Imprima Virtual Data Rooms

4,4
Gesamtbewertung
Bewertungen

4,4
Gesamtbewertung
Bewertungen

Über Imprima Virtual Data Rooms

Imprima Virtual Data Rooms ist ein sicheres cloudbasiertes Online-Daten-Repository, das für die Speicherung und Verteilung von Dokumenten während des Due-Diligence-Prozesses entwickelt wurde. Wenn du Fusionen und Übernahmen, Immobilientransaktionen, Börsengänge oder sogar die Kapitalbeschaffung verwaltest, solltest du einen VDR (Virtual Data Room) verwenden, um Rechtsdokumente zu verwalten und sie sicher mit Bietern außerhalb deines Netzwerks zu teilen. Da der VDR vollständig cloudbasiert ist, sind keine Downloads erforderlich, und Kunden kann sofortiger Zugriff gewährt werden, ohne dass sie zuerst ein Plug-in oder eine Software herunterladen müssen. Imprima Virtual Data Rooms unterstützt alle wichtigen Dokumentdateitypen wie PDF, MS Office und AutoCAD. Eine mehrsprachige Oberfläche erleichtert auch die Kollaboration mit Kunden im Ausland. Virtual Data Rooms nutzt eine praktische Drag-and-Drop-Funktionalität, um die Dateifreigabe von einem Desktop-Computer aus zu vereinfachen. Zudem können Dateien in großen Mengen heruntergeladen und Berechtigungen pro Nutzer verwaltet werden, um den Zugriff zu beschränken und Dokumente zu schützen. Außerdem kann eine erweiterte Suchfunktion verwendet werden, um bestimmte Sätze, Begriffe und Titel zu finden, wobei diese auch nach Datum gefiltert oder durchsucht werden können. Aus Gründen der Vertraulichkeit und Sicherheit sind Imprima und seine Mitarbeitenden nach dem Sicherheitsstandard ISO/IEC 27001:2013 zertifiziert.
Imprima Virtual Data Rooms Software - 1
Imprima Virtual Data Rooms Software - 2
Imprima Virtual Data Rooms Software - 3
Imprima Virtual Data Rooms Software - 4
Imprima Virtual Data Rooms Software - 5
Imprima Virtual Data Rooms Video
Imprima Virtual Data Rooms Software - 1 - Vorschau
Imprima Virtual Data Rooms Software - 2 - Vorschau
Imprima Virtual Data Rooms Software - 3 - Vorschau
Imprima Virtual Data Rooms Software - 4 - Vorschau
Imprima Virtual Data Rooms Software - 5 - Vorschau

Imprima Virtual Data Rooms Preis

Imprima Virtual Data Rooms bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Imprima Virtual Data Rooms ist ab 1,00 € verfügbar.

Startpreis:
1,00 €
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Nein

Alternativen für Imprima Virtual Data Rooms

Ansarada

4,7 (114 Bewertungen)
Ansarada Virtual Data Room ist eine auf künstlicher Intelligenz basierende Plattform, die Unternehmen, Berater sowie...

Virtual Vaults

4,8 (14 Bewertungen)
Virtual Vaults ist eine Software für Unternehmen, die ihre Daten schützen möchten. Die Lösung bietet einen Tresor, in...

Ideals Virtual Data Room

4,8 (308 Bewertungen)
iDeals Virtual Data Room ist eine On-Premise- und cloudbasierte Lösung für virtuelle Datenräume. Die Lösung richtet...

Firmex Virtual Data Room

4,8 (325 Bewertungen)
Firmex Virtual Data Rooms ist eine HIPAA-konforme cloudbasierte virtuelle Datenraumlösung für kleine, mittlere und...

CapLinked

4,5 (123 Bewertungen)
CapLinked ist eine cloudbasierte integrierte Dateifreigabe- und Dokumentenverwaltungslösung, die Unternehmen beim...

FileHold

4,7 (45 Bewertungen)
FileHold Enterprise ist eine Dokumentenmanagementlösung, die großen Organisationen hilft, auf eine papierlose Arbeitsumg...

