![SAP Concur Logo](https://gdm-catalog-fmapi-prod.imgix.net/ProductLogo/599277a3-ff3e-4c68-88e0-f542fd70fbe1.png?w=128&h=128&fit=max&dpr=3&auto=format&q=50)
SAP Concur
Über SAP Concur
Was ist SAP Concur?
SAP Concur ist eine cloudbasierte Reise- und Ausgabenmanagementlösung, die Rechnungs- und Ausgabenberichte automatisiert und Reiseprogramme auf einer Plattform verwaltet.
Wie verwendet man SAP Concur?
Für das Ausgabenmanagement können sich Mitarbeitende in der mobilen App von SAP Concur oder auf der Website anmelden, um Belege hochzuladen und arbeitsbezogene Ausgaben hinzuzufügen. Ausgabenabrechnungen werden automatisch generiert und zur Genehmigung an das Konto des Managers gesendet. Für das Kreditorenmanagement können Lieferantenrechnungen abteilungsübergreifend in Echtzeit verfolgt, überprüft und genehmigt werden.
Wer verwendet SAP Concur?
SAP Concur wird von kleinen bis hin zu großen Unternehmen verwendet, um Reiseprogramme, Ausgaben und Rechnungen auf einer Plattform zu verwalten.
Wie viel kostet SAP Concur?
SAP Concur gibt keine Preisdetails öffentlich bekannt. Kontaktiere SAP Concur, um weitere Informationen zu erhalten und ein Angebot anzufordern.
Verfügt SAP Concur über eine App?
Ja, SAP Concur verfügt über eine mobile App, mit der Nutzer Ausgabenabrechnungen einreichen, Reisen verwalten und Rechnungen genehmigen können.
![SAP Concur Software - 1](https://gdm-catalog-fmapi-prod.imgix.net/ProductScreenshot/2bf3771b-63cb-4ecc-9ec9-b4536649b4b2.jpeg?auto=format&q=50)
![SAP Concur Software - 2](https://gdm-catalog-fmapi-prod.imgix.net/ProductScreenshot/8453e3f4-8af7-4f5d-8169-3a0e1e886093.png?auto=format&q=50)
![SAP Concur Software - 3](https://gdm-catalog-fmapi-prod.imgix.net/ProductScreenshot/faed94f9-6e24-49bb-b27c-e32b27825bd0.png?auto=format&q=50)
![SAP Concur Software - 4](https://gdm-catalog-fmapi-prod.imgix.net/ProductScreenshot/c97515de-ec91-46b8-8169-9a57cc935623.png?auto=format&q=50)
![SAP Concur Software - 1 - Vorschau](https://gdm-catalog-fmapi-prod.imgix.net/ProductScreenshot/2bf3771b-63cb-4ecc-9ec9-b4536649b4b2.jpeg?w=240&h=180&fit=fill&fill=blur&auto=format&q=50)
![SAP Concur Software - 2 - Vorschau](https://gdm-catalog-fmapi-prod.imgix.net/ProductScreenshot/8453e3f4-8af7-4f5d-8169-3a0e1e886093.png?w=240&h=180&fit=fill&fill=blur&auto=format&q=50)
![SAP Concur Software - 3 - Vorschau](https://gdm-catalog-fmapi-prod.imgix.net/ProductScreenshot/faed94f9-6e24-49bb-b27c-e32b27825bd0.png?w=240&h=180&fit=fill&fill=blur&auto=format&q=50)
![SAP Concur Software - 4 - Vorschau](https://gdm-catalog-fmapi-prod.imgix.net/ProductScreenshot/c97515de-ec91-46b8-8169-9a57cc935623.png?w=240&h=180&fit=fill&fill=blur&auto=format&q=50)
SAP Concur Preis
SAP Concur bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.
Alternativen für SAP Concur
Alle Bewertungen zu SAP Concur Filter anwenden
Nutzerbewertungen zu SAP Concur durchsuchen
Alle Bewertungen zu SAP Concur Filter anwenden
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Reisekostenabrechnung leicht gemacht
Insgesamt eine sehr gelungene und wertvolle Software
Vorteile
Das System ist recht intuitiv die Belege können wunderbar eingescannt und hochgeladen werden. Damit hat man jederzeit eine Übersicht über den Stand der Auszahlung und es wird auch gleich angezeigt falls noch etwas fehlen sollte.
