Über Homebase

Homebase ist eine cloudbasierte Zeiterfassungs- und Planungslösung, die Personalabteilungen bei der Organisation und Verwaltung von Mitarbeitereinsatzplänen, Arbeitszeittabellen und Gehaltsabrechnungen unterstützt. Die Lösung richtet sich an Unternehmen in Branchen wie Gastronomie, Einzelhandel, Gesundheitswesen, Software und mehr. Nutzer können Mitarbeitereinsatzpläne mithilfe einer Drag-and-drop-Oberfläche erstellen. Zeitpläne können per SMS oder E-Mail an Arbeitskräfte gesendet werden. Die Lösung ermöglicht es Nutzern auch, Einblick in die Arbeitskosten zu erhalten, indem sie die Arbeitszeiten und Überstunden der Arbeitskräfte verfolgt. Homebase bietet auch automatische Fehlerberichterstattung und verschiedene Datenexportfunktionen. Zu den Integrationen gehören mehrere Point-of-Sale-Lösungen wie Clover, Poynt, Talech, Square, Breadcrumb, Lightspeed und Revel Systems. Mobile Apps für iOS- und Android-Geräte sind ebenfalls für Nutzung aus der Ferne verfügbar. Die Dienstleistungen werden auf monatlicher Basis angeboten. Das Paket umfasst Support per Telefon, E-Mail, Chat und Webinaren.
Was ist Homebase?

Homebase ist eine HR-Lösung, die Gehaltsabrechnung, Zeitplanung, Zeiterfassung, Einstellung, Compliance und vieles mehr umfasst.
Wie verwendet man Homebase?

Homebase wird zur Verwaltung der Mitarbeitereinsatzplanung und Gehaltsabrechnung verwendet. Die Stundenzettel der Mitarbeitenden können mit einem Klick sofort an die Gehaltsabrechnung übermittelt werden, sodass Homebase die Gehaltszahlungen berechnen und direkte Überweisungen an die Mitarbeitenden vornehmen kann.


Wer verwendet Homebase?

Homebase wird von Unternehmen jeder Größe verwendet, die ihre HR-Prozesse verwalten müssen.


Wie viel kostet Homebase?

Die Basisversion von Homebase ist kostenlos. Die Lösung schließt Funktionen für Stundenzettel, Zeitplanung, Messaging und Einstellung ein. Die nächsthöhere Stufe, die Essentials-Version, kostet 14 $ pro Monat und Standort. Sie fügt Funktionen für die Teamkommunikation, Leistungsverfolgung und Remote-Außendiensttools hinzu. Die Plus-Version kostet 35 $ pro Monat und Standort. Sie fügt Funktionen für Arbeitskosten und Budgetierung, Urlaubsverfolgung sowie HR und Compliance hinzu.


Verfügt Homebase über eine App?

Homebase verfügt über eine App für die Mitarbeitereinsatzplanung und Zeiterfassung.


Homebase Software - 1
Homebase Software - 2
Homebase Software - 3
Homebase Software - 4
Homebase Software - 5
Homebase Video
Homebase Software - 1 - Vorschau
Homebase Software - 2 - Vorschau
Homebase Software - 3 - Vorschau
Homebase Software - 4 - Vorschau
Homebase Software - 5 - Vorschau

Homebase Preis

Homebase bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Homebase ist ab 24,95 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
24,95 $/Monat
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Homebase

Lightspeed Restaurant

4,4 (208 Bewertungen)
Lightspeed Restaurant ist eine cloudbasierte POS-Lösung, die sich unter anderem für Restaurants mit Voll- und Schnellser...

Clockify

4,8 (9154 Bewertungen)
Clockify ist eine cloudbasiert und on premise verfügbare Zeiterfassungslösung, mit der Unternehmen die Produktivität,...

Marketing 360

4,6 (1124 Bewertungen)
Marketing 360 ist eine cloudbasierte Marketingplattform, die sich sowohl für Einzelunternehmen als auch für kleine und...

