Über JobBOSS²

ECI Shoptech vereint die Lösungen E2 SHOP und JobBOSS zum nächsten Entwicklungsschritt im Bereich Business-Management von Job Shops: JobBOSS². JobBOSS² wurde speziell für Job Shops und Auftragsfertigungsunternehmen entwickelt und ist ein cloudbasiertes System, das die Flexibilität bietet, die Hersteller benötigen, um Produktivität und Gewinne zu maximieren und gleichzeitig effektiv zu skalieren. JobBOSS² bietet dir Erkenntnisse und Transparenz über deine Fertigung. Die Lösung unterstützt schnelle und genaue Kostenvorschläge und Angebote, Echtzeitdatenerfassung und -visualisierung, flexible Terminplanung und mehr. Um Nutzer bei der Erstellung genauer Angebote und Kostenvoranschläge zu unterstützen, bietet JobBOSS² detaillierte Kostenberichte zu Material, Arbeit, Betriebskosten und mehr. Außerdem können Nutzer zum Vergleich auf historische Daten zu ähnlichen Aufträgen zugreifen. Unternehmen können auch nicht beantwortete Kostenvorschläge verwalten, um Nachuntersuchungen zu veranlassen und zu verstehen, warum der Auftrag nicht angenommen wurde. Verwandle mit nur einem Klick Angebote in Aufträge, um wiederholte Dateneingaben zu vermeiden. Generiere automatisch Auftragsordner, sodass Teammitglieder das Projekt von Anfang bis Ende mit Echtzeitupdates verfolgen können. Nachdem ein Auftrag erstellt wurde, können Nutzer Aufgaben für verschiedene Teams planen, Engpässe erkennen, Probleme mit Was-wäre-wenn-Szenarien vorhersehen, die Qualitätskontrolle überwachen, den Versand verwalten und Sendungen online verfolgen. JobBOSS² kann Fertigungsaufgaben mit Workflows für die Materialverwaltung automatisieren, RFQs (Request For Quotation) an Lieferanten senden, den Lagerbestand erfassen, Lieferscheine und Versandetiketten, Rückstände sowie Verkaufsberichte erstellen und vieles mehr.
JobBOSS² Software - 1
JobBOSS² Software - 2
JobBOSS² Software - 3
JobBOSS² Software - 4
JobBOSS² Software - 5
JobBOSS² Software - 6
JobBOSS² Software - 1 - Vorschau
JobBOSS² Software - 2 - Vorschau
JobBOSS² Software - 3 - Vorschau
JobBOSS² Software - 4 - Vorschau
JobBOSS² Software - 5 - Vorschau
JobBOSS² Software - 6 - Vorschau

JobBOSS² Preis

JobBOSS² bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.

Startpreis:
Nicht vom Anbieter bereitgestellt
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Nein

Alternativen für JobBOSS²

NetSuite ist eine Unternehmensführungs-Software-Suite, die als Dienstleistung angeboten wird und Funktionen wie ERP...

Global Shop Solutions

Global Shop Solutions bietet ERP-Software (Enterprise Resource Planning) für Kunden aller Größen aus der Fertigungsindus...

QuickBooks Desktop Enterprise

QuickBooks Enterprise ist eine Buchhaltungslösung für KMU in verschiedenen Branchen wie Bauwesen, gemeinnütziger...

Dynamics 365

Microsoft Dynamics 365 ist ein cloudbasiertes CRM-Ökosystem für kleine, mittlere und große Unternehmen mit Fokus auf...

Claris FileMaker

FileMaker ist eine Anwendungs- und App-Entwicklungslösung, mit der Nutzer Anwendungen und Apps erstellen und bereitstell...
ECI M1 ist ein abonnementbasiertes ERP-System (Enterprise Resource Planning), das on premise oder über die Cloud...

JobBOSS² Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1
Funktionalität
4,0
Bedienkomfort
4,1
Kundenbetreuung
4,4
5 von 864 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
John
  • Branche: Chemikalien
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 21.11.2018

JobBOSS as an ERP

Overall we like the product and have good results with the support teams.

Vorteile

JobBOSS as a standalone is good, with some nice Crystal Reports added on. What makes it great is that there are quite a few add-ons available (for Quality, CRM, etc.) , plus it it stores all of its data in a SQL format that works well with Microsoft products.

Nachteile

I work mostly in the Finance/Accounting side of the business. There are some basic things that could be added in the next version upgrades.

Antwort von ECI Software Solutions

Hi John, Thank you for your recent review of JobBOSS! We appreciate your feedback in making our solutions better. Would you mind sharing the basic things you referred to that could be added to our next version upgrades? We would love the opportunity to pass this along to our software dev team. Thanks again and we appreciate you as a customer!

