4,2
Gesamtbewertung
Bewertungen

4,2
Gesamtbewertung
Bewertungen

Über JobBOSS²

ECI Shoptech vereint die Lösungen E2 SHOP und JobBOSS zum nächsten Entwicklungsschritt im Bereich Business-Management von Job Shops: JobBOSS². JobBOSS² wurde speziell für Job Shops und Auftragsfertigungsunternehmen entwickelt und ist ein cloudbasiertes System, das die Flexibilität bietet, die Hersteller benötigen, um Produktivität und Gewinne zu maximieren und gleichzeitig effektiv zu skalieren. JobBOSS² bietet dir Erkenntnisse und Transparenz über deine Fertigung. Die Lösung unterstützt schnelle und genaue Kostenvorschläge und Angebote, Echtzeitdatenerfassung und -visualisierung, flexible Terminplanung und mehr. Um Nutzer bei der Erstellung genauer Angebote und Kostenvoranschläge zu unterstützen, bietet JobBOSS² detaillierte Kostenberichte zu Material, Arbeit, Betriebskosten und mehr. Außerdem können Nutzer zum Vergleich auf historische Daten zu ähnlichen Aufträgen zugreifen. Unternehmen können auch nicht beantwortete Kostenvorschläge verwalten, um Nachuntersuchungen zu veranlassen und zu verstehen, warum der Auftrag nicht angenommen wurde. Verwandle mit nur einem Klick Angebote in Aufträge, um wiederholte Dateneingaben zu vermeiden. Generiere automatisch Auftragsordner, sodass Teammitglieder das Projekt von Anfang bis Ende mit Echtzeitupdates verfolgen können. Nachdem ein Auftrag erstellt wurde, können Nutzer Aufgaben für verschiedene Teams planen, Engpässe erkennen, Probleme mit Was-wäre-wenn-Szenarien vorhersehen, die Qualitätskontrolle überwachen, den Versand verwalten und Sendungen online verfolgen. JobBOSS² kann Fertigungsaufgaben mit Workflows für die Materialverwaltung automatisieren, RFQs (Request For Quotation) an Lieferanten senden, den Lagerbestand erfassen, Lieferscheine und Versandetiketten, Rückstände sowie Verkaufsberichte erstellen und vieles mehr.
JobBOSS² Software - 1
JobBOSS² Software - 2
JobBOSS² Software - 3
JobBOSS² Software - 4
JobBOSS² Software - 5
JobBOSS² Video
JobBOSS² Software - 1 - Vorschau
JobBOSS² Software - 2 - Vorschau
JobBOSS² Software - 3 - Vorschau
JobBOSS² Software - 4 - Vorschau
JobBOSS² Software - 5 - Vorschau

JobBOSS² Preis

JobBOSS² bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von JobBOSS² ist ab 5.000,00 $/Jahr verfügbar.

Startpreis:
5.000,00 $/Jahr
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Nein

Alternativen für JobBOSS²

JobBOSS² Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1
Funktionalität
4,0
Bedienkomfort
4,1
Kundenbetreuung
4,4
5 von 871 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
John
John
  • Branche: Chemikalien
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 21.11.2018

JobBOSS as an ERP

Overall we like the product and have good results with the support teams.

Vorteile

JobBOSS as a standalone is good, with some nice Crystal Reports added on. What makes it great is that there are quite a few add-ons available (for Quality, CRM, etc.) , plus it it stores all of its data in a SQL format that works well with Microsoft products.

Nachteile

I work mostly in the Finance/Accounting side of the business. There are some basic things that could be added in the next version upgrades.

Antwort von ECI Software Solutions

Hi John, Thank you for your recent review of JobBOSS! We appreciate your feedback in making our solutions better. Would you mind sharing the basic things you referred to that could be added to our next version upgrades? We would love the opportunity to pass this along to our software dev team. Thanks again and we appreciate you as a customer!

