Über Cherwell Service Management

Cherwell Service Management ist eine cloudbasierte IT-Service-Management-Lösung, die IT-Teams in Unternehmen bei der Implementierung, Automatisierung und dem Upgrade von Dienstleistungen und Unterstützungsprozessen unterstützt. Cherwell Service Management unterstützt die Anpassung von Prozessen, sodass die Abteilungen die Lösung an ihre eigenen Workflowprozesse anpassen können. Die Lösung stellt den Nutzern mehrere ITIL-geprüfte Prozesse wie das Management von Vorfällen, Problemen, Anforderungen und Ereignissen bereit. Außerdem können Nutzer die ITIL-Service-Transition-Prozesse nutzen, einschließlich Änderungs-, Konfigurations-, Freigabe- und Bereitstellungsmanagement. Cherwell Service Management stellt ein IT-Self-Service-Portal bereit, das die Erfüllung von Anforderungen automatisiert und mehrere unabhängige Portale an einem einzigen Standort konsolidiert. Das Dashboard ermöglicht es den Nutzern, Trends zu erkennen, Engpässe zu beseitigen und die Richtlinien für die Erbringung von Dienstleistungen einzuhalten. Cherwell Service Management ist in einem Abonnementmodell erhältlich, das basierend auf der Nutzung bezahlt wird. Gegen eine einmalige Gebühr ist auch eine unbefristete Lizenz erhältlich, falls Unternehmen den On-Premise-Einsatz wünschen. Unterstützung gibt es per E-Mail, Telefon, in Webinaren und in der Online-Community von Cherwell.
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Cherwell Service Management Software - 4 - Vorschau

Cherwell Service Management Preis

Cherwell Service Management bietet eine Gratisversion. Die kostenpflichtige Version von Cherwell Service Management ist ab 189,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
189,00 $/Monat
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Nein

Alternativen für Cherwell Service Management

ServiceNow Customer Service Management

ServiceNow ist eine IT-Service-Management-Lösung, die Asset-Management, Änderungs- und Freigabemanagement, Vorfallmanage...

ServiceNow

ServiceNow ist eine IT-Service-Management-Lösung, die Asset-Management, Änderungs- und Freigabemanagement, Vorfallmanage...

Assyst System

assyst by Axios Systems is an IT services management solution that offers service management, service catalog,...
Freshdesk ist ein Helpdesk-System und eine Lösung, die den Kundenservice für dein Team vereinfacht und dabei hilft, ein...

Alloy Navigator

Alloy Navigator is an IT service and asset management solution that enables organizations of all sizes to manage their...
EcholoN ist eine Kundenservicelösung, die es Unternehmen ermöglicht, Prozesse im Zusammenhang mit Support-Tickets,...

Cherwell Service Management Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4
Funktionalität
4,4
Bedienkomfort
4,2
Kundenbetreuung
4,3
5 von 162 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Douglas
  • Branche: Hochschulbildung
  • Unternehmensgröße: 501-1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 21.5.2020

Very effective ticketing system

Cherwell Service Management has been a very effective ticketing system for our operation. It rewards inquisitive users who have some experience with SQL queries. It integrates with our email system, so we end up receiving and answering email inquiries from our user community through the Cherwell interface. It gives good reporting, and good statistics, although the reporting requires some effort to access. It has been a good system for my organization

Vorteile

Customization of searches; use of an SQ-like search format to build queries that can then be saved and reused

Nachteile

Requires some level of training in order to increase personal customization. Occasionally have multiple people working on the same tickets, so some tickets get resolved with ineffective solutions while others are working on them. Reporting requires some effort to access.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 1.001-5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 1.10.2019

Great product with high upside

Overall the process with Cherwell has been great. The product is fantastic with very few hiccups.

Vorteile

This product allows us to customize it in a way that makes it so we can bring all departments within the same system (finally!).

Nachteile

Implementation and additional integrations can be difficult (as with any product).

In Betracht gezogene Alternativen

ServiceNow Customer Service Management

Gründe für den Wechsel zu Cherwell Service Management

Better interaction with the Cherwell team, better customization.
Alex
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 3.8.2022

Feature rich and customizable

Vorteile

Very much aligned with ITIL which is what our company is focused and built around.

Nachteile

Can be clucky at times, but that can be fixed with better customization.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Hochschulbildung
  • Unternehmensgröße: 201-500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
3
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
0

2
Bewertet am 31.1.2019

Standard functionality but horrible UX

We use Cherwell as a ticketing system for the help desk as well as change management system. The user interface is challenging, to say the least. There are frames within frames that have to be scrolled through separately to see all of the information. The text box containing the user's message is so small, it show the tiniest portion of the message. To expand it, you have to pop open a new window, which automatically inactivates the main window so you have to trick the system in order to see multiple tickets at once.
The emailing functionality is clunky - the initial email you send to a customer uses one link but replies after that need to use a different "email" button that is oddly hard to find. When a customer sends a reply, the ticket displays in a different color, but that is the only notification. So if they send multiple messages, you wouldn't know unless you fully open the ticket and that is cumbersome.
There's an inactivity timeout that may not apply to everyone, but it's a hassle. The system times out after an hour of inactivity but it isn't consistent - sometimes it will run for days with no activity and not sign me out and other times it's at 60 minutes on the dot. Also sometimes when I'm logged out automatically, it doesn't actually log me out so when I try to log back in, I'm locked out.
Overall, with the current UX, it would have to be the cheapest option available for me to recommend it to anyone.

Vorteile

Help desk tickets are tracked
Released changes are tracked

Nachteile

User experience
Look and feel of the software
Search functionality
Notification process
Inactivity timeout

Maizy
  • Branche: Religiöse Einrichtungen
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 29.5.2022

Enterprise-Level Ticketing System

I really like Cherwell, and find it does meet our needs well for ticketing. I'm able to enter my information quickly to submit and process tickets. Great tool.

Vorteile

Cherwell is a well established IT ticketing tool, that my company has used for over two years now. We use it for incident reporting and journaling, as well as for our operation changes. I really like the robustness of it. It's user friendly, and has options and controls for almost anything I'd want to enter for the tickets. The software is customizable, and our admin team has tweaked things to be more in line with our company and uses. It has a clean smooth interface and does handle everything we want to do with our tickets.

Nachteile

When we first switched to Cherwell from HPSM, we did find the learning curve to be large, as the two tools have many differences. In general, like with any software, it does take time to get used to, but once we did get used to it, it seems rather smooth.

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