Über ProcurementExpress.com

Nutzerdefinierte Felder für nutzerdefinierte Berichte, iOS- und Android-App mit Offline-Funktionalität, Pushcart-/Punch-out-Funktionalität, umfassende Integrationen, Schnellkaufgenehmigungen mit mehrstufigem Genehmigungs-Routing, feste oder flexible Budgetkontrolle, Rechnungsabgleich.

„Nutzerfreundliche, gut gestaltete, durchdachte Workflows, robuste Funktionalität, ohne belastend zu sein. Hat meine Bestellgenehmigungsbedürfnisse gelöst, ohne dass ich ein Unternehmenstool benutzen musste …“ Christina L., Projektleiterin

ProcurementExpress ist eine einfach zu bedienende, cloudbasierte Bestellsoftware. Das sachkundige Kundenerfolgsteam hilft dir dabei, die Anwendung einzurichten, damit dein gesamtes Team schneller verantwortungsbewusst ausgeben kann, als du ROI sagen kannst.

ProcurementExpress.com Software - 1
ProcurementExpress.com Software - 2
ProcurementExpress.com Software - 3
ProcurementExpress.com Software - 4
ProcurementExpress.com Software - 5
ProcurementExpress.com Video
ProcurementExpress.com Software - 1 - Vorschau
ProcurementExpress.com Software - 2 - Vorschau
ProcurementExpress.com Software - 3 - Vorschau
ProcurementExpress.com Software - 4 - Vorschau
ProcurementExpress.com Software - 5 - Vorschau

ProcurementExpress.com Preis

ProcurementExpress.com bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von ProcurementExpress.com ist ab 25,00 €/Monat verfügbar.

Startpreis:
25,00 €/Monat
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für ProcurementExpress.com

Zoho Expense

4,6 (1072 Bewertungen)
Zoho Expense rationalisiert und automatisiert Geschäftsreisen und Ausgaben durchgängig. Das geht von der Reisebuchung...

Procurify

4,5 (180 Bewertungen)
Procurify ist eine cloudbasierte Beschaffungslösung, mit der Unternehmen Ausgaben verfolgen, kontrollieren und...

Smartsheet

4,5 (3412 Bewertungen)
Smartsheet ist eine Arbeitsausführungsplattform und ein Kollaborationstool mit einer vertrauten arbeitsblattähnlichen...

Precoro

4,8 (234 Bewertungen)
Precoro ist eine cloudbasierte Beschaffungssoftware, die die Prozesse für kleine und mittelständische Unternehmen...

Dynamics 365

4,4 (5790 Bewertungen)
Microsoft Dynamics 365 ist ein cloudbasiertes CRM-Ökosystem für kleine, mittlere und große Unternehmen mit Fokus auf...

QuickBooks Enterprise

4,5 (20701 Bewertungen)
QuickBooks Enterprise ist eine Buchhaltungslösung für KMU in verschiedenen Branchen wie Bauwesen, gemeinnütziger...

BILL Spend & Expense (Formerly Divvy)

4,7 (420 Bewertungen)
Divvy ist eine kostenlose cloudbasierte Buchhaltungs- und Ausgabenmanagementlösung für Unternehmen. Zu den wichtigsten...

PROACTIS

4,4 (13 Bewertungen)
Proactis bietet End-to-End-Ausgabenmanagementlösungen, die Unternehmen dabei unterstützen, sich auf das Gesamtbild zu...

Tradogram

4,5 (105 Bewertungen)
Tradogram ist eine cloudbasierte Beschaffungsmanagementlösung. Nutzer können aus einer Liste integrierter Module wie...

Prokuria

4,9 (19 Bewertungen)
Prokuria ist eine cloudbasierte Plattform, die Unternehmen bei der Verwaltung und Automatisierung von Beschaffungs- und...

Tipalti

4,6 (149 Bewertungen)
Die einzige Automatisierungslösung für Ihren gesamten Kreditorenprozess. Automatisieren Sie Kreditorenbuchhaltung,...

NetSuite

4,2 (1687 Bewertungen)
Mit einem integrierten System, das ERP, Finanzwesen, Handel, Bestandsverwaltung, Personalwesen, PSA, Lieferkettenverwalt...

