Über QuickBooks Desktop Enterprise

QuickBooks Enterprise ist eine Buchhaltungslösung für KMU in verschiedenen Branchen wie Bauwesen, gemeinnütziger Vertrieb, Fertigung und Einzelhandel. Mit der QB-Enterprise-Lösung können alle Geschäftsinhabende ihren Geschäftsbetrieb durch fortschrittliche Inventar-, Berichterstattungs- und Rechnungstools erweitern sowie Premium-Support von den Kundenbetreuungs- und Gehaltsabrechnungsteams von Enterprise erhalten. QuickBooks umfasst Multi-User-, Gehaltsabrechnungs- und Inventarmanagement, Inventar- und Ausgabenverfolgung, Rechnungsstellung, erweiterte Berichterstattungstools und mehr. QuickBooks Enterprise bietet anpassbare Berichterstattungstools, mit denen Nutzer Daten analysieren und fundierte Geschäftsentscheidungen treffen können. Mit über 200 automatisch ausgefüllten Vorlagen und 70 branchenspezifischen Berichten hilft diese Buchhaltungssoftware von QuickBooks Unternehmen, QuickBooks-Daten zu finden, um jedes Geschäftsproblem zu lösen. Mit den fortschrittlichen Inventartools von QuickBooks können Unternehmen den Inventarmanagementprozess einsehen und kontrollieren, indem sie Inventarbewegungen verfolgen, Inventarartikel automatisch scannen und aktualisieren, Bestellungen/Verkaufsaufträge von einem Dashboard aus verwalten und vieles mehr. Mit QuickBooks Enterprise können Unternehmen Finanztransaktionen mit Auftragskalkulationstools, Batchfakturierung, Rechnungsverfolgung, Cashflow-Management, Sachanlagen- und Verkaufsverfolgung, Zahlungsabwicklung und anderen Funktionen steuern, anpassen und automatisieren. Unternehmen können auch mehrere Dokumente scannen und anhängen, einschließlich Belegen und Angeboten für mehrere Buchhaltungsaufgaben. Das Tool ermöglicht es Unternehmen, Dokumente in Kategorien einzuteilen und wichtige Buchhaltungsdateien zu verfolgen. Diese Lösung führt auch ein Änderungsprotokoll, um Änderungen in jedem Dokument mit dem richtigen Datum und Zeitstempel aufzuzeichnen. QB bietet auch verschiedene QuickBooks-Software wie QuickBooks Premier und QuickBooks Pro an, die verschiedene Funktionen enthalten.
QuickBooks Desktop Enterprise Software - 1
QuickBooks Desktop Enterprise Software - 2
QuickBooks Desktop Enterprise Software - 3
QuickBooks Desktop Enterprise Software - 4
QuickBooks Desktop Enterprise Software - 5
QuickBooks Desktop Enterprise Video
QuickBooks Desktop Enterprise Software - 1 - Vorschau
QuickBooks Desktop Enterprise Software - 2 - Vorschau
QuickBooks Desktop Enterprise Software - 3 - Vorschau
QuickBooks Desktop Enterprise Software - 4 - Vorschau
QuickBooks Desktop Enterprise Software - 5 - Vorschau

QuickBooks Desktop Enterprise Preis

QuickBooks Desktop Enterprise bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.

Startpreis:
Nicht vom Anbieter bereitgestellt
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für QuickBooks Desktop Enterprise

Xero is an accounting system designed for small and growing businesses. Xero connects small businesses with their...

FreshBooks

FreshBooks entlastet dich von der Rechnungsstellung und setzt sie auf Autopilot. Richte automatisierte Rechnungsstellung...

Wave Accounting

Was ist Wave Accounting? Wave Accounting, Teil der Wave-Suite von Finanzprodukten, ist eine webbasierte Buchhaltungspla...

Sage Business Cloud Accounting

Sage One is a cloud-based accounting and invoice management solution for small businesses. It offers core accounting,...

Quickbooks Online

QuickBooks Online ist eine webbasierte Buchhaltungslösung, die sich an einzelne Buchhalter und kleine Unternehmen...

Sage 50cloud

Sage 50cloud (ehemals Peachtree Software) ist eine umfassende Buchhaltungslösung für kleine Unternehmen. Das Produkt...

QuickBooks Desktop Enterprise Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5
Funktionalität
4,5
Bedienkomfort
4,5
Kundenbetreuung
4
5 von 18.473 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Charleen F. Charleen F.
  • Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 22.10.2020

Our QB online is always ready when we are

Cloud services make everything more secure. Not having to purchase an upgrade year after year is one of the best benefits. Our business is sized so that the online version, which does have less functionality than the desktop version, still works for exactly what we need. The tutorials are helpful and there are plenty of YouTube videos to find a resolution for any problem you have.