Drooms

4,4 (33 Bewertungen)
Drooms ist eine cloudbasierte virtuelle Datenraumlösung für kleine und mittlere Unternehmen. Die Lösung ermöglicht...

LogicalDOC

4,5 (93 Bewertungen)
LogicalDOC ist eine Content-Management-Lösung, die Unternehmen jeder Größe in verschiedenen Branchen wie Informationstec...

FORDATA VDR

4,7 (46 Bewertungen)
Fordata Virtual Data Room ist eine cloudbasierte Lösung für virtuelle Datenräume (VDR), die es Unternehmen in der...

DiliTrust Governance Suite

4,8 (12 Bewertungen)
Die DiliTrust-Governance-Suite ist eine Lösung für das SaaS-Entitäts- und Vertragsmanagement, mit der interne Berater...

ContractZen

4,7 (21 Bewertungen)
ContractZen ist eine cloudbasierte Lösung, die ein metadatengesteuertes Vertrags- und Meetingmanagement, E-Signatur und...

PACTA

4,6 (21 Bewertungen)
"Pacta sunt servanda." Erwecken Sie Ihre Dokumente mit unserer künstlichen Intelligenz und Ihrer virtuellen rechtlichen...

Acquia DAM (Widen)

4,4 (324 Bewertungen)
Widen Collective ist eine cloudbasierte Lösung zur Verwaltung von Digital Assets. Sie begleitet den Lebenszyklus von...

MangoApps

4,4 (149 Bewertungen)
MangoApps bietet digitale Arbeitsplatzlösungen, die Intranet, Kollaboration, Messaging, Lernen und über 50 installierte...

Datasite Diligence Virtual Data Room

4,7 (111 Bewertungen)
Merrill Corporation bietet eine SaaS-Lösung für den Lebenszyklus von Fusionen und Übernahmen. Das Flaggschiffprodukt,...

Nutzerbewertungen zu Imprima Virtual Data Rooms durchsuchen

92 von 92 Bewertungen
Sortieren nach:
Clemens
Clemens
  • Branche: Investmentbanking
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 7.1.2022

High quality VDR

Vorteile

Ease of use, competent project management

Nachteile

Login process and mobile device access could be improved

Jorn
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 22.1.2024

Solid and easy

Good value of money! Nice support team and good tracking system.

Vorteile

Setting up the VDR is really easy. As soon as you ordered the VDR the preparations by the Imprima team are done so you can start quickly with setting up your own VDR.
If you have set up the VDR on a local drive, the bulk upload is really efficient.

Nachteile

Not that much - processing the document permissions could be slightly more efficient. But when you want to switch to use the Q&A, you can also kick off with a general buyers group and then later to a more specific group.

In Betracht gezogene Alternativen

Virtual Vaults

Gründe für den Wechsel zu Imprima Virtual Data Rooms

Familiar for our customers and better pricing.
Bastiaan
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 6.12.2024

Support Room

Practical and workable with the support of the Imprima people

Vorteile

The support from Imprima people and thinking with you

Nachteile

You need a degree in data rooms to fully understand the product

In Betracht gezogene Alternativen

Ideals Virtual Data Room

Gründe für den Wechsel zu Imprima Virtual Data Rooms

More and easier support from Amsterdam office
Tom
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
5

3
Bewertet am 26.2.2024

Review Virtual Data Rooms

Vorteile

the support we received from [sensitive content hidden] was very pleasant.

Nachteile

User-friendliness and a lot of support neccessarry to design and implement the dataroom.

Raul
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 27.9.2024

Excellent Platform if you are in need of a VDR

Vorteile

I appreciated IMPRIMA’s user-friendly interface and how easy and straightforward it is to use. The platform’s robust features, especially the structuring of the dataroom, stood out as highly valuable. Their customer support is excellent, and when a problem arises, the staff is quick to assist you.

Nachteile

One aspect I found somewhat overwhelming was the numerous notifications you receive for each new questions or new document. However, these can easily be turned off in settings.

Dennis
  • Branche: Tiefbau
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 18.11.2024

Great service

great service of the imprima people. always available for questions, very helpful.

