4,5
Gesamtbewertung
Bewertungen

4,5
Gesamtbewertung
Bewertungen

Über Oyster

Oyster ist eine globale Arbeitsvermittlungsplattform, die es visionären Personalleitungen ermöglicht, eine florierende, verteilte Belegschaft zu finden, einzustellen, zu bezahlen, zu verwalten, zu entwickeln und zu betreuen. Mit Oyster können wachsende Unternehmen ihren geschätzten internationalen Teammitgliedern die Erfahrung bieten, die sie verdienen, und zwar ohne den üblichen Aufwand und die Kosten. Oyster ermöglicht die Einstellung von Mitarbeitenden auf globaler Ebene – mit zuverlässiger, konformer Gehaltsabrechnung und großartigen lokalen Vorteilen und Vergünstigungen.
Oyster Software - 1
Oyster Software - 2
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Oyster Software - 1 - Vorschau
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Oyster Preis

Oyster bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Oyster ist ab 29,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
29,00 $/Monat
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Oyster

Rippling

4,9 (3364 Bewertungen)
Mit Rippling können Unternehmen HR, IT und Finanzen zentral verwalten. Die Lösung führt die normalerweise über das...

Deel

4,8 (1955 Bewertungen)
Deel ist eine cloudbasierte Gehaltsabrechnungs- und Compliance-Software, die die internationale Personaleinstellung für...

Papaya Global

4,5 (31 Bewertungen)
Papaya Global ist eine End-to-End-Lösung für das Personal- und Gehaltsabrechnungsmanagement globaler Unternehmen. Die...

Namely

4,2 (440 Bewertungen)
Namely bietet eine cloudbasierte Lösung für Unternehmen, die sich ein einziges, umfassendes System zur Verwaltung ihres...

Paycor

4,4 (2908 Bewertungen)
Paycor erstellt HR-Software für Führungskräfte, die etwas bewegen möchten. Die HCM-Plattform (Human Capital Management)...

Dayforce HCM

4,3 (1013 Bewertungen)
Dayforce, bereitgestellt von Ceridian, ist eine Lösung für Gehaltsabrechnung, Sozialleistungen, Personaleinsatzplanung,...

Paylocity

4,3 (913 Bewertungen)
Paylocity ist eine All-in-One-Suite für das Personalwesen und die Gehaltsabrechnung, die moderne Workforce-Management-Lö...

niikiis

4,1 (11 Bewertungen)
niikiis ist eine Lösung zur Mitarbeitereinstellung, die Unternehmen dabei unterstützen soll, Aufgaben zu automatisieren,...

BambooHR

4,6 (2976 Bewertungen)
BambooHR bietet kleinen und wachsenden Unternehmen ein HRIS (Human Resource Information System), das ein Bewerber-Tracki...

Workday HCM

4,5 (1537 Bewertungen)
Workday HCM unterstützt globale Unternehmen jeder Größe in einer Vielzahl von Branchen bei der Personalplanung,...

Oracle Fusion Cloud HCM

4,0 (69 Bewertungen)
Oracle Fusion Cloud HCM ist eine Cloud-Komplettlösung, die jeden Personalprozess und jede Person im gesamten Unternehmen...

UKG Ready

4,2 (924 Bewertungen)
UKG Ready ist eine flexible und nahtlose HR-Lösung, die eine vernetzte Mitarbeitererfahrung bietet, um den gesamten...

TriNet Zenefits

4,2 (822 Bewertungen)
Zenefits ist eine allumfassende HR-SaaS-Plattform, die speziell für kleine und mittlere Unternehmen entwickelt wurde....

Factorial

4,4 (274 Bewertungen)
Factorial ist eine cloudbasierte Personalmanagementlösung, die sich an kleine Unternehmen in verschiedenen Branchen...

Bob

4,6 (154 Bewertungen)
Bob ist eine HR-Plattform, die das Personalmanagement vereinfacht und die Arbeitserfahrung für jeden Mitarbeitenden...

