4,3
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Bewertungen

Über Dayforce HCM

Dayforce, bereitgestellt von Ceridian, ist eine Lösung für Gehaltsabrechnung, Sozialleistungen, Personaleinsatzplanung, Personalmanagement, Talentmanagement, Dokumentenmanagement und Analytics. Als eine zentrale Anwendung stellt Dayforce Unternehmen den Zugriff auf Echtzeitdaten und -ergebnisse aus allen Bereichen des HCM (Human Capital Management) bereit. Mit einem einzigen Mitarbeiterdatensatz und einer einzigen Nutzererfahrung können Unternehmen die richtigen Mitarbeitenden finden und einstellen, Zeitpläne erzeugen, die die Work-Life-Balance unterstützen, die Mitarbeiterentwicklung verwalten, die Gehaltszahlungen abwickeln und die Sozialleistungen verwalten, während sie gleichzeitig die Einhaltung der Vorschriften während des gesamten Mitarbeiterlebenszyklus überwachen. Dayforce verwandelt das HCM von einer Sammlung unterschiedlicher Systeme, die auf anfällige Schnittstellen angewiesen sind, in eine zentrale, robuste Echtzeitanwendung. Indem Dayforce eine zentrale Anwendung für all deine Anforderungen an das HCM bereitstellt, beseitigt die Anwendung die Probleme, die durch unzusammenhängende Anwendungen entstehen. Mit einem einzigen Mitarbeiterdatensatz und einer einzigen Regel-Engine fließen alle Transaktionen, die irgendwo innerhalb der Anwendung getätigt werden, nahtlos und in Echtzeit durch alle Funktionsbereiche und machen doppelte Dateneingaben, manuelle Umgehungen und Batchprozesse überflüssig. Mit einer zentralen Nutzererfahrung können Unternehmen die Zeit für Schulungen verkürzen, die Akzeptanz der Nutzer erhöhen und einen schnelleren ROI erzielen.
Was ist Dayforce HCM?

Dayforce HCM ist eine globale HCM-Lösung, die Personalabteilungen dabei hilft, den gesamten Lebenszyklus eines Mitarbeiters zu verwalten – von der Gehaltsabrechnung bis zur Rekrutierung.


Wie verwendet man Dayforce HCM?

Mit Dayforce HCM können Nutzer alle HR-Daten in Echtzeit an einem Ort einsehen. Unternehmen können die richtigen Mitarbeitenden finden und einstellen, Zeitpläne erstellen, die die Work-Life-Balance unterstützen, die Mitarbeiterentwicklung verwalten, Zahlungen abwickeln und Sozialleistungen verwalten und dabei die Einhaltung der Vorschriften während des gesamten Lebenszyklus der Mitarbeitenden überwachen.


Wer verwendet Dayforce HCM?

Dayforce wird hauptsächlich von Personalverantwortlichen in Unternehmen mit 500 bis 50.000 Mitarbeitenden verwendet.


Wie viel kostet Dayforce HCM?

Dayforce gibt keine Preisdetails öffentlich bekannt. Kontaktiere Dayforce, um Informationen über den Einstiegspreis und verfügbare Pläne oder Stufen zu erhalten.


Bietet Dayforce HCM eine App an?

Ja, Dayforce hat eine Android- und iOS-App entwickelt, die den Mitarbeitenden hilft, ihre eigenen Daten zu verwalten.


Dayforce HCM Software - 1
Dayforce HCM Software - 2
Dayforce HCM Software - 3
Dayforce HCM Software - 4
Dayforce HCM Software - 5
Dayforce HCM Software - 6
Dayforce HCM Video
Dayforce HCM Software - 1 - Vorschau
Dayforce HCM Software - 2 - Vorschau
Dayforce HCM Software - 3 - Vorschau
Dayforce HCM Software - 4 - Vorschau
Dayforce HCM Software - 5 - Vorschau

Dayforce HCM Preis

Dayforce HCM bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.