QuickBooks Enterprise

4,5 (20693 Bewertungen)
QuickBooks Enterprise ist eine Buchhaltungslösung für KMU in verschiedenen Branchen wie Bauwesen, gemeinnütziger...

BambooHR

4,6 (2998 Bewertungen)
BambooHR bietet kleinen und wachsenden Unternehmen ein HRIS (Human Resource Information System), das ein Bewerber-Tracki...

UKG Ready

4,2 (932 Bewertungen)
UKG Ready ist eine flexible und nahtlose HR-Lösung, die eine vernetzte Mitarbeitererfahrung bietet, um den gesamten...

monday.com

4,6 (5402 Bewertungen)
Die herausragende Kollaborations- und Projektmanagementplattform monday.com hilft Teams bei der gemeinsamen effizienten...

Sling

4,6 (178 Bewertungen)
Sling ist eine Mitarbeitereinsatzplanungssoftware, die Unternehmen bei der Verwaltung von Mitarbeiterschichten,...

Timesheets.com

4,7 (842 Bewertungen)
Timesheets.com bietet eine cloudbasierte Zeiterfassung für kleine und mittelständische Unternehmen. Arbeitgeber können...

Clover

3,8 (527 Bewertungen)
Clover POS ist ein integriertes POS-System mit nutzerdefinierter Hardware für verschiedene Arten von Einzelhändlern....

Square Point of Sale

4,6 (2963 Bewertungen)
Square POS ist ein mobiles POS-System, das für iOS- und Android-Geräte verfügbar ist. Zu den wichtigsten Funktionen des...

Deputy

4,6 (739 Bewertungen)
Deputy ist eine cloudbasierte HRM-Lösung (Human Resource Management), die Mitarbeitermanagement- und Planungsfunktionen...

ADP Workforce Now

4,4 (6933 Bewertungen)
ADP Workforce Now ist eine umfassende Lösung für die Verwaltung des Personals, der Gehaltsabrechnung, der Compliance...

HotSchedules

4,4 (457 Bewertungen)
HotSchedules ist eine Online-Plattform für das Restaurantmanagement, die Tools zur Verwaltung von Terminen, Personal,...

QuickBooks Time

4,7 (6979 Bewertungen)
QuickBooks Time ist eine cloudbasierte Zeiterfassungslösung, mit der Unternehmenseigentümer und Führungskräfte das...

Nutzerbewertungen zu Homebase durchsuchen

1.078 von 1.078 Bewertungen
Sortieren nach:
José Luis
  • Branche: Bankwesen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 16.10.2024

Zähmen Sie das verborgene Chaos der Komplexität am Arbeitsplatz. Flexibel.

Erledigen Sie mehr mit Homebase. Sparen Sie Zeit, automatisieren Sie geschäftige Arbeiten und treffen Sie gute Entscheidungen.

Vorteile

Ich kann die Gehaltsabrechnungsinformationen unserer Mitarbeiter schnell und einfach überprüfen und ihre Arbeitszeit, Pausen und Freizeit genau überwachen und nachverfolgen. Es gibt also keine Zeitverschwendung mehr.

Nachteile

Es gab hier und daein paar Pannen, aber der Kundenservice war außergewöhnlich und es gelang ihnen immer, die Probleme zu beheben.

Barbara
Barbara
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 26.8.2024

HR worthy app

We use Homebase for our employees. It has an onboarding feature that handles ssn and direct deposit info, which is helpful at the end of the year as well. You can schedule your employees so that they can see their schedules right away. There is a quick pay feature. The chat rooms came in handy for daily medical notes for our staff and we could reference things that happened for each client as far back as we needed to go. Homebase really help streamline alot of HR tasks. I would recommend it.

Vorteile

I really liked the scheduling feature and the onboardinh payroll features. Also the chat was great.

Nachteile

Having to sign into a desk top for some management features.

Ashley
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 23.11.2024

This is a great place for scheduling and team communication.

