4,7
Gesamtbewertung
Bewertungen

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Über OpsGenie

Opsgenie ist eine cloudbasierte ITSM-Lösung, die Entwicklungs- und Betriebsteams dabei unterstützt, Strategien für Serviceunterbrechungen zu entwickeln und bei Vorfällen die Kontrolle zu behalten. Das Produkt verfügt über native Apps für Android und iOS, mit denen Nutzer von mobilen Geräten aus schnell auf Vorfälle reagieren können. Opsgenie informiert Teams über Push-Benachrichtigungen und Antwortende können Einzelpersonen während der Vorfälle per Anruf, Textnachricht, E-Mail und über Skype kontaktieren. Die Lösung ermöglicht Unternehmen, Serviceeinheiten über Servicekataloge zu identifizieren, zu verwalten und zu verfolgen und Bereitschaftspläne und Aktionen unmittelbar von der Anwendung aus zu verwalten. Darüber hinaus bietet Opsgenie Vorlagen, Chat-Kanäle und Videokonferenztools, um die Kommunikation mit Stakeholdern und Reaktionsteams zu automatisieren und zu verwalten. Mit Opsgenie können Unternehmen Reaktionsmaßnahmen verfolgen und analysieren sowie Möglichkeiten und Erfolg identifizieren. Die Lösung lässt sich in verschiedene Drittanbietersoftware wie Datadog, New Relic, Jira, Amazon CloudWatch, Slack und mehr integrieren. Opsgenie ist im Rahmen monatlicher Abonnements verfügbar.
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OpsGenie Preis

OpsGenie bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von OpsGenie ist ab 11,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
11,00 $/Monat
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für OpsGenie

OpsGenie Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4
Funktionalität
4,6
Bedienkomfort
4,3
Kundenbetreuung
4,6
5 von 139 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Juan Carlos
Juan Carlos
  • Branche: Internet
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 31.7.2018

Incident response and monitoring

Overall my experience has been very good. We use OpsGenie all the time, and it's a critical part of our monitoring stack.

Vorteile

OpsGenie is very flexible, and relatively simple to setup.
You can get up and running in just a few minutes, or you can spend days customizing the setup to match your teams/policies/services.
Their customer support is really helpful and will help you get set up quickly.
They are constantly releasing useful features (e.g. post-mortem analysis, video conference, etc).

Nachteile

The onboarding process and best practices are not obvious and require some tinkering to figure out (e.g. best way to structure teams, alerts/incident templates, etc.).
A guided onboarding and a best practices document would be really helpful for first timers.

Bharath
Bharath
  • Branche: Computer-Software
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 9.1.2018

its a nice a tools which can be configured as per your requirement and needs

stay up to date with the infra issues

Vorteile

--easy to configure or customise notification as per your requirement
--The GUI is very simple and self explanatory

Nachteile

when we change the mobile frequently then all the previously used mobile pile up in the configurations which causes issue later (I was not able to get the alerts since it was sending the alerts to the old mobile )...I had to delete the old mobiles from the web console to fix the issue

Philippe
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 21.6.2023

Great mobile app, website slow to use

OpsGenie is doing the job globally, especially on the core functionalities. Even though the website would need to be improved - and enriched via critical new features.

Vorteile

The core functionalities are working well, the notifications are going out. The integration with other tool is quite easy (Slack, other via API).The mobile app is also great and very intuitive.

Nachteile

The website is slow, and few UI glitches are very annoying if you are a Support manager and use OpsGenie on a daily basis. In my opinion the lack of real-time dashboard of the alerts is a big miss.

In Betracht gezogene Alternativen

PagerDuty

Gründe für den Wechsel zu OpsGenie

It was not my decision back then
Adam
Adam
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 6.8.2018

OpsGenie is more like an Ops Miracle Worker

Our issue was reliably alerting our staff of equipment warnings and outages. OpsGenie gives us the ability to not only send notifications, but see who received them, who responded, and escalate based on a number of factors to make sure that someone, somewhere is getting the alerts.

Vorteile

The ability to customize how events are handled is amazing. For example, our Nagios instance sends alerts to OpsGenie, but depending on host name or group that it is in, we can have staff get a phone call in addition to app notification for critical things.

Nachteile

Honestly we haven't really hit anything that we didn't like. We ran into a hiccup with a bug in the Nagios integration but the OpsGenie support staff were very helpful and quick at fixing the bug.

Raamnaaraayan
Raamnaaraayan
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 17.10.2021

Log Analytics & Monitoring of AWS CloudWatch based Applications with OpsGenie

1. I conveniently use OpsGenie while setting up various Notifications for an alarm on AWS CloudWatch.

2. I modify and test their threshold metrics in order to determine the proper functionality.

3. I like the notifications that OpsGenie provides when the alarm conditions are met and when AWS CloudWatch gives the alarm details directly to OpsGenie.

Vorteile

1. It provides me an excellent single metric evaluation over the period of my specification.

2. Its very helpful in performing automated actions based on the watched metric values present.

3. It also gives me excellent support by notifying the concerned person through email or text message or phone call or with push notification facilities.

Nachteile

1. Automatic integration with OpsGenie takes time when an alert is generated.

2. The payload parsing by OpsGenie needs more enhancements.

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