Startpreis:
Nicht vom Anbieter bereitgestellt
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Nein

Alternativen für Dayforce HCM

SAP Concur

4,3 (2132 Bewertungen)
Concur ist eine cloudbasierte Softwarelösung für das Ausgaben- und Reisemanagement, mit der Führungskräfte Reisekosten...

Oracle Database

4,6 (462 Bewertungen)
Oracle Database Cloud ist eine Database-as-a-Service-Lösung, mit der Unternehmen Daten über automatisiertes Self-Patch,...

KORONA POS

4,7 (74 Bewertungen)
KORONA bietet POS-Software, Inventarmanagement und CRM-Services für alle Arten von Einzelhändlern, z. B. für Lebensmitte...

Dynamics 365

4,4 (5769 Bewertungen)
Microsoft Dynamics 365 ist ein cloudbasiertes CRM-Ökosystem für kleine, mittlere und große Unternehmen mit Fokus auf...

SAP SuccessFactors HXM Suite

4,0 (279 Bewertungen)
HCM-Lösungen (Human Capital Management) von SAP ermöglichen ein flexibleres, engagierteres und belastbareres Unternehmen...

UKG Ready

4,2 (919 Bewertungen)
UKG Ready ist eine flexible und nahtlose HR-Lösung, die eine vernetzte Mitarbeitererfahrung bietet, um den gesamten...

Paychex Flex

4,2 (1673 Bewertungen)
Paychex Flex ist eine Lösung für das Human-Capital-Management, die mithilfe webbasierter modularer Technologie und...

BambooHR

4,6 (2968 Bewertungen)
BambooHR bietet kleinen und wachsenden Unternehmen ein HRIS (Human Resource Information System), das ein Bewerber-Tracki...

Quinyx

4,2 (90 Bewertungen)
Quinyx ist eine cloudbasierte Workforce-Management-Lösung, die Unternehmen jeder Größe bei der Beschaffung von...

Paylocity

4,3 (909 Bewertungen)
Paylocity ist eine All-in-One-Suite für das Personalwesen und die Gehaltsabrechnung, die moderne Workforce-Management-Lö...

Paycom

4,4 (981 Bewertungen)
Paycom bietet nutzerfreundliche HR- und mitarbeitergesteuerte Gehaltsabrechnungstechnologie, um den gesamten Mitarbeiter...

Workday HCM

4,5 (1530 Bewertungen)
Workday HCM unterstützt globale Unternehmen jeder Größe in einer Vielzahl von Branchen bei der Personalplanung,...

Paycor

4,4 (2905 Bewertungen)
Paycor erstellt HR-Software für Führungskräfte, die etwas bewegen möchten. Die HCM-Plattform (Human Capital Management)...

ADP Workforce Now

4,4 (6860 Bewertungen)
ADP Workforce Now ist eine umfassende Lösung für die Verwaltung des Personals, der Gehaltsabrechnung, der Compliance...

Nutzerbewertungen zu Dayforce HCM durchsuchen

1.011 von 1.011 Bewertungen
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Katherine
Katherine
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 11.9.2024

Why we LOVE Dayforce

Dayforce has changed our life for the better

Vorteile

Ease of use for Payroll staff. end user training is a breeze

Nachteile

Really wish there was a way for employees to run paycheck scenarios within the system so they could see the net effect of changing taxes or picking up additional benefits

Sarah
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 25.10.2024

Dayforce Provides An Innovative All-In-One Solution

I have been using Dayforce for almost 10 years. We still don't use all the modules (even though I would like to) but I hope we get there in the next few years. The features we currently use have positively impacted our efficiency and accountability. I greatly enjoyed attending the Insights conferences for several years and look forward to the new Discover Dayforce event this year. The FIT sessions, demonstrations, product updates, and opportunities to meet one-on-one with customer support reps are extremely valuable.

Vorteile

Everything is in one place and they are constantly innovating by adding or updating features to manage the changing needs of employers and the workforce. I feel comfortable with their efforts to ensure the highest levels of compliance.