Odoo

4,2 (1219 Bewertungen)
Odoo POS ist Teil der integrierten Suite von Geschäftsanwendungen von Odoo. Das Modul ist sowohl online als auch...

e-Procure

5 (1 Bewertungen)
e-Procure ist eine cloudbasierte Beschaffungslösung, die kleinen und großen Unternehmen hilft, den gesamten Lieferketten...

Flowie

0
Flowie – eine herausragende Beschaffungs- und Finanzbetriebsplattform für moderne mittelständische und große Unternehmen...

Nutzerbewertungen zu ProcurementExpress.com durchsuchen

418 von 418 Bewertungen
Sortieren nach:
Adewale
Adewale
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 29.9.2022

Ease of procurement

It has helped in solving loopholes in procurement processes, setup controls, approval limits, accountability and reporting is formalised, store keeping at different sites is enhanced. Generating monthly report is easier.

Vorteile

It solved procurement complexity, ease to understand and use. It allows for attachment.

Nachteile

Sometimes, updating of the software interferes or disturb daily usage.

Alex
  • Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 29.8.2024

Best in this space - 2 years on!

We've used Procurement Express for almost two years and in my decades of experience, I have never found a better solution for purchase requests, POs, and service in this space. The adoption has been incredible as well.

Vorteile

It is very easy to use and the customer service going forward has just been incredible.

Nachteile

Setting it up took a little longer than expected but once I did, my team and I were able to make changes on the fly to make it suitable for our evolving needs.

In Betracht gezogene Alternativen

Precoro

Gründe für den Wechsel zu ProcurementExpress.com

The PEX team was just the most professional and helpful of all the companies. Plus their software looked the best suited for our user base.

Antwort von ProcurementExpress.com

Thank you Alex for you kind words. You've been a fantastic customer and we are really happy to continue to serve your needs as best as we can.

Beantwortet am 10.9.2024
Furby
  • Branche: Geschäftsbedarf & -einrichtung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

3
Bewertet am 25.12.2022

Procurementexpress.com review

Vorteile

It's eases operations of an organization

Nachteile

It's expensive to aquire the software and also takes time to install

Sebuguzi
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 9.12.2024

Be in control of all payments to your suppliers with ProcurementExpress.com

My overall experience has been the best with procurementExpress.com and encourage every organization be it small or big in Africa to join.

Vorteile

Procurement Express has helped our organisation to process payments with suppliers easier and we have been able to monitor all processes

Nachteile

The staff needed training for them to be able to use the system comfortably.

Candace
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 19.9.2024

Super excited about this product

Set up and implementation has progressed nicely with hands on training from Procurement Express. Customer service is easier to talk to than any software company I've dealt with.

Vorteile

Being able to customize the software to capture the information that is important to us, has been a gamechanger. Everything about this software has been easy, customer service is great and friendly and the price point is well worth it for the value. Highly recommend for any business looking to track and streamline spending.

Nachteile

So far... I've found no cons.... The software is user friendly

In Betracht gezogene Alternativen

BILL Spend & Expense (Formerly Divvy) und Procurify

Gründe für den Wechsel zu ProcurementExpress.com

Customization and available features not present in the alternative products
Charles
  • Branche: Maschinerie
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 12.9.2024

A excellent program

Overall this is an amazing tool and an awesome addition to our company. The live customer support is fantastic they are extremely helpful and knowledgeable and they respond very quickly.

Vorteile

The ease of use it’s very easy to navigate and the live customer service is amazing I give this company a 10/10 stars.

Nachteile

So far nothing has been bad I really don’t have any negative thoughts.

In Betracht gezogene Alternativen

QuickBooks Enterprise

Gründe für den Wechsel zu ProcurementExpress.com

They presented their own plan and we liked what they were offering us and we decided to go with Procurement Express. It was by far the best decision we have ever made.

Antwort von ProcurementExpress.com

Thank you so much for your review. It's so nice to see that our support guys are doing a great job for you. Best Richard

Beantwortet am 19.9.2024
Mary
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 12.9.2024

Efficient and User - friendly platform for Procurement Processes

The overall experience with Procurement Express is generally positive for businesses that are looking for a straightforward and easy to use procurement solution.

Vorteile

The platform is intuitive and easy to navigate. It has quick purchase approval process and helps users track of budgets in real time providing alerts when thresholds are reached . The mobile app is an added value to the overall user experience offering the flexibility to manage purchase approvals and procurement processes from anywhere.

Nachteile

Although it offers basic reporting features, they may not be as comprehensive and not very user friendly as some users would prefer. Another drawback is that the system does not allow saving a PO when no budget is available. This forces users to create or adjust a budget first. This process is time consuming and can disrupt workflows.