Vorteile

great service, quick responses to our questions.

Nachteile

None, with the necessery training the program was easy to use.

alessandro
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 10.1.2025

very good job

Vorteile

smartness, speed.
customer service of [sensitive content hidden] was excellent.

Renske
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 9.12.2024

Excellent product

I'm very satisfied with Imprima Virtual Data Rooms as well as with the project managers who always respond very quickly to our questions and immediately solve our problems.

Vorteile

The data room is easy to use and very clear

Nachteile

Sometimes we experienced difficulties with publishing new files, but it's possible that that was our own fold.

Marco
  • Branche: Investmentbanking
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 4.12.2024

Very good support, good user-interface on platform

Vorteile

Availability of support, very good user-interface

Nachteile

Nothing.

Thilo
  • Branche: Lebensmittelproduktion
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 29.12.2024

Very good value for money dataroom

We switched away from Datasite to Imprima and are happy about that move. Datasite was way to expensive in relation to what we need. We did one complete deal now with Imprima and there was no feature that we were missing, for a fracture of the price of datasite

Vorteile

The personal customer success manager. The relative ease of use.

Nachteile

In some parts the logical structure of the data room is a bit counterintuitive.

Thijs
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Monatlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 15.1.2024

Great dataroom and great service

Vorteile

easy to understand and use, great customer service

Nachteile

Might need a couple of seconds to load certain pages or documents

Enrique
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 7.6.2022

Good experience with Imprima VDR

Vorteile

The product is easy to use and fairly basic. In addition, support is easily reachable with quite a quick response rate.

Nachteile

The uploading of documents could be somewhat improved. It works but it could be made more efficient.

In addition, the permissions and user options could be simplified.

Barbette
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 20.12.2022

review

Very good product. Excellent support staff.

Vorteile

It's highly professional and supports a transparant transaction process

Nachteile

Remembering all the possibilities it offers

Gabriele
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 8.9.2021

Great service and amazing customer support

We successfully used Imprima Virtual Data Rooms for our transactions in the Private Equity space and it proved to be a better product compared to others.

Vorteile

Easy-to-Use Platform and amazing Customer Support

Nachteile

The fact that once you upload a document you cannot upload it again without incurring in doublecounting of space

Christian
  • Branche: Investmentbanking
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 18.2.2021

One of the best virtual data room providers

Great benefits in managing a virual data room in mergers and acquisition transactions. Customer and user friendly, high market standart.

Vorteile

Easy to use, great customer supprt, straight forward in daily based usage, high level of security and laibility.

Nachteile

Compilcated procedure in terms of password creation.

Antwort von Imprima

Hi Christian,

We are happy you had a great experience using Imprima VDR, and thanks a lot for sharing that in your review.

Regarding the complications in password creation, we are following the industry's best practices to ensure the most security for our platform users. That means that the browser is prevented from saving your password and login information. In some rare cases when the users forget their login credentials, they are required to reset the password to access the system. This is done to ensure that only authorised users access the platform.

Best wishes
Lidia

Beantwortet am 5.3.2021
Willemijn
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 19.10.2021

Great customer service

Good communication with multiple parties, the Q&A is a great feature to have everything under controle during the due dilligence period.

Vorteile

The customer service is just perfect! We prefer that we are assisted in our own language. It makes it fast and easier to work.

Nachteile

the costst, we now pay per user that is better than it was before.

Irma
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 26.2.2021

Easy to work with

Very positive experience. Service desk is always willing to help, think with you.

Vorteile

Software is easy to work with, upload is immediately available

Nachteile

Once a document is uploaded and want to remove the document, the GB is used.

Antwort von Imprima

Hi Irma,

Great to hear you found Imprima VDR easy to work with!
Regarding removing the document issue, I believe it's a misunderstanding, and I instructed your Account Manager to get in touch with you to clear that out.

