Spiceworks Cloud Help Desk

4,4
Gesamtbewertung
Bewertungen

4,4
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Bewertungen

Über Spiceworks Cloud Help Desk

Spiceworks ist eine kostenlose cloudbasierte Helpdesk- und Netzwerküberwachungslösung, die speziell für Systemadministrationsteams und IT-Profis entwickelt wurde. Die Lösung hilft bei der Verwaltung von Tickets, die von Kunden erstellt wurden, bietet Kundenbetreuung über mehrere Kanäle und verfolgt die Leistung der Agenten. Angestellte im Support können jeden IT-Vorfall genau überwachen und abrupte Änderungen im Netzwerk verfolgen. Über das Self-Service-Portal können Nutzer Tickets einreichen, den Fortschritt der Ticketbearbeitung verfolgen und informative Ressourcen aus der Wissensdatenbank einsehen. Mit Spiceworks können Unternehmen auch eine zentrale Wissensdatenbank erstellen, in der Nutzer Informationen zu periodischen oder regelmäßigen Anfragen erhalten können. Die Lösung umfasst auch ein Teammanagement-Dashboard, mit dem das Management wichtige Leistungskennzahlen anzeigen und verfolgen kann. Spiceworks bietet des Weiteren eine On-Premise-Version für Unternehmen, die ihre internen Helpdesk-Vorgänge lokal einrichten und verwalten möchten. IT-Profis können Tickets mithilfe der mobilen App von Spiceworks auch auf ihren Android- und iOS-basierten Smartphones verwalten. Außerdem können sie sich mit der globalen Spiceworks-Community in Verbindung setzen, um Tipps und Best Practices mit Fachleuten aus aller Welt zu teilen.
Spiceworks Cloud Help Desk Software - 1
Spiceworks Cloud Help Desk Software - 2
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Spiceworks Cloud Help Desk Video
Spiceworks Cloud Help Desk Software - 1 - Vorschau
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Spiceworks Cloud Help Desk Software - 4 - Vorschau
Spiceworks Cloud Help Desk Software - 5 - Vorschau

Spiceworks Cloud Help Desk Preis

Spiceworks Cloud Help Desk bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion.

Startpreis:
Nicht vom Anbieter bereitgestellt
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Spiceworks Cloud Help Desk

Spiceworks Cloud Help Desk Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6
Funktionalität
4,2
Bedienkomfort
4,3
Kundenbetreuung
4,2
5 von 560 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Jesica
Jesica
  • Branche: Versicherung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 7.3.2019

Spiceworks will answer all your questions

Spiceworks suggests free solutions so, it would be stupidмн not to recommend you this amazing software. It is an easy platform and, believe me, you won’t have any problem to use it. I should also mention that it well suits to small companies but larger companies should probably search for another solution.

Vorteile

There is one feature of Spiceworks which I appreciate the most. It gives you the opportunity to check your network and find out what devices are connected to it. This means that it provides a lot of information about those devices such as their IP addresses. Another advantage of this platform is that it is completely free. If we compare the quality of work of Spiceworks with other platforms, it will become obvious that this help desk can do freely more than other expensive platforms. I think it is hard to find a person who knows everything about his profession or field of work. From time to time everyone needs to look for some help or extra information. In these cases you should at least know where you can find the required information. People engaged with information technologies already know that Spiceworks is their best solution. You can find the answers to your questions in the forums or you can type your question and get feedback.

Nachteile

The first issue I should mention is the app itself. As for the mobile app, it is heavily text-based, it would be nice to see more graphics there. In addition, I would like to see one app which shows the community and the form together.
Unfortunately, there is a lot of commercial which can be annoying but on the other hand, it is understandable: the platform is free and it depends on ads to get some income.
I wish it could be easier to work with tickets and especially the deleting function.

Luis Miguel
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 28.6.2023

This is the one solution to start with Servicedesk solutions

This is a great solution, it was our first service desk platform that give us excellent results.

Vorteile

Spiceworks is a high valuable solution with multiple levels, very easy to deploy, it could be setup as a level entry service desk solution but includes great features that you have on hand starting even with the free version.

Nachteile

As Spiceworks have several modules some of them remains with an effective use and could be great to have a configuration menu that disable that tabs not configured on the setup

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
2

3
Bewertet am 14.9.2022

Spiceworks is good for small companies

It was great at the beggining but whe the company grew and the tool was not able to grow with us.

Vorteile

It's free and very useful for small companies, they don't have to spend any money to have a ticketing tool.

Nachteile

It doesn't have a knowledge base.
The asset management was fine at the begginig but with more than 200 assets it became useless. Always was down because of the database management.

In Betracht gezogene Alternativen

ManageEngine ServiceDesk Plus

Warum Spiceworks Cloud Help Desk gewählt wurde

Because it was very difficult to configure and to manage.

Zuvor genutzte Software

GLPi und OTRS

Gründe für den Wechsel zu Spiceworks Cloud Help Desk

Because of the price.
Donald
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 20.9.2022

Spiceworks Help Desk

Spiceworks has been very good for us as a Help Desk software. My admins and users had an easy time in implementing this software

Vorteile

Of course the cost since it is Free. Easy to deploy and users to understand

Nachteile

Does not have all the features and reports that others have, but that is offset by the price

Noor Shehra
  • Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

5
Bewertet am 2.11.2021

Spicework Review

It is one of the best software for the inventory management and the software can be accessed anywhere in the same network through the specified URL which will keep a whole record of the networking devices.

Vorteile

Inventory management is one of the best, with few tweaks on the user end, it is easy to scan all the computers and printers in the network from serial number to installed software in each computer that will come handy in the audit.

Nachteile

Few basics were missing like currency value of different countries will making a purchase invoice for the new bought devices.

In Betracht gezogene Alternativen

ManageEngine Endpoint Central

Gründe für den Wechsel zu Spiceworks Cloud Help Desk

Spicework is basically free if you host the application in your server comparing to the other inventory softwares

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