Wendy
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 20.9.2024

Great Purchase Order Tool

From set up to live usage, we have full support from the team almost 24/7. Most important, team are very helpful and listening to the customer needs and providing excellent service and support.

Vorteile

The software is extremely user friendly and easy to use.

Nachteile

I think it would be the team is very far away, and I cannot send them an appreciation fresh coffee and donuts

Terri
  • Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 11.9.2024

Procurement Express- You wont look back !

Fast , Efficient , User Friendly , Excellent !

Vorteile

Procurement Express is excellent , it can be built to your needs which is a bonus and the extras that is added really helps like the scanning of documents for saving time when processing PO'S and adding Invoices , I purchased PE for my company who never had a Purchasing tool ,all staff love it and it is so easy to use .Excellent Customer Service which is truly second to none . Integrate with your Invoicing system this will save time in your accounts department too.

Nachteile

I truly do not have any dis likes regarding this Purchasing tool none that i can remember anyway !

Antwort von ProcurementExpress.com

Thank you so much for the fantastic review.

Beantwortet am 19.9.2024
Ciara
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 11.12.2024

Very Useful!

Overall it is very useful and easy to use. I would share this program with others.

Vorteile

This website is very useful and easy to navigate.

Nachteile

Sometimes the program runs slow making it hard to work fast.

Ryan
  • Branche: Biotechnologie
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 12.3.2024

Easy to use product

Vorteile

Very easy to approve PO request and update receipt of items.

Nachteile

The scan quote/document feature is still buggy, often place SKUs and Item description in the wrong slots.

Raed
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 20.9.2023

Thank you for your support

Vorteile

Ease of interfacing and the many reports it could generates.

Nachteile

not sure, but i would ike to be able to create budgets and related to schedules and or timelines.

Lisa
  • Branche: Bekleidung & Mode
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 6.7.2023

Pre-Production Review

Vorteile

It saves all items purchased so you can re-purchase them.

Nachteile

The one issue of canceled PO's not showing up on our side or the vendor's side was fixed. So nothing else.

Lorraine
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 17.7.2023

Best Way to Automate the Procurement Process

After receiving invoices, we go ahead and log in to the banking system to pay from our bank. I wish the two systems would be integrated

Vorteile

Considering we were using a manual system previously, it is very efficient and user friendly.

Nachteile

That since we took up the use of the system, we are not able to indicate the usage in the previous months without placing all the orders done previously. This would come in handy when tracking the budget.

Simon
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 20.2.2023

Procurement express makes our food purchasing much easier!

Vorteile

It it easy to send P.Os with Procurement express!

Nachteile

We've had a few bugs over the years since we were mainly connecting into the API, but we were able to work with the team at Procurement express and get it right.

Tim
  • Branche: Logistik & Lieferkette
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 18.10.2019

Rubberstamp Review

SPUD.ca is building a centralized procurement department. This is a large endeavour as the company growth has been exponential however the processes and tools were not updated along the way.

In the latest update, we began to:
- Utilize all the different roles instead of funneling all POs to two or three Approvers
- Automate the approval flows
- Create departments to funnel the correct budgets to

Although this is a big update and we planned many of the details, as with all software changes there were some speed bumps and show stoppers.

This is where representative came in. He supported me and my team throughout the whole update providing expert advice and updating/uploading the vast amount of data updates.

He provided help and guidance through creating our SOPs and created Video Tutorials to complement our Work Instructions.

With his help, SPUD will now rely even more on Procurement Express to process our purchases and generate our POs.

And without his help, this large update at SPUD could have failed!

We look forward to continuing working with representative as we continue to closely integrate our processes with Procurement Express.

Thanks again representative, you have been extraordinary!

Vorteile

Intuitive for procurement process flow
Ease of use for the Teammembers and Approvers
Support is always available using the instant messaging feature on the website

Nachteile

The linking of departments, budgets and approvers is not intuitive and can cause a lot of re-work
Approval flow for a PO once automated, must go from the lowest approver and up
Approval structure is linked to a budget and not linked to the department

Antwort von ProcurementExpress.com

Thank you for the helpful review, Tim.
You'd be happy to hear that we are working on a solution for your cons. Your star representative will reach out and tell you more about it. Thank you for the great compliment.

