Über 7shifts

7shifts ist ein Online-Softwaresystem zur Mitarbeitereinsatzplanung, das für Schichtarbeitende in der Restaurantbranche entwickelt wurde. Mit der Lösung können Angestellte ihre anstehenden Schichten, die geplante Verfügbarkeit und Urlaubsanträge mithilfe einer App auf dem Startbildschirm von 7shifts überprüfen. Wenn Arbeitskräfte unerwartet nicht in der Lage sind, die ihnen zugewiesene Schicht anzutreten, können sie sie über die App anderen verfügbaren Arbeitskräften anbieten, die dann für diese Schicht bieten können. Die nicht verfügbare Arbeitskraft kann ihre Schicht dann mit nur einem einzigen Klick einer anderen Arbeitskraft zuweisen. Wenn sich die Verfügbarkeit einer Arbeitskraft ändert, kann sie in der Anwendung eine Notiz machen, die das Management dann anzeigen und genehmigen kann. Arbeitskräfte können sogar Urlaub beantragen, und Führungskräfte können diese Anfragen auf ihrem mobilen Gerät anzeigen und genehmigen. 7shifts ermöglicht soziale Vernetzung über eine Funktion namens „Wall“, mit der Arbeitskräfte Nachrichten über bevorstehende soziale Ereignisse veröffentlichen oder Mitarbeitende an bevorstehende Arbeitsaufträge erinnern können.
7shifts Software - 1
7shifts Software - 2
7shifts Software - 3
7shifts Software - 4
7shifts Software - 5
7shifts Software - 6
7shifts Video
7shifts Software - 1 - Vorschau
7shifts Software - 2 - Vorschau
7shifts Software - 3 - Vorschau
7shifts Software - 4 - Vorschau
7shifts Software - 5 - Vorschau

7shifts Preis

7shifts bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von 7shifts ist ab 34,99 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
34,99 $/Monat
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für 7shifts

QuickBooks Desktop Enterprise

QuickBooks Enterprise ist eine Buchhaltungslösung für KMU in verschiedenen Branchen wie Bauwesen, gemeinnütziger...

Square Point of Sale

Square POS ist ein mobiles POS-System, das für iOS- und Android-Geräte verfügbar ist. Zu den wichtigsten Funktionen des...

ADP Workforce Now

ADP Workforce Now ist eine umfassende Lösung für die Verwaltung des Personals, der Gehaltsabrechnung, der Compliance...

When I Work

When I Work ist eine cloudbasierte Lösung für die Mitarbeitereinsatzplanung, mit der Unternehmen Zeit und Anwesenheit...

Paychex Flex

Paychex Flex ist eine Lösung für das Human-Capital-Management, die mithilfe webbasierter modularer Technologie und...
TimeCamp ist eine cloudbasierte Zeiterfassungslösung, mit der Projektmanager zusammenarbeiten, abrechenbare Arbeitszeite...

7shifts Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6
Funktionalität
4,6
Bedienkomfort
4,7
Kundenbetreuung
4,7
5 von 1.125 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Jayelynn
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 5.9.2019

Helpful and Easy to Use

Overall, it's easy and convenient to use and cheaper than some of the similar apps.

Vorteile

You can work from the website or from the app which is convenient if you're bouncing between locations. On the website, I can preset shift times for faster scheduling. You can set multiple roles which is beneficial for staff that do multiple things. You can assign an hourly to each role as well, so you can see an approximation of your labor for the week.

Nachteile

Unfortunately, the preset shift times do not translate over to the app so you do have to manually do it which takes a little more time. Although I have my preference set to get push notifications for almost all the app features, they don't always come through.

In Betracht gezogene Alternativen

HotSchedules

Gründe für den Wechsel zu 7shifts

7shifts was less expensive and much easier to use plus it integrated with our point of sale system.

Antwort von 7shifts

Thanks for the review Jayelynn! We appreciate your feedback and love hearing that 7shifts can help you keep your schedules straight from anywhere. I've passed along your request regarding preset shifts on the app to our mobile development team for further consideration. Thank you!

