4,6
Gesamtbewertung
Bewertungen

4,6
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Bewertungen

Über Klaviyo

Klaviyo ist eine cloudbasierte E-Mail-Marketing-Lösung für E-Commerce-Unternehmen. Zu den wichtigsten Funktionen gehören die Integration in mehrere Plattformen, Zielgruppensegmentierung und Leistungsberichterstattung. Mit Klaviyo können Nutzer gezielte E-Mail-Kampagnen basierend auf Metriken wie Kauf- und Anzeigehistorie und der Interaktion von Kunden mit früheren E-Mails versenden. Die Lösung lässt sich in Tools wie E-Commerce-Plattformen, Zahlungsabwicklern und Marketing-Tools integrieren, mit denen Nutzer Daten aus einer Vielzahl von Quellen zentralisieren können. Mit dem Reporting-Dashboard können Nutzer die Leistung anhand von Metriken wie kürzlich bestellten Artikeln, Rückerstattungsanfragen, Besucheraktivitäten und durch E-Mail-Marketing- und Werbekampagnen generierte Einnahmen messen. Nutzer können ihre Kunden basierend auf ihren vergangenen Einkäufen segmentieren und nutzerdefinierte E-Mail-Kampagnen versenden. Klaviyo ist als monatliches Abonnement mit Preisen verfügbar, die je nach Anzahl von Kontakten variieren. Nutzer haben Zugriff auf E-Mail-Support und eine Wissensdatenbank mit Dokumenten und Anleitungen.
Klaviyo Software - 1
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Klaviyo Preis

Klaviyo bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Klaviyo ist ab 20,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
20,00 $/Monat
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Klaviyo

Salesforce Marketing Cloud

Audience Studio ist eine DMP (Datenmanagementplattform), die Unternehmen dabei unterstützt, personalisierte Marketingerl...
Mailjet ist eine cloudbasierte E-Mail-Automatisierungslösung, mit der kleine und große Unternehmen E-Mail-Marketing...
Attentive ist eine umfassende SMS-Marketinglösung, die bis zu 4-mal mehr SMS-Abonnenten und fast 3-mal mehr Umsatz mit...
SendGrid ist ein cloudbasiertes E-Mail-Marketing-Tool, das Vermarkter und Entwicklern beim Kampagnenmanagement und...

ConvertKit

ConvertKit ist eine cloudbasierte Lösung, mit der Unternehmen Prozesse im Zusammenhang mit E-Mail-Marketing, Online-Form...
Keap (ehemals Infusionsoft) ist eine cloudbasierte Vertriebs- und Marketinglösung, die CRM, Marketing Automation und...

Klaviyo Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3
Funktionalität
4,6
Bedienkomfort
4,4
Kundenbetreuung
4,3
5 von 404 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Dennis
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 11.8.2021

A glowing beacon in a saturated market

Fantastic from beginning to end. I would suggest Klaviyo to anyone.

Vorteile

There are hundreds of email marketing managers, and they all pale in comparison to Klaviyo. Instead of trying to be a jack of all trades, Klaviyo focused on making the best e-commerce marketing platform, PERIOD. The integration with Shopify is an utter game changer, and makes it possible to actually feel in control of your marketing.

Nachteile

When it comes to Klaviyo, there is a bit of a learning curve. They do make sure there are plenty of resources, so if you want to learn you will.

In Betracht gezogene Alternativen

Brevo

Warum Klaviyo gewählt wurde

For the focused look into e-commerce and the commitment to make the best e-commerce marketing resource.

Zuvor genutzte Software

Mailchimp

Gründe für den Wechsel zu Klaviyo

Klaviyo is more focused on e-commerce which is my primary focus.
Adam
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 29.5.2023

The best all-in-one marketing tool for scale

Overall, I am a fan and they have earned their place as our go-to marketing tool. We can't operate without Klaviyo.

Vorteile

Klaviyo does what it promises. It's an all-in-one solution for email, sms, customer data, and automations. Their software works better than the competitors at scale: they grow healthier lists which means more revenue long term.

Nachteile

The import from mailchimp was a bit of a hassle, and the sync between Klaviyo and Shopify has some unexpected issues that crop up, but that's likely due to our integration and not on the software stack itself. Pricing for SMS in Canada is very high, which may be prohibitive for some.

Steve
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
4
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
2

3
Bewertet am 7.10.2022

Not user friendly, poor support

Poor, I wouldn't recommend Klaviyo over others that I have used (Active Campaign, Omnisend, Drip).

Vorteile

The Klaviyo application is very powerful, no doubt.

Nachteile

The UI for the automation flow filters are not intuitive and not well designed. Basic requirements for flows are unnecessarily difficult to implement.

When you contact Klaviyo support, staff gives information that contradicts their published documentation and often don't actually give the correct advice at all, resulting going around in circles trying to get issues resolved.

Klaviyo list management is also poor, and like some other platforms (seems to be a trend), Klaviyo gears the system towards pushing you to pay for more customer profiles than you actually need and then when you try to clean or remove profiles you have to go through manual processes, whereas Klaviyo could easily provide options to automate this, or at least NOT require manual CVS export/imports. I mean really Klaviyo it's 2022 people.

The Klaviyo visual builder is buggy, even in their "NEW" builder there were bugs with things as basic as applying link colour styles at a global level. Generally also poor UI for the visual builder.

Overall, it's almost like the Klaviyo designers tried to make the UI as clunky as possible, probably went to the same design school as the Mailchimp designers (which is equally terrible).

Karan
  • Branche: Design
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 8.11.2023

Pretty good software with just one reservation

Vorteile

Integration abilities with other tools, flows/automation is very easy to setup, the tool is intuitive, other email tools do not offer SMS as well, so it is really good for e-commerce stores.

Nachteile

Pricing, other ESPs are priced more economically, which is favourable for a startup that is trying to scale. At times it is hard to justify the monthly fixed cost if you've had a hard month.

Eszter
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 28.9.2021

Best e-mail marketing solution for Shopify

I have tried many email marketing providers (MailChimp, Sendlane etc) and found that Klaviyo offers the highest customer service, hands-on implementation, very detailed training and on-boarding. They also offer many pre-build email templates and flows that are customizable

Vorteile

Klaviyo's customer service and implementation team is outstanding! Nate walked us through the platform and shows us the dashboard, which was very helpful. After we signed up, we had 6 (1-hour) onboarding calls with an implementation specialist to make sure we set up everything correctly.

They offer MANY pre-built email campaign templates and flows, so creating a full email strategy is very easy! Reporting and the dashboard is very user friendly. Connecting with Shopify only takes a minute.

Nachteile

We hope that the SMS marketing feature will integrate with Gorgias soon - Klaviyo confirmed that it is coming!

In Betracht gezogene Alternativen

Mailchimp

Warum Klaviyo gewählt wurde

MailChimp did not provide training and tech support.

Zuvor genutzte Software

Mailchimp

Gründe für den Wechsel zu Klaviyo

Mailchimp did not have an easy to reach customer service team and they did not offer a dedicated customer success manager like Klaviyo does.

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