This is a fantastic website/app. I use this mainly for scheduling and staff communications. It is easily navigational for my staff and very user friendly for my use too. This has been as asset to my work place. Staff can request days or time off with ease. This is also fantastic to help with payroll budget tracking. You can also keep track of staff information like emergency contact etc. which is a necessity to have on hand. There is a timeclock built into this app which I don't use, however, from what I explored of that portion of the app it is very helpful too. One of my favourite features is the hiring aspect of this app. You click on the hiring tab and you can post one job listing that will translate to all hiring sites I know of (Indeed, google etc). This is perfect to get all the resumes in one place and it tracks things like if they have their foodsafe certificate, or any other requirements. Long story short - 100% would recommend. Try the FREE version and see what it can do for your business.

Vorteile

I love the scheduling part as it is super easy to navigate. This is super beneficial for adding time off, appointments or remembering holidays.

Nachteile

I don't like how you have to pay for premium features, but I understand that is how Homebase makes money just like any other site. AKA thus far I have no complaints. This is a great app and its easy for my staff to use.

Justin
Justin
  • Branche: Eventservice
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionalität
2
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
1

2
Bewertet am 13.12.2023

I regret purchasing Homebase

We are on the essentials plan. We have 45 employees. some of those employees are able to do more than 1 job. some of those jobs are a higher paying position (like bartender vs busboy)

When you hire a bartender at $15 per hour, if that bartender picks up a job as a busboy at $10 per hour - the software won't allow you have that bartender get paid at $10 unless you upgrade to their "plus" plan.

What was not explained was why this just became an issue in december 2023 and was not an issue when we onboarded all employees in september.

for that reason - i will not be renewing and will be sourcing a new sofrware. if i'm going to pay a higher cost, it wont be for the lack of customer service i've recieved to date.

i'll gladly update this review if the team can fix my issue but based on the customer service response i've seen so far...i dont see that happening without me making some noise.

Vorteile

The price was better than our old provider, wheniwork but maybe it turns out that you get what you pay for?

Nachteile

Customer service is very limited in what they are willing to say or do and you dont have a rep or salesperson other than when they first try to take your money and get you to sign up. I've sent messages for support or attempted to call or email my old rep that signed me up that went unanswered. When they have been answered - its been covered in technical jargon instead of a simple "yes you can do that by doing this or no, thats not available on your plan.

Sue
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 4.11.2024

Great App and don't plan on changing.

I find the app easy to use for administrative and the employees find it easy to use for employment information.

Vorteile

The schedule building part. So easy to make a schedule for over 30 people! The copy from a past week is a great time saver.
We also use the timeclock. Very easy to correct those who forget to clock in or out. Also can tell by the dashboard who hasn't clocked in or isn't here.

Nachteile

Can't think of anything. We have had it for quite awhile now.

Samuel
  • Branche: Restaurants
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
3
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 27.11.2024

A wonderful experience with Homebase

It makes my job so easy when it comes to keeping up with employees & tracking their hours. I want to see what the payroll piece will do. While I have a CPA doing my book keeping and doing payroll which cost me 600 monthly for two location. I want to really need to save money.

Vorteile

I love the way I can manage my employees schedule using Homebase, make schedules, and update pricing. The Clover is the best POS system since sliced bread.

Nachteile

I want to use HR, but it's too high for me at this time. I need to get a employee hand book completed and I have yet to do it and I've been using Homebase to almost 9 years.

Heather
  • Branche: Kunst & Handwerk
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 31.12.2024

Great customer service & easy platform

Great! Customer service is what stands out by far. The few times that I have had to call for help, your team has been warm, friendly and very knowledgable.
My employees can get help too!

Vorteile

Easy to figure out. Great customer service.

Nachteile

Nothing yet. I don't think that I have used all of the features, but everything that I have tried is great.

Heather
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 10.12.2024

Customer Service is amazing and its super easy

customer service is awesome. They are USA based, super easy to reach, friendly and fast. the system is very easy to use

Vorteile

how easy scheduling is and amazing customer service

Nachteile

There is nothing I have found that I do not like yet

Andrea K
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 11.12.2024

Happy with Homebase

Homebase is very user friendly, reasonably priced and lots of features!

