Über CCH Tagetik

CCH Tagetik ist eine vereinheitlichte BI- und Buchhaltungssoftware, die dabei hilft, die finanzielle und betriebliche Planung zu optimieren. Die Lösung verkürzt außerdem den Konsolidierungs- und Abschlussprozess und ermöglicht es den Nutzern, die Ergebnisse zu analysieren, zu modellieren und die finanziellen Auswirkungen unterschiedlicher Unternehmensszenarien zu vergleichen. CCH Tagetik bietet zusätzliche Funktionen, die das Einstellen strategischer Pläne, das Aktualisieren rollierender Prognosen und das Erstellen formatierter und prüfbarer Abschlüsse sowie Managementberichte einschließen. Die Lösung ermöglicht es den Nutzern, gemeinsam an Unternehmensprüfungen zu arbeiten, und automatisiert die Offenlegung und Berichterstattung für den Vorstand. CCH Tagetik kann in der Cloud, on premise oder in einem hybriden Ansatz eingesetzt werden, wobei die Flexibilität besteht, von der einen zur anderen Variante zu wechseln. CCH Tagetik verfügt über Integrationen mit verschiedenen Plattformen, darunter die komplette Microsoft-Office- und BI-Suite, Qlik und SAP HANA. Unternehmen verwenden die Software in allen Branchen, einschließlich Bankenwesen und Finanzdienstleistungen, Fertigung, Versicherungen, Software- und Technologieunternehmen, Konsumgüterindustrie, Telekommunikation, Baugewerbe und Gesundheitswesen, und sie ist vor allem für große Unternehmen geeignet.
CCH Tagetik Software - 1
CCH Tagetik Software - 2
CCH Tagetik Software - 3
CCH Tagetik Software - 4
CCH Tagetik Video
CCH Tagetik Software - 1 - Vorschau
CCH Tagetik Software - 2 - Vorschau
CCH Tagetik Software - 3 - Vorschau
CCH Tagetik Software - 4 - Vorschau

CCH Tagetik Preis

CCH Tagetik bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von CCH Tagetik ist ab 50.000,00 $ verfügbar.

Startpreis:
50.000,00 $
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für CCH Tagetik

Workday HCM

4,5 (1581 Bewertungen)
Workday HCM unterstützt globale Unternehmen jeder Größe in einer Vielzahl von Branchen bei der Personalplanung,...

IBM Cognos Analytics

4,2 (140 Bewertungen)
Cognos Analytics ist ein Upgrade für Cognos Business Intelligence (Cognos BI). Durch die Ergänzung kognitiver Anleitunge...

Jedox

4,4 (119 Bewertungen)
Jedox ist eine cloudbasierte Software zur Verwaltung der Unternehmensleistung, die Self-Service-Budgetierung, Planung...

SAP S/4HANA Cloud

4,4 (347 Bewertungen)
SAP S/4HANA ist eine cloudbasierte und On-Premise-ERP-Lösung (Enterprise Resource Planning). Das Produkt eignet sich...

NetSuite

4,2 (1701 Bewertungen)
Mit einem integrierten System, das ERP, Finanzwesen, Handel, Bestandsverwaltung, Personalwesen, PSA, Lieferkettenverwalt...

OneStream

4,8 (78 Bewertungen)
OneStream XF ist eine führende CPM-2.0-Lösung, die Finanzkonsolidierung, Planung, Berichterstattung, Analyse und...

Workday Adaptive Planning

4,5 (220 Bewertungen)
Workday Adaptive Planning wurde 2003 gegründet und bietet ein webbasiertes System für die Budgetierung, Prognose und...

Vena

4,6 (110 Bewertungen)
Vena ist eine vollständige Planungsplattform, die die Vertrautheit und Flexibilität einer Excel-Oberfläche innerhalb...

QuickBooks Online Advanced

4,4 (976 Bewertungen)
QuickBooks Online Advanced ist eine cloudbasierte Buchhaltungslösung, mit der kleine bis große Unternehmen Ausgaben,...

Sage Intacct

4,3 (517 Bewertungen)
Die moderne ERP-Cloud-Plattform für Ihr Finanzmanagement! Sage Intacct ist ein benutzerfreundliches, cloudbasiertes...

