Lightspeed Retail

4,1
Gesamtbewertung
Bewertungen

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Zum Anbieter

Über Lightspeed Retail

Lightspeed Retail ist eine cloudbasierte POS-Lösung, die sich für Einzelhändler in Branchen wie Bekleidung, Schuhe, Fahrräder, Schmuck, Haustiere, Sportwaren und Heimtextilien eignet. Die Lösung bietet Einzelhändlern Tools wie Inventarmanagement, Einzelhandelsgeschäftsmanagement, Kassenschubladenkontrolle, Zahlungsabwicklung, Bestellverwaltung, Kundenprofilzugriff, Integration von Buchhaltungssoftware und Integration mit POS-Hardware wie Barcode-Scanner oder Quittungsdruckertools. Lightspeed bietet eine vollständig integrierte E-Commerce-Plattform, mit der Kunden In-Store- und Online-Inventar verwalten, eine einzige Ansicht der Kunden haben und Multi-Channel-Verkaufsdaten analysieren können. Das POS-System für den Einzelhandel bietet Multi-Store-Funktionen wie Inventarsynchronisierung an allen Standorten, während mobile Erweiterungen bedeuten, dass Angestellte den Bestand überprüfen und den Verkauf von überall im Geschäft über ein iPad durchführen können. Die POS-Lösung für den Einzelhandel bietet Inventarmanagement-Tools, mit denen Nutzer Seriennummern erstellen, verfolgen und den Produkten zuweisen sowie Produktvariationen wie Größe, Farbe und Material mithilfe eines Matrixsystems erstellen können. Lightspeed Retail bietet auch einige Kundenservicefunktionen wie Profile, Verkaufsverlaufsprotokolle und Kundeneinblicke. Die Lightspeed-Software ist als monatliches Abonnement verfügbar und bietet kostenloses, personalisiertes Onboarding und 24/7-Support. Mit der Lightspeed Retail POS iPad-App können Unternehmen ein iPad-POS-System in ihrem Einzelhandelsgeschäft erstellen, um Zahlungen zu verarbeiten, Retouren durchzuführen, Geschenkkartenzahlungen zu akzeptieren und Rabatte anzuwenden. Die App kann auch im Offline-Modus verwendet werden.
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Lightspeed Retail Video
Lightspeed Retail Software - 1 - Vorschau
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Lightspeed Retail Software - 4 - Vorschau
Lightspeed Retail Software - 5 - Vorschau

Lightspeed Retail Preis

Lightspeed Retail bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Lightspeed Retail ist ab 49,00 €/Monat verfügbar.

Startpreis:
49,00 €/Monat
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Lightspeed Retail

Shopify Plus

Shopify Plus ist eine cloudbasierte E-Commerce-Plattform, die es großen Einzelhändlern ermöglicht, internationale... Mehr erfahren
Odoo POS ist Teil der integrierten Suite von Geschäftsanwendungen von Odoo. Das Modul ist sowohl online als auch... Mehr erfahren

Microsoft Project

Microsoft Project ist eine Projektmanagementsoftware für Unternehmen jeder Größe. Das Tool umfasst Projektplanungsfunkti... Mehr erfahren

Quickbooks Online

QuickBooks Online ist eine webbasierte Buchhaltungslösung, die sich an einzelne Buchhalter und kleine Unternehmen... Mehr erfahren

QuickBooks Desktop Enterprise

QuickBooks Enterprise ist eine Buchhaltungslösung für KMU in verschiedenen Branchen wie Bauwesen, gemeinnütziger... Mehr erfahren
Vend ist ein cloudbasiertes Point-of-Sale-System für Einzelhändler jeder Art und Größe. Vend bietet Tools zur Verwaltung... Mehr erfahren

Lightspeed Retail Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
3,9
Funktionalität
4,0
Bedienkomfort
4,1
Kundenbetreuung
4,0
5 von 958 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Jessica
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 4.9.2019

Best POS for small businesses

One major benefit is how easy my ordering is with their PO system.

Vorteile

I moved from Lightspeed to Clover and it's night and day. I had to piecemeal the Clover system on the back end to be useful and Lightspeed hands you so much. I've since added more and more of the Lightspeed system like loyalty because their tools are amazing. One of the best parts is their customer service. You get quick answers and they go above and beyond. Whether it's something as simple as why isn't my shipping working on ecom or how can I verify my website with the different social media platforms, their FAQs and customer service team never disappoint. If you are thinking about switching, do it. You won't regret it. It's made me more efficient all around. Thanks Lightspeed!

Nachteile

Lots of different options so it takes a bit to determine what you need to use.