Best wishes
Lidia

Beantwortet am 12.3.2021
Tiago
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 19.12.2022

Imprima Review

Vorteile

It’s a very easy platform that allows the control of information by both parties and has a very easy Q&A process that is important in a Due Diligence Stage

Nachteile

The upload of some information is sometimes not easy due to the format of the files or the length of the file name

Lambert
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 31.5.2022

Again, very happy with Imprima dataroom on the project

Vorteile

Functional, easy to use, nice tools, good and quick helpdesk

Nachteile

Sometimes a big data dump causes errors.
When you want to send a messages to all bidders it would be nice if you can use bold/underscore/italic for the message. Now it's just plain text. This goes also for the answers you provide in the Q&A.

Konstantin
  • Branche: Investmentbanking
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 18.2.2021

Imprima VDR

It provided and excellent VDR experience, we managed our project effectively and received excellent support from the Imprima team

Vorteile

It was easy to set-up, as a deal manager you can add yourself to bidder teams which saves a lot of time in resolving user access and Q&A issues.
User support was excellent and helped us on all fronts.

Nachteile

I haven't identified particular cons that have affected our experience during the usage time

Véronique
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 16.3.2021

Very good customer service

Great experience with the software thanks to the amazing customer services.

Vorteile

The support and customer services are the best, very responsive and supportive.

Nachteile

The price and renewal conditions of the contract.

Albert
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Weitere für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 8.3.2021

User friendly and great customer serice

Vorteile

It is easy to use. As dealmananger it was easy to understand each function and to instruct other users on how to use the platform.

Nachteile

If you want to make use of more elaborated options, it wil get a bit cluttered. However, sufficient and effective customer services is available to help out at any time.

Antwort von Imprima

Hi Albert,

Thanks for your review.

As our platform is used for all types of deals (mega-deals, medium, smaller size deals, fully-managed or self-service), the workflows have different layers of complexity depending on each transaction. It is true that larger transactions can require a more complex permissioning structure, multi-layered approval processes, and advanced Q&A features. The additional features have been created to accommodate for managing multiple stakeholders and workflows while ensuring an ultra-secure environment and strict adherence to specified levels of files access.

You rightly point out that our top-notch VDR experts are on call any time of day and night and will advise on the best way forward. In fact, they will actually do what you need, if you prefer our Service to get more involved. This level of customer service comes by default for each and every deal we manage.

Best wishes
Lidia

Beantwortet am 12.3.2021
Liesa
  • Branche: Bankwesen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
2
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
5

2
Bewertet am 20.1.2022

User-friendliness can be improved

Vorteile

The platform does what it has to do and contains most required functions. Blacklining works well

Nachteile

- Some basic functionalities are not user-friendly / intuitive / efficient

André
  • Branche: Supermärkte
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 13.4.2021

Improve download function

Very good price-performance ratio with an excellent customer service!

Vorteile

Easy usage and top customer service!
Flexible prices according to needs.

Nachteile

I cannot think about something specific.

Bas
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 18.7.2022

Overall we had an excellent experience with Imprima

Vorteile

The AI-based redaction option is an excellent tool and saved us a tremendous amount of time.

Nachteile

I missed a drag-and-drop option, where you can drag files from the Windows Explorer straight into the dataroom.

Borbala
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 7.3.2024

Proactive support team, great service

I am pleased to express my utmost satisfaction with the service provided by your platform. It consistently delivers precisely what we need without any significant complaints. Although we encountered a few challenges during the Q&A process, the proactive and supportive nature of your service team swiftly addressed these issues, ensuring that everything ran smoothly.

The service provided by your team is a standout feature and a compelling reason why I continue to choose your platform. The proactive approach, coupled with prompt resolutions to any concerns, reflects a commitment to customer satisfaction that is truly commendable. It's this level of dedication that makes my experiences with your service not just satisfactory but exceptional, and a key factor in my decision to return for future needs.

Thank you for consistently delivering a service that goes above and beyond expectations. Your platform, combined with such outstanding customer support, truly sets you apart in the industry.

Vorteile

Great team immediate help whenever you need it

Nachteile

Not able to filter through questions in the Q&A efficiently

Gerjan
  • Branche: Gewerbeimmobilien
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
3
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 15.12.2023

Decent data room

Vorteile

The data room performs well. It is easy to see who has access to a certain file.