Vorteile

The simplicity of the software makes doing payroll a breeze!

Nachteile

Can take awhile to talk to a live person.

angelique
  • Branche: Psychische Gesundheitsfürsorge
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 24.12.2024

Got to love it

Quick easy and simple nice that they let you get loans

Vorteile

It was easy to navigate it was cool because you can get loans before you get paid

Nachteile

I really didn’t have anything I didn’t like

Gregory
  • Branche: Unterhaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 21.11.2024

GREAT Scheduling app!

Love scheduling my technicians with this app

Vorteile

Easy to use application and free to use!

Nachteile

The layout could be customizable to make better ease of use

Thomas
  • Branche: Restaurants
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 7.6.2024

Great for the money

it is great program and easy to use, Also try people to use it as well.

Vorteile

easy to deal with and figure out able to train others to be able to use it as well

Nachteile

there was nothing to dislike about the program

Doh
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 31.1.2024

10 years and still my favorite

Vorteile

i've been using homebase for at least 10 years, and it is the very best. it's so very user-friendly, and the features are top-notch. i'm a huge fan.

Nachteile

there's nothing i dislike about homebase, and if i did, they listen to their clients and add/improve features regularly.

Michael
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 23.10.2024

Free Version Opinion.

We are a very small business and to be able to use the clock in and out feature on the free program is great. I am able to see when my employees are clocked in or not instead of going by he said she said. It has helped a lot in determining if we need to keep, promote, or fire employees.

Vorteile

I love the fact that They have a free program that I can use to track my employees clock in and out. I also love that I can use it for Payroll.

Nachteile

The mobile version is different from the desktop version. I prefer the desktop version better.

Emir
  • Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 11.9.2024

Streamlined Scheduling with Minor Hiccups

My overall experience with Homebase has been quite positive. The platform’s intuitive design made it easy to manage schedules and track time, which significantly improved our team’s efficiency. The built-in communication tools were particularly helpful, allowing us to stay connected and coordinate seamlessly. However, there were occasional technical issues, such as app lag, which sometimes hindered our workflow. Despite these minor setbacks, Homebase has been a valuable tool for our team, and the responsive customer support has been a great asset.

Vorteile

I really appreciated the user-friendly interface of Homebase. It made scheduling and time tracking incredibly easy and efficient. The ability to communicate with my team directly through the app was also a huge plus, as it streamlined our workflow and reduced the need for multiple communication tools. Additionally, the customer support was always responsive and helpful whenever we had any questions or issues.

Nachteile

One area where Homebase could improve is the occasional lag in the app, which sometimes made it difficult to update schedules in real-time. Additionally, while the app offers many features, it can feel a bit overwhelming for new users to navigate initially.

Kelly
  • Branche: Sportartikel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 4.4.2024

Confessions of a Homebase Addict

Homebase is literally an addiction. All of the tasks that need to be done with this product are agonizing for any manager. But this product makes it not only easy, but enjoyable! I actually love performing all the tasks on Homebase because it is so practical, straightforward and simple. I am on the app multiple times a day just reminding myself of who is working when. I would be lost without this product and in terrible shape. Thank you for 3 years of making my life easy!

Vorteile

Ease of use. It is so convenient to have everything you need inside the app. The schedule building is so simple and practical. Everyone can see it and request changes. I love that the manager features can be accessed inside the app. Almost everything can be accessed without a computer.

Nachteile

There is nothing I dislike. The only thing I ask is that you please do not change or complicate the setup because it is so practical and easy to find everything. Please do not complicate it. It's just right the way it is!

John
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 25.3.2024

Homebase for time tracking and time sheet approval

I can strongly recommend Homebase for a small organization looking for a straightforward timekeeping system. Additionally, Homebase has a significant number of additional features for organizations who are looking for a all-in-one solution.

Vorteile

Homebase has a straightforward interface that anyone can learn quickly. The ability for employees and managers to access timesheets via an online portal and also via a smartphone app makes Homebase very convenient to use.