Nutzerbewertungen zu Oyster durchsuchen

68 von 68 Bewertungen
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Lakshmikanth
Lakshmikanth
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 2.5.2024

Oyster - User

Happy to use it, makes life easy on invoicing for remote workers.

Vorteile

Ease in creating Invoices for my Employer

Nachteile

Unable to edit or delete already created Invoices

RyanMae
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 13.5.2024

So much Potential and Folks who Genuinely Care

I think Oyster is still young and there is a LOT of room for growth, most of our struggles tie to support not "Supporting" or a feature/need we have that is not quite there yet. BUT that being said we stick with them because our Service team is phenomenal and you can see they are working to being where we need them to be.

Vorteile

We came to Oyster with a heap of issues with international set up outside the US where we are headquartered. Oyster was a great option to not only address our employees we moved all our contractors over as well. The number one thing about Oyster is the Customer Service teams, Our Account Manger [sensitive content hidden] went ABOVE and beyond to help during set up, and we have had 2 CSMs that are beyond incredible. All the kudos to [sensitive content hidden], WE LOVE YOU!!!

Nachteile

Generic support is lacking, most of the time I have to involve my CSM which is hard on me and unfair to them. Especially when it seems like a simple ask, this can cause frustration as the pace can be slower than it feels like it should be.

In Betracht gezogene Alternativen

Deel und Papaya Global

Warum Oyster gewählt wurde

I am not sure it is siting the correct vendor as who we swapped from. But we left the EOR Remote.com as we had a very hard time with compliance, their billing practices, and being given often incorrect information that led to costly issues.

Gründe für den Wechsel zu Oyster

The human element was much better with Oyster. We like to base our vendor relationships with humans who have products we like, made by Humans that are enjoyable to work with.
Bhawana
  • Branche: Versicherung
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionalität
1
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 31.8.2023

Do not use Oyster

Never recommend to anyone. Worst experience ever.

Vorteile

Nothing I can mention which I like about oyster.

Nachteile

They overpromise and under deliver. They claim to onboard people globally. APAC region they work with multiple sub vendors.. which create lot of issue. They don’t have local presence. For APAC region better use other platforms. Oyster not doing well at all.

Bruno
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Monatlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 2.5.2024

Good service provider

On the whole, the implementation of Oyster has been smooth

Vorteile

The support function is responsive, any questions are resolved quickly

Nachteile

Not being able to call the support person

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 3.5.2024

Very Good EoR company

Vorteile

It makes it easy to be hired across countries. They are always ready to answer any of your questions regarding any topic about contracts, local laws, and everything. Definitely worth it to give it a try.

Nachteile

At the moment there is nothing to make me feel uncomfortable with them. They just make life easy on my work.

sumanth
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 7.5.2024

Perfect place to have an employee record.

Great and a novel way to approach work legally.

Vorteile

Ease of access to markets which are geographically different or countries we like to work for a certain company is operating.

Nachteile

yet to find one reason to dislike.I am 6 months into this engagement.

Jorge
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 2.5.2024

Great solution for remote employees

Good experience so far. Would definitely recommend to use.

Vorteile

The ease of getting a compliant employment in my country even though the company I work for does not have presence.

Nachteile

The response times when something does not go as planned is slow. The local partners sometimes are not responsive

Ayan
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 20.1.2024

An honest review for a users point of view

Vorteile

The portal is very well maintained and self-descriptive in nature. It is easy to use since each section has proper details. In my case the signed agreement, payslips etc are pretty well managed in the portal. Also salary disbursement is pretty quick.

Nachteile

Right now I have not found any cons while using the system.

Kemone
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 19.1.2024

Good Product, Not Great

My overall experience is that Oyster is a good product with potential to be great. We've used competitors and this is more user friendly. The interface was the reason we primarily chose. Pricing is a little high for lack of certain features. I intend to stick with Oyster as they grow and improve.