Nachteile
Leider ist das System bei uns nicht in die Entgeltabrechnung integriert. Die Zahlungen laufen daher separat über die Buchhaltung. Eine Integration wäre ja sicherlich möglich aber wird bei uns nicht gewünscht.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Effizientes Reise- und Ausgabenmanagement für Unternehmen
Vorteile
SAP Concur bietet eine ganzheitliche Lösung für das Management von Geschäftsreisen und Ausgaben. Es ermöglicht Unternehmen, Reisen zu planen, Ausgaben zu verfolgen und Compliance-Richtlinien einzuhalten.
Nachteile
Aufgrund seiner umfassenden Funktionen kann die Einarbeitung in SAP Concur und die Anpassung an die individuellen Anforderungen eines Unternehmens komplex sein
- Branche: Automotive
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
SAP Concur
Es ist sehr einfach zu bedienen, die Benutzeroberfläche ist sehr benutzerfreundlich, aber gleichzeitig ist die Software sehr komplex
Vorteile
Ich habe vor kurzem begonnen, diese Software zu verwenden, und bin sehr begeistert.
Nachteile
Bisher habe ich keine Nachteile bei der Verwendung dieser Software gesehen.
- Branche: Computer-Hardware
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Concur
Vorteile
Die simpel gestaltene Oberfläche, die einfache Online Bookings Funktion, Auftrags Verfolgung
Nachteile
Die Darstellung unter IOS oder Android
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
SAP Concur Reisekostenabrechnung
Vorteile
Mit SAP Concur kann jeder Mitarbeiter leicht und unkompliziert seine Reisekostenabrechnung machen.
Nachteile
SAP Concur hat eine nicht so moderne Oberfläche und sieht somit etwas veraltet aus.
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Arbeitszeitraubendes, bürokratisches, Softwaremonstrum für Dienstreisende!!
Eine Booking App und eine monatl. RK-Excel iVm. eingescannten Belegen bzw. ggf. eine Firmenkreditkarte zur Vermeidung der Barauslagen ist wesentlich Zeit und Kostensparender sowie MA freundlicher.
Vorteile
Hotelkosten müssen unter Umständen nicht mehr verauslagt werden. (Gilt nur sofern das Hotel auf den Prozess eingestellt ist und am besten 1 Tag vorab bereits gebucht wird, was leider häufig gar nicht der Fall ist, das ist der einzige Vorteil für den Reisenden!)
Nachteile
Jede Reise muss über ein Concur eigenes Portal gebucht werden welches dem anderer Plattformen einfach nicht gewachsen ist, es werden immer nur wenige Hotels angezeigt Preise erst nach Bedienung einer unnötigen Schalter "Preis anzeigen" keine Bilder (Zimmer), das macht den Vergleich sehr mühsam und führt zur paradoxen Situation dass der MA weiter über Booking auswählt und dann das Hotel umständlich auf der Concur Plattform sucht um es dort zu buchen. Der BuProzess dauert dann ebenfalls wesentlich länger. Im Hotel ist dann ft kein Einchecken möglich da Hotels nicht auf die Kostenübernahme vorbereitet sind eine Vorabzahlung ist dann weiterhin durch den Mitarbeiter notwendig, weiterhin führt das zu Diskussionen mit der Rezeption und längeren Wartezeiten.
Jede Reise muss im Nachgang über das Portal nachgepflegt werden, Belege einscannen ablegen hochladen mit den Vorgang wieder verknüpfen ect. bishin zur steuerlichen Trennung (Aufschlüsselung) jeder einzelnen Ausgabe Beispiel Frühstück 10 € davon 3 € 19% MwSt. 7 € (7% MwSt.), die Eingabe der Tagespauschalen ist eine Klasse für sich man verzichtet dann lieber auf das Geld.. Dieser Tätigkeit schließen sich weitere Prüfvorgänge durch Vorgesetzte und Buchhaltung an schließlich werden Tagespauschalen wesentlich später gezahlt als vor der Einführung oft nur auf Nachfrage. Für die Eingabe einer Abrechnung bezahlt das Unternehmen übrigens für jede Abrechnung einen 2 stelligen Betrag in Euro abgesehen von der investierten Arbeitszeit. :(
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
- Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Etwas unübersichtliche Software
Es ist eine Software für Anwender, die diese häufig nutzen. Wenn man seltener unterwegs ist, ist es zu kompliziert aufgebaut.
