4,6
Gesamtbewertung
Bewertungen

4,6
Gesamtbewertung
Bewertungen

Über Klaviyo

Klaviyo ist eine cloudbasierte E-Mail-Marketing-Lösung für E-Commerce-Unternehmen. Zu den wichtigsten Funktionen gehören die Integration in mehrere Plattformen, Zielgruppensegmentierung und Leistungsberichterstattung. Mit Klaviyo können Nutzer gezielte E-Mail-Kampagnen basierend auf Metriken wie Kauf- und Anzeigehistorie und der Interaktion von Kunden mit früheren E-Mails versenden. Die Lösung lässt sich in Tools wie E-Commerce-Plattformen, Zahlungsabwicklern und Marketing-Tools integrieren, mit denen Nutzer Daten aus einer Vielzahl von Quellen zentralisieren können. Mit dem Reporting-Dashboard können Nutzer die Leistung anhand von Metriken wie kürzlich bestellten Artikeln, Rückerstattungsanfragen, Besucheraktivitäten und durch E-Mail-Marketing- und Werbekampagnen generierte Einnahmen messen. Nutzer können ihre Kunden basierend auf ihren vergangenen Einkäufen segmentieren und nutzerdefinierte E-Mail-Kampagnen versenden. Klaviyo ist als monatliches Abonnement mit Preisen verfügbar, die je nach Anzahl von Kontakten variieren. Nutzer haben Zugriff auf E-Mail-Support und eine Wissensdatenbank mit Dokumenten und Anleitungen.
Klaviyo Software - 1
Klaviyo Software - 2
Klaviyo Software - 3
Klaviyo Software - 4
Klaviyo Software - 5
Klaviyo Software - 6
Klaviyo Video
Klaviyo Software - 1 - Vorschau
Klaviyo Software - 2 - Vorschau
Klaviyo Software - 3 - Vorschau
Klaviyo Software - 4 - Vorschau
Klaviyo Software - 5 - Vorschau

Klaviyo Preis

Klaviyo bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Klaviyo ist ab 20,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
20,00 $/Monat
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Klaviyo

Klaviyo Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3
Funktionalität
4,6
Bedienkomfort
4,4
Kundenbetreuung
4,3
5 von 427 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Daniel
Daniel
  • Branche: Bekleidung & Mode
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 10.12.2020

Better than mailchimp - no question

It's been great. I had one experience with customer support where I felt the person wasn't going to pass on valid feedback (open rates of the first email cut by half due to < 2 hour wait with FB sync). But other interactions with support were great and I also was able to connect with their product manager who promised to look into it. I felt they're a young and flexible team. Also laser focused on email and what email marketers need.

Vorteile

If you want flexibility in segmenting your drips (or flows as they call it) then you need to use Klaviyo. We were using Mailchimp and kept finding areas that made it time consuming, confusing, or just not built to have a flexible drip campaign where contacts receive emails based on rules.

For example you can easily create a series of emails that are only sent to contacts that meet a specific criteria and do it all within one drip through a "workflow" like drag and drop builder.

You can also sync up to your facebook leads and save money on Zapier which is what you need to use if with Mailchimp.

Nachteile

While Zapier immediately pulls in leads from Facebook, Klaviyo only syncs every 2 hours. A lead getting a welcome email right away is SUPER important, but this means they don't hear from us for some time and it's negatively impacted our first email open rates -- almost cut it in half.

In Betracht gezogene Alternativen

ConvertKit und Drip

Warum Klaviyo gewählt wurde

There are annoying bugs in Mailchimp or missing features which Klaviyo does beautifully. Most of those issues are related to emails within a drip (flow in Klaviyo). Rearranging the order of emails, reusing blocks from one email in another one without recreating from scratch, creating multiple branches within a drip based on subscriber criteria, A/B testing your emails in a drip, all those are critical and only in Klaviyo.

Zuvor genutzte Software

Mailchimp

Gründe für den Wechsel zu Klaviyo

I heard good things about it from others, seemed more versatile and matched to our needs.
Benjamin
Benjamin
  • Branche: Fotografie
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 11.7.2023

A powerful platform for email marketing.

Overall I've been very happy with Klaviyo and appreciate its focus on email marketing and SMS rather than trying to be the tool for everything.

Vorteile

I use Klaviyo for my email newsletter. It's been a smooth process overall. I've had no issues importing and managing lists and contacts and have been happy with its design capabilities, deliverability, and analytics.

Nachteile

As my list grows, I'm a little weary of the pricing for larger audiences, but that is only an issue I see down the line.

In Betracht gezogene Alternativen

HubSpot Marketing Hub und Mailchimp

Warum Klaviyo gewählt wurde

Mailchimp had gotten a little clunky with its growth, and I was having some delivery issues. I felt it was time to try something new.

Zuvor genutzte Software

Mailchimp

Gründe für den Wechsel zu Klaviyo

I liked Klaviyo 's focus on email and SMS and felt like its design tools & analytics fit my needs well.
John
  • Branche: Forschung
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 8.4.2024

Klaviyo: A Dependable Email Marketing System

Vorteile

The features and capabilities of Klaviyo have been so impressive.
Klaviyo is a cost-friendly email marketing solution.

Nachteile

All the features of Klaviyo are impressive. No cons for Klaviyo.

Steve
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
4
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
2

3
Bewertet am 7.10.2022

Not user friendly, poor support

Poor, I wouldn't recommend Klaviyo over others that I have used (Active Campaign, Omnisend, Drip).

Vorteile

The Klaviyo application is very powerful, no doubt.

Nachteile

The UI for the automation flow filters are not intuitive and not well designed. Basic requirements for flows are unnecessarily difficult to implement.

When you contact Klaviyo support, staff gives information that contradicts their published documentation and often don't actually give the correct advice at all, resulting going around in circles trying to get issues resolved.

Klaviyo list management is also poor, and like some other platforms (seems to be a trend), Klaviyo gears the system towards pushing you to pay for more customer profiles than you actually need and then when you try to clean or remove profiles you have to go through manual processes, whereas Klaviyo could easily provide options to automate this, or at least NOT require manual CVS export/imports. I mean really Klaviyo it's 2022 people.

The Klaviyo visual builder is buggy, even in their "NEW" builder there were bugs with things as basic as applying link colour styles at a global level. Generally also poor UI for the visual builder.

Overall, it's almost like the Klaviyo designers tried to make the UI as clunky as possible, probably went to the same design school as the Mailchimp designers (which is equally terrible).

Luke
  • Branche: Sportartikel
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 19.2.2024

Best email marketing platform we have used.

Migration and set up was long but relatively straightforward.

Vorteile

Drag and drop editor functionality was the best that I have seen on any platform especially with the customisations that you can do with variances in desktop and mobile versions.

Nachteile

We don't have a global view of all of our accounts. We do struggle to keep all 8 accounts up to the same standard as our main one.

Ähnliche Kategorien