4,5
Gesamtbewertung
Bewertungen

4,5
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Bewertungen

Über Twilio

Twilio ist eine CPaaS-Lösung (Cloud Communication Platform as a Service), die es Unternehmen ermöglicht, Kunden über alle Kommunikationskanäle wie SMS, Video, Voice, Chat und andere Kanäle mittels voll programmierbarer APIs anzusprechen. Twilio bietet die cloudbasierte Kontaktcenter-Plattform Twilio Flex an, mit der Unternehmen die volle Kontrolle über ihr Kontaktcenter-Erlebnis erhalten, denn jedes Elementerlebnis lässt sich an die individuellen Anforderungen des Unternehmens anpassen, einschließlich der Agentenschnittstelle, der Kommunikationskanäle, des Interaktionsroutings und der Berichterstattung. Twilio bietet verschiedene Lösungen für Unternehmen in den Bereichen Marketing, Finanzdienstleistungen, Einzelhandel, Gastgewerbe und Immobilien. Mit Kanal-APIs können Entwickelnde nutzerdefinierte Anwendungen in jeder programmierbaren Sprache wie C#, Python oder PHP erstellen, die allen Kommunikationsanforderungen gerecht werden. Unternehmen können Twilios AutoPilot, einen Chatbot mit KI (künstliche Intelligenz), in jedes System integrieren, um Kundeninformationen zu erfassen, Leads zu qualifizieren und Trigger-Nachrichten zum Abschluss von Folgeprozessen an Vertriebsmitarbeitende zu senden.  Mit Twilio Flex können Nutzer alle Gespräche von einem zentralen Dashboard aus verwalten, Workflows mit einem visuellen Workflow-Editor anpassen und das Routing von Sprache und digitalen Interaktionen mit dem TaskRouter von Twilio steuern. Twilio Flex bietet Funktionen für die Routing-Konfiguration, Anrufbeantworter-Erkennung, Gesprächsaufzeichnung, Konversationsplayer, WFO (Workforce Optimization), anpassbare Verlaufsberichterstattung, Stichwortsuche, Transkription von Aufzeichnungen in Echtzeit und vieles mehr. Twilio erleichtert die Integration in verschiedene Anwendungen von Dritten wie Facebook Messenger, WhatsApp und andere.
Twilio Software - 1
Twilio Software - 2
Twilio Software - 3
Twilio Software - 4
Twilio Video
Twilio Software - 1 - Vorschau
Twilio Software - 2 - Vorschau
Twilio Software - 3 - Vorschau
Twilio Software - 4 - Vorschau

Twilio Preis

Twilio bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Twilio ist ab 0,01 $ verfügbar.

Startpreis:
0,01 $
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Twilio

CloudTalk ist eine Verwaltungslösung für Kontaktcenter, die es Unternehmen ermöglicht, die Kommunikation mit Teams und...

Vonage Contact Center

Die enge Integration von NewVoiceMedia in Salesforce spiegelt sich im Fünf-Sterne-Rating von AppExchange und in der...

360dialog

360dialog ist ein Messaging-iPaaS-Lösungsanbieter und ein offizieller WhatsApp Business Solution Provider. Diese Lösung...

ClickSend

ClickSend ist eine B2B-Kommunikationssoftware, die es Unternehmen ermöglicht, auf einfache Weise SMS, E-Mail, Voice und...
Jive Interactive Intranet ist ein Eckpfeiler des modernen digitalen Arbeitsplatzes, ein zentraler Hub für interne...

Google Voice

Google Voice ist ein cloudbasiertes Geschäftstelefonsystem, das Nutzern eine eindeutige Kontaktnummer zur Verfügung...

Twilio Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3
Funktionalität
4,5
Bedienkomfort
4,2
Kundenbetreuung
4,1
5 von 430 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Suzi
  • Branche: Halbleiter
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 28.3.2023

Twilio is an excellent tool in relation to quality and price, I recommend it.

In generally, companies of any size may stand to gain a significant amount by putting Twilio's powerful communication capabilities into action.

Vorteile

Twilio allows programmers to effortlessly create and release new forms of communication. Twilio provides a number of application programming interfaces (APIs), software development kits (SDKs), and libraries for adding telephony functionality to software. It also offers a variety of ways to get in touch, including phone, text, video, and electronic mail, so that each user's experience can be tailored to their own needs.