Beantwortet am 20.12.2019
Kevin
  • Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 23.3.2022

Customizable Purchasing Software for Any Size Business

Vorteile

Easy to use, and set up. It can be tailored to most industries and has a great user interface. You can make changes to the layout yourself or have Procurement Express help. They are very helpful. It is a realatiely affordable option that works well. I came across many other clunky software platforms that were not worth it, before picking Procurement Express.

Nachteile

It could have more precise tools to track supplier performance by metrics. That is its biggest weak point. We must track supplier performance for our end users. Currently we do that outside of Procurement Express.

Leslie
  • Branche: Halbleiter
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 23.9.2022

Very useful procurement tool, we just don't utilize it's full functionality

Highly useful.

Vorteile

Ease of customizing the PO form, and output.

Nachteile

I wish you could see if the approver had seen the request.

K
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 20.12.2016

Amazingly simple and effective streamlined Purchase Order management product

After screening multiple PO products, ProcurementExpress.com was by far and away my favorite.

The platform provides virtually everything that could be desired in a simple user-friendly solution. Consulting at a construction company that is used to a loose paper process, the user friendliness of the product made the transition to electronic option feasible.

There is a history shown on each PO, allowing visibility into any edits that are made (the edit feature is something we use every day). It is great to be able to add custom fields and control which fields are required vs optional.

We look forward to the app being available as well in the future. The fact that we were able to pay for some company specific customizations that were owner requisites was phenomenal (as nice as the standard product is without the customization, we greatly look forward to the enhancements). After the free trial, we were sold on deciding to move forward with company-wide implementation.

Vorteile

- Customization Options - particularly enjoy being able to make some fields optional vs mandatory

-Searchable - going to the list of POs it is easy to search for a specific word that is contained in any given number of POs in virtually any field

-Customer Service - during the implementation phase and beyond customer service responsiveness has been great (usually able to get a response within 24 hours from around the world)

Nachteile

-Customer Service (occasionally the time zone seemed like it caused confusion for when a support call might be scheduled given the international nature of the company)

Antwort von ProcurementExpress.com

Thank you Katie for your insightful review. We love to hear from our clients and how they find our System. Hopefully our 24hour support will change the confusion with the different time zones.

Beantwortet am 2.6.2017
Gage
  • Branche: Öl & Energie
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 26.6.2019

Makes work easier

Vorteile

We're cutting POs daily for multiple jobs and it can get overwhelming. This software cuts the work in half. It tracks all POs neatly and the search feature makes finding old Purchase Orders a breeze.

Nachteile

There's really nothing that's bad about this software, but if I had to pick, I would choose the way you have to know the grand total of what the invoice is going to end up being. We rent equipment and we might have it quoted for 3 months, at $100 a month, bringing the total to $300. But if something comes up and we need to keep it for another month or two, that's $200 that's not being plugged in. It would be easier if there was an option the put the monthly invoice in there, and it keep reapplying itself until it's told otherwise.

Antwort von ProcurementExpress.com

Thanks for the 5 stars Gage!
Our friendly customer success team will reach out to you with a solution for 1 monthly invoice that reapplies :)

Beantwortet am 5.7.2019
Verifizierter Rezensent
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 5.9.2019

Excellent & User-Friendly

It has helped me and my team track all our IT spendings against our approved budget.

Vorteile

It is easy to use and user-friendly from a user or an admin perspective.

Nachteile

The solution works well with our IT team, no cons found.

Antwort von ProcurementExpress.com

Thank you!!

Beantwortet am 6.9.2019
Dustin
  • Branche: Öl & Energie
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 15.7.2020

New User with No Previous Background

Thus far as everything has been good. If you fix the enter key issue I mentioned above, you'll have a friend for life.

Vorteile

It makes the whole PO process easier for all departments throughout my organization. I haven't had much time to scope out the bells and whistles yet. It was basically learned on the fly, so that should speak to your ease of use.

Nachteile

If you could fix this one issue I have and I'm betting other do as well and if they read this will be like, "oh yeah, he's right". Where you are on the screen creating the PO, every time you hit the enter key it submits the PO. This happens most when you're entering in quantities or price. I think that it's habit for most people to hit the enter key after they've typed in the price expecting that it may just close the window or something, but instead it sends the PO whether you're finished or not. This alone accounts for 96% of all our canceled PO's. I find it especially obnoxious when our company has certain PO's setup for a manger approval. They get kinda pissy when they've just approved it and then 10 seconds later he comes the canceled PO email. Anyways, if that were fixed, I would be a happy camper. I'm also curious if it's just me being a weirdo.