Nachteile

We pair Homebase with another payroll system. The integration between the two was easy to set up initially, but we have had some challenges getting new employee data to synchronize properly.

Rachael
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 8.7.2024

A one-stop shop for all needs for employee management for any business with a large amount of...

A very positive experience and software that I utilize regularly for multiple jobs in hospitality. Even though I have been using this product for a couple of years now, I am constantly learning about new features within Homebase.

Vorteile

The versatility of functionality. A fantastic scheduling system that allows for different calendars/schedules for different teams, as well as colour coding for various positions. Ability to have multiple jobs under different tabs that can be easily navigated between. Ability to see projected earnings as well as actual earnings in real time. Also the ability to clock in and out from an employees own mobile device is very helpful.

Nachteile

The only issue that has continued to arise on various occasions is notifications not coming through on Iphone. This continues to occur even when notification settings are turned on and when app has been deleted and re-downloaded. Aside from this, functionality is amazing.

Irma
  • Branche: Hausmeisterservice
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 20.11.2024

Awesome software

I have almost 3 years using home base and is a good tool for me i dont have any problem i dont miss any work day.

Vorteile

With home base i dont miss any work day and i have all of the time cheked

Nachteile

Any thing is bad for me with home base you

Bobbie
  • Branche: Medizinische Praxis
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 28.11.2023

FREE Scheduling / Messaging

Have been blessed with the ability to utilize a free app that allows me to schedule crew members & allows them to message each other if schedules need to change. Our volunteer ambulance agency also frequently holds training for other departments, meaning that I can add crew members/roles while I have students & then can remove them once classes are completed. Other apps that I have used had caps on the number of persons allowed to be added & even after deleting a person they still counted on the total number, meaning I couldn't add anybody else.

Vorteile

Allows volunteer ambulance team members to communicate & monitor schedule on the go. If an emergency happens we can communicate with each other remotely.

Nachteile

Messages are at times delayed. I don't "blame" Homebase due to the quality of our cell service in our area has been poor the past few months.

Leila
  • Branche: Sport
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 25.1.2024

Homebase is a LIFESAVER!

Vorteile

100% EVERYTHING!!! The set up was easy and learning to navigate the system is as well.

Nachteile

No cons so far! I am enjoying Homebase in every catagory :)

Andrea
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 19.11.2024

Great for staff schedules

It's easy to use for scheduling, messaging with staff, swapping shifts, etc.

Vorteile

I only use it for schedules but it does everything that my staff and I want.

Nachteile

Nothing to complain about on the team members and scheduling tasks

James
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 27.8.2024

Homebase makes scheduling a breeze

Great! The automation of a lot of features (messaging managers if employees are late, payroll, schedule alerts) has made my life so much easier

Vorteile

It's easy for my employees to use and it takes the hassle out of keeping up with hours manually

Nachteile

Getting employees to use the available/unavailable dates properly. I hire a lot of students that have differing hours of availability that changes often

Nathan
  • Branche: Alternative Medizin
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 16.8.2024

Solid time keeping software

Vorteile

Easy to manage time clock in and out for multiple employees without having to buy expensive hardware.

Nachteile

None it works great like it’s supposed to.

Émile
  • Branche: Restaurants
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
3
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 17.10.2024

Great app, could still be a bit better

Vorteile

It's very easy to use/learn and very new users friendly.

Nachteile

more addon would be uselful to be able to use homebase to his maximum potention, example adding notes to employees to have easy access to their preference in schedule.

Presley
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 4.11.2024

Great app for your entire team!

This app is very useful! You can communicate with your entire team through group message threads or individually. Homebase makes onboarding tasks simple and convenient.

Vorteile

Scheduling- it’s easy to request time off, pick up shifts, drop or trade shifts.
I love how your able to view your schedule as well as see which team members you will be working with on certain shifts.

Nachteile

I like everything on Homebase! No complaints!