Beantwortet am 6.9.2019
Allison
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 7.3.2022

Still learning the ropes, but seems decent

Vorteile

We're interested in this app for the optimal labor scheduling feature. Unfortunately, we haven't yet used it long enough for this feature to work for us. Being able to manually add projected sales to the schedule to see the estimated labor % as you prepare the schedule is helpful. The reports seem easy to read. The helpdesk has been responsive so far.

Nachteile

The cost of the second highest tier plan is the same as the highest tier plan on our previous software. I don't know if this is a good value yet since we haven't been using it long enough to access all the features we need. I'm hoping the longer we use it, the better it will get. So far, myself and my team are still struggling to understand and find everything we need.

In Betracht gezogene Alternativen

Deputy

Warum 7shifts gewählt wurde

We want to access the optimal labor feature in 7shifts. 7shifts seems more geared towards QSR than Homebase.

Zuvor genutzte Software

Homebase

Gründe für den Wechsel zu 7shifts

Deputy charges per employee.

Antwort von 7shifts

Thanks for the review Allison! We are confident that our optimal labor tool is going to be a game-changer for your restaurant and our team is here to support your.

Beantwortet am 8.3.2022
Verifizierter Rezensent
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Weitere für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
2
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

3
Bewertet am 6.11.2019

7Shifts and More?

The team loved 7shifts since it was so user friendly and easy to access from PC or mobile. Unfortunately, forecasting is obviously a big issue when it comes to scheduling so we moved on.

Vorteile

I liked the messaging platform it had for teams. I enjoyed the ease of seeing team member roles. I liked the ease of seeing the daily line up of teams in different departments. I enjoyed being able to flag attendance within the app and reports generated from that.

Nachteile

I did not like third party app integrations that users would be automatically opted into. Forecasting was a bit clunky also unfortunately.

In Betracht gezogene Alternativen

HotSchedules

Gründe für den Wechsel zu 7shifts

We didnt. We went with HotSchedules.

Antwort von 7shifts

Hi there, thanks for the review. We appreciate your feedback and really appreciate you sharing with us what you liked, and what you did not like about 7shifts.

In regards to sales/labor forecasting, this is something we are always looking to improve so we appreciate your candor. We strive to provide all of our customers with at least 95% accuracy in forecasting, so if this was something we have not lived up to we want to make it right and work with you to improve your experience. Please reach out to our team any time and we would be happy to help!

On that note, we just released our new Optimal Labor tool which provides hourly sales forecasts which are even more intuitive and transparent. The goal here is to provide managers and operators a visual representation of their labor needs to help them more easily hit their targets with solid forecasts: https://support.7shifts.com/article/310-optimal-labor-tool

Beantwortet am 6.11.2019
Michael
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 28.6.2023

7 shifts a breath of fresh air

Awesome a great time management tool

Vorteile

Slows of writing an accurate schedule and the fact that it integrates with toast POS

Nachteile

No negatives at this time, if I could see front of the house labor broken out from the back of the house labor so I can monitor the numbers individually would be most important

In Betracht gezogene Alternativen

Sling

Warum 7shifts gewählt wurde

Ease and pricing

Gründe für den Wechsel zu 7shifts

Functions
Maryellen
  • Branche: Restaurants
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 15.12.2022

Communication is key

Excellent, bright people on the calls and chats.

Vorteile

EVERYTHING! I like the fact that I can communicate through the application, rather than add or share personal contact info. Other features I use daily are: Scheduling, Labor costs, Tip Pooling, Incident reporting, Task Management and even the weather feature is handy.

Nachteile

The only problem I am having is with data merge into payroll software. It's a formatting issue which I am confident can be solved. The data transfers, but not to the correct columns in my payroll - I know it will be fixed soon - because my tech support team is working on it with me!

In Betracht gezogene Alternativen

Sling

Gründe für den Wechsel zu 7shifts

It interfaces best with our POS - which is TOAST.

Ähnliche Kategorien