Conor
  • Branche: Versorgungsunternehmen
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 7.9.2022

Easy to use PO/Invoice approval and tracking Budget Vs Spend

We run a program with multiple other Utilities who contribute funds each year. Approvals and management of POs/Invoices and spend control is important to us. Procurement Express is an easy to use tool with powerful functionality which allows us to do that.

Vorteile

Ease of Setup
Excellent customer support
Easy to use - not a lot of training required.

Nachteile

For our purposes - it does what we want. Perhaps more graphics on reports?

Delia
  • Branche: Regierungsbeziehungen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 6.8.2019

Procurement Express changed my Life

This is a super system and an excellent reference tool to search for older PO's or suppliers.
Would highly recommend

Vorteile

Software is easy to use and has many functions that make working smart!

Nachteile

Sometimes the amount changes if you do not fill in the details in order
ie don't fill in the amount before reason for PO

Antwort von ProcurementExpress.com

Your review just changed my life. Thank you very much for the kind words, Delia. Our friendly customer success team will reach out to you about the inconsistencies you're experiencing in the app.

Beantwortet am 9.8.2019
Virginia
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 5.12.2019

Simple, fast communication

The benefit to Procurement Express is that we can work on two different campuses and accomplish quite a bit together. (I share a library budget with a librarian on another campus.)

Vorteile

I like Procurement Express because it is express! I can enter a purchase request, have it approved within seconds via email, and then have the item ordered. This is one software that really "plows through" the bureaucracy and is transparent.

Nachteile

I least like the fact that when I edit it, it re-sends the PO.

Antwort von ProcurementExpress.com

Thank you, Virginia!
Your review really hits the nail on the head.
The PO is resent for approval after edits for security reasons. We hope it's not too much of a con :)

Beantwortet am 20.12.2019
Mazen
  • Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 23.9.2024

Exceptional Procurement Tool by ProcurementExpress.com

What truly stands out is their exceptional customer support. The team is responsive and genuinely invested in our success, providing assistance whenever needed. Since using the tool, we’ve seen substantial cost savings and streamlined operations.
If you’re seeking a reliable procurement solution, I highly recommend ProcurementExpress.com. Our experience has been outstanding!

Vorteile

ProcurementExpress.com has transformed our procurement processes. The user-friendly interface made it easy for our team to adapt quickly, while the comprehensive features—like vendor management and real-time analytics—have boosted our efficiency significantly.

Nachteile

Nothing really, the procurement tool works perfectly.

Naa
  • Branche: Unterhaltung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 11.9.2024

Procurement Express Review

I have had an excellent experience with the platform.

Vorteile

The platform is user friendly and the team are always very helpful.

Nachteile

Customisation of approval flows could be improved.

In Betracht gezogene Alternativen

Dynamics 365

Gründe für den Wechsel zu ProcurementExpress.com

Easy of deployment, user friendly, pricing

Antwort von ProcurementExpress.com

Thank you so much for the great review.

Beantwortet am 19.9.2024
Catherine
  • Branche: Maschinerie
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 28.8.2024

Procurementexpress Experience

Good. All purchases are easily viewed with its status.

Vorteile

Its user-friendly app. All features are organized.

Nachteile

None. So far, all features are very helpful.

Antwort von ProcurementExpress.com

Thank you so much Catherine.

Beantwortet am 10.9.2024
Amy
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 19.9.2024

Procurement express

From the first phone call they have been wonderful. They answered and worked with our office to meet our needs for a new PO system that would work with Quickbooks. The training and support offered by the company has been great. They make sure that we are able to use and understand the system. Offering a group training as well as individual training. Our support team has walked us through all of the issues we had and made sure that we understand how to operate with competency.

Vorteile

Procurement is super user friendly, intuitive. Works well with Quickbooks. The team is fantastic, competent. Willing to assist and work through any questions or concerns.

Nachteile

I currently do not have any, so far it seems to work well for our needs.

Denise
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 12.3.2024

I love using Procurement

i love working with Procurement it is a Wonderful easy to use App

Vorteile

i like how easy it is to use, i really like the scan document now.

Nachteile

i do not have a complaint! i love Procurement

Ben
  • Branche: Pharmazeutika
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 28.3.2024

Easy to use system

It's a good system. I prefer it to systems that I've used in the past from more well known providers.