- The ECi Marketing Team

Beantwortet am 26.11.2018
Steve
  • Branche: Maschinerie
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 22.2.2021

Steve Cate

We can quote jobs so fast with E2 it has become the way we control the pace of our business. If we want to be busier we submit a quote within hours of the RFQ. If we are too busy we take longer to submit quotes. It also helps a lot with scheduling but scheduling is the most difficult function to use.

Vorteile

Ease of use and good tech support. Very similar to quickbooks

Nachteile

When allocating stock to jobs, unless it was purchased specifically for that job, it is a bit cumbersome so we had a custom report written to allow the tag number of the inventory to be scanned.

In Betracht gezogene Alternativen

Global Shop Solutions

Warum JobBOSS² gewählt wurde

JobBOss tech support was terrible and they were very expensive to add data collection modules.

Gründe für den Wechsel zu JobBOSS²

Tech support's demo of the product
William
  • Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionen
2
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
2

1
Bewertet am 30.12.2016

Archaic & Tedious

Archaic and Tedious is exactly how I would describe Exact JobBoss. There are significant limitations in the software to consider up front. Part numbers are limited to 30 Characters. Drawing numbers are limited to 16 characters. General Description field is limited to 30 characters. Their answer to this is to provide an extended description dialog box. But you can not see the value of extended description in any sort of list view, therefore you can not see the complete description of your materials or parts anyplace until you generate quote document, or purchase order document, or a report. The general Description field will clip your description. It will let you enter more than 30 characters. But if you save and exit, then open the same quote it will have clipped the description to 30 characters. The UI is not user-friendly despite other reviews. I seriously doubt they have conducted usability and ergonomics studies with actual customers. It is very easy to get off track and be very disorganized with materials. Where it should have a good predefined material structure. The reporting side is very limited unless you are familiar with programming Crystal reports yourself. If you are building a product structure where multiple components use the same material, there is no way to add the same material to multiple components at once. You can copy material from one component to another, however, you cannot copy just a single material. For example, the component that I am copying from may have 5 materials in it. I have to copy all 5 materials into the target component then delete the materials I don't want in it. Same way with copying routings. A tech support rep argued this with me via email. To convince him I was correct and it was not possible I had to take a video of my screen attempting to copy one material and send that to him. Only then did he come off his position that it was possible. I can not see both the routings of a component and the materials of a component at the same time. They are two separate view windows you have to click back and forth in. Likewise, you cannot see the materials in multiple components at once. You have to click back and forth between the components you are interested in. If they rearranged their UI you could do some of these things, because there is plenty of room on your average size monitor screen. I have a 24" monitor and at a comfortable resolution, JobBoss is really only utilizing about 50% of my display space with actual pertinent information and controls. It's very easy to accidentally delete things and there are not many places where you can Undo, so if you accidentally delete something you are SOL. There is no way to add additional custom properties to a component. For example, I can not have Customer Part # and Our Part#. There are unforeseen nuances as well with formatting as well. If you enter a value in Vendor Reference field or Detail Number, then it overwrites the space for Extended Description on our Purchase Orders with Vendor Reference or Detail Number instead. You can not delete a material that has been used in a job. Unfortunately, we have a terrible material database with poorly named materials. We would like to replace the badly named materials with new materials that make more sense. But there is no good way to do this. Once a material has been used, closed, or scheduled it can not be deleted. It can only be inactivated. But what I want to do is replace it completely. Now they will say that they have a replace functionality, but it is really a rename functionality. But you can only rename one material at a time. So it's not really a replace function. Lastly, if you have limited seats you can set a user sign out after a period of time. However, I have found that if you walk away and have not saved your quote or job and it auto signs you out, it DOES NOT always save it for you. So you may lose work that you have done since last save.

Vorteile

It has quoting, materials, costing, and scheduling, and job status capabilities.

Nachteile

Sadly the UI is severely lacking. And it seems not much thought is given to usability and efficiency.

Roy
  • Branche: Öl & Energie
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 5.3.2020

Gem-Trim of Houma, LLC (Manufacturer of Control Valve Parts)

Our experience has been excellent.

Vorteile

Gem-Trim is a small manufacturing company of control valve parts. The E2 Shop System fit our company perfectly with the three modules we needed (Manufacturing, Financial, Quality). E2 is not a multi layered system like some of the other systems we looked at. Gem-Trim uses all three modules to a high degree and the three modules compliment each other and provides management to a vast amount of information. The E2 System is an extremely user friendly product but still gives a small company the big company profile.

Nachteile

There were some minor obstacles in the program we had to overcome and adjust to, but the support from the E2 staff was a tremendous help and assisted us through those situations.

Edward
  • Branche: Luft- & Raumfahrt
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 14.8.2019

E2

Overall experience with the personal at Shoptech. From the support to team to the sales team. All are knowledgeable.

Vorteile

The versatility, working with the custom development team and being able to get features that aren't out of the box. From the end users perspective it's easy to use.

Nachteile

I have no complaints at this time. Very pleased with the product.

Ähnliche Kategorien