would be a fantastic addon that would make me migrate all of my communication to Freshsales.

In Betracht gezogene Alternativen

Zoho CRM und Insightly

Warum Freshsales gewählt wurde

Freshsales is a part of Freshdesk and we used Freshdesk for a while, so we naturally went with the software we know and love.

Zuvor genutzte Software

Streak

Gründe für den Wechsel zu Freshsales

It integrates with all of the other FreshWorks tools we use.
Leonardo
  • Branche: Rechtsberatung
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

3
Bewertet am 30.8.2022

Solid tool

Vorteile

It was east to get it up and running, team was able to work on its own within a week

Nachteile

Support was lacking when system was not performing - lagging.

In Betracht gezogene Alternativen

NetSuite CRM, NetSuite und ClickUp
Verifizierter Rezensent
  • Branche: Hausmeisterservice
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
3
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
2

4
Bewertet am 21.7.2022

Good sales and marketing CRM

It's fine overall but earlier support was good and now it's difficult to get a hold of rep.

Vorteile

It's comprehensive as this has functionalities for both sales and marketing. This also has freshchat feature which we are using on our website.

Nachteile

The support is not good and on the other hand they have made a newer version of it and it took 6 months to migrate us to newer version for the older one.

In Betracht gezogene Alternativen

Salesforce Sales Cloud

Gründe für den Wechsel zu Freshsales

It's cheap compared to salesforce and has more or less same functionality.

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