Über Freshservice
Freshservice ist eine cloudbasierte IT-Helpdesk- und Dienstleistungs-Management-Lösung, die es Unternehmen ermöglicht, ihren IT-Betrieb zu vereinfachen. Die Lösung bietet Funktionen wie ein Ticketingsystem, ein Self-Service-Portal und eine Wissensdatenbank. Die Lösung bietet auch eine mobile App für iOS und Android, die es IT-Administratoren ermöglicht, Anfragen per Fernzugriff zu bearbeiten.
Freshservice bietet ITIL-fähige Komponenten (Information Technology Infrastructure Library), die Administratoren bei der Verwaltung von Anlagen, Vorfällen, Problemen, Änderungen und Releases unterstützen. Die Asset-Management-Komponente unterstützt Unternehmen bei der Kontrolle ihrer IT-Assets. Software-/Hardware-Assets können hinzugefügt, mit Tags versehen, nachverfolgt und abgekoppelt werden, um die Sichtbarkeit und das Bewusstsein für die Assets zu gewährleisten.
Freshservice bietet auch ein Gamification-Modul namens „Arcade“. Dieses Modul ermöglicht es IT-Agenten, Punkte zu sammeln und IT-bezogene Aufgaben zu gamifizieren. Die Lösung ermöglicht es Administratoren, vordefinierte Berichte für Vorfälle und Änderungen unter Verwendung verschiedener Filter zu erstellen.
Freshservice kann mit Anwendungen von Drittanbietern zur Verwaltung des Servicedesks integriert werden.
Freshservice ist im Rahmen eines Jahresabonnements erhältlich, das Support per E-Mail und Telefon beinhaltet.
Freshservice Preis
Freshservice bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Freshservice ist ab 15,00 €/Monat verfügbar.
Alternativen für Freshservice
Freshservice Erfahrungen
Funktionsbewertung
- Branche: Automotive
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Probably the best tool for Help Desk Management
This is probably the best I used for ticketing. The support is really good, the only bad thing is that you have to contact mostly via chat.
Vorteile
The features it provides are really good. The ticketing flow is easy to follow, we can handle our Service Catalog, integrate with Active Directory, manage Asset Inventory and now we started using the Project management tool.
Nachteile
The configuration (Initial Setup) is kind of complex. Design the flows is friendly, but complex if you have many rules, but the good thing is that support guides all the way during this process.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
You can do a lot of great things with Freshservice
Complete platform for IT service management and reporting on client needs. It gives me the ability to develop material that can be provided as assistance to customers, as well as report back internally to the team and to top board management.
Vorteile
I appreciate that it is not only affordable, but also demonstrates a lot of value due to the fact that it comes with a lot of features considering how much it costs. FreshService is capable of competing with ServiceNow in terms of IT service management, and I am accustomed to utilizing ServiceNow.
Nachteile
The constraints placed on portal design, in addition to the requirement of having HTML coding skills. I have not been able to determine whether or not it is possible for us to have parent portal sites that include kid pages, and the process of developing these pages will require experience in coding.
- Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
A pretty solid tool for managing tickets
Freshservice, in comparison to the old system we used for tickets, is great. Lots of tools to manage tickets faster. Only issue I've had is with how they made changes to how tickets get get updated. Tickets used to have a "x ticket(s) updated" prompt you could click on, but now you have to refresh to see changes. Also, an option to turn off pop-up notifications under the "get help" window would be nice. I often find those confusing when my tabs have a 1 by them and it isn't for a ticket.
Vorteile
Freshservice has lots of features and tools to make managing tickets easy.
Nachteile
Some small bugs/performance issues have been around since my company has been using them (over a year now)
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Freshservice has made managing IT requests a breeze. Highly recommended!
Vorteile
The user-friendly interface and automation features have saved me time and effort.
Nachteile
I wish the reporting and analytics capabilities were more robust. Some additional customization options would be helpful too.
- Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
An Enterprise-grade IT Management System
Freshservice helps us drive intelligent decisions by letting us track data and streamline service management across teams using a unified platform for improved visibility and efficiency.
Vorteile
Freshservice is innovative and new features and improvements roll out frequently.
Most of the ITSM features are flexible and can be modified to meet the end users' needs.
Nachteile
Inbuild Reporting and Analytics are complicated and do not always yield the desired results