Vorteile
Mit gefällt zum Beispiel, dass ich bei der Reisebuchung auch eine Kartenansicht in der Hotelauswahl habe und unter mehreren Optionen bei der Hotelauswahl wählen kann
Nachteile
Die Abrechnung einer Reise finde ich nicht ausreichend strukturiert und unübersichtlich, wenn man es nicht täglich macht. Es ist leider nicht selbsterklärend und man wird nicht durch ein Abrechnungsmenü geführt.
- Branche: Baumaterial
- Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Nervenraub auf höchstem Niveau
Vorteile
Die Rechnungen können fotografiert werden und anschließend hochgeladen und mit einer Ausgabe der Kreditkarte zu einem Datensatz verbunden werden.
Nachteile
Dieses Programm ist das Gegenteil von Intuitiv. Wenn Du beim -Abrechnung absenden- einen Fehler in der Zeile hast, lässt er dich nicht weiter aber sagt dir auch nicht wie du dieses Problem behebst oder WO der Fehler zu finden ist. Sehr frustrierend. Wenn ich bei einem Anmeldeformular im Internet etwas nicht ausgefüllt habe, macht mich das Programm sofort darauf aufmerksam. Wieso schafft es SAP Concur nicht?? Wenn man keinen Support bekommt, sucht man stundenlang oder muss warten bis einem geholfen wird. Ansonsten kannst Du deine Abrechnung einfach nicht abschicken, weil das Programm es nicht zulässt.
![Thomas](https://reviews.capterra.com/cdn/profile-images/linkedin/56978e42d8f2f71cfdef58af138795f64ef12f02c87d588d4547241e93188604.jpeg)
- Branche: Kunststoffe
- Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
- Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
More detailed expense management
There is more constant communication with the company and employee on each trip when reporting each expense, it makes the employee report each daily expense so that the company keeps track of their expenses and avoid unnecessary extra expenses
Vorteile
It is perfect for reporting each expense made on each trip without having complications of forgetting something to report, everything is done in real time and it greatly facilitates the process of validating each expense and thus having a clear and organized report, it allows for a more detailed development of each user's trips
There is clarity about each expense by having the expenses at the end of each trip very specific and thus better understanding what is spent more and what is spent less on
Nachteile
Sometimes the scanning of invoices can be a little slow and it does not allow the image to load correctly
- Branche: Umweltdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
SAP Concur, the king of the expense claim processing!
Excellent experience. People across the business have reported that it is an excellent software, easy to manipulate. The fact that there is an app makes it much easier to not loose receipts/tax invoices. Very positive across the whole business.
Vorteile
The ease of use, the fact that people can use it on the mobile phone, the fact that there is an app on Appstore and Android store for it!
Nachteile
The cost is maybe high but I guess you pay for good quality software!
![Jeremiah L.](https://reviews.capterra.com/cdn/profile-images/linkedin/ddff4db349be7a55922c790c589cf6ba9891231582e3f7bcb8176eda15dbcf14.jpeg)
- Branche: Finanzdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Heavy on the Tech Light on the Service
The onboarding process is not user friendly and requires technical expertise. It did not play well with other applications and the onboarding success team takes over a week to respond. If you have in house IT staff then you should consider it as it is feature rich and scalable, but it can get expensive quickly. They have no easy way to pay your bill and Support took 3 weeks to figure out why I could not access the online billing portal and in the interim I received threating demand e-mails from them daily. The billing portal is straight out of 1980 and hasn't been updated since. The setting options can be intimidating as again the system is feature rich. We have spent a significant amount of time and paid for a SuiteApp to connect SAP Concur to NetSuite so we are using it, but I would not recommend SAP Concur to any small or medium size business. We started with QB and then migrated to NetSuite with Concur and it is one of the most painful experiences of my professional career.
Vorteile
SAP Concur is a feature rich web based application with lots of name recognition. It is a legacy application so there are lots of experienced users. The reviews I read online are not an indication of my experience so I thought I would share my honest personal experience.
Nachteile
THIS IS A SELF SERVICE APPLICATION WITH LIMITED SUPPORT. The native QB connector for QB desktop enterprise is worthless with little to no support from Concur. Our onboarding specialist final recommendation after 2 months was to just use it manually without the QB financial connector. The admin platform is clunky and not intuitive. We have had multiple issues with items not working and the support has only been able to resolve 1 issue after 3 weeks of trying. You are better off using the forums and support groups outside of SAP Concur to resolve your issues.