Vorteile

The online version of QB makes it easy to always have the necessary updates and current edition. The file sharing capabilities are the exact tool that is needed for the accountant to easily have a hassle-free exchange of the data they need to keep your books and do taxes. QB payroll that can be accessed through the software and there is easy access to QuickBook loan funding should you ever need it. Anytime, anywhere access is a plus.

Nachteile

The naming convention for some processes are a bit daunting until you learn exactly where they are and what they are called. The updates can cause features to be relocated, making them difficult to find. As with all cloud-based software, sometimes there are issues with the online connectivity.

Luv A. Luv A.
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 26.10.2021

QuickBooks is helpful and commendable

The general experience is acceptable and need to proceed with this product. We are utilizing this product from around two years and getting great outcomes.

Vorteile

The product is very simple to utilize that a man which isn't hands on to PC can without much of a stretch utilize this and perform routine every day capacities with adequately and productively.

Nachteile

The product has some utilization of specialized language which is here and there difficult to see however it is reasonable. The specialized language can be perceived by certain experts yet normal laborer doesn't.

Jon M. Jon M.
  • Branche: Geschäftsbedarf & -einrichtung
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionen
2
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
2

2
Bewertet am 12.4.2017

'Enterprise' Appellation Undeserved

The unfortunate fact is that a QB Company file can become corrupted at any time for numerous reasons, and once corrupted your primary option is to submit the file to the Intuit Data Recovery team, who inform you that their repair effort will take up to three (3) business days, during which time your business operations are effectively suspended. My advice is to consider carefully whether your business can recover from such a disruption before betting its future on QB as a business operations platform.

Vorteile

QuickBooks does a fine job with basic accounting functions, is relatively easy to use, and the report suite is more than adequate for small businesses.

Nachteile

QuickBooks Enterprise Manufacturing & Wholesale version simply does not work as advertised, as two examples among many will demonstrate. QB offers 'Advanced Pricing' functionality which enables the user to define and apply pricing rules across their client roster and inventory items list. These rules are intended to allow the QB user to apply a 60% across-the-board discount for clients Ajax and AAA, while clients Acme and Consolidated receive that same discount plus custom pricing on items X, Y, and Z. However, after the pricing rules have been applied and those clients are being billed, changing the invoice or ship date results in the deletion of the shipping cost line-item, and changes to the pricing of items on the invoice. Research with QB support revealed that Advanced Pricing suffers from a bug that was known to Intuit for at least 1 month prior to when I invoked the Advanced Pricing functionality, and a full month later Intuit has been unable to remedy the bug. After invoking the 'Advanced Inventory' feature-set, which automatically creates a drop-ship warehouse site, I learned that product being purchased from a supplier and shipped directly to our client was being removed by QB from the count of physical inventory resident on our premises. Intuit tech support rep's response was (paraphrased) "That doesn't seem right, but I don't know much about Advanced Inventory - you should call back tomorrow morning, as the day-shift staff have more tenure and are more knowledgeable".

Praveen N. Praveen N.
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 17.9.2021

Quick Book Review

I have a really good experience with Quick. I am not a core accounting person. Still I find it very easy to use QB rather that Tally.

Vorteile

You can set up a 30-day trial and if you
decide to sign up for your own business
you will get a 50% discount for the
first year
This is the best
deal you can get out there
If you open the program the the general navigation is on the left-hand side
that can be collapsed by clicking on the three
little lines so if you want a little bit more real estate you can collapse and
expand that here on the right side of the screen you get a gear icon which allows you to go into the settings chart of accounts and things like that you also get access to the search box which
allows you to search existing transactions and also see the most recent transactions that you have
created
There's also the quick create button which is that circle that allows you to get a menu of all the
transactions you can create here on the home page when you go into the dashboard you get a quick analysis of your income, expenses bank balances profit and loss and sales this is what they call the, dashboard to actually get into creating transactions normally.

Nachteile

The only con that i feel is it is not going to be good if the enterprise is too big. This software is mostly useful for small business and SMEs.

Martin M. Martin M.
  • Branche: Unternehmensberatung
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 14.9.2021

Simple to Use Full Accounting Sytem

Vorteile

Customizable templates,
The good invoicing system,
Good reporting system,
Easy to setup

Nachteile

Minimum hardware requirements are insufficient for multi-user environments,
Price is high for small SMEs
Takes long to download multiple data

Ähnliche Kategorien