Über 3CX

3CX Phone System ist eine Open-Standards-Kommunikationslösung, die sich für Unternehmen jeder Größe eignet, die alle Funktionen eines fortschrittlichen Kontaktcenters zu einem Bruchteil der Kosten haben möchten. 3CX kann deine Geschäftskommunikation verbessern, um die Zusammenarbeit zu verstärken, die Produktivität zu steigern, die Mobilität zu erhöhen und die Kundenerfahrung zu verbessern. Installation und Wartung können mühelos von jedem ausgeführt werden, egal ob das System lokal auf Windows oder Linux auf einem Gerät oder Server oder in der Cloud installiert wird.

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3CX Preis

3CX bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von 3CX ist ab 285,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
285,00 $/Monat Preisinformationen anzeigen
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Ja

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3CX Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3
Funktionalität
4,4
Bedienkomfort
4,4
Kundenbetreuung
4,3
5 von 267 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Nicole
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 4.4.2022

Leider noch nicht kompatibel mit Windows 11

Vorteile

Grundsätzlich eine tolle Telefonanlage (wir nutzen die Cloud-Version), wenn man uns nur vorher gesagt hätte, daß es noch nicht kompatibel ist mit Windows 11

Nachteile

Leider steht nirgendwo beim Anbieter, daß die Telefonanlage noch nicht mit Windows 11 kompatibel ist. Der TAPI Treiber kann so so das Telefon nicht finden und somit auch nicht korrekt eingerichtet und konfiguriert werden. Ein Hinweis auf Ihrer Seite wäre von Vorteil!

Antwort von 3CX

Hi Nicole and thank you for taking the time to review 3CX.
Our Manual does mention the Windows platforms supported: https://www.3cx.com/docs/manual/phone-system-installation-windows/#h.rpbyof1d94m1

Beantwortet am 6.4.2022
Hussein
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 5.001-10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 30.7.2022

One of the best Voip softwares

Vorteile

light app that can let you move your softphone anywhere

Nachteile

It takes alot of time to configure for the first time

Antwort von 3CX

Hi Hussein and thank you for the 5-star review!

Beantwortet am 3.8.2022
Sam
  • Branche: Logistik & Lieferkette
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 31.5.2022

3CX is fine, but it is all about who handles the hosting

3CX feels like it is a step up from a normal landline, but I don't see any wow factors that I feel like I could get from some of the other VoIP names.

If you're looking for something less expensive than Ring Central, Phone.com, and OnSip, then you should be able to find a small VoIP provider willing to offer you a hosted package with 3CX for a lower price.

Vorteile

3CX is straightforward. It seems to have all the necessary features for a small business. Still, as a business owner who cannot work on the admin side, I can only comment on the usability and stability.

Compared to other softphone apps, I've never had significant issues. I use 3CX as a softphone on an iPhone, through a Yealink desk phone, via Chrome plugin, and on an iPad. Surprisingly, the limitations I see are not due to the daily functions.

There are some features I would like, but there is nothing about this app that hinders my company's ability to operate without delay. We have users in China, Thailand, the Philippines, Jamacia, Venezuela, and the US. All locations work well, and the apps work even with limited internet access.

There are times when the connection is not great, but this is usually due to the internet and not the apps.

Nachteile

There is no way for my ringer on my softphone or desk phone to be customized to ring differently when someone calls my extension vs. ring group. I wish there were connectivity with Zapier so that I could push contacts from other services into our address book.

It would be nice if the SMS chat feature worked more similarly to a shared inbox, where everyone could see it. You can only transfer the chat to another extension, which makes SMS hard to use as a group.

Overall, the cons are not about the ability to use 3CX but the features I wish it had that could provide a better overall experience.

Antwort von 3CX

Hi Sam and thank you for your review! We are glad to hear that you are enjoying using our software and that it has helped you stay in touch with your employees throughout the world!
Regarding the points you raised, desk phones can be configured to have distinctive ringtones for Queue Calls, so you should certainly consider switching to using Queues instead of Ring Groups. Apart from this, you would also get better reporting capabilities and a lot more polling strategies to choose from.
For syncing you phonebook contacts, we do currently offer integration with Microsoft 365, but in the coming updates we will have a REST API that may also allow you to interact with the 3CX Phonebook, giving you the maximum flexibility in syncing your contacts between various platforms.
Incoming SMS messages can be sent either to an Individual Extension or to a Queue, in which case all logged in members of that Queue will see incoming messages.

Beantwortet am 1.6.2022
Tialee
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 11.8.2022

Easy to use

Vorteile

The software is easily maneuvered, the calls are made once dialled out and the software gets updated frequently. The calls are recorded and recording produce in approximately and hour after completed. You can easily tap in and monitor a call that an agent is on as well as it provides a chat feature.

Nachteile

What i liked least about this feature is that there was an issue when you log break there is no way of monitoring how long you were logged for. Unless it's done by the master controller 3cx.

Antwort von 3CX

Hi Tialee. Thank you so much for the 5-star review! We are super glad to hear 3CX provided you with the flexibility and cost-efficiency to help your business.

Beantwortet am 22.8.2022
David
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
2

3
Bewertet am 24.1.2019

Effective Phone System For Small, Simple Offices

For under 50 extensions and without any special functionality, 3CX is a very user-friendly platform. However, for any project that requires any custom functionality, 3CX will simply not be able to offer help.

Vorteile

The 3CX installer on both Linux and Windows is incredibly easy to use and users can go from nothing to a fully-featured phone system in less than 20 minutes. Once installed, the user interface is very clean and straightforward.

The 3CX Softphone that can be installed on Windows and mac computers pairs effortlessly with 3CX provisioning files.

Nachteile

3CX offers very little customization outside of the user interface, and commonly phone system managers will be simply unable to perform more-complex call routing. As an example, dynamic outbound routes are simply not possible outside of the overly-simple Outbound Routes tab, and you are limited to only prefix, length of destination, and from extension.

Compared to FreePBX and FusionPBX, the ability to customize 3CX is almost non-existent.

3CX Support will 100% of the time deflect any technical issues to the carrier, and after numerous ticket responses later, they will finally admit to being able to help.

SIP SRV records are completely broken and not compliant with the SIP RFC. It's hilarious how catastrophic this lack of functionality is.

Faxing is completely broken. It will be a complete nightmare if you attempt to run T.38 faxing over a 3CX phone system.

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