Vorteile

I like how Oyster does the basics. Whatever you need from HR they do it.

Nachteile

I wish that their were more options to manually send payments to Oyster. A real time chat option would also be great.

Terry
  • Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
3

1
Bewertet am 2.5.2024

Payment issues

Vorteile

It services my need to pay my US employees

Nachteile

For some reason you cant match my payments to the invoices, the billing is very confusing and you always think I havent paid when I have

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
3
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 1.9.2023

Easy to use and great for onboardings worldwide

The overall experience is very good

Vorteile

Oyster is super easy to use and the Oyster team gives support in all the onboarding processes from A to Z. This is critical for onboardings in countries which processes and laws we're not familiar with.The price is fair compared to other tools and the tool is easy to set up.

Nachteile

As Oyster collaborates with third parties in order to hire in some countries, some issues may arise from these third parties and although Oyster supports the team through all the process, some situations can become annoying for the employee itself

Kevin
  • Branche: Erneuerbare Energien & Umwelt
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
3

5
Bewertet am 9.1.2024

Great must have platform

excellent overall
Implementation was intense but all good after that

Vorteile

ease of use and solved a big issue for us

Nachteile

The customer service can be poor when trying to resolve issues.
just sending back an online form you have already looked at is not really good enough

Kimberley
  • Branche: Öl & Energie
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 6.9.2023

Great Support Team and always improving

I am enjoying using the platform and appreciate all the hard work to forever improve it and our experience.

Vorteile

Oyster HR have a great help center team that maintain great communication whilst resolving issues/queries. In the last year alone, i have noticed many improvements to the Oyster HR platform, which has improved the user experience for myself an Admin but also Team Members and Department Managers.

Nachteile

Some complex issues take longer to resolve but in these situations our account manager steps in to escalate and resolve quicker.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Computer-Vernetzung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 15.1.2024

Semester review

Vorteile

Easy to use and with a great support.
Makes my daily management, really easy.

Nachteile

The support is great, but sometimes I miss having a "name" instead of a "Group of people" supporting me.
But this is something not about Oyster, but rather, the impact of remote working.

Sai
  • Branche: Personalbeschaffung & -besetzung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 31.8.2023

Easy way to grow globally

We've had a relatively smooth experience using Oyster for almost 2 years now hiring employees in multiple countries.

Vorteile

The pricing is transparent and the support team is fantastic in responding to queries in a prompt manner. They also make onboarding employees very easy and handle all the logistics and complexities of local laws and regulations.

Nachteile

They do not have entities in every country that they operate in which means they rely on local partners to be the actual Employers of Record. This can sometimes create friction in terms of the turnaround time to address employee questions or concerns.

In Betracht gezogene Alternativen

Papaya Global
Verifizierter Rezensent
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 12.1.2024

Payroll across boarders

Very easy way to expand your employee dynamic to more nations.

Vorteile

Is easy way to have employees across the world , prevent you form legal mistakes, paperwork and creates an easy way of controlling payroll to other countries.
all expenses are Reported .
Also great customer support.

Nachteile

Difficult some times to check the prefunding invoice and the settelment, would be better if there was one invoice every month

Marcin
  • Branche: Versorgungsunternehmen
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 15.1.2024

Oyster user

Vorteile

- Easy to find necessary data
- Very good customer support
- All HR in one service

Nachteile

Documents could be ordered better- now all are in the same category.

Anna
  • Branche: Großhandel
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Monatlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 23.8.2023

Oyster Review: A Philippine Startup Company Experience

I would highly recommend Oyster as an EOR.

Vorteile

Oyster's overall interface is very user-friendly. As a tech start up in the Philippines, we would need to employ foreign talents that the market currently lack. Oyster was critical in terms of labor compliance and payroll administration in those respective countries. We had a very smooth flow with onboarding and offboarding talents.

Nachteile

The administration fee of Oyster is something that was no longer economically efficient for us.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Informationsdienst
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 5.1.2024

A very easy and reliable service

Couldn't have been easier or smoother.