Vorteile

It's easy to navigate. Raising purchase orders and submitting them for approval is simple. The scan feature allowing you to scan a quote to generate a purchase order is excellent, and saves time but needs some refinement.

Nachteile

The scan function needs some refinement.

Katrina
  • Branche: Grundschul- & Sekundarbildung
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 1.5.2024

Easy to Use

Once I was trained to use Procurement, it was very easy, i was able to maneuver around the program very well.

Vorteile

Procurement is very easy to learn and use. It is very detailed and user friendly.

Nachteile

It takes a little time to go back in history.

Kevin
  • Branche: Industrieautomation
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 27.9.2024

Friendly and Useful

Extremely friendly, helpful, and a very useful program when you discover all of the functions available to you.

Vorteile

I love the chat function and how employees are available and extremely knowledgeable about fixing my problem.

Nachteile

It did take some time to learn how the program operates but as with anything it takes time to learn something new.

daniel
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 3.5.2024

user friendly

I was resistant when it was first introduced, but cannot imagine doing Purchase orders any other way

Vorteile

intuitive and easy to navigate, I am not all that tech savvy but with a minumum of training I find it very easy to use

Nachteile

no cons, I use it in a limited capacity but it works very well

Tom
  • Branche: Großhandel
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 3.5.2024

Solid Purchase Platform

Very good and user friendly. Good chain of custody for tracking the purchases.

Vorteile

Easy to use and responses are timely. Definitely like the forms that are printable.

Nachteile

Print is a little small for us older users.

An
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 13.3.2024

Recomanded

Vorteile

That we are not dealing with hard copies of PO.

Nachteile

in general, is a good system. that facilitates the process.

Mario
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 20.10.2023

Easy to use

Vorteile

The software is easy to use and amend where needed.Predominantly use it to create P.O.'s and it works a treat.With the add-on to my browser, it makes large orders very easy to do.

Nachteile

Would be better if all venders were set up so i could purchase direct through You.

Santiago
  • Branche: Computer-Hardware
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 29.10.2023

Going express with ProcurementExpress

Lo recomiendo bastante, es un software tan sencillo de usar que simplemente no hay como no querer elegirlo.

Vorteile

Lo recomiendo bastante ya que es un software que es muy sencillo de usar por lo intuitivo de su interfaz, lo que lo hace una opción ideal pues su implementación es mucho mas practica y rápida.

Nachteile

Unas veces el software tiene ciertos problemas de rendimiento o errores al momento de usarlo pero no es nada grave y es poco frecuente.

Andy
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 27.6.2023

As a superintendent this is a must have

Would recommend since it’s easy and helps us our greatly with who is spending money and where they are spending money

Vorteile

The ability to monitor budgets on our side and using Pex gives us the ability to manage expenses across all of our suppliers

Nachteile

Sometimes the app doesn’t work just right but I just transfer to the online page and works just fine

George
  • Branche: Programmentwicklung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 24.1.2024

School use

Vorteile

Order style is amazing and easy to use.

Nachteile

there is nothing I do not like, I think its perfect

Karen
  • Branche: Unterhaltung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 14.12.2023

Great site which handles all my Purchase Orders in one place!

Vorteile

I like the ease of use and the way everything is laid out clearly. I use it daily to purchase company items and find it very user friendly.

Nachteile

Nothing, I like it all. I have no negative feedback at all.

Shanai
  • Branche: Staatsverwaltung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 24.11.2023

It's Great and convinient

Vorteile

I like how easy it is to use. It's also very efficient.

Nachteile

Mobile app a bit glitchy and hard to see everything.

Zachary
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 16.5.2023

Easy to use and streamlines purchases

Being able to tag other teachers in my department has help us communicate our use of the shared budget.

Vorteile

I like that it allows me to quickly order material for my classrooms. The vendor dropdown menus and option for pasting in links to sites for purchasing have made the whole process much smoother than in the past. I used to dread making purchases, but now I don't hesitate because the process is simple and effective through ProcurementExpress.

Nachteile

I can't think of anything. One of our administrators trained me in about 5 minutes and I haven't had any problems since.

Raed
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 26.4.2023

We find Procurement Express is very beneficial to manage our procurement.

Easy and smooth management of Purchase order, invoices and tracking of the same.