Hubble

4,5 (78 Bewertungen)
Hubble ist eine integrierte Lösung für Finanzleistungsmanagement. Es kann vor Ort bereitgestellt werden und ist auch...

Nakisa Lease Accounting

3,9 (20 Bewertungen)
Nakisa Lease Administration ist eine ganzheitliche Leasingmanagement-, Buchhaltungs- und Berichtserstattungslösung zur...

Limelight

4,5 (37 Bewertungen)
Limelight ist eine cloudbasierte Buchhaltungslösung, die sich an Unternehmen in den Bereichen Fertigung, Versicherung,...

BOARD

4,5 (138 Bewertungen)
BOARD wurde entwickelt, um Business-Intelligence, Corporate-Performance-Management und Business-Analytics zu kombinieren...

Ganacos

4,8 (12 Bewertungen)
Ganacos ist eine cloudbasierte Software, die Unternehmen bei der Unterstützung und Verwaltung datengesteuerter...

Nutzerbewertungen zu CCH Tagetik durchsuchen

97 von 97 Bewertungen
Sortieren nach:
Fabian
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 30.9.2024

Senior Manager Controlling-Systems

Tagetik ist ein umfangreiches Tool, welches komplexe Prozesse im Finanz- und Controllingbereich abbilden kann. Ich habe das Tools sowohl als IT-Consultant auf der Implementierungsseite, als auch in der Betreuung auf der Kundenseite (Konsolidierung) kennengelernt.

Vorteile

Viele Controlling-Geschäftsprozesse sind im Standard der Software abbildbar (insbesondere Konsolidierung und Planung). Durch den Analytical Workspace keine Begrenzung mehr hinsichtlich der Anzahl von Hierarchien und Dimensionen.

Nachteile

Tagetik ist ein eher komplexeres Tool, dass für Entwickler, aber auch End-User Schulungen und Trainings voraussetzt.

Daniela
Daniela
  • Branche: Versicherung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 2.12.2022

Great consolidation software with outstanding support team

Vorteile

Reliability, ease of use, great support team

Nachteile

The excel add-on is a bit slow sometimes

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Maschinerie
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 19.6.2023

The one and only CPM tool

Vorteile

Easy of use for final users, ease of maintenace for CFO office

Nachteile

Difficult navigation/retrieval of information within knowledge base

In Betracht gezogene Alternativen

IBM Cognos Analytics

Warum CCH Tagetik gewählt wurde

End of life of SAP BPC, no viable replacements available from SAP
Elisa
  • Branche: Bankwesen
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
3
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 1.3.2025

Tagetik Bdg & Planning

Vorteile

the semplicity of the cpm environment...

Nachteile

some processes are a bit too cumbersome.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Versicherung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

3
Bewertet am 26.11.2020

Excellent for budgeting and planning

Vorteile

Really great for budgeting and planning work and for generating financial reports for all areas of our business.

Nachteile

There's quite a lot to get your head around when first using it. A bit of a learning curve!

Bart
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 28.12.2022

CCH Tagetik allows us to become the "best in class" finance department, supporting citizenM's...

citizenM is a rapidly growing hotel company. As a finance department we need to facilitate and support this growth, a.o. by using agile, efficient, scalable, SaaS software. Our goal is to become the "best in class" finance department. We use CCH Tagetik for budgeting, reporting and consolidation already for a couple of years and it fits into the picture perfectly. And to speed up our (monthly / quarterly) close we recently implemented the transaction matching and account reconciliation modules.

Vorteile

citizenM is a fast growing, global hotel company. We deal with different currencies, GAAP standards, ownership percentages, mergers, et cetera. CCH Tagetik eases this complexity when it comes to budgeting, consolidation and reporting.

Nachteile

The solution could be customized according to the customers wishes, it offers lots of possibilities. This requires detailed knowledge of the system internally (or external consultants) when the configuration requires adjustments.We experienced some challenges during the implementation of the transaction matching module related to the connectivity (API vs. FTP). The support from Tagetik on this has been excellent.

Maximilian
  • Branche: Zeitung
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 15.12.2022

Why Tagetik can elevate your business

Excellent experience with a great implementation partner.

Vorteile

The fact that the administration and the developement can both be done by the business enhances the understanding of the power users a lot.