Nachteile

Until now, I haven't been able to find a single drawback to using Twilio. My interactions with Twilio have always been positive.

Andrew
  • Branche: Bekleidung & Mode
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
5
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 18.8.2023

Can do everything, for all businesses but with a steep learning curve...

Twilio handles all the inbound calls for my website. I ported a vanity 800 number from a another provider to Twilio and after a quite lengthy setup process that involved lots of customer service calls it was up and running. After that you can pretty much leave it or do some minor changes relatively easy. Now when customers call they can choose from an option tree to troubleshoot their issue or they can choose to talk to an agent (me) and if it's during business hours the call gets forwarded to my cell, if outside of business hours they get my voicemail. Works great! I also have it embedded in my website for a chat option that more people actually use.

Vorteile

Twilio has every option under the sun, there's nothing call center related that they can't do for you. You could set up automated systems to perform mundane tasks for you, record and inscribe all your calls and even have a call center set up to help troubleshoot issues and direct calls. You can get add-ons from GitHub, integrate into your website especially Shopify and answer calls with a number that you can bring with you or they provide straight to your cell phone. We're talking local numbers and 800 numbers even though you may have to pay extra.

Nachteile

Very steep learning curve. There are so many options and so many ways to use this service including third party apps that you could get confused quite easily. Also their 2FA process is tedious which if you're not careful could result in you losing your number.

In Betracht gezogene Alternativen

Google Voice

Warum Twilio gewählt wurde

As a student I received a free trial from GitHub and I really liked how many options and integrations Twilio has.

Gründe für den Wechsel zu Twilio

They bill by usage so in many ways they are a cheaper option. Plus if your needing to use Twilio on a computer they are the absolute best. And they have a whole marketplace of third party apps that can compliment this service immensely.
pavan
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
3
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 20.1.2024

Lack of support and slow setup process and validation process

It has been pretty bad. Medicore support and slow validation process. If you have months and months time to do your project then Twilio may work. very slow process to onboard and start using their products.

Vorteile

Ease of use of the platform and pricing.

Nachteile

Lack of customer service, setup is cumbersome and validations take forever for Twilio to complete. They can not open any pdf files you send them, yet they want proof. Frustrated that I could not even get to move forward initial step of getting a phone number assigned and restrictions imposed by twilio. Look else where if you have options.

Lydia
  • Branche: Kunststoffe
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 15.11.2023

Twilio is the tool to get it right with customer engagements

Twilio has helped us reach our customers more effectively and easily by building a complete communication workflow where they can easily reach out to us through sms, video, audio or email.

Vorteile

Twilio offers all the resources needed to build a complete communication and customer support platform with multiple support channels like video and audio calls and instant messaging. It allows us to collect our customer data and analyze them so as to achieve a better understanding of our customers at a more personal level.

Nachteile

Twilio is not an easy to use product and training is always a necessity especially for beginners.

Pius
  • Branche: Internet
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 7.5.2022

Twilio

Twilio helps me send transactional SMS messages to my users, which is its important role for my business and it nails this. However, to get more out of it, I use it for marketing to certain user segments as well and it performs brilliantly. Overall, I am happy with Twilio.

Vorteile

Twilio easily integrates with multiple 3rd party services out there. With a simple Zap in Zapier, you can build multiple workflows that trigger operations on your Twilio accounts such as sending out mass SMS or transactional SMS to customers.
Twilio has exceptional deliverability in so many countries around the world. So no matter where your recipient is, Twilio can pretty much reach them.

Nachteile

Twilio has a steep learning curve if you do intend to get the most out of the products. You can cover a lot with simple API and Zapier, but to get the most from it using "Programmable Communications" needs some level of expertise. And this is where Twilio really showcases its powers. Unfortunately without a certain level of expertise, you will not get to that. Personally, as a NoCode builder, to overcome this I had to hire an expert to help me get the most out of Twilio.

In Betracht gezogene Alternativen

MessageBird

Gründe für den Wechsel zu Twilio

Twilio was much easier to integrate with my existing stack of Bubble, Zapier, and Airtable.

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