Gründe für den Wechsel zu SAP Concur
Features and the sales professional does a great job of overselling the onboarding support they provide.- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Concur simplifies expense management
easy to navigate around and manage expenses hassle free!
Vorteile
Intuitive design, clean screens, and easy to navigate. Also i like the switching between user feature when delegations are set up, and the mobile App.
Nachteile
find at times it can lag to make the changes i input. Also, mobile app has a limitation where you cannot select the attendee status "travelling/not travelling" so only simple coding possible via app and nothing to do with entertainment or travel.
- Branche: Öl & Energie
- Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Expense reporting fast and easy
Overall, our experience with SAP Concur has saved us time and money by allowing users to snap and upload a picture of the receipt without having to be logged into their computer. It has also accelerated our approval process allowing for expenses to be paid in a more timely manner.
Vorteile
We have used SAP Concur for a couple of years now and it has made our expense reporting fast and easy. The photos on the go for receipts has been invaluable.
Nachteile
The only thing I don't like about SAP Concur is to have to do a header report summary. This is double work as all the same information can be found in each expense.
- Branche: Übersetzung und Lokalisierung
- Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
- Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Somewhat Difficult Travel and Expense Reporting Platform
Extensive trip expense reporting and flight/hotel bookings.
Vorteile
Menu/interface is streamlined and graphically pleasing.
Nachteile
Sub-menus, like hotel itemization are inflexible and sometimes difficult to reconcile with currency conversions/international reservations/receipts.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
All inclusive solution for analyzing spending trends and forecasting budgets.
Great communication platform with teams, clients, customers and more in one place by chat, email or phone. Best solution.
Vorteile
Every payments transactions is captured in expenses reports automatically making it easy to manage expenses, vendors and invoices. Also, approval can be done with a single click with a clear view of all expenses submitted for reimbursement.
Nachteile
In the event when errors occurs, it is very difficult to correct them without involving the administrator. This is the biggest challenge I have experienced.
- Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
My Experience with SAP Concur
Vorteile
SAP Concur eradicates fraud by managing expenses such as travel in real-time.
Automating accounts payable and receivable is another great aspect about SAP Concur.
Nachteile
Ever since I implemented SAP Concur, I have never had a tough time mainly when carrying out expense management.
- Branche: Religiöse Einrichtungen
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
My Review of SAP Concur
Vorteile
SAP Concur enables me to save time by automating complex accounting processes mainly invoicing and inventory control.
Nachteile
For over three years now, I have never come across issues while using SAP Concur.
![Margaret](https://reviews.getapp.com/cdn/profile-images/linkedin/729908ac1ab88f953cc4e2fc68c2a9771793af4f8909dd2544ad26b897b12c90.jpeg)
- Branche: Hochschulbildung
- Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
SAP Concur wastes your time
Confusing, waste of precious time, responses from support people look like they are AI generated.
Vorteile
I don't like anything about Concur. The program requires the user to put in all sorts of nit-picky data.
Nachteile
1. For one simple trip, it literally takes 3+ hours to input your receipts, input all of the nitpicky data and deal with admin complaints such as, "Please explain why you are taking a taxi from the airport to the hotel".
2. I have a grant and should not be doing support staff work like this -- having faculty deal with the clunky system and people who refuse to help us ultimately does not generate $ for my University.
3. My University and the bureaucracy of SAP Concur acts like my time is free, when ultimately they are stealing from themselves and not using my time efficiently.
- Branche: Verbraucherdienste
- Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
All in one dashboard,all invoicing processes are now simplified.
We've experience a five star experience.Its the true definition of greatness, you should all go for it.
Vorteile
It's a secure and very straightforward tool which simplifies all traveling costs and invoicing.It is basically created to sustain all it's users even for the one with the small business.It reduces paper work and it saves alot of time.You can clearly see all your expenses data in one place.With SAP Concur you can submit and approve your expenses reports.
Nachteile
Everything about this software is incredible .No cons.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Concur is the ultimate Travel Tool with Expense
I would certainly recommend to any company. Regardless if they use expense, the travel tool is very helpful to help save on travel expense. From air to hotels and car rentals in between.
