Über 7shifts

7shifts ist ein Online-Softwaresystem zur Mitarbeitereinsatzplanung, das für Schichtarbeitende in der Restaurantbranche entwickelt wurde. Mit der Lösung können Angestellte ihre anstehenden Schichten, die geplante Verfügbarkeit und Urlaubsanträge mithilfe einer App auf dem Startbildschirm von 7shifts überprüfen. Wenn Arbeitskräfte unerwartet nicht in der Lage sind, die ihnen zugewiesene Schicht anzutreten, können sie sie über die App anderen verfügbaren Arbeitskräften anbieten, die dann für diese Schicht bieten können. Die nicht verfügbare Arbeitskraft kann ihre Schicht dann mit nur einem einzigen Klick einer anderen Arbeitskraft zuweisen. Wenn sich die Verfügbarkeit einer Arbeitskraft ändert, kann sie in der Anwendung eine Notiz machen, die das Management dann anzeigen und genehmigen kann. Arbeitskräfte können sogar Urlaub beantragen, und Führungskräfte können diese Anfragen auf ihrem mobilen Gerät anzeigen und genehmigen. 7shifts ermöglicht soziale Vernetzung über eine Funktion namens „Wall“, mit der Arbeitskräfte Nachrichten über bevorstehende soziale Ereignisse veröffentlichen oder Mitarbeitende an bevorstehende Arbeitsaufträge erinnern können.
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7shifts Preis

7shifts bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von 7shifts ist ab N/A verfügbar.

Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für 7shifts

HotSchedules

HotSchedules ist eine Online-Plattform für das Restaurantmanagement, die Tools zur Verwaltung von Terminen, Personal,...

When I Work

When I Work ist eine cloudbasierte Lösung für die Mitarbeitereinsatzplanung, mit der Unternehmen Zeit und Anwesenheit...
Homebase ist eine cloudbasierte Zeiterfassungs- und Planungslösung, die Personalabteilungen bei der Organisation und...
Deputy ist eine cloudbasierte HRM-Lösung (Human Resource Management), die Mitarbeitermanagement- und Planungsfunktionen...

Schedulefly

Schedulefly is cloud-based scheduling software designed for the hospitality sector, especially for restaurants. It...

WhenToWork

WhenToWork is an online employee scheduling solution that can be securely accessed from any location using a desktop or...

7shifts Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7
Funktionalität
4,6
Bedienkomfort
4,7
Kundenbetreuung
4,7
5 von 880 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Leandro
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 5.11.2020

7 Shifts for restaurant schedule Management

My managers and employees love it.

Vorteile

It is easy to use and anybody with a phone can have easy access to their schedule, send messages using it, and letting anybody know about changes. It is a very practical and professional tool for the schedules that we use in our Restaurant. We have the scheduling available on our P/R processor, but we prefer to pay for this service as it is more agile and practical than our P/R company.

Nachteile

To be honest, I do not have any complaints, but we only use the scheduling module as we have other systems.

Antwort von 7shifts

Thanks for the review Leandro! It's great to hear that even though you have the option, you see so much value in 7shifts that it goes above and beyond what is offered to you in your payroll provide. Know that we will always be looking to increase the value of our services for folks like yourself. Cheers!

Beantwortet am 6.11.2020
Allison
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 7.3.2022

Still learning the ropes, but seems decent

Vorteile

We're interested in this app for the optimal labor scheduling feature. Unfortunately, we haven't yet used it long enough for this feature to work for us. Being able to manually add projected sales to the schedule to see the estimated labor % as you prepare the schedule is helpful. The reports seem easy to read. The helpdesk has been responsive so far.

Nachteile

The cost of the second highest tier plan is the same as the highest tier plan on our previous software. I don't know if this is a good value yet since we haven't been using it long enough to access all the features we need. I'm hoping the longer we use it, the better it will get. So far, myself and my team are still struggling to understand and find everything we need.

In Betracht gezogene Alternativen

Deputy

Warum 7shifts gewählt wurde

We want to access the optimal labor feature in 7shifts. 7shifts seems more geared towards QSR than Homebase.

Zuvor genutzte Software

Homebase

Gründe für den Wechsel zu 7shifts

Deputy charges per employee.

Antwort von 7shifts

Thanks for the review Allison! We are confident that our optimal labor tool is going to be a game-changer for your restaurant and our team is here to support your.

Beantwortet am 8.3.2022
Jessica
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 23.6.2022

7shifts- User friendly and Great!

I would say my overall experience is a 10/10! Such a fantastic software and so user friendly. I have used this software for over two years and have yet to find an issue.

Vorteile

A major pro for me is that you can update all shift times, sick calls and building changes on the spot and it gets sent out to everyone. That way all employees stay updated as to where everyone is and what time they are available.

Nachteile

I would be very honest if there were cons about this software, but there is not! We went from making our schedules in an excel doc and this has been an amazing change!

Antwort von 7shifts

Thanks so much for the review Jessica! We love hearing how much of an improvement 7shifts has been over excel.

Beantwortet am 24.6.2022
Susie
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
2

3
Bewertet am 16.4.2020

It’s Okay

Vorteile

When choosing the highest cost package, you will have access to the most basic necessary functions. They do not charge base level employees to use the app

Nachteile

Some functions change without first being informed (although they state that they always inform prior to a change). Their beta testing due diligence leaves something to be desired. If they are unable to duplicate an error even if you can prove it exists, they refuse to fix it saying they are incapable of doing so.

They make their customers pay for basic functions through the most costly package

I used to use 7ahifts for over 4 years. I was looking at using them again for a different restaurant. However, the salesperson I encountered was a typical salesperson and never talked to me like they cared about the company Where I’m currently employed. Instead I was told stats about how I wouldn’t find a program cheaper, that they weren’t gouging those who wanted the basic functions I pointed at, and multiple other aspects in which I was wrong. When I pointed that out, he proceeded to raise his voice at me, chuckled and attempted to carry on

I hung up on him at that point of the conversation

I would have never signed a contract with this individual. Hopefully other sales reps actually care about potential customers

Antwort von 7shifts

Hi Susie,

Thanks so much for your comment. We really appreciate your candid feedback so we can make the 7shifts experience better for all users, and we're sorry to hear your experience was less than ideal.

As a product that is growing and evolving every day, our pricing has changed a lot since you would have first started using 7shifts 4 years ago, but we would like to see what we can do to make 7shifts work for the restaurant you are currently working in. Please drop us a line at [email protected] and we will see what we can do to offer a solution the meets the needs of your business.

In regards to your interactions with a member of our team, I have flagged this to our management team to ensure that we provide everyone the same high level of service that we ourselves would expect.

We apologize if your experience was less than ideal and really take that to heart. We hope that in the future we can earn back the trust you have placed in our business.

Beantwortet am 22.4.2020
Chelsea
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 12.4.2022

Traction Sports Performance 2022 Review

I would say that this is a 9/10 Customer Service is very helpful. The system itself feels like someone in the industry knew what to do and do it correctly. I have used others before and this is my favorite for the price and experience.

Vorteile

I like messaging the most. I have a team message, my shift lead and management message, and a smaller group message for other small events happening.

Nachteile

I would say when it's lagging on mobile app.

Antwort von 7shifts

Thanks for the review Chelsea!

Beantwortet am 22.6.2022

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