Nachteile

Like every application there are little quirks and malfunctions from time to time. I have found Dayforce support to be helpful in these cases. Also, since it is such a robust system it can take a while to learn your way around, but the community and support portal provide needed resources.

In Betracht gezogene Alternativen

Paycom, ADP Workforce Now und Workday HCM

Gründe für den Wechsel zu Dayforce HCM

Better options for the investment. Also, we had experience with Ceridian products and they were our introduction to Dayforce.
Sherry
  • Branche: Medizinische Praxis
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
1

2
Bewertet am 22.10.2024

Untrained Staff

Long long wait time to get to support. Then was put on even longer holds with no explanation as why. Was passed three times from one person to the next. A bunch of untrained kids have been put on the phones who do not even know how to talk and empathies with customer. No apology for the long holds. They won't even listen when you try to explain the problem.

Vorteile

They used to have a very good customer support line, but not anymore.

Nachteile

The product is good and works fine as long as you don't have to deal with their support over the phone.

FELINA
  • Branche: Verpackung und Container
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 17.9.2024

Dayforce - a very intuitive sytem.

Transitioning from an in-house system to Dayforce is the best decision we ever made. Although implementation during covid was rough, and going live, we still have many policies not correctly configured. But after 3 years of using dayforce, I was able to modify some entitlement policies, pay policies that were not working properly. I do not have a computer programming background but the dayforce is so intuitive that I was able to do so.

Vorteile

The dayforce system is very intuitive. The continues calculation is a hot seller for me.

Nachteile

Initially reporting is the feature I liked least but once I'm getting the hang of it, it's not too bad.

Paul
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 23.10.2024

Dayforce - Almost Perfect Platform for HR & Payroll

I've been using Dayforce as a Payroll administrator for the last 5 years. My experience has been very good. One of the best platforms I've used for Payroll.

Vorteile

The fact that HR and Payroll are linked together in one seamless application. The web interface and mobile app are very well-designed and useful.

Nachteile

Dayforce has an enormous amount of data that can be accessed—so much in fact that finding the right report to include all the data you want can be overwhelming. Not all the data is transferable between reports. For example, Timesheet data is not always able to be included with Payroll data.

In Betracht gezogene Alternativen

Paycom

Gründe für den Wechsel zu Dayforce HCM

When comparing the time and cost factors we deemed Dayforce as a better value.
Chrissi
  • Branche: Paket- & Frachtlieferung
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 24.10.2024

Thumbs Up from Payroll

Over the years it is better and better - as Dayforce has grown their ability to service the customer has grown

Vorteile

The customer service is outstanding- the ability to pick up the phone and get immediate response to a problem is appreciated

Nachteile

The Tax responses are delayed - takes too long for amendments and responses to advices unless escalated

In Betracht gezogene Alternativen

ADP Workforce Now

Gründe für den Wechsel zu Dayforce HCM

Experience with the company over the years and how Ceridian handled the Mandalay Bay tragedy cemented my dedication. [sensitive content hidden] showed great compassion to us and the city of Las Vegas.
Veronica
  • Branche: Design
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 24.10.2024

Dayforce - A workplace must

It has been a positive user experience and easy to use. I have also enjoyed the app’s layout and variety. Due to this I prefer it to its competitors

Vorteile

I use Dayforce for work and is my new favourite amongst the rostering platforms. Training tasks can be completed from Dayforce and it allows for details about training and upcoming shift information. The homepage layout provides a suitable amount of personalised content regarding upcoming work preventing endless searching. The platform is also easily accessible from the web and the app.

Nachteile

Be weary of any potential extra costs to gain access to extra features

Danielle
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 6.11.2024

Great System, but only as good as the effort you put in.

I like the system a lot, but it is so extensive that it's impossible for any super user to really understand all of the granular functionality/configuration.

Vorteile

Flexibility and constant innovation. The software is intuitive but does need IT/Financial Analyst support to really have it set up well.