Vorteile

very easy and reliable, everything happened very quickly and without incident.

Nachteile

Support team felt a little remote, but perhaps this was because I so rarely had any issues.

Lena
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 15.1.2024

Your company to work from all over the world

Vorteile

The oyster support is outstanding, they are quick, efficient and always very friendly and helpful. The platform is well-organized and the onboarding was easy and well-organized as well.

Nachteile

Basically, there is nothing to complain about. But to mention one point: the onboarding tutorial about work safety was mandatory I understand that, yet too long and not necessary for my position.

Walid
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 16.1.2024

Amazing platform for remote workers

Great, seamless experience overall - highly recommend.

Vorteile

Oyster has made remote work so easy for me -- I don't even notice that my employer is based on a different country. The experience is that smooth. And the customer service is always stellar. Highly recommend them!

Nachteile

Honestly can't think of any cons - everything has been great.

Luke
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Monatlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 6.1.2024

Efficient HR Platform

I highly rate Oyster as an HR platform for users thanks to an intuitive platform design and strong customer service. The ease with which users can navigate around the site means I don't have to spend too long to achieve what I need to do.

Vorteile

I like that companies can use Oyster to employ people where they don't have legal entities. Oyster has created a tailored HR solution for employers and employees to be connected via an easy to use platform with strong customer service support.

Nachteile

The turn around time for work and travel expenses could be improved as I am out of pocket due to cut-off periods for payroll runs, that occur every month.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
3

5
Bewertet am 31.8.2023

Employer Flexibly

Able to scale the business globally

Vorteile

Very easy to use and can have multiple users in different regions

Nachteile

Cost of removing some employees can be high

Allen
  • Branche: Programmentwicklung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Monatlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 2.5.2024

Good platform to receive your payment.

I have been using it for new months, it has never failed me and so far all the processing of my payments is clear.

Vorteile

Friendly, easy to access and to understand how it is used. it's clear where your payments and bills are.

Nachteile

N/AN/AN/AN/AN/AN/AN/AN/AN/AN/AN/AN/AN/AN/AN/AN/AN/AN/AN/AN/AN/AN/AN/A

Hiroyuki
  • Branche: Chemikalien
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 31.8.2023

Utilize Oyster for employee's payment

We used this service because we needed to pay and manage the payroll of an employee in Portugal, a country very far from our base (Japan).We were very anxious, but by using Oyster, we were able to pay our employees without any major problems.

Vorteile

The ease of use of the platform and the quick and clear feedback when asking questions when you don't understand are very positive.

Nachteile

The payment term seems somewhat short. Especially in our case, it was shorter than other companies and we had a hard time with that.

Valentina
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 15.5.2024

Oyster review

Very good experience as a user amazing support

Vorteile

Good customer support and ease of use.

Nachteile

Expensive since my company hired me through Oyster 'cause they do not have a legal entity in my country

Paul
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
3

5
Bewertet am 5.5.2023

Great for Contactors anywhere in the World

Oyster offers our small business the services we need to employ contractors for our software development from anywhere in the world that we choose to employ them, and makes the management and processing of payments to them easy, all at a fair price! If you're a small company trying to get started and grow, Oyster offers a great solution for utilizing contractors!

Vorteile

Oyster allowed us to expand our search and hire of contractors anywhere in the world. They take all the headache of billing, payment processing, foreign exchange conversions, tax form collection and most reporting required. We've elected to use developers primarily in the Americas, and have successfully employed contractors from Canada, Columbia, and the U.S.

Nachteile

Support response has been a bit slow at times, but we've been able to get all our questions and issues resolved. I thing they are getting better at delivering support.

Arianna
  • Branche: Personalwesen
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 31.8.2023

Great product!

Vorteile

Ease of use, caring team, consistent communication

Nachteile

The colors of the interface, duplicative info

Mike
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 5.9.2023

A great way to employee staff overseas

I have had an overall good experience. Once we got past implementation, it has been smooth sailing.