Nachteile

What is less good is the fact that the publishing button sometimes does not turn red immediately. It is not possible to add files in a folder while keeping them invisible for the users having access to that folder.

Lamberto
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 24.7.2024

MAPO - VDR

Vorteile

E' facile e intuitiva e consente di essere gestita con relativa facilità

Nachteile

In generale siamo rimasti soddisfatti e non ci sono elementi che ci soddisfano di meno

Marco
  • Branche: Medizinische Geräte
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 6.6.2024

Great data room

Vorteile

Easy to use and a great customer care service.

Nachteile

Customer care and back office service.

Tibor
  • Branche: Unterhaltungselektronik
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 31.10.2023

Excellent Customer Service

Good and professional VDR; I've never seen so good customer support.

Vorteile

The customer service has been outstanding. Very fast reaction and good 1:1 support.

Nachteile

the graphical implementation of the Q&A is a bit cumbersome. We often forgot to publish structural changes like moving or deleting files, here a better view of open to do's in the file structure itself would be helpful.

Karol
  • Branche: Rechtsberatung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 12.9.2024

Imprima VDR

The platform works well, however sending of USBs was unnecessarily prolonged.

Vorteile

Structure of VDR is clear and flexible.

Nachteile

VDR didn't cause any problems and everything worked.

Talitha
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 6.12.2024

Imrpima Irooms is top!

Prima. Goede service. [gevoelige inhoud verborgen] helpt ons altijd direct!

Vorteile

Het is een fijn programma om mee te werken.

Nachteile

Wij werken al een geruime tijd met Irooms dus eigenlijk is alles vanzelfsprekend.

Stephanie
  • Branche: Chemikalien
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 29.7.2024

Great User experience

Vorteile

Easy to use
Easy to administrate
Easy to feed

Nachteile

No bad experience to share. Redacting tool is maybe a bit cumbersome but helpful.

Tijmen
  • Branche: Tiefbau
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 26.6.2024

Great data room

Vorteile

Easy to use data room that offers all functionalities needed for a smooth due diligence process. Also the hands-on support is highly appreciated.

Nachteile

Time needed for processing publication of documents was slow sometimes.

Hugo
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 1.7.2024

Excellent customer support

Very good in combination with customer support.

Vorteile

Excellent customer support from Amsterdam team. Very helpful and always available.

Nachteile

Could be bit more intuitive.
As a result I needed some extra customer support.

Tomasz
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 20.7.2023

review

good over the years

Vorteile

easy, quick and not expensive

Nachteile

that not every file format is supported when uploading and that often errors occur during upload

Bart
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 17.1.2024

Easy to use

Vorteile

Imprima is easy to use and has a lot of features

Nachteile

Sometimes in the Q&A the screen freezes (keeps loading)

Luis
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 5.7.2023

Dataroom - BCN

Very good and great support from the entire team.

Vorteile

We would like to express our appreciation and gratitude to the Imprima team for all the assistance and support throughout this project. Grateful for having worked with you on this one and look forward to the next.”

Nachteile

Q&A follow up to share the same index to facilitate reading when extracting the report.

Conrad
  • Branche: Vermögensverwaltung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 30.8.2023

Excellent value for money

Vorteile

Easy to use and great customer service that was very responsive

Nachteile

User interface could be further developed to a slightly more modern version

kees
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 24.7.2023

Good, bur space for improvement

Vorteile

easy to work with. Structure en logic of the software is easy to understand also for clients who haven't used this tool before

Nachteile

permissions to see, upload is not always as easy as it likes. A view times we had to call the helpdesk

Janneke
  • Branche: Vermögensverwaltung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 11.3.2024

VDR recommendation

Vorteile

The simplicity of the dataroom and the support desk was always available to reach.

Nachteile

A nice-to-have is the possibility to redact pictures.

Claire
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 11.5.2023

Review

Vorteile

Imprima is easy to use and when I don't know something the customer service is very good! Within a few hours I have my answer and everyone takes the time for you to explain it. The function to black line documents has been a game changer and saves me a lot of time and is very easy to use, would highly recommend.