Nachteile

Some things that should be included in the software (basic reports) require that you pay for customization. Not a big fan of the transition from implementation to support. The hand off is very abrupt.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 17.10.2024

Review of Dayforce

it has been great! I have enjoyed getting to learn about the program and it's abilities.

Vorteile

Seamless transition between recruiting to hiring to onboarding to scheduling to payroll. It all works well together.

Nachteile

Dayforce has some limitations for our company but there is always the ability to make suggestions for improvement.

Cynthia
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

5
Bewertet am 24.10.2024

Top HRCM System

Happy customer. Once you learn how to use the system the things you can do are endless. Custom reporting and form workflows has been a big help this year.

Vorteile

Workflows and HR management system is one of the best I've used.

Nachteile

Support can take a bit of time. Experience level of reps varies widely.

Amber
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 28.2.2024

Dayforce User/Admin 5+ years

Our overall experience with Dayforce has been great, we have used it for 5+ years and don't plan on leaving anytime soon!

Vorteile

I like that the system is very intuitive and has many modules that we use and connect. We used Dayforce for payroll, benefits, recruiting, performance, compensation, and so on. The system is very user friendly and easy to use.
We also use Dayforce Wallet which is the on demand pay feature and is a huge sucess with our employees.

Nachteile

We struggle occasionally with bugs within certain modules, specifically recruiting. When this happens it's very hard to complete tasks.

In Betracht gezogene Alternativen

Paycom und ADP Workforce Now

Warum Dayforce HCM gewählt wurde

We had several issues with UKG (formally UltiPro) including compliance issues

Gründe für den Wechsel zu Dayforce HCM

The ease of use as well as the full suite of modules available in one system
Line
  • Branche: Versicherung
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 23.10.2023

Dayforce HCM Review

Dayforce HCM is definitely the most powerful payroll system that I have used in a long time. It is my top choice when it comes to Payroll and HCM providers.

Vorteile

The implementation team was very knowledgeable and they listened to what we had and how we wanted to improve the new system. They were so easy to work with.

Nachteile

Wishing that some of the fixed reports would be flexible and could add information that would save us time from having to vlookup different reports together.

In Betracht gezogene Alternativen

ADP Workforce Now und Workday HCM

Warum Dayforce HCM gewählt wurde

Our company needed more automation.

Zuvor genutzte Software

Dayforce Powerpay

Gründe für den Wechsel zu Dayforce HCM

The implementation team was from Dayforce. It wasn't a 3rd party company doing the implementation.
Jennifer
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionalität
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
1

3
Bewertet am 10.9.2024

Dayforce Review

It's been ok. It does what it needs to do.

Vorteile

The ACA reporting and benefits management.

Nachteile

Not very user friendly on the employee side.

Se
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 7.8.2024

Does the job

Generally positive. It's niche for certain industries, US or Canada are great.

Vorteile

Effective and customizable US timetracking, labor cost features, balance tracking, and payroll processing.

Nachteile

Recruiting/Candidate functions are clunky and not fully integrated in a meaningful way. Forms/workflows require a lot of expertise and trial/error. Majority countries in APAC are not 'native' payroll engines, so there's a lot of rules and parameters, not a lot of flexibility or automation without some out-of-system workarounds.

Christin
Christin
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 9.9.2024

Dayforce Live customer since 2014

Having 3 countries live is hard but I wish we could do more for the simple items. For example, ROE in Canada, mainstream it instead of putting it in Payroll only.

Vorteile

The live payroll information. Being able to see a moment in time pay check. No wait needed.

Nachteile

The color, it's all white and it gets a little to bright. We need an option to switch to dark mode.

Jerad
Jerad
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 18.9.2024

Simple and easy

Overall I was very satisfied with the experience I had with dayforce.

Vorteile

What I liked most is the easy way it kept track of my work hours and when combined with day force daily pay, I always had access to funds if I really needed to.

Nachteile

When dayforce has system updates, you typically are unable to day anything on the program usually for a few hours.

