Über SendGrid

SendGrid ist ein cloudbasiertes E-Mail-Marketing-Tool, das Vermarkter und Entwicklern beim Kampagnenmanagement und Audience Engagement hilft. Zu den wichtigsten Funktionen gehören A/B-Tests, Mailinglistenverwaltung, vordefinierte Vorlagen, Bildbibliothek und Berichterstattung. Die Anwendung verfügt über ein Bearbeitungstool, mit dem Nutzer reaktionsschnelle E-Mail-Vorlagen erstellen und Felder hinzufügen können. Das Kampagnenmanagement ermöglicht es Marketing-Teams, Kontakte auf Basis von Engagement-Metriken und Kundendaten zu segmentieren. Darüber hinaus umfasst das System Domain-Authentifizierung, Compliance und ISP-Outreach zur Optimierung der E-Mail-Zustellung. SendGrid wird mit Web- und SMTP-APIs geliefert und verbindet sich mit cloudbasierten E-Mail-Dienstanbietern. Die Lösung ist als monatliches Abonnement verfügbar und der Support erfolgt per Telefon und E-Mail.
SendGrid Software - 1
SendGrid Software - 2
SendGrid Software - 3
SendGrid Video
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SendGrid Software - 2 - Vorschau
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SendGrid Preis

SendGrid bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von SendGrid ist ab 60,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für SendGrid

SendGrid Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,0
Funktionalität
4,1
Bedienkomfort
4,1
Kundenbetreuung
3,8
5 von 728 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Uwe
  • Branche: Alternative Medizin
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 13.1.2023

Ich würde sendrgrig jedem empfehlen

Vorteile

Mit dieser Software sind wir sehr zufriedenSie erhalten einen vollständigen Bericht und können leicht feststellen, ob Ihr Kunde die E-Mail erhalten hat oder etwas schief gelaufen ist. Das ist einfach unbezahlbar.

Nachteile

Keine Nachteile für mein Unternehmen, daher auch die 5 Sterne bewertung

Dylan
Dylan
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 18.12.2023

Pretty solid product with a good reputation, but can be pricey

My overall experience with SendGrid has been positive. I appreciate its reliability, detailed analytics, and user-friendly interface. My only concerns are with pricing scalability and occasional customer support challenges, but the platform consistently delivers effective and impactful email campaigns.

Vorteile

SendGrids high deliverability rates, solid tracking metrics and easy to use interface make it a very attractive offering in a competitive space.

Nachteile

The pricing structure mean that scalability can be a concern, there are some sudden jumps in pricing. The step from 200k to 250k emails a month takes you from $89.95/mo to $249/mo which is a suddenly 3x cost increase, with similar 2x increases at the next intervals. Having unit-based pricing would be less stressful than suddenly crossing a threshold.

In Betracht gezogene Alternativen

HubSpot Marketing Hub und Mailchimp

Warum SendGrid gewählt wurde

SendGrids developer tools made it far easier to integrate with than Mailchimp, for what we needed to do.

Zuvor genutzte Software

Mailchimp

Gründe für den Wechsel zu SendGrid

The developer offering was much simpler, and the starting pricing was fairly attractive if a little bit of a honeypot to get you on their ladder.
Orianne
Orianne
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 5.9.2022

Sending SaaS emails through the service is the best option.

Minimal running costs and the minimal need for application development make the API cost-effective. Even as a simple SMTP gateway, the API can perform many functions. These include distribution results and bounce information, which make the proper operation possible.

MTA SaaS services are made possible by the original. It is used to display messages from the service provider and notify the public of upcoming announcements. Nowadays it is difficult to operate with an original because it could be used by malicious third parties as a spam pass-through. However, it can operate securely if appropriate security measures and patches are applied frequently. Using the SendGrid service frees business owners from work they cannot control.

Vorteile

With the sub-user functions and the ability to manage each distribution case, it is easy to confirm the rate and track each delivery in the dashboard. In addition, it is easy to ensure bounce time records and investigate why mail was not delivered from the dashboard. This is because each case has a dedicated distribution manager that can perform distribution management in each case. It is advisable to confirm delivery with a tracking code, but it is also possible to check mail confirmation without any further action. This process can be completed quickly with any of the services offered.

Nachteile

Since the records of previous bounces disappear when searching, I want to extend the logging period a bit. To extract the data through webhooks, making a request each time is necessary.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Personalwesen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 7.8.2024

SendGrid is our #1 email sender for newsletters and outbound

We use SendGrid for newsletter and outbound sequences and our overall experience is positive. It serves its purpose, while some of the functionalities could be improved.

Vorteile

I like the ability to send single newsletters, or automations.
I like the segmentation of the contact lists.
I like the interface and user friendliness.
I like the foreign IP address for risk free outbound initiatives.

Nachteile

I would invite the possibility to merge contact lists.
I would also invite more intuitive set up of the automations.
I would love better analytics with the automations.

Joe
Joe
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
1

3
Bewertet am 28.9.2023

Customer Service Is Terrible

As long as you don't have an issue and need CS their tech works great and have a good value proposition. When I can find another company with a similar value proposition and even decent customer service I will switch.

Vorteile

They present a good value and a dependable product

Nachteile

Customer service is terrible. It used to be pretty good. They have made getting service more difficult, and when you use the chat they try to redirect you away. So when you chat you get in a queue and they text you when you are next. I get a text go to the chat and it says >1 Minute. I stay on for 3-5 minutes no one is there, I go back to what I am doing and when I go back the chat closed. Do it all over again, and this time within a minute someone gets on. I message 7 times my question and issue, 10 minutes go by before I get an answer. The whole process is terrible and purposefully by design treats their paying customer like trash. You don't matter, your time doesn't matter, and in fact you are an idiot for not figuring out the issue on your own. Even when my question/issue was something ONLY they can do. I do not have the ability to increase subusers, only they do. I wish I could say that this is a SendGrid issue, almost every business has rearranged their CS to serve employees, which usually is at the expense of those who pay to make the whole operation work.

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