Vorteile
Makes travelers abode buy rules. If a traveler is out of policy they need to have reason. Depending on companies rules travel will be approved on not. It really depends on what companies wants to enforce.
Nachteile
From years of using, like anything, a traveler can manipulate it. If they lower the window of hours it will make they within policy, even though they aren’t.
- Branche: Kunst & Handwerk
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
My Experience with SAP Concur
Vorteile
Unlike most alternative online accounting tools, SAP Concur has a well functioning mobile application.
2 and 3 way matching tools enables me to detect discrepancies rapidly when paying vendors.
Nachteile
I have been using this tool for almost four years now and I have never experienced drawbacks.
- Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
SAP Concur: A Must Have AP/AR Automation Tool
Vorteile
SAP Concur has a mobile application that enables me to carry out accounting processes on the go for 24/7.
Nachteile
SAP Concur streamlines all my accounting processes - I can’t complain of anything.
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
My Overall Overview of SAP Concur
Vorteile
SAP Concur automates repetitive accounting processes which enables me to save time. Matching POS, receivables and invoices detects errors rapidly.
Nachteile
Mobile application lack some capabilities available on cloud-based application.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
SAP Concur in Hospitality Industry
Automating general ledger, billing and invoicing through SAP Concur saves me a lot of time.
Vorteile
SAP Concur is the main repository for creating, customizing and sending invoices to our customers.
I like that it has a mobile application which is easy to use.
Nachteile
For sure, I use SAP Concur on a daily basis and I do not encounter issues which affect my duties.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
SAP Good Expenses Software
Generally really good, been using it for multiple years and had little issue
Vorteile
Useful tool for expenses within a large organisation. It allows for a two tier check with managers and notes to be left on.
Nachteile
With the claiming of VAT fuel it can struggle to fully understand if you have claimed back enough over multiple receipts. It often wants it to be done over just one.
- Branche: Kunst & Handwerk
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Iconic Tool for Expense Analysis: SAP Concur
Vorteile
SAP Concur has totally eradicated fraud in my organization by managing expenses across all departments.
Nachteile
I have had no negative experience with SAP Concur for the past three years.
- Branche: Immobilien
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
SAP Concur in Real Estate
Vorteile
SAP Concur’s 2 and 3 way matching tools enables me to rapidly detect discrepancies when paying vendors thus reducing financial losses.
Nachteile
SAP has the most bug-free tools - Mobile application anyways lack some features available on cloud apps.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Concur user experience
My overall experience is great as I spend a lot of time using the platform.
Vorteile
Mostly I like the user experience - the platform is easy to use and very well organized.
Nachteile
The only thing that I have noticed is that when approving it aways returns to the "expenses" queue.
- Branche: Religiöse Einrichtungen
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
What I Know About SAP Concur
Matching payments enables me to detect discrepancies before paying vendors.
Vorteile
I use SAP Concur on my mobile phone to manage expenses such as travel and spend which enhance compliance and eradicate fraud.
Nachteile
I only dislike that SAP Concur lack robust capabilities for global enterprise expense management.
- Branche: Finanzdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
SAP Concur Review
Vorteile
It connects to other delivery platform so when I order or ride something, the receipt automatically gets updated. You can automate approval workflows and integrate with corporate policies ensures that expenses are processed quickly, while maintaining compliance with internal policies.
Nachteile
SAP Concur's interface to be cluttered or not as intuitive as other expense management tools. Limitations in customizing the platform to meet specific company needs or workflows without the help of technical support.
- Branche: Finanzdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
SAP CONCUR
My over all experience with SAP Concur have been awesome and will continue to use this product.
Vorteile
What I like most about SAP Concur that is user friendly, and I would recommend this product to customers/vendors.
Nachteile
I do not have any dislike regarding SAP concur at this time.
![Elizabeth](https://reviews.capterra.com/cdn/profile-images/linkedin/5592095685510161a04069359565aaddb4600e20f861f9fd21830730afc47cf4.jpeg)
- Branche: Kunststoffe
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
user friendly
It is a fairly simple application to use, it is not complicated and it does not have many options so it does not take you much time to make an expense.
Vorteile
When you travel it is super easy to lose bills or track your mileage, the mobile application makes it easy to perform these tasks.
Nachteile
As for the mileage, for some reason, when you drive for many hours, you lose mobility or do not identify the starting point well.