Vorteile

I love that it allows us to retain staff who are outside of the United States

Nachteile

Sometimes the currency exchange rates and how they will affect how much we pay, is unclear.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Monatlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 5.9.2023

Oyster review

Happy with the product

Vorteile

Easy setup, quick responce, userfriendly platform

Nachteile

Nothing in particular, I am overall very happy with the product

Timur
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 4.1.2024

Oyster is really good

Vorteile

Oyster is very simple and intuitive to use. Support is reactive and everything works smooth since I got enrolled in my new job

Nachteile

Not much to say honestly, it's a nice solution. What would be great is to have a business card for some jobs profile but it's under discussion already

Evelyn
  • Branche: Bürgerliche & soziale Einrichtungen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 4.1.2024

Very good platform for remote working

Very easy to use to review and download documents, to submit timesheets and request annual leave

Vorteile

Automatic timesheets and annual leave requests

Nachteile

The dashboard does not count remaining leave available

Amber
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 2.5.2023

The world and all it's workers can be your Oyster!

Oyster is a phenomenal platform and they truly are outshining the competition. Take it from me. We switched from another PEO and I truly did my due diligence when selecting a new platform. I researched everyone on the market and had so many demo calls my head still hurts! It was all worth it because we made the right choice.

Vorteile

One stop shop that truly does it all. Excellent implementation and customer success team that makes the transition seamless. Excellent benefits in every country! The cost calculator is my favorite! If you go with Oyster, the world and all it's workers will be your Oyster as well!

Nachteile

That I can't amend a contract once I hit submit!

Barbara
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 5.1.2024

great platform

Vorteile

well designed platform, user friendly, available and competent staff

Nachteile

a lot of information at the beginning, but overall well described and presented. It might be useful to provide info in different steps to avoid overload and/or confusion.

Raffaele
  • Branche: Industrieautomation
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 14.1.2024

My experience with Oyster

Vorteile

Easy to go with as a user.
Good customer service.
Salary payments are always on time.

Nachteile

Communication is good but could be improved.

Eanna
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 23.8.2023

Very efficient and reliable

Vorteile

Oyster does exactly what you want it to. Payroll and Benefits are handled easily and efficiently. With this sort of service, you only notice when it is not working and you just hope that everything functions as it should. I have had no problems with Oyster as a user since I began working in my current company, and would recommend it to my network

Nachteile

a mobile app would be nice as a way to submit expenses etc. support could be a little quicker

Meghan
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Monatlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 14.5.2024

Best solution ever for international hires

Vorteile

Quick onboarding! Fast response time. Easy to use interface to submit and track expenses, pay stubs, employment documents.

Nachteile

Nothing! It's badass. I wouldn't change anything with your current set up.

Young Suk
  • Branche: Investmentbanking
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 12.1.2024

Don’t understand. what does mean ?

Vorteile

Easy to use and whenever I request, their follow up was speedy.

Nachteile

Need more explanation about benefit and Marathon’s policy, etc.

Aloka
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 24.8.2023

Great Team and service

Vorteile

Ease of onboarding and using the platform. The team was very helpful and always available to get us onboarded

Nachteile

Havent use dit long enough but nothing significant

Gabby
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 31.8.2023

Easy to implement and use ongoing

Overall a good product, I'd investigate other options to use at scale but would still consider Oyster.

Vorteile

Expense management and payroll approval were a breeze for a small, remote international team. They also helped significantly with onboarding.

Nachteile

As with any large organization, sometimes it took awhile to receive responses from customer service.

Matt
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 7.5.2023

Great product and easy to use

8.5/10. I just wsh (as mentioned above) I had a success manager who checked in semi-regularly (once every 4-6 weeks) at least and there are one-two UI/UX suggestions I have.