Nachteile

The performance of big processes (e.g. mid-term planning) can be on the slower side.

In Betracht gezogene Alternativen

SAP S/4HANA Cloud und Jedox

Gründe für den Wechsel zu CCH Tagetik

We already had a Tagetik implementation in place (Legal consolidation) and the pricing was superior.
Buta
Buta
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 15.1.2017

It does an awful lot

I've used Tagetik for 3 years now and I find it to be a very flexible system, it's at times too complex because it offers so much. It is very reliable and the data structure is relatively easy to understand. It is also a pretty seamless integrating Tagetik with other software using one of the many standardized ETLs.

Vorteile

Can cater for pretty much any scenario with new features being added all the time.
Newer versions of the software are very impressive, some of the additions i.e. Tagetik data analytics look amazing.
They offer a lot of support through a Tagetik community and Tagetik Insiders. The social community is growing very fast.

Nachteile

Some parts of the system, in particular, the native Excel reporting is difficult to understand.
It is quite expensive.

Arshak
Arshak
  • Branche: Versicherung
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 6.1.2017

Tagetik; My Experience

The company I work for is a health Insurance company with around 2300 employees.

We started to use Tagetik since 2015 and the reason to do so is to simplify our reporting process. By using Tagetik we are able to deliver our reports faster and with a much better quality.
For now, we are even planning to start using budgeting and planning, which is on the calendar for 2017.

Vorteile

1. Easy to use; the learning curve is big.
2. Great customer support with updates about the status.
3. Good knowledge and support by Tagetik consultants and third party consultants
4. Fast software.

Nachteile

1. Lay out a bit confusing; some menu options can be/should be placed clearer and on better places in the menu bar.
2. PDF Manuals are very basic. They should be written in a more practical way and with examples.

Stefano
Stefano
  • Branche: Bankwesen
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 28.3.2017

Tagetik CPM for managment closing and planning

Vorteile

I enjoyed the variety of options that offers Tagetik for building applications with different purposes: from accounting reconciliation to allocation of costs up to planning and budgeting.
The application give you the solidity of strong audit compliance.

Nachteile

As I saw with most software, you requires a rather intensive use to have "know how" on the instrument and the many potential offers

Bobbi
Bobbi
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 13.6.2017

Adds value to financial reporting and analysis

Vorteile

CCH Tagetik allowed our team to automate our consolidation process which saves me hours each month and takes the user error out of the process

Eugene
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 28.4.2022

Impressive system to handle close, consolidations, and planning

We use CCH Tagetik for financial close, consolidations, financial reporting, other management reporting, and budgeting/planning/forecasting. Some of our planning uses include revenue modeling, wage modeling, asset planning, cash flow forecasting, and allocations. CCH Tagetik can do so much and is easy to use, so our users and administrators are always eager to do more with it.

Vorteile

The system is extremely easy to use for technical and non-technical personnel. The system also has a wide range of out of the box features to get started right away, while also being extremely flexible in case you want to scale the product with your business.

Nachteile

The product is generally extremely intuitive for the portions that a customer would use or be familiar with. That being said, new developments should be promoted more, in order for customers to keep up with the system and take advantage of the changes.

Alessandro
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4,5
Bedienkomfort
4,5
Kundenbetreuung
5

4,5
Bewertet am 21.9.2015

The one-stop solution for your financial reporting needs.

Vorteile

Tagetik has succeded to develop a Corporate Performance Management system which can fullfill the reporting needs (including legal compliance requests) of a great number of companies. Doesn't matter if you are a small firm or a large company, if you are an industrial company or a service provider. Tagetik offers a scalable solution which can easily implemented on your existing transactional applications, creating a consistent set of data which can be used for different proposals such as the draft of the financial statements, or a reporting package for internal use, or even a CSR report. Moreover the integration with the MS Office suite application (such as Word, Excel and Powerpoint) establish a familiar interface, thus empowering the day-by-day activity of data entry, report creation and data analysis. Last but not least, one of the key factors that make Tagetik your choice for your financial reporting activities resides in its consultants, who are focused on delivering a solution which fits perfectly to your requests. When you buy Tagetik you don't only buy a software. You buy a valuable service for your business.