- Branche: Unterhaltung
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Adequate Software Gets the Job Done
Overall, the software does what they say it will do. As stated before, it is not flashy, but it does work.
Vorteile
The product accomplishes the basics of what you want it to do. It is not real flashy, but it does do the job.
Nachteile
It can be clunky at some points, and there seem to be better software options available that allow for more mobile flexibility.
- Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
- Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Good solid expense and travel application
Moving from an excel based, far more manual process this has been a welcomed change.
Vorteile
The integration with corporate traveller, allowing users to claim expenses and book accommodation / travel in one application, reports / analytics are therefore available on spend across all these areas.
Support is readily available, always responsive and prompt in resolving any issues.
It is quite straightforward to use as an end user, most team members pick it up quite quickly.
Nachteile
I would prefer the option, of being logged into SAP for the day and not having to re-log in throughout the day when I need to re-access.
Search facility as an admin only allows to search on first name or surname, not both names.
The inability as an admin to easily move a 'group' of users to a new approver
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Invoicing and Payments Automation Tool
2- & 3- way POS, receivables and invoices matching eradicate errors hence reducing loses.
Vorteile
SAP Concur is used in few selected departments in my organization, my business unit being the main. I like that it offers iOS and Android mobile apps which makes it easy to carry out accounting tasks on the go.
Nachteile
However, the mobile app has limited features compared to cloud-based.
- Branche: Rechtsberatung
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Experience with SAP Concur
This software has enabled us to monitor all our work expenses,manage our schedules and also manage our work relationships trouble freely.It has really been the best in simplifying and automating all of our companies work processes and activities.
Vorteile
SAP Concur protects all our personal data from any virtual threat.It helps us manage all our work activities and corporate expenses like pros,also controlling the development of all our employees corporate travel is a breeze.
Nachteile
SAP Concur does not have any negative or unfavourable factor.It is a high performance software that improves all our work operations.
- Branche: Unternehmensberatung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Robusta Tool for AP and AR Automation
Vorteile
SAP Concur automate expense and spend management which eradicate fraud in my agency.
Nachteile
Unlike many other spend management tools that I have tried, SAP Concur has a mobile App which is an added advantage. Thus, I do not have any flaw.
- Branche: Lebensmittelproduktion
- Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
- Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
I concur with SAP Concur!
Overall, I've used SAP Concur with multiple large corporations I've worked for and it's been a great experience.
Vorteile
I like the ease of filing expense reports in general, as well as the mobile app. The ability to take photos of receipts in the moment, using the app helps with peace of mind as to not lose them.
Nachteile
The only feedback I would say as a Con, would have to be the ability in the mobile app to upload a receipt that is a PDF. There may be a way to do it, but it appears to only allow image files, such as .jpg
- Branche: Medizinische Geräte
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Concur for Sales Expenses
It's reliable and I don't mind using it, although I prefer the streamlined utility of some newer platforms for expense reporting.
Vorteile
I liked the ability to itemize hotel charges in detail. Made it easier than worrying about splitting off personal charges to a separate non-business card. Can mark some itemized charges as personal so they don't get filed for reimbursement while all the others get claimed.
Nachteile
Overall it's a little cumbersome and the app seems outdated. It's bulky and more complicated to navigate than it needs to be.
- Branche: Non-Profit-Organisation Management
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
AP and AR Automation Software
Matching POS, invoices and receivables reduce financial errors.
Vorteile
SAP Concur has a mobile application that enables me to automate AP and AR on the go for 24/7.
Nachteile
SAP Concur has never posed any drawback ever since I implemented it.
- Branche: Non-Profit-Organisation Management
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Great Intro to Spend Management Program: SAP Concur
Vorteile
SAP Concur is a robust expense management tool which I highly trust.
I like that it automates expense management which eradicate fraud in my organization.
Billing and invoicing automation is another great aspect about this program.
Nachteile
The glitches I used to experience on my iOS mobile application are no more since they were fixed automatically when I updated the application.
- Branche: Immobilien
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Expense Manager in Real Estate Industry
Real-time reporting on expenses is the main benefit that I gain.
Vorteile
SAP Concur eradicate fraud by managing travel and spend expenses automatically.
Nachteile
SAP Concur has not yet posed any challenge in my line of duty.