Jatori
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 15.12.2024

Homebase 10/10

My overall experience with Homebase is a 10/10. I would recommended Homebase to any business.

Vorteile

The ease and simplicity of using Homebases features is what makes it a phenomenal product for our company. It's excellent solution for our company because of all the features it offers. Homebase is a part of our daily operations, not just for its timeclock functionality, but we use homebase to communicate as a team.

Nachteile

The only thing that I do not like about Homebase is when a new hire already has a profile with a previous company that uses Homebase.

Natasha
  • Branche: Bekleidung & Mode
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 21.11.2024

Great time-keeping and clockin system for a start-up

Overall it was great, i liked clocking in and out and found the system to be efficient and useful. I wish the time-off and holiday were on the free plan too. I think that would make more people want to sign up. Other than that I enjoyed it for two years. I would highly recommend this even if your new.

Vorteile

If your new to the whole productivity/time-keeping area then homebase is great starting point. It has some great features which as a startup i have used, such as building my own rota for the month and scheduling timeoff. also it comes with a free plan so you can make most of it before paying into a monthly subscription.

Nachteile

I would like some of the paid features to be free hence why i left and cancelled the account. Other than that if it had those i would have stayed.

Tracy
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
3
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 31.7.2024

Homebase is a cheaper alternative to more expense payroll systems

For the most part great...We just need to resolve the connectivity issues with WiFi -

Vorteile

Ease of use, Ease of training, Ease of executing payroll reports

Nachteile

We have a connectivity issue everyday. This is a hassle, because the employees do not notify the business office and we find out about later. The employee usually remembers the time, but if they don't we use other measures for the time.

Jennifer
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 24.7.2024

Homebase is one of the best business tools we have

Having scheduling, time tracking, payroll, tax filing, workers comp insurance and audits all in one place is a lifesaver.

Vorteile

It's been a valuable tool for being able to use historical sales data to decide how many employees to schedule on any given day. It helps me budget wages accurately.

Nachteile

Some functionality is clunky with too many steps, occasionally we have problems with the time clock, geolocation doesn't work.

Sujal
  • Branche: Forschung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 30.9.2024

Student Review of Homebase

My overall experience with Homebase has been outstanding. It has streamlined our operations and boosted team productivity significantly.

Vorteile

I absolutely love how Homebase simplifies scheduling and time tracking. The intuitive interface makes it easy to manage my team's shifts and communicate effectively.

Nachteile

Sometimes the mobile app can be a bit slow or glitchy, which can be frustrating when I'm on the go. I also wish there were more customization options for reports.

Rebekah
  • Branche: Landwirtschaft
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 21.5.2024

Homebase is intuitive and organized.

I have been using Homebase for a year or two. I tried cutting expenses and using Jobber but it was much more work. I use Homebase to let the employees know when they are expected in and when they should clock out by. Because we are on the road it is only estimated. Homebase lets me put in a shift/run and Jobber gives them the program ordered. It’s like Homebase is an outline and Jobber is the report.

Vorteile

1. Easy to use. 2. Calculates estimated hours. 3. Easy to move things around.
4. Posts easy. 5. Time clock. 6. Time sheets. 7. Record keeping

Nachteile

New Update with light markings and no lines. Makes me feel like I’m blind feeling my way around hoping to find the right button. Dark mode might make it better but I like to make it bolder.

In Betracht gezogene Alternativen

Jobber

Gründe für den Wechsel zu Homebase

Jobber has a schedule issue. It has many hoops to go through to get a “run” or shift together. It does a good job with the customer end but not the employee end. I need to tell the employee when to come into work to prepare for the “job”. I can’t leave that up to the employee. If I screw up then it’s on me but I’d rather not leave that up to the employee to screw up.
Verifizierter Rezensent
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 16.5.2024

Home base for Home Care (Family Caregiver &/or smaller settings = 5 STARS!!)

Vorteile

Everything! From the ease of use, all the way into how easily we could manage/edit/change everything! I have honestly been on both sides of using this app, within the health / home care settings! It’s great all the way around, from both points of view!

