Über Clio

Clio ist eine cloudbasierte Verwaltungslösung für Anwaltskanzleien, die sich für kleine bis große Anwaltskanzleien eignet. Die Plattform ermöglicht es Anwaltskanzleien und anderen Unternehmen in der Rechtsbranche, wichtige Fristen nachzuverfolgen, Kundenfälle und -dokumente zu verwalten, Kundenrechnungen auszustellen und Zahlungen zu akzeptieren. Das Clio-Dashboard zeigt Ziele für abrechenbare Stunden an und verfolgt die Leistung auf Grundlage dieser Maßnahmen. Mit Clio Payments können Anwälte Zahlungen direkt in das Treuhandkonto eines Kunden oder in ein Betriebskonto erhalten. Mit der Abrechnungsfunktion können Nutzer individuelle Abrechnungspläne erstellen, Gebührenstrukturen verwalten, automatische oder manuelle Zeiteingaben durchführen, per E-Mail abrechnen und Kunden den Zugriff auf Informationen per E-Mail oder über das sichere Kundenportal ermöglichen. Die Dokumentenverwaltungsfunktionen umfassen Dokumentenautomatisierung, nutzerdefinierte Felderstellung, Erfassung elektronischer Signaturen und mehr. Über die mobile Clio-App für iPhone, iPad und Android können Mitarbeitende von Anwaltskanzleien Kundeninteraktionen, Dokumentenverwaltung, Aufzeichnung abrechenbarer Stunden, Fallmanagement und mehr von überall aus durchführen. Die mobile App bietet zudem Push-Benachrichtigungen und Messagingtools, mit denen Nutzer in Verbindung bleiben können. Die Preisgestaltung von Clio hängt davon ab, ob Anwaltskanzleien die Manage-App von Clio, die Grow-App von Clio oder die gesamte Clio-Suite erwerben. Die Clio-Plattform lässt sich mit über 200 Softwareanwendungen von Dritten integrieren, einschließlich anderer Softwarelösungen für die Verwaltung von Anwaltskanzleien, Marketingtools, Zahlungsplattformen und mehr.
Clio Software - 1
Clio Software - 2
Clio Software - 3
Clio Software - 4
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Clio Video
Clio Software - 1 - Vorschau
Clio Software - 2 - Vorschau
Clio Software - 3 - Vorschau
Clio Software - 4 - Vorschau
Clio Software - 5 - Vorschau

Clio Preis

Clio bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Clio ist ab 39,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
39,00 $/Monat
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Clio

Uptime Cloud Monitoring

Uptime.com ist eine cloudbasierte Website-Überwachungslösung, die für Unternehmen aller Größen in verschiedenen...
LEAP ist eine cloudbasierte Praxisverwaltungssoftware für kleine Anwaltskanzleien, die Fallmanagement, Zeiterfassung,...
17hats ist eine cloudbasierte Business-Management-Plattform, die den gesamten Geschäftsprozess automatisiert. Die...

Quickbooks Online

QuickBooks Online ist eine webbasierte Buchhaltungslösung, die sich an einzelne Buchhalter und kleine Unternehmen...
MyCase ist eine cloudbasierte Lösung für Rechtsmanagement, die juristischem Fachpersonal in kleinen und mittleren...

Salesforce Sales Cloud

Die Salesforce Sales Cloud ist eine On-Demand-CRM-Plattform, die Anwendungen für kleine, mittlere und große Unternehmen...

Clio Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6
Funktionalität
4,5
Bedienkomfort
4,6
Kundenbetreuung
4,7
5 von 1.524 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
J.P.
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 4.11.2019

Clio is the best option for a solo or small firm law practice

After 3 years, I am still working at discarding habits and practices built up over 25 years as a practicing attorney to better incorporate Clio's feature into my daily work flow. One of Clio's driving philosophy's is to make lawyers more productive with their time, and make lawyers services more accessible to persons that need legal advice. Clio's focus on providing multiple access points, including mobile apps designed from the ground up with these two goals in mind, will pay off for both Clio and my practice in the long run.

Vorteile

The Clio platform is not intended to be a closed, proprietary system. Instead, it forms the foundation for the day to day management of leads, clients, time, documents, and billing, supplemented by almost 200 third party integrations, with new offerings coming on line each month. Clio offers unlimited cloud storage and IOS/Android apps making all of your firm information, clients, and documents available 24/7. Clio continues to innovate and as the leading provider to small/medium law firms throughout the world, I don't worry about whether they will be in business a few years from now. Finally, all, yes all, of your data saved in Clio is easily exportable should you decide to change to a different vendor.

Nachteile

Clio's growth means that feature changes must be more fully vetted as they are used by more than 150,000 legal professionals. As they broaden their perspective to encompass larger firms, the pace of change may continue to be more deliberate. The movement and management of files without a third party integration, such as FasterLaw, is cumbersome. Clio's own integrations with Office365 for emails and calendaring remain a work in progress.

Leah
  • Branche: Rechtsberatung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 30.5.2023

I highly recommend Clio to any practice

I have been very happy with Clio. I think it really streamlines everything. I am particularly happy with the billing and invoicing features.

Vorteile

I like the ease of use. We were able to switch over seamlessly with no issues. We were ready to go on day one of launch. It is intuitive and easy to use. We used our previous software for 20 or more years and we were able to switch over with no issues. Everyone in our practice has been able to transition with no issues.

Nachteile

The only issue I have with Clio is when using it with Quickbooks, when you create a check in Quickbooks with multiple matters on the payment it ports it over as one expense and you have to then separate it out into the different expenses for each file. It creates a situation where you have to put the entries in twice. I think this is a Quickbooks issue more than a Clio issue, however the problems remains that same.

In Betracht gezogene Alternativen

LEAP

Gründe für den Wechsel zu Clio

We were being forced to switch from PCLaw and Amicus because they were no longer going to be supporting each other with updates. There were some issues with LEAP's software and the way that we handle practice management that would not have worked for our firm.
Marc
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 5.10.2023

Clio has great customer service

Increased productivity and ease of management of my team and tasks.

Vorteile

Responsiveness, knowledge, professionalism, and follow-up of their Customer Service representatives.

Nachteile

Cost and Client connection is cumbersome.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionen
1
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 17.11.2023

Buyer Beware!

Vorteile

Fair user experience once established. Establishment was complex. Sales pitch was well-scripted and only after I had an issue that could not be resolved to my satisfaction do I realize it was disingenuous. The billing became a problem.

Nachteile

Opaque billing policy and no refunds awarded for over-billing. Customer support was patronizing and not trustworthy. Beware!

Daniel
  • Branche: Personalwesen
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 12.8.2023

Clio develops the WIP budget in my company

Clio is designed for freelance professionals and small businesses. It handles a small portion of complicated cases and handles date management and payment. I think it would be outstanding in a massive class. Clio has more features and seems to be working on constantly improving. I recommended some suggestions for work that I thought would be helpful. Those suggestions went into a black hole, with the insinuation that I would attempt a confluence application of various bugs. Clio is getting quite a bit of money because of the legal experts who use their program.

Vorteile

All I need to do is turn on Clio in the morning and press the button to start the timing if I feel lazy to casually type a few words. It is possible to see how far behind or ahead of budget I am in terms of jobs, payments and invoicing. There is some repetition (database skills), and he has another colleague to manage the data for him when he is on vacation and doesn't have Clio, but these are minor quibbles.

Nachteile

This feature is likely to be useful in many people's practices, but I don't use it. Clio must find a way to accommodate all the documents that have a certain name that I can access through Clio. On the contrary, I use Hazel and Dropbox.

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