Vorteile

- Easy access and friendly to users.- Allows detailed inputs when preparing a Purchase order

Nachteile

I would not be able to rate this as I believe that we have not utilize the software to it's potential to this point of time.

Yolanda
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 25.1.2023

Simple and Easy software

Very satisfied with the software

Vorteile

It is very friendly and easy to use. Its simple and very detailed oriented.

Nachteile

The hardest part was getting used to the system but once I used it seemed easy.

Rachel
  • Branche: Design
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 17.1.2023

Easy for use

ProcurementExpress.com is best software for business

Vorteile

Good for procurement process and monitoring

Nachteile

A little bit expensive per subscription

Jerry
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 23.2.2023

Great software

Vorteile

Invoice process was really fast and easy with the software. it makes my day to day purchasing go by without a hitch.

Nachteile

I wasn't part of the integration process

Stacey
  • Branche: Grundschul- & Sekundarbildung
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 24.2.2020

I am a big fan of Procurement Express

My overall experience is excellent.

Vorteile

The software is very easy to use and understand.

I particularly like the approval routing process which ensures that when it comes to the payment of an invoice, you feel confident that it is 'OK to pay'.

It keeps Department Heads accountable as they are able to easily look at their budget, seen what is pending and what is paid, and the balance that they have remaining. For those 'non finance types', this layout is simple to understand.

There are a variety of personal settings you can manage - that way you can decide what notifications you would like to receive during the approval process.

Nachteile

The frustration is that the software does not integrate with our payment system. It would be great if they were able to talk to each other. Sometimes, bills are paid (without a PO) that need to go against a certain budget, however, with no PO, it doesn't show up and adjust the budget remaining amount. A special 'budget adjustment' journal was set up for us to help us with issue, but this also has some bugs. So I would have to say the data is probably only 70-80% accurate. But in saying that, I still think it is a great process and has enabled a much improved purchase order process to the non existent one we had previously.

Christina
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 10.9.2017

I needed a simple PO system for a start up, got this system live in a week!

Solved my PO Approval needs without having to go to an enterprise tool like Oracle.

Vorteile

Functionality: easy to use, well designed, thoughtful workflows, robust functionality without being burdensome. ProcurementExpress.com not only understands the ins and outs of POs, but they also have created an information architecture that covers every base. UI/UX: Intuitive, clean design, modern look and one of the best UI designs I've seen. Speed of implementation - I literally spent a week from finding ProcurementExpress.com online to issuing our first PO. Set up was a breeze, ProcurementExpress.com was willing to help but I preferred to just plow through myself. Nifty import and export features are handy for mass updates or uploads. Support:I work in the software industry and ProcurementExpress.com has the best support I've ever seen. Chat is almost always available, reps are knowledgeable and I have yet to not get a resolution on my first contact. They do weekly releases, so if you need an enhancement, they are very responsive and timely on getting them in. I recommended it to our accounting firm to share with their other small biz clients, it was exactly what I needed for my client. In a nutshell, best in class design and exceptionally good customer support. It is the awesome customer support that makes it a no brainer choice.

Nachteile

Cons with the software are very few. I had a little trouble understanding how the Approval Limits worked, but that was probably my ignorance on the PO process. The ProcurementExpress.com rep called me during a chat question and clarified within 5 minutes. The user documentation is light, but because the support is so good - the don't need heavy how to documents or videos. I created my own training videos for my staff, it would have been cool if ProcurementExpress.com had a YouTube channel with training videos. Maybe that is to come...

Shaikh
Shaikh
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 16.11.2018

Easy and Helpful

It is a online a platform where can upload the invoices it will go to the respective defined approver for approval, once it is approved, the invoice are good to go for payment.

Before using Procurement express, We had to actually manage the hard copies of the invoices and maintain the excel file for records, ProcurementExpress helped a lot to store invoices at one platform and hence managing invoices becomes easy.

Vorteile

Easy to upload invoice, supports almost types of files, can download CSV file to analyse quickly, Stored data at one platform, can be accessible from anywhere, Good customer support.

Nachteile

It doesn't give option to put tax amount manually.

Antwort von ProcurementExpress.com

Hi Shaikh, we're happy that you find the app easy and helpful. That's exactly what we aim for.

The reason for the fixed tax rate is that manually entering tax makes it too easy for people to ignore/forget about adding tax. You can add any number of tax rates in the company settings.

Beantwortet am 14.6.2019
418 Bewertungen

Ähnliche Kategorien