4,7
Gesamtbewertung
Bewertungen

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Über Housecall Pro

Housecall Pro ist eine cloudbasierte Außendienst-App, mit der Servicefachleute Geschäftsprozesse und Workflows automatisieren können. Diese Lösung umfasst eine native mobile App und ein ergänzendes Webportal und wird in einer Vielzahl von Branchen wie Teppichreinigung, Fensterreinigung, Sanitär, Elektrik, HLK (Heizung, Lüftung, Klimatechnik) und mehr eingesetzt. Mit Housecall Pro können Dienstleistungsunternehmen Papierkram gegen digitale Automatisierung eintauschen. Housecall Pro bietet Funktionen wie QuickBooks Desktop- und Online-Integration, Auftragsplanung mit GPS-Tracking, Versand, Zahlungsabwicklung, Kostenvoranschläge, automatisierte Belege und Rechnungen, Echtzeit-Kundenbenachrichtigungen, SMS-Funktionen, automatisierte Postkarten und E-Mail-Marketing-Automatisierung. Kunden können Services über die Online-Buchungsfunktion von Housecall buchen, über ein zentrales Nachrichtensystem kommunizieren und Online-Zahlungen tätigen. Der Zugriff auf die mobile App ist von Android- und iOS-Geräten aus möglich. Es gibt eine kostenlose Version für einzelne Eigentümer/Betreiber, die viele Kernfunktionen der Bezahlversion enthält. Premium-Preise basieren auf der Anzahl von Nutzern, und eine Unternehmenslizenz ist ebenfalls verfügbar. Diese Lösung ist in den USA und Kanada erhältlich.
Housecall Pro Software - 1
Housecall Pro Software - 2
Housecall Pro Software - 3
Housecall Pro Software - 4
Housecall Pro Software - 5
Housecall Pro Video
Housecall Pro Software - 1 - Vorschau
Housecall Pro Software - 2 - Vorschau
Housecall Pro Software - 3 - Vorschau
Housecall Pro Software - 4 - Vorschau
Housecall Pro Software - 5 - Vorschau

Housecall Pro Preis

Housecall Pro bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Housecall Pro ist ab 69,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
69,00 $/Monat
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Housecall Pro

Housecall Pro Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6
Funktionalität
4,5
Bedienkomfort
4,6
Kundenbetreuung
4,7
5 von 2.785 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Mohammad
Mohammad
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 25.4.2023

Sehr Hilfreiche Software und der hat unsere Arbeitsqualität verbessert

von mir aus der ist ein gute Software

Vorteile

Der Software ist sehr einfach zu nutzen und gleichzeitig hat usere Arbeitsqualität verbessert. Außerdem gibt es noch viele Tools und Futures, um der Arbeit zu vereinfachen.

Nachteile

Als ein normal benutzer habe ich keine Probleme herausgefunden. Also wir nutzen dieser Software seit mehr als ein Jahre und bisher läuft alles in Ordnung

Antwort von Housecall Pro

Thanks for the review! Glad you are enjoying the ease a use, huge win for our pros! If anything does come up, feel free to reach out to [email protected]!Thanks again!

Beantwortet am 28.4.2023
Paul
Paul
  • Branche: Personalbeschaffung & -besetzung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 18.9.2019

Don’t choose a premium cloud solution for scheduling and invoicing without giving Housecall a...

Great support both technically and from a corporate level with live events they add value as a user of the product and as a business manager/owner. Tremendous commitment to support the “pros” that make up their customer base

Vorteile

Ease of use, but full featured, strong mobile app as well as desktop. Integration with Quickbooks online version Also google maps integration and GPS. Online book from our website directly to the software works well.

Nachteile

Lack of ability to have tech to accept the jobs through the app since we work with independent contractors who can refuse jobs they don’t want. Also there does not seem to be a way for customers to choose the crew they want when booking online

Trish
  • Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 17.2.2023

I am obsessed!

We came running back to HCP after using another software for a year. Our breaking point with that software was the price book being outrageously difficult to utilize. With the new DOE changes for 2023, ALL hvac major equipment has been changed and we needed to do update that accordingly. The price book in HCP is smart, helpful, calculated, and still very easy to figure out and utilize.

Vorteile

We used HCP for years when we decided to move to another software. After a year on that other software, we came RUNNING back to HCP for many reasons. The biggest reasons? Ease of use, amazing features, customer service, and price points.

Nachteile

Auto pricing for Maintenance Plan Agreements. It is technically there but having it more in depth would be great. Example: Our Gold Level get $0 service call fee-10% off materials-$50 off new system. HCP provides that 10% off though so still an absolutely amazing feature!

Antwort von Housecall Pro

WOW! Love to see it! Thanks for the review! Curious to learn more about the issues with the service agreements, feel free to shoot me an email via [email protected] so we can help!

Beantwortet am 23.2.2023
JonPaul
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

3
Bewertet am 1.2.2023

Incredulous

So, we moved and I changed the business address a couple of months ago in my profile. Somehow during the change some profane words were written in the license box and then were saved. After that every invoice a customer received as a PDF has the profane words at the bottom of the invoice. HCP Said that they have no way of telling me when the exact date change was or a way to forward the emails sent to customers in the time frame so I can limit the amount of customers I need to confess this to. (some customers don't look at the PDF) This is something to think about here because HCP sends the email and we don't get Cc'ed or Bcc'ed. Therefore after a customer gets an invoice a permitted staff worker can change information later. It is incredulous that they can't look back at email history; I would think twice about using Twilio then. Although it is on my end that the profanity was created it was HCP that polished it into customers email. this makes them libel. Customers don't often open the PDFs when one does I will promptly give them HCP's number.

Vorteile

good for new company that wants to go paperless.

Nachteile

HCP the company is moving towards marketing. The pro clients are no longer the target clients. The pros are now the "Product" and the new target audience are warrantee companies. There is no way to quickly search for jobs and clients from the main page using key word. Things that make sense on a google platform are nixed in the HCP board room.And my main complaint: emails to clients are sent from HCP and the Pros are not even sent a copy of what they get. Therefore, there is no traceability compliance. When an invoice is created and sent the job is not locked up and can be edited after the client is billed out. The office will never see what the client gets sent and HCP can not dig it up for you. Emails are lost after 7 days I'm told.

Antwort von Housecall Pro

Hi JonPaul, thank you so much for taking the time to leave us a kind review. We really appreciate your rating and value you greatly as a Housecall Pro. Pro Advocate Team

Beantwortet am 9.2.2023
Rosemary
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 13.10.2022

HouseCall Pro

Vorteile

I love that I can do almost everything with this software. It has helped our company grow and I love that we are able to grow with HouseCall Pro.

Nachteile

I would really like to have inventory management available and I do not like working with Stripe for the payment processing. I am however, glad that they are starting to allow payroll though.

Antwort von Housecall Pro

Hi Rosemary, thank you so much for taking the time to leave us a kind review. We really appreciate your rating and value you greatly as a Housecall Pro. Pro Advocate Team

Beantwortet am 10.11.2022

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