Nachteile

Unknown. No answer. Nothing to complain about or no dislikes come to mind initially!

Harris
  • Branche: Personalbeschaffung & -besetzung
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 1.7.2024

Undeniable benefits of Homebase

Homebase plays a vital role in ensuring smooth and efficient running of businesses by improving visibility and communication around scheduling process reducing frustrations and increasing productivity.

Vorteile

Honestly, streamlining the process of scheduling of employees was my major challenge as a newbie. With time and the help of Homebase software, I have made this one of my pillars in building a popular business in the market with the increasing need for a more efficient way to schedule employees. It simplifies the process and lets you handle all your scheduling needs in one place. It also helps in improving visibility when it comes to staffing by replacing traditional methods which were notoriously inefficient.

Nachteile

In project management, I have realized that it is hard to see the available members for optimization of team's utilization. Otherwise, I like the tool.

Todd
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 5.10.2024

Owner/President

From onboarding to daily use very easy and undemanding if you are a busy business owner.

Vorteile

Great services and very user friendly interfaces. Far superior to anything recommended by my fanchisor!

Nachteile

Would like the messaging to have an option to enlarge the "message board" when its being used. Would like to see an easier option/path to temporarily add or reduce an individual's pay or salary

Tom
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 30.10.2024

Save time and money. Scheduling & payroll integrated!!

10 out of 10. I'm the owner, i love it. my manager loves it.

Vorteile

Integrating time cards/house with payroll. best customer service for anyone who provide scheduling and payroll.

Nachteile

Don't know..i dont fully understand all the different plans.

In Betracht gezogene Alternativen

When I Work

Gründe für den Wechsel zu Homebase

better price, better customer service. payroll
Gabriela
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
2

5
Bewertet am 15.11.2024

Love! - Just occ app crashes

Loved homebase for group communication, as we needed to keep everyone informed.

Vorteile

Scheduling and posting jobs was very easy!

Nachteile

Sometimes the app wouldn't show that someone had privately messaged - group chats always showed up though so it was a bit odd

In Betracht gezogene Alternativen

Breezy

Gründe für den Wechsel zu Homebase

We knew someone else who was using homebase (another local business) so we decided to give it a shot
Jeremy
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 7.5.2024

Nimble and robust scheduling and payroll app

Its a well integrated software for scheduling and time clock monitoring as well as payroll functionality. It has some unfortunate quirks, but none that outweigh the benefits of the app.

Vorteile

Its very intuitive and easy to navigate. Online connectivity makes it easy for multiple managers to use it for specific roles.

Nachteile

Homebase "updated" their online scheduling and now its more cumbersome to use - multiple refreshes are necessary to keep up with changes (its frustrating)

In Betracht gezogene Alternativen

Square Point of Sale

Warum Homebase gewählt wurde

Cost and hardware upgrades made it logical to add to our clover system

Gründe für den Wechsel zu Homebase

Cost, and ease of use also multipurpose connection with the clover system
Earl
  • Branche: Unterhaltung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
2

4
Bewertet am 6.2.2024

Great Scheduling Software for businesses of all sizes

Overall we love homebase. We started out using it as a test with just 1 location now we use it for 9 different businesses. Some of them have office staff, some remote/traveling staff that use GPS on app clock in/clock out and some have staff that clock in when they get to work using on location computers. It couldn't be quicker to set up and get started and the fact that you have a forever schedule history is an awesome feature. Plus depending on the features you need - you can try it out for free (as in free free - their starting price point is zero)

Vorteile

Simple interface, quick timesheet edits and complete edit/history tracking for all changes made to anything in their system.

Nachteile

The applicant tracking and job posting system is terrible. No app integration, mixed up listings if you have multiple businesses with different names, only one landing page listing jobs for all your locations combined...the list goes on. Skip this unless you are only one location or all of your businesses share the same brand/name.

Maria
  • Branche: Restaurants
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 22.3.2024

Best Scheduling App

Very easy to use. Very intuitive interface. Easy to add/terminate employees and set up schedules. This has been one of the most user-friendly apps we have used and all employees have access to it.