Courtney
  • Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 5.9.2024

HR Manager

Overall I enjoy Dayforce, it makes daily HR stuff easier

Vorteile

The ease of use and constant updating to make the system better. they have a great conference with great sessions that help you level up your Dayforce knowledge and skills

Nachteile

My frustrations don't really have anything to do with Dayforce program itself. More just keeping myself updated with changes and scope.

Mary
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
3

3
Bewertet am 14.10.2023

Six Years with Dayforce

Vorteile

The routine basics of setting up payroll including any adjustments for each pay period works smoothly. The audit features in the system highlight issues that should be looked at more closely before committing the pay. I like the export feature within the payroll process and use it to complete most analyses needed.

Nachteile

Other than standard reports, I feel that creating specialized reports has too many complications. I also think that adding/editing the General Ledger setup is too complex.

Chris
  • Branche: Möbel
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 17.9.2024

Dayforce Review

Overall Dayforce is a user-friendly system and helps maintain accurate and up to date information.

Vorteile

Dayforce makes it easy to maintain accurate employee information. It also provides easy avenues of two-way communication between the company and its employees.

Nachteile

There is still some functionality that it is missing, though they are constantly working to improve in those areas.

Erin
Erin
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 18.10.2023

Dayforce

I’m very happy with Dayforce.

Vorteile

Payroll Module, I can see all data and errors before I commit payroll. We have extremely clean payrolls because of this.

Nachteile

Once a Manager authorized timesheet entries, it doesn’t lock those entries so employees can still make edits after their manager authorizes.

Krystina
  • Branche: Hausmeisterservice
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 28.2.2024

Dayforce is great!

Overall, I have enjoyed using Dayforce over the last nine years, watching them grow as a company and develop around the needs of the client has truly been awesome!

Vorteile

I love that it is one platform for all features.

Nachteile

I wish there were better filtering options in some features.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 8.9.2023

Great HRIS Product!

Overall, Experience is great; they are responsive and have a community of users who help one another and share best practices.

Vorteile

Although we currently do not have all the features available, Dayforce has allowed for streamlined processes and even automated some processes.

Nachteile

Nothing at this time. I have enjoyed using the software.

Diana
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 22.9.2023

Dayforce Review

Overall I enjoy using Dayforce HCM. I do a lot of the set up for our organization and finding the direction/guidance needed using the Dayforce support system is very helpful. I also use the people feature on a daily basis as well as benefits. The product evolves with the times and is constantly being upgrading with new features.

Vorteile

Dayforce has an ease of use, moving around the different functions available in the people feature such as Work, Personal, Employment, Payroll, everything you need is at your fingertips

Nachteile

Reports can be difficult to build and sometimes getting the exact information you need all in one report can be cumbersome.

Amy
  • Branche: Logistik & Lieferkette
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionalität
2
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
1

2
Bewertet am 3.10.2023

Ask the questions up front

Dayforce has automated some of our HR services

Vorteile

It’s cloud based so it can be accessed from anywhere.

Nachteile

The reporting, however ax compliance, & customer service is something that needs help. The response to issues (always an issue somewhere) is not communicated. They just tell you it’s fixed. It’s difficult to deal with people in another country that don’t understand our laws.

In Betracht gezogene Alternativen

Workday HCM

Warum Dayforce HCM gewählt wurde

We were putting in a 401k plan and our mainframe couldn’t handle the pretax calculation

Gründe für den Wechsel zu Dayforce HCM

I have no idea - was not with the company
Hamood
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 14.6.2024

Excellent System for Gobsl Solutions

Excellent system based on customer feedback

Vorteile

Very comprehensive system and option of using Dayforce Wallet. Excellent Ai features

Nachteile

New system in the market, therefore finding contractors to implement can take longer

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Verpackung und Container
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

5
Bewertet am 3.9.2024

Good product with a promising future.

Overall positive experience with Dayforce. The platform allows us to configure changes as needed without the ability to rely on Dayforce support. Dayforce Tax could use some improvement.

Vorteile

The ability to configure changes within the application for our organization.