- Branche: Konsumgüter
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Love Concur as an End User
I think concur does a very good job for our organization! There are a few minor headaches with the software, but all in all, it has been a great product to manage our company cards and provide the proper checks and balances needed in our organization!
Vorteile
Concur makes it very simple to fill out expense reports, upload receipts even by sending them straight to an integrated email. I love the simplicity of filling out reports as a user!
Nachteile
Concur was slightly difficult to map at the account level within our ERP. It took a lot of manual work to get implemented and accurate. Post implementation, everything has been smooth, but was a slight headache when implementing it!
- Branche: Unternehmensberatung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Why SAP Concur for AP & AR Automation
Vorteile
Availability of mobile applications for iOS and Android systems is one of the best aspects.
I like that SAP Concur allows me to save time and effort by eradicating manual repetitive accounting workflows.
Nachteile
Need I say something really? Thanks for asking but SAP Concur has no flaws.
- Branche: Buchhaltung
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Buon sistema per la gestione delle note spese
è un buon sistema che consente di caricare direttamente le ricevute nel sistema mediante la nota spesa e evita la gestione degli scontrini. Rimane macchinosa la gestione degli itinerari di viaggio.
Vorteile
La versione attualmente in uso è integrata con un software di mappe che permette per i rimborsi chilometrici di calcolare automaticamente i km effettuati. Ottima inoltre la possibilità di caricare le ricevute mediante foto tramite l'applicazione accessibile dallo smartphone.
Nachteile
è macchinosa la gestione degli itinerari che richiede del tempo per l'inserimento di tutti i dati richiesti.
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
My Remarkable Experience with SAP Concur
Vorteile
SAP Concur streamlines the entire process of accounting by automating over 83% of manual workflow in my organization.
Nachteile
All has been well with me whenever I turn to SAP Concur for invoicing and billing.
![Steffan](https://reviews.capterra.com/cdn/profile-images/linkedin/022a65dcc9c61d9e7bcfbef146fa2d1d064e80a0537e1d964e090b5296d1ddb8.jpeg)
- Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
- Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Efficient Expense and Travel Management
SAP Concur simplifies expense reporting with its robust reporting tools. I do feel however that the user interface needs a real uplift - comparing it to other products i have used it really is not as intuative.
Vorteile
When onboarding new customers SAP Concur has a seamless integration of expense and travel management. The platform is convenient and accessible and has a wide range of features.
Nachteile
The user interface is somewhat complex to use. The desktop version is not as intutative as similar products. Concur risks falling behind its competitors.
In Betracht gezogene Alternativen
ExpensifyGründe für den Wechsel zu SAP Concur
Concur is used more widely and has made a name for itself as a leader in its field.- Branche: Non-Profit-Organisation Management
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
SAP Concur: A Must Have Online Accounting Software
Vorteile
SAP Concur gives me the ability to carry out accounting tasks automatically from anywhere over the mobile iOS application.
Nachteile
The then issues which I was experiencing on my mobile app were rectified by the vendor success team early this year.
- Branche: Tiefbau
- Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Great tool to manage work expenses and book travel.
Overall a good system to use and manage expenses. The system is very user friendly and the whole process is seamless.
Vorteile
The best thing about SAP Concur is that it is very easy to use and to manage the expenses and reimbursement purpose. Once the card is linked to the system, it auto captures all the receipts and categorize them for easy expense filing.
Nachteile
The only thing they need to improve is the SAP app as it is not user friendly.
- Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Automate Your Expense and Travel Management Program with Ease!
Vorteile
SAP's fully-built integrations with Frequent Flyer programs, Lyft, travel agencies, and Google make my travel planning experience enjoyable and automated. I no longer have to worry about adding flyer status, marking calendars, upload receipts, etc. Everything is done for me by Concur, saving time and money in the process.
Nachteile
The UI/UX can be a little clunky and slow at times. It definitely takes some time to get used to how things are laid out and how the workflows operate. But, once you get the hang of it, it's smooth sailing ahead.
Ähnliche Kategorien
- Buchführungsprogramme
- Buchhaltungssoftware für Kleinunternehmer
- Buchhaltungssoftware für Hotel- und Gastgewerbe
- Ausgabenmanagement-Software
- Online-Buchhaltungssoftware
- Accounts Payable Software
- Buchhaltungssoftware für Gesundheitswesen
- Reisekostenabrechnung Software
- Rechnungsprogramme für Kleinunternehmer
- Travel Management Systeme