In Betracht gezogene Alternativen

Square Point of Sale

Warum Lightspeed Retail gewählt wurde

Clover wouldn't allow me to do a website. Lightspeed integrates inventory on the brick and mortar and ecommerce sides.

Zuvor genutzte Software

Square Point of Sale

Gründe für den Wechsel zu Lightspeed Retail

Best integration of inventory, ease of use, I liked all the different standard things the system had like inventory POs, employees, special orders, and more.
Zondre
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 14.6.2019

Great integrated system

Lightspeed has been great. We have been using it for over a year and it has met my expectations. Whenever I request help, which isn't that often anymore they are quick to respond.

Vorteile

The best feature of LIghtspeed is the analytics package. As a senior manager you can spend a lot of time calculating your performance manually in excel. But the Analytics package takes care of all of that. It's easy to see the performance of your inventory, employees and marketing at any time. There are also a lot of apps that work with Lightspeed that make it the most functional POS system I've used. The fact that the ecommerce is integrated as well makes it a great fully integrated system. You could pay a lot more to piece together all the of the systems you need. Or you could spend a huge amount of money creating a custom system.

Nachteile

There are some small idiosyncrasies like not adjusting sync times for your local time zone. So, yesterday is never accurate you have to wait for the next days sync to get have accurate information. I would also like to be able to have our time management app sync employee time to Lightspeed so we don't have to enter it manually. I've given up on tracking employee hourly performance for this reason. Or if they offered a better time clock management natively that would help. I'd also like them to include the previous year comparisons in their dashboard. And, I'd like to look at seasonal performance rather than just month to month and week to week.

In Betracht gezogene Alternativen

Clover und Vend

Warum Lightspeed Retail gewählt wurde

I wanted a cloud based integrated system

Zuvor genutzte Software

Clover und Vend

Gründe für den Wechsel zu Lightspeed Retail

I looked at a couple of others too that I can't remember. A lot of them had great features, but none of them had all of the features to have a fully integrated system for our customers to shop online or in person. And, none of them had the analytics tools that Lightspeed has.
Dave
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionen
1
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 12.1.2024

No customer service

Terrible. The POS X-series card reader that was delivered was faulty, wouldn’t stay charged and would give error messages when trying to process transactions. The additional equipment wasn’t comparable with our iPads. I left two voicemails asking for support with the faulty ready, never got a call back. Canceled my account and asked for a refund for the card reader and the subscription fee for the month we couldn’t process anything through them (Square stepped in and took care of us). Lightspeed never even responded. I called and spoke with a rep asking for a refund, it took a month for a response and the email was generic with no explanation for declining my request for refund. The company is not for small businesses and doesn’t care about clients.

Vorteile

There’s nothing I like about the company.

Nachteile

Customer service and support is nonexistent. Management only communicates through email (absurd). Messages and voicemails aren’t returned. Emails are automated blanket emails.

Antwort von Lightspeed

Hi Dave,

We would like to sincerely apologize for your recent experience with Lightspeed. It is our utmost priority to provide products and services that allow our customers to focus on running their businesses with ease. We value all feedback and would like to learn more about your specific experience, to have the opportunity to address your needs and concerns.
As we are unable to identify your account within our records, please feel free to contact our Customer Success team should you wish to provide further feedback. You may reach us via email at [email protected].

Thank you,
The Lightspeed Team

Beantwortet am 23.1.2024
Verifizierter Rezensent
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 1.5.2020

Best POS System in the Business

We had two separate Retail POS systems in our organization. One was so antiquated it had to be replaced and the second one was experiencing issues everyday and the support was lousy.

We purchased LightSpeed. I had the Retail Operators go through the setup videos and make decisions on how they wanted to setup the system based on the videos. Then, when the Operators completed their training, I had them configure LightSpeed themselves based on what they learned and the decisions they made. We then entered the inventory and the rest is history. I would recommend LightSpeed to anyone looking for a retail POS no matter what size.

Vorteile

I have installed numerous POS systems in my 30+ years of experience. LightSpeed is by far the most comprehensive system, yet easiest system to implement and use.

There support mechanism is second to none. If you look your question up in help, there will be documentation to answer your question, and chances are there is a video that walks you step by step through the solution.

If you feel like you want to get live help, there chat mechanism is one of the best, better yet, the support people on the chat are the most patient and knowledgeable support people in the business.

Simply the best.

Nachteile

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Rosaline
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 2.9.2020

Most complete and easy POS

Very easy to use

Vorteile

It is easy to use as you can search for the individual items and put items in categories. It also enable us to put in modifier on each item with additional price too

Nachteile

Very expensive compared to other POS. Only if the report format can be modified to be a little bit more simpler

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