Vorteile

I like the ease of making schedules - from copying days to copying weeks and then making adjustments. I also like the employees' ability to request time off and swap shifts with no interaction from the administrator.

Nachteile

I would love if Homebase forced alerts on employees. We send messages out and I can see that only 1/2 the employees have read it.

Andrea
  • Branche: Öl & Energie
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 17.6.2024

Meticulous evaluation based on key factors

Streamlining administrative tasks with great customization.

Vorteile

There is overall cost benefits ratio to ensure affordability without compromising on quality. Provides a curated list of insights which are key to growth. It is easy to use and implement.

Nachteile

I didn't notice any negatives with the tool. Everything is as expected. The ease of use and available features are worth appreciating.

Ikiera
  • Branche: Lebensmittelproduktion
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 10.1.2024

Homebase Reviews

I loved using this app to clock in, never froze on me once, it’s super easy to navigate through & the purple color adds a nice vibrant touch

Vorteile

I love how easy it is to use, it’s not complicated at all, this is the best system for scheduling, timesheet management, and payroll purposes. I can check everything in a few minutes

Nachteile

I honestly don’t have anything that I don’t like about this software

Crystal
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 9.11.2023

Everyone loves Homebase

Vorteile

User friendly, highly functional, efficient and effective mobile platform, great customer service!

I've never had an HR or work app that employees and management unequivocally love ... but Homebase hits the mark for everyone!

Nachteile

Homebase costs us more overall than any other products we've used but it's worth the money.

The "time off" tracking functionality is really basic and not as robust as I wish it was.

Mary
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 5.12.2024

Great Business Tool! A must have!

Vorteile

It is inclusive of so many business aspects in one place. Very convenient for busy business owners and management staff.

Nachteile

Maybe it would be great if homebase can interact better with job posting advertisements, without it being extra cost for the user.

Shanna
  • Branche: Öl & Energie
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
3

5
Bewertet am 1.2.2024

Great for small business management!

I love this app. It makes my job ten times easier and accurate. I love that I can keep the facts available at my fingertips because it direct has an impact on future schedules and events.

Vorteile

I like the complete organization of the app and it's ease of use. It is very user friendly, and the features fit exactly what I look for as far as scheduling, tracking hours, abcenses, and availability.

Nachteile

There is nothing I do not like. I would like to see more ability to create events and add important notes to the schedule such as when orders are due, cleaning is needed, etc.

Susan
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
2

5
Bewertet am 12.10.2024

Great and sooo perfect for what we need

great. customer service could be better when you have an issue

Vorteile

well organized, simple to use and understand

Nachteile

would like to do more on the phone app.. see when they were first added to HB

also easer solutions when folks have been on it before and need to sign up again working for us

Via Laine
Via Laine
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 15.6.2024

simple, reliable, helpful, and accessible software!

It is a great and modern way to help a company to manage and recruit employees onsite and online.

Vorteile

I love how us employees can simply make schedules and track time. It also helps companies on thier payrolls and recruiting.

Nachteile

It has a little problem on first time logging in on this software. I hope they have a solution for that.

Brian
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 21.10.2024

Easy Team Management!

I love everything about this app! I can make a schedule from my phone or computer, adjust hours/tips etc. This platform is top notch!

Vorteile

Easy to navigate, manage employee shifts, communicate with the team...it's a no brainer! Use it, you will not regret it!

Nachteile

Not much really. Pretty intuitive to navigate.

Caitlin
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 23.10.2024

Helpful & Easy to Use

Has been positive, easy to use and have not had many issues

Vorteile

Relatively easy to use, color coded which is helpful

Nachteile

When you change an employee's shift dept for that day it does not change the color for you.

Dee
  • Branche: Restaurants
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 17.12.2024

AW Restaurant owner

good, easy to add employees, easy to navigate on.

Vorteile

Very easy to use. I love the scheduling tool

Nachteile

That you cant have a manager for each business that i have on here.

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