Nachteile

Dayforce Tax Services does a poor job of partnering with clients. The system does not naturally respect tax jurisdiction reciprocity rules.

Karine
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 19.6.2024

La Vie en Rose creates a designer employee experience program

As the world continues to move forward and the retail industry adjusts, will continue to partner with Dayforce to engage employees and improve their experience with la Vie en Rose.

Vorteile

Everything is in one application instead of five. The schedules, payroll, recruiting, training, everything is there. So, it's much easier for us to work with Dayforce.

Nachteile

Recruiting module, this module need to be review to be more flexible

Chelsea
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

5
Bewertet am 24.9.2024

Dayforce- Helps all your People Needs

Vorteile

Dayforce has all the solutions you need to manage your workforce and keep them engaged. From the core services such as payroll and benefits, to a slew of talent modules to help with recruiting, onboarding, and much more.

Nachteile

Dayforce can be very technical if you want to keep things customized to your company. So having someone on the technical side in your company, managing and maintain configurations may be needed.

Megan
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 21.5.2024

Dayforce Review

Vorteile

The full integration. It is amazing to have all components in a single system. The customization opportunities are a blessing and a curse. It is amazing to truly take the system and make it what you need it to be, but on the flip side, it can be cumbersome to have unlimited options.

Nachteile

Dayforce isn't for everyone. It is a complex system that requires a sys admin that is well versed to manage the day to day operation. If you do not have this and rely on Dayforce for assistance, you will be waiting for a while.

Tina
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 10.4.2024

Dayforce Review

Vorteile

Dayforce has many great features. The HUB is a great new additional in the last 2 years. It provides a great place to house important information easily. Onboarding is really nice and streamlined. It is easy to navigate and set up. If you have the Onboarding HUB, visibly it provides a new start to the candidate experience. I have worked with the Performance and Compensation module the last 3 years and it has a lot of neat functionality and pretty easy to navigate.

Nachteile

Dayforce is very technical. It is nice to know you can build customize forms but not coming from an IT background, trying to learn SQL has been a challenge. There are a lot of nice reports but it is very challenging to set up certain reports utilizing custom fields. Dayforce is constantly enhancing their products but continually to have to pay for each new enhancement the majority of the time is challenging especially coming from a Non-Profit world when we already utilize most of the system.

Ming
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 4.7.2024

Fully Integrated HCM solutions

Vorteile

Fully Integrated HCM solutions with strong integration capabalities

Nachteile

Talent features can be improved to close match best of breed products in the market

Jade
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 7.8.2024

Empowering System

Overall, I believe Dayforce works well for our business. It has been key in propelling us forward and empowering our managers to have accountability and oversight of key information.

Vorteile

The self service and ease of use. That integration with other platforms is possible, however a lot of HRIS needs as catered to through Dayforce itself.

Nachteile

There are a lot of nuances to each individual business and sometimes this cant be catered to. If it is possible, then it usually comes with additional cost to the business.

Jesi
  • Branche: Rechtsberatung
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 13.9.2024

Good HCM Platform Overall

I had never used Dayforce as an end user prior to taking my current role as the Dayforce Administrator and there have definitely been more "good days" than "bad" with implementing and learning the entire platform.

Vorteile

Dayforce is a robust system overall. I have only been using as an administrator for seven months and was able to quickly learn and become an SME is many different areas across the platform.

Nachteile

WE have 5 separate business entities all under our one Dayforce platform and there are many config settings that are global, which creates issues for us when trying to customize to each entity.

In Betracht gezogene Alternativen

Paylocity und Workday HCM

Warum Dayforce HCM gewählt wurde

Vista was way outdated for our need and 1500 employee headcount. We needed a much more robust system and love that we were finally able to utilize self service!

Zuvor genutzte Software

Vista

Gründe für den Wechsel zu Dayforce HCM

Dayforce was a little cheaper than some others and it worked really well to integrate into our homegrown ERP.
Katie
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

3
Bewertet am 27.9.2024

Good All-in-one, Recruiting Module Has Room to Improve

Vorteile

All in one application from recruiting to onboarding to payroll. Allows us to streamline processes.