Nachteile

Like any business software, Tagetik needs to be updated in order to increase its performance and to meet the hardware and software standards always evolving. If you are looking for a "one-shot investment" which could solve all your problems for the next 10 years look elsewhere. Even if it means that you are still running Office 97 on a Windows XP machine. And even if I'm not sure you are going to find what you are looking for.

Ilse
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 16.12.2022

TGK Feedback IS

Problems or challenges have been solved with a fast response of TGK team

Vorteile

Tagetik is a system base and build with the enough trust that the information will be ok.

Nachteile

The training process is not very easy to handle

Chiara
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 16.7.2016

Smart and effective

The reporting with use of Tagetik has become faster and more effective.
You can organize the report fitting the users needs.
The consolidation process works well.
A good thing is that the consolidator can follow step by step the data-entry process of the subsidiaries.

Vorteile

Tagetik is a simple to use and flexible instrument.
I didn't follow the implementation from the beginning but I've learned quickly the majority of functionalities.
I learned to use Tagetik mostly from my collegues and by using it. It's not a stressing process.
This application permit the users to improve their accounting and analysis skills thanks to its features.
Tagetik is a smart company, creates network among customers and employees.

Nachteile

The online guide is poor of contents. It could be good for a beginner but it lacks of specific topics. In particular for CDM's section.

Michał
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 15.2.2017

Flexible and powerful CPM

Tagetik is a scalable solution which can implement to cover all financial reporting processes but not only. It can be easily used to support operational reporting, what gives real benefit of having both financial and not financial data in one place. Consolidation functionalities as strong advantage of Tagetik.

Vorteile

- flexibility of setup with IT involvement needed
- integrated product for reporting/forecasting/budgeting/consolidation
- integration with excel
- easy to use
- scalable
- transparent processes and workflows

Nachteile

- documentation available online could be improved/extended

Andrea
  • Branche: Bau
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4,5
Bedienkomfort
4,5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 28.8.2015

Whatever you want, it does

Vorteile

Integrated product for consolidation, budgeting and forecasting.
More opportunities to customize it adding other cockpit like HR, ERM and HSE.
Consultants always available to hear your problems and fix your issues. Simple to use with Excel interface.
Possibility to use cloud solution.

Nachteile

During over 7 years of experience with Tagetik I can say I haven't had any kind of issue that we don't fix.
Furthermore Taegtik team is always available for their customers.

Luca
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 12.5.2017

Tagetik is not just a software but much more

Vorteile

Tagetik is an integrated solution for all your needs about performance management, Solvency II reporting, IFRS and much more.

Nachteile

For our company, the main least of Tagetik is the lack of a native integration with the software APM of the same Company.

Claudio
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 12.5.2017

Tagetik platforms offers great potential for your business, if you learn to use them well

Vorteile

Specifical and powerful functionalities for the insurance industry (SolvencyII, IFRS, Narrative, ecc.)

Nachteile

Little integration between the 2 Tagetik platforms APM and CPM. It should be remedied in the next future.

Harshit
  • Branche: Unternehmensberatung
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 9.11.2016

Tagetik helps ease out operations, a big help!

Tagetik is well suited to rapidly evolving businesses due to the ease with which hierarchies can be manipulated. Managers/directors can open a standard form that will pull in only data that he or she has the rights for and then generate meaningful reports. Tagetik has the ability to pick data and match it based on common parameters in order to generate a report in a nice presentable format. Linking matrices is a whole lot easier, just give it some time initially for database creation but that will help in an efficient system later.

Vorteile

Tagetik allows administrators to create multiple hierarchies to customize numerous reporting requirements.
It is a very flexible software which can be molded as per requirements.

Nachteile

Without being involved in the implementation process, it is difficult for an individual to speed up on using the system and generating reports.
It will be very beneficial to have a liaison at Tagetik who can guide the businesses in the implementation process to make the users aware of some of the features that the software has but the businesses might not be aware of.
Sometimes, while setting up the accounts, users are required to enter information that is not pertinent to their company but they still have to enter it.