Nachteile

The option with the QR code I don't want to use, but I can't remove that. So I have to contact Imprima for this.

Jon
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 25.3.2023

DC Emmen

Good and a very good service if a short follow up is needed

Vorteile

Easy to set up and adjustable. Good notifications and monitoring with q&a. Very direct and good contact with Hans(Amsterdam) for ‘in-time’ questions and adjustments.

Nachteile

Perhaps an adjustment of the upload function like some sort of a wetransfer (drop function) and not only on the left side of the interface.

Louis
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 27.6.2023

Ok

Vorteile

Customer support was always on point, never had to wait long for help.

Nachteile

Interface looks very old and not "sexy".

Danel
  • Branche: Tiefbau
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Monatlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 22.2.2024

Great customer support

Vorteile

The customer support was excellent.

Nachteile

nothing

Ana Mariya
  • Branche: Unterhaltungselektronik
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 2.3.2023

Efficient due diligence thanks to effective software!

The biggest benefit was the great support from the Imprima Team who were there every step of the way!

Vorteile

Overall, the software was extremely easy to use and where any struggles arose the Imprima team was very quick to respond and assist as needed. The features of the tool made it extremely easy for communication with many comprehensive features. Definitely recommend for smooth and efficient workflows.

Nachteile

The latest upgrade and functionalities to the platform was great especially the option of light and dark mode and resolved many things which I liked the "least" but that is more on a cosmetic level. The functionalities of the software were great which is most important.

Larissa
  • Branche: Öl & Energie
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 28.7.2021

Easy to use and good support

The VDR service of Imprima has helped us during our due diligence processes. I felt supported by their customer service team throughout the process and I find the software good value for money.

Vorteile

Imprima software is straightforward and easy to use. It doesn't take a lot of training to get yourself and your Q&A Experts set up. Also, the customer support is available 24/7 and will help with any questions free of charge. I find it a great plus and felt supported throughout the process.

Nachteile

Whilst most of the software is straightforward, some more advanced options can be made a little bit easier, especially for first time data room managers. E.g. the option to hide certain documents from bidders take some time to get used to. Also, the Q&A management of reforwarding questions or resubmitting answers that were previously marked red by Legal can be improved.

Joyce
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

3
Bewertet am 2.12.2021

Erg duur ingebruik.

Het bereik van de Servicedesk is top! Ik word altijd vriendelijk en zeer goed geholpen! Dikke duim dus!

Verder ben ik niet tevreden met de torenhoge prijzen wanneer je een dataroom langer dan 6 maanden aanhoudt, de ondoorzichtigheid hiervan en de verwijderde documenten die in de opslag blijven staan. Voor verwijderde documenten moet je dus ook betalen! De dataroom wordt uiteindelijk zo groot en duur hierdoor. En eigenlijk is het absurd dat uiteindelijk de verwijderde documenten in de opslag wel meetellen, terwijl als je een USB stick krijgt je die dan niet daarop opgeslagen krijgt.

Vorteile

Het uploaden van documenten gaat snel en je kan veel documenten er 1x inzetten.

Nachteile

De dataroom is niet gebruiksvriendelijk. Door er veel mee te werken raak je ermee vertrouwd, maar als ik het iemand moet uitleggen is het verwarrend. Er zijn te veel stappen. De klikbare afbeeldingen zijn ook niet duidelijk. Beter is om er knoppen van te maken.

Charlotte
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 27.9.2021

Review RED

Quite good - the customer service is excellent!

Vorteile

The user-friendly platform..................................

Nachteile

That you can't drag and drop in the root menu, like moving folders by dragging the mouse would be a nice feature

John
  • Branche: Baumaterial
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
1

4
Bewertet am 28.7.2021

Project Iron data room

Experience was spoiled by poor customer service at Imprima Amsterdam. Once the customer service support was switcvhed over to London it got much better.

Vorteile

Available online. Drag and drop file storage

Nachteile

Multiple touch points required to upload and publish documents. Sending out invitations and selecting file security settings is very slow and cumbersome.

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