Nachteile

Severe limitations to the recruiting feature.

Lucy
  • Branche: Kosmetik
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 4.3.2024

All in one dashboard,get to experience the best with Dayforce HCM, it's the best.

Working is much easier and fun.Its performance sparkled our work and we can see it's reflection on our sales. We are glad to say that we are working with the best.

Vorteile

It's reliability and the ease of use made it the number one choice for us . payroll,tracking, onboarding all in one dashboard no more struggles.They have a jubilant spirit of customer service,they are always willing to go for extra miles to sustain their users needs.

Nachteile

No major challenges working with this incredible software.

Kiana
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 27.8.2024

Loving Dayforce

Using Dayforce has been great. Once you go through the initial setup for the organization and workout any issues, the system really makes processing payroll easy. Dayforce is always on top of the latest trends and offers a multitude of products for businesses.

Vorteile

The ease of processing and transmitting payroll.

Nachteile

I would have to say building reports from scratch.

Michelle
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 10.9.2024

Dayforce for Recruitment

I used Dayforce for recruitment, it's been great at keeping my roles organized and sending communications and offer letters to candidates quickly.

Vorteile

I used Dayforce for recruitment, it's a great ATS to keep my job requisitions and candidates organized1

Nachteile

I don't like that you can't add an attachment when sending an email, or that email responses aren't tracked in DF

Szczepan
  • Branche: Chemikalien
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 26.11.2024

Great HR solution for time, vacation monitoring and payroll

Vorteile

Ease of use, everything is neatly labeled, and tailored for the customer. In Poland we have many rules where it comes to vacation, sick leaves and overtime pay etc etc. Clocking in and out is fast and reliable so there is no stress when you enter your work - as it should be. Dayforce also offers nice PoE Android tablets for clock in and clock out with physical RFID tag, very neat solution with simple WebGUI for users and HR

Nachteile

I've been using it daily for almost 3 years now, and haven't had any major issues :)

krystal
  • Branche: Versorgungsunternehmen
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
2

5
Bewertet am 6.9.2024

Dayforce, make sure you have the right partner

Love it for payroll but hate updating things.

Vorteile

I love the possibilities of Dayforce. If you have the right partner, you can literally have it do whatever you want.

Nachteile

I dislike the way our system was built from implementation. It's basically a spiderweb behind the scenes.

Robert
  • Branche: Maschinerie
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 12.11.2024

This is a great product

I use Dayforce HCM everyday. Navigation between the different pages is seamless.

Vorteile

It is easy to use. Customer support is excellent. The software has little to no flaws.

Nachteile

Report building is probably the only thing that is hard to do.

Netty
  • Branche: Möbel
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 18.9.2024

Honest Review

Vorteile

Customizable software for your specific business needs

Nachteile

The need-to-know sql to write custom reports

Celeste
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
2
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 2.11.2023

Frustration & Disappointment

Vorteile

I cannot think of a single thing that I like about Dayforce.

Nachteile

Throughout our implementation process, persistent issues plagued our experience with Dayforce. Right from the start, we faced issues with faulty system configuration, including confidential data being accessible to lower level employees. We have been told by support personnel at Dayforce that our system is improperly configured.

Our implementation manager failed to address concerns adequately and failed to conclude the professional relationship officially. Instead, we were left with a slew of unresolved issues and unanswered inquiries. Despite scheduled follow-up meetings, these sessions were repeatedly abandoned by the manager. Frustratingly, after weeks of unanswered emails and our futile attempts at problem-solving, we were told from our implementation manager that she had to get permission to charge more billable hours to us, and that was why she hadn't communicated with us in several weeks.

Seven months post-implementation, our file feeds for benefits remain incomplete. Despite our immediate request following implementation, this crucial aspect of our system has yet to be fully operational. The persistent issues we face significantly hamper our productivity, particularly concerning our convoluted payroll setup. The payroll segment of Dayforce has demonstrated a lack of accountability, particularly evident in their response to our 401(k) compliance challenges, where they offered no satisfactory solutions and essentially shrugged off their responsibilities.