- The ECi Marketing Team

Beantwortet am 26.11.2018
Steve
  • Branche: Maschinerie
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 22.2.2021

Steve Cate

We can quote jobs so fast with E2 it has become the way we control the pace of our business. If we want to be busier we submit a quote within hours of the RFQ. If we are too busy we take longer to submit quotes. It also helps a lot with scheduling but scheduling is the most difficult function to use.

Vorteile

Ease of use and good tech support. Very similar to quickbooks

Nachteile

When allocating stock to jobs, unless it was purchased specifically for that job, it is a bit cumbersome so we had a custom report written to allow the tag number of the inventory to be scanned.

In Betracht gezogene Alternativen

Global Shop Solutions

Warum JobBOSS² gewählt wurde

JobBOss tech support was terrible and they were very expensive to add data collection modules.

Gründe für den Wechsel zu JobBOSS²

Tech support's demo of the product
Kevin
  • Branche: Metallabbau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
1
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
2

3
Bewertet am 16.8.2017

Entry level manufacturing software for shops willing to change to fit their ERP

It's not that our sales volume has outgrown JobBoss, but our processes have. The lack of flexibility and customization are forcing us to work outside of JobBoss (e.g. custom software). The more that happens, the more obvious it is that JobBoss isn't right for us. I always consider JobBoss as a first source for our processes. Most of the time it can do something similar to what we want, but we would have to make serious concessions to make it fit.

Ps. Stop sending "Important JobBoss Updates" that are primarily selling custom utilities.

Vorteile

In general, it's easy to use. Each module has similar buttons and interfaces. I think the AR/AP modules work well since it's not the primary focus of the software.

Nachteile

Quote entry has extremely limited ability to adjust margins (it can do it, but it's not easy). Adjusting margins are key for job shop environments. After speaking with support about my needs, they told me to quote outside of the system. Which means, I was literally told not to use your product.

Legacy fields get stuck in the system. There's a lot of clutter in our system because we need to change user defined fields but they're not available in the find/replace utility.

Scheduler is very poor. Difficult to use, glitchy. Doesn't (automatically) schedule for available labor resources, which is a huge part of a job shop environment. Reviewing scheduling during quoting doesn't account for current back load (or didn't at the time we last considered it).

The recent "facelift" was atrocious. It's actually a huge deterrent to updating versions. What benefit is this facelift to me?

My perception is that there will be no feature additions to the core product. Any improvements come in the form of custom utilities with additional cost.

Susan
  • Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 15.8.2019

Users since 2005

My overall experience has been very good with all E2 aspects, my concerns have always been handled professionally and quickly. They have been able to modify or create a new program I have requested in a timely efficient manner.

Vorteile

I like everything about this software. We have two sites, although we are considered Aerosafe Companies we are in fact two separate companies with their own receivables and payable. I like that I can switch back and forth with ease. I use the accounting modules mostly which are wonderful, I have never had a problem with them. I also use the Purchasing module as I order tooling, material, supplies etc., The Inventory module is great allowing me to allocate all items to a GL code I have set up.

Nachteile

There are no cons as far as I am concerned and would recommend it to anyone. I have done so on more than one occasion.

Roy
  • Branche: Öl & Energie
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 5.3.2020

Gem-Trim of Houma, LLC (Manufacturer of Control Valve Parts)

Our experience has been excellent.

Vorteile

Gem-Trim is a small manufacturing company of control valve parts. The E2 Shop System fit our company perfectly with the three modules we needed (Manufacturing, Financial, Quality). E2 is not a multi layered system like some of the other systems we looked at. Gem-Trim uses all three modules to a high degree and the three modules compliment each other and provides management to a vast amount of information. The E2 System is an extremely user friendly product but still gives a small company the big company profile.

Nachteile

There were some minor obstacles in the program we had to overcome and adjust to, but the support from the E2 staff was a tremendous help and assisted us through those situations.

Ähnliche Kategorien