Tim
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 1.12.2016

Good but always a surprise

We use Tagetik for the consolidation / budgeting as well as for the Notes and other reporting purposes (CDM Tool). For the normal purposes, I think it is a good to very good possibility to ease the consolidation purpose. My colleagues from Controlling are also satisfied with the functionalities of the reporting / budgeting tools. Nevertheless, it is not really user-friendly as it needs a lot of fine-tuning in places you might not see in the first sight. We are using it for over a year now and still we find new things that surprise us every day.
I experienced a very strange habit in Tagetik that sometimes things just don`t work but next time you try it (without changing anything in the settings) it suddenly works. That makes it a daily surprise.
Overall I have to admit that I already worked with both better and worse consolidation tools. The advantage of Tagetik, at least for our company, was that it can link to all the different general ledger systems that we use (which are plenty in regard to the size of our group).

Mario
  • Branche: Logistik & Lieferkette
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4,5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4,5
Bewertet am 3.11.2015

A beautiful route with Tagetik

Vorteile

I really like the simplicity of use of the software as well as the friendly relationship and professionalism that is formed with the vendor

Nachteile

The thing I like least is the part related to the definition of multiphase processes, but this is one small exception

John
  • Branche: Bürgerliche & soziale Einrichtungen
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4,5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4,5
Bewertet am 18.9.2015

Fantastic product, fantastic company

Vorteile

Software is easy to use with Excel front end. Company is supportive and knowledgeable.

Nachteile

Not much. A few years ago there were some translation issues, but not much now that they have a bigger presence in the US

Meghan
  • Branche: Immobilien
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
3
Bedienkomfort
2,5
Kundenbetreuung
3,5

3
Bewertet am 14.10.2015

All around a decent product

Vorteile

The ability to warehouse, pull, and update large volumes of data.

Nachteile

The inability to easily create or modify reports plus the trouble successfully running complex reports with more than one analysis build in.

Alessandro
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
3

3
Bewertet am 17.5.2017

I use Tagetik for financial reporting and consolidation, budget and demand planning.

Vorteile

Tagetik Consolidation is a robust financial consolidation solution. Concerning the others areas of my experience, it is a less strong solution but it is possible to customize to address complex requirements.

Nachteile

Not all of the modules are robust, in some cases to much customizations are required during implementation.

Simone
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 10.5.2017

Good product, Tagetik offer different features & functionality and it's easy to maintain

Vorteile

All our company with unique chart of account
Simulation of differents budget and scenarios
Financial planning

Nachteile

With our release (4.3.2) is no possible to print the book on PDF
With our release (4.3.2) weve no dashbord
Report flexibility (we're limited by matrix)

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 20.6.2023

Tagetik features for closing

Tagetik has deeply changed closing process, from a system that enables all the company of the group contribute to reporting to a fast and reliable solution full integrated bot with ERP system and disclosure documents.

Vorteile

Fast integration with SAP 4 Hana, easy to use and implement, flexible and scalable solution.

Nachteile

Not easy use of ad hoc analysis to build flexible reports only for specific and not repeatable purposes

Andreas
  • Branche: Medizinische Geräte
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 4.5.2023

Easy to use tool with endless possibilities

We are preparing the group financial statements. We saved some time for the local entities as they can upload data directly from the ERP. The consolidation and reconciliation process is much smoother on the group level.

Vorteile

Very intuitive to use and has a modern interface

Nachteile

Changing something could become complicated as the tool is rather complex on the back end.

Matteo
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 24.3.2023

Very useful and very hard

Vorteile

The fact that it's very useful to manage your budget expecially in the money transfer from a user to another, even when you transfer more than 1000K€

Nachteile

The fact that you need a special consultant to learn how to use it: an operating manual would be too long

Alessandro
  • Branche: Rundfunkmedien
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 7.2.2017

A business partner you can count on. Especially on M&A operations.

We use Tagetik for our statutory and management consolidated reporting processes. The recent stress test on this tool has been given by our latest M&A operations, in which we had to consolidated many companies with lots of intercompany relationships between them and within our Group perimeter. Tagetik let us manage this transition easily and in a short time lapse. With an appropriate configuration of the environment these new incorporations did not require additional resources (in terms of time and people). The absence of information duplicates and the use of an automated data entry platform allowed us to manage the communication with our new contributors in an efficient and effective way. In this process it is worth mentioning the contribution of the Tagetik consulting team that has supported us with prompt interventions on our main technical issues.