We have given Dayforce several opportunities to rectify their errors, despite our profoundly disappointing experience. Even external stakeholders collaborating with us have expressed sheer astonishment at the abysmal quality of the system, citing unprecedented dissatisfaction in their professional interactions with other clients.

Dayforce's performance has been deeply unsatisfactory, characterized by consistent lapses in competence and professionalism, leaving our organization in a state of perpetual frustration and disappointment as we face unresolved issues that directly impact our functionality and productivity.

Vanessa
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 12.11.2024

Day force Time

For the most part I really like it and the accuracy.

Vorteile

Ease of clocking in and authorizing my time.

Nachteile

Receiving code in order to proceed can take a moment, at time

Becky
Becky
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 20.11.2023

Optimizing human capital management with Dayforce

My experience with Dayforce HCM has been positive. It has improved the efficiency and effectiveness of our HR procedures by cutting down on manual work. The centralized design of the platform improves HR's ability to work with staff.

Vorteile

Dayforce HCM is an all-inclusive system that does an excellent job of integrating different HR processes. Payroll, time and attendance, benefits administration, and labor management are all efficiently managed by the centralized system.

Nachteile

The system is powerful, but it takes some time to get it up and running for the first time. The implementation time might be cut in half with better onboarding materials.

Chris
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 11.7.2024

Excellent Overall Product

Vorteile

Dayforce is an entirely capable product with excellent module flexibility and capability. Dayforce also gives the user ownership and control to customize the product as they prefer for their organization.

Nachteile

The recruiting module could use some overall improvement.

Angelica
Angelica
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
2

4
Bewertet am 14.10.2023

INSIGHTS2023 Review of importance of HCM

I realized the new enrollment for web and mobile is what I have been looking for. Open enrollment doesn't have to be boring and with the new platform it captures employees eyes and keeps them engaged.

Vorteile

The 1 on 1 meetings with the Dayforce reps onsight allowed me to quickly find a resolution to my OE 2024. I felt like a big weight was lifted when [sensitive content hidden] assisted me with my issues.

Nachteile

I would like to see a way to copy an enrollment in the test environment to production once it has been tested.

Caitlin
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 4.10.2024

THE BEST Payroll Software

Vorteile

It is easy to have employees' clock in and out. Keeping track of hours is so important.

Nachteile

Finding forms can be a little hard to navigate for new users.

Demetra
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 30.10.2024

All in one

Vorteile

Dayforce allows us to house all HR, Payroll, and Benefit information in one place. It offers fun features like HUB, and TeamRelate.

Nachteile

Our industry is complex and team members have many different jobs. Work assignments in Dayforce can be difficult to work with given our complex circumstances.

Mitch
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 23.10.2024

Good reporting elements

Overall, Dayforce was a highly efficient tool for tracking and analyzing workforce data. It effectively managed various aspects of staff attendance and shift organisation, contributing to a smoother reporting process.

Vorteile

What I liked most about Dayforce was its ability to streamline attendance tracking and provide detailed reports on staffing metrics. It made monitoring punctuality and shift patterns straightforward, improving overall workforce management. The role I held when using Dayforce was using the data for a reporting perspective and I found it easy and simple.

Nachteile

The thing I liked least about Dayforce was the interface. It sometimes felt a bit cluttered, requiring extra steps to access certain data points, which could slow down the reporting process.

Melissa
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
3

5
Bewertet am 10.10.2023

Dayforce is great!

Our overall experience has been great. Sometimes when there are updates or patches we have a few issues but they are fixed right away. Our integration went very well and we have no desire to discontinue using dayforce ever.

Vorteile

I liked the user friendliness, reliability, variety of excellent features, fairly easy integration, and responsiveness of the company.

Nachteile

There is sometimes a long gap between putting in a service ticket and getting a repair. It seems some of the outsourced IT representatives are not well versed with the software.

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