Vorteile

From the country cost breakdown, to the ease of reviewing and approving payroll, it has been very enjoyable to be with Oyster

Nachteile

I wish there was a direct account manager that I could work with when issues arise. The portal to submit issues is nice but there's something to be said to have someone assigned to you and knowing that they'll help you when things need escalation. I think that's the biggest gap right now, the lack of success managers.

Becky
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 6.9.2023

Payroll Administrator

Overall experience is very positive.

Vorteile

Its fast and efficient. Very easy system to navigate.

Nachteile

Quick turn around times for due dates of invoices.

David
  • Branche: Fluggesellschaften/Luftfahrt
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 5.5.2023

Great Program

Vorteile

It's a very intuitive interface. Very helpful to have all the documents easily accessible across employees, contractors. The customer support is pretty great too.

Nachteile

I don't know if this is an Oyster specific problem or a general challenge with the niche they along with others serve in... but it is painful how much fluctuation there is every month in what is required to pay to our employees overseas, and the tracking of it is very difficult as well. This is likely just due to the fact that they're trying to solve a difficult problem, but I'd say there's still room for improvement there.

In Betracht gezogene Alternativen

Rippling

Warum Oyster gewählt wurde

Deel's lack of transparency was crushing

Zuvor genutzte Software

Deel
David
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 2.5.2023

A Seamless Solution for Global Hiring!

The team is fantastic to work with. The main benefit is the need to not have to worry about the admin/payroll function of the business so I can focus on the people.

Vorteile

Integration was simple and the product is very easy to navigate.

Nachteile

The price is a bit hefty per person. I will be looking forward to a potential "seat-based" pricing model in the future if that becomes available.

Anamarija
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 7.5.2024

Oyster Review

Overall great, no real complaints. It’s made working for a company internationally seamless.

Vorteile

Easy to use
Central spot for all things HR

Nachteile

Seems like there is sometimes a delay for expense approvals

Massimo
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 2.5.2023

My Positive Experience with Oyster

Our experience with Oyster was positive, and we were able to streamline our HR and payroll processes significantly. Oyster also helped us stay compliant with state and federal regulations, which was a big relief.

Vorteile

I liked Oyster's user-friendly interface and how easy it was to navigate. The product offers a wide range of features that were beneficial to my business. Oyster made it easy to manage employee payroll, benefits, and HR tasks in one place. The reporting and analytics tools were helpful in tracking employee data and identifying trends.

Nachteile

Some of the reporting tools were a bit clunky and could be improved. Also, the document should be stored by different groups (like: contracts, payrolls, communication/administration)

Raphaël
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 1.9.2023

Seamless hiring process!

Very good experience so far with Oyster! Nothing to worry about.

Vorteile

Oyster staff has been very helpful and responsive. The platform is very easy to use and we are able to hire our staff overseas. Oyster takes care of all the regulations and management in the country where the employee is hired.

Nachteile

As a small company, we don't need to integrate Oyster with other software. So no problem around that.

In Betracht gezogene Alternativen

Deel und Papaya Global

Gründe für den Wechsel zu Oyster

Oyster was very quick in answering our questions and the platform seemed very easy to use.
Elda
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Monatlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 22.8.2023

With Oyster we facilitated our hiring in the UK

Vorteile

This was my first time getting a service like the one Oyster provides, and I can tell that the implementation process and the new hires' process were very smooth. We needed to expand our team in the UK, and with Oyster, we could do that very fast and safely.

Nachteile

I recommend the Oyster team make sure that the "Comments" text box that is included in the new hire form really saves that information since when I wanted to find that information, once I hired some team members, the notes were gone.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: E-Learning
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

3
Bewertet am 2.5.2023

Oyi oyi

It was good payments have been done quick

Vorteile

It’s very easy to use for invoicing and their dashboard is not complicaTed

Nachteile

Delays in processing payments especially when I began

Rafael
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 10.5.2024

A great service provider.

Vorteile

Fast and trustable. Everything is very smooth.

Nachteile

The business is awesome. The only little thing I would say is that I cannot use the character -> ' <- on my name.

68 Bewertungen

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