Vorteile

Easy to use and configure for the ongoing routines (a first implementation by a skilled consultant is required and suggested). - Familiar look-and-feel which replicates the tipical MS Excel interactions. - Easy to install on remote terminals (works also on mobile devices) for external contributors. - Data are managed in a consistent way. - Scalable architecture which lets you add new modules and manage large consolidation perimeters. - Possible automation for the most common consolidation routines (intercompany eliminations, consolidation adjustments, etc.). - Tangible returns in terms of time spent on reporting generation and time-to-market.

Nachteile

Depending on your business, the implementation of this platform could require a consistent effort in terms of architecture and data flow projecting. The assistance of a skilled consultant is largely suggested. This step is crucial in order to take the maximum benefits from this product.

Viral
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 12.8.2021

Great product, highly customizable to your needs

Overall good product, expensive, good customer support and account managers.
user friendly, customizable, easy to onboard new users.

Vorteile

It is blank vanilla product that lets us customize it to fit our needs.
It has lot of built in / out of the box functionality for financial planning and reporting needs.
The implementation is quick and easy with SaaS.

Nachteile

The nicheness of the product means, it's costly and hard to find consultant/developers.
Too much customizing also complexes the data flow and processes.
some performance issues during our implementation. not in production so far.

Andrea
Andrea
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 19.5.2017

Our experience started in 2006 and in September 2007 we have had the first go-live.

Vorteile

flexibility, scalability, reporting (very easy to manage with opportunity for each contributor to create report ad-hoc), unique data base for management data, statutory consolidation, budgeting&forecasting, possibility to have for each project the economic&financial data, possibility to do across differente view using hierarchies

Nachteile

sometimes is not too much flexible and maybe you have to adapte your needs to its structure, i'd like to have more opportunity to have different sensitivities without having different scenarios

Cristina
  • Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 9.12.2019

Tagetik review 2019

Overall we are happy about Tagetik and we continued buying new modules (IFRS16, CbCR) to help us with the new regulations. We support having the system and make it grow with new items.

Vorteile

After the Tagetik implementation was closed and we could launch out first budgeting year with it, we saw a radical change in the way we work, how fast we get the data, how easy the users work with it, how clean and reliable it was. The quarterly closings and consolidations have become so much neater and faster.

Nachteile

The original project was a lot more complex on the revenue generating side, the cash flows, the intercompany declarations, which we had to give up doing directly in Tagetik and instead loading them through Excel modeling done outside the system. Clearly budgeting and forecasting from a flow point of view takes longer because it's not a "update a number, push the button, system is updated" anymore.

Adam
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 5.1.2023

Web based group reporting

Great report writing features, dependable, fast and good support.

Vorteile

Ease of use and powerful features. Excel integration is good.

Nachteile

Help screens are useful overall but English is poor.

Bjørn Born Sylvest
Bjørn Born Sylvest
  • Branche: Chemikalien
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 21.3.2017

Tagetik CPM

6 years of history with our Tagetik journey
Four upgrade almost without any pain.
Easy to maintain and administrator. Super end user friendly - finance people loves it's excel

Vorteile

6 years of history with our Tagetik journey
Four upgrade almost without any pain.
Easy to maintain and administrator. Super end user friendly - finance people loves it's excel

Nachteile

Easy to get carried away to do too many changes

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Paket- & Frachtlieferung
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 16.5.2017

Tagetik

Vorteile

The software is very easy to use and really helpful with our internal processes of Budgeting Planning Closing and Managerial Consolidation

Nachteile

The software is less good when you need some function that is not a default set. In this case it is more difficult to achieve your expected results. In reality this occurs a few time.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 15.6.2020

Robust Software with a little room for improvement

As a pioneer in adoption Tagetik in NA, we have been satisfied. There is some room for improvement though, and we are very vocal about it.

Vorteile

Cloud based software that has a minimal downtime

Nachteile

Structure is not user super friendly. Lot of things are coded in Italian which makes it a bit challenging.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Hausmeisterservice
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 11.11.2022

Good Product

positiva

Vorteile

L'utente con cui lavoro risulta soddisfatto del prodotto e delle sue funzionalità

Nachteile

per il momento non ho riscontrato dei problemi

Buta
  • Branche: Bau
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 19.7.2016

Tagetik is maybe a little too good.

Tagetik is a wonderfully flexible product which we use for contract forecasting, year end statutory accounts and monthly management accounts production.

Vorteile

It's very flexible, the software can cater for almost any process quirk you can throw at it. The interfacing process between other software solutions is pretty seamless and the data structure is relatively simple to understand.

Nachteile

Because the software can cater for so many different solutions it has an awful lot of inbuilt complexity and it's very tricky to navigate the program at times (especially for administrators) and the report building process is very complex.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 27.11.2022

First time EPM user reviews CCH Tagetik

Vorteile

The reporting features, are intuitive and simple to use, drag and drop to create report and complicated filterings can be maintained easily by using it dynamically. User interface is asthetically pleasing, making the closing process easier to navigate, follow through and fast.

Nachteile

The execution running time can sometimes be slow for certain processes. Maybe it could be due to complex calculations or maybe there are external factors in play behind the software (other user performing the same thing at the same time)

Verifizierter Rezensent
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 11.6.2017

Flexible and Comprehensive CPM Solution

Vorteile

The software platform provides everything we were looking for in a solution and more. Service and support has been outstanding and we now have a solution that is more efficient and provides better data sooner.

Nachteile

I wish some of the documentation were more comprehensive. tge pricing structure is a bit odd and complicated. I'd like to see it streamlined.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Internet
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 29.12.2022

very useful software

you can enjoy it! this tool is the best, I highly recommend it.

Vorteile

I really like the automation feature which saves a lot of time and the user interface is easy to master

Nachteile

I had a very good experience with cch tagetik I will recommend it

Luigi
Luigi
  • Branche: Unternehmensberatung
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 23.5.2017

Brooke
  • Branche: Grundschul- & Sekundarbildung
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 13.6.2017

Great Customer Service/Accuracy with Consolidation

Treat their customers right.

Vorteile

CCH Tagetik has amazing customer services. They are always willing to help whenever we have a question. We also switch to CCH Tagetik consolidation tool and this has eliminate a lot of human error and has strengthen our financials on accuracy.

Nachteile

The speed to retrieve data could be faster. Now, this could be our company needing to upgrade servers.

Sabrina
  • Branche: Chemikalien
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 12.1.2017

Tagetik is easy

We choose tagetik some years ago for consolidation.
the year after we started a new project for budgeting
then planning...
every project was a success

Vorteile

It's a tip to a better way of working
saving time to perform better

Nachteile

Our consultant from the beginning is the same person, we know each other and we work as we are colleagues

Simone
  • Branche: Bankwesen
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 29.9.2020

CCH Tagetik - Planning and management control system

Vorteile

In a single environment we can have management data reconciled with accounting data and forecast data. It is possible to create customized environments.

Nachteile

customization is not so easy and takes time

Angelo
  • Branche: Bankwesen
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 17.5.2017

Smart and easy to use

Tagetik help me and my company to manage different distributed processes, like closing, budgeting, forecasting and KPI.

Vorteile

I like the way I can make autonomously report using excel interface, that is in my opinion very simple and user friendly. Also the process cockpit is very helpful to manage processes.

Nachteile

I don't like the sql query tool included in the excel reporting interface. I prefer traditional sql server tool.

Susan
Susan
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 21.11.2016

One stop shot

We now use Tagetik for all of our financial reporting including international currency consolidation. We also use it for our annual budgeting process

Vorteile

Very customizable and flexible in the design of Tagetik for your business

Nachteile

Can be somewhat difficult to learn at the beginning, but just like anything else, it just takes time.

Cristina
  • Branche: Chemikalien
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 13.5.2021

CCH Tagetik

Vorteile

Facilià di implementazione e di manutenzione. Semplicità di utilizzo

Nachteile

Ad oggi dopo anni di utilizzo non abbiamo riscontrato nessun inconveniente

Giosue
  • Branche: Versorgungsunternehmen
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 16.5.2017

Tagetik a powerful tool for your CPM Processes

Vorteile

The software is very easy to use and really helpful with our internal processes of Budgeting Planning Closing and Managerial Consolidation.

Nachteile

The software is less good when you need some function that is not a default set. In this case, it is more difficult to achieve your expected results. This occurs just a few times.

97 Bewertungen

Ähnliche Kategorien