4,5
Gesamtbewertung
Bewertungen

4,5
Gesamtbewertung
Bewertungen

Über Freshservice

Freshservice ist eine cloudbasierte IT-Helpdesk- und Dienstleistungs-Management-Lösung, die es Unternehmen ermöglicht, ihren IT-Betrieb zu vereinfachen. Die Lösung bietet Funktionen wie ein Ticketingsystem, ein Self-Service-Portal und eine Wissensdatenbank. Die Lösung bietet auch eine mobile App für iOS und Android, die es IT-Administratoren ermöglicht, Anfragen per Fernzugriff zu bearbeiten.

Freshservice bietet ITIL-fähige Komponenten (Information Technology Infrastructure Library), die Administratoren bei der Verwaltung von Anlagen, Vorfällen, Problemen, Änderungen und Releases unterstützen. Die Asset-Management-Komponente unterstützt Unternehmen bei der Kontrolle ihrer IT-Assets. Software-/Hardware-Assets können hinzugefügt, mit Tags versehen, nachverfolgt und abgekoppelt werden, um die Sichtbarkeit und das Bewusstsein für die Assets zu gewährleisten.

Freshservice bietet auch ein Gamification-Modul namens „Arcade“. Dieses Modul ermöglicht es IT-Agenten, Punkte zu sammeln und IT-bezogene Aufgaben zu gamifizieren. Die Lösung ermöglicht es Administratoren, vordefinierte Berichte für Vorfälle und Änderungen unter Verwendung verschiedener Filter zu erstellen.

Freshservice kann mit Anwendungen von Drittanbietern zur Verwaltung des Servicedesks integriert werden.

Freshservice ist im Rahmen eines Jahresabonnements erhältlich, das Support per E-Mail und Telefon beinhaltet.

Freshservice Software - 1
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Freshservice Software - 1 - Vorschau
Freshservice Software - 2 - Vorschau
Freshservice Software - 3 - Vorschau
Freshservice Software - 4 - Vorschau
Freshservice Software - 5 - Vorschau
Freshservice Software - 6 - Vorschau

Freshservice Preis

Freshservice bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Freshservice ist ab 15,00 €/Monat verfügbar.

Startpreis:
15,00 €/Monat
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Freshservice

osTicket ist eine Lösung zur Verwaltung von Open-Source-Helpdesks, die Ticket- und IT-Asset-Management in einer Suite...
Kayako ist eine cloudbasierte Plattform für die Kundenbetreuung, die verschiedene Supportkanäle wie E-Mail, Live-Chat...

ManageEngine Endpoint Central

ManageEngine Desktop Central ist eine MDM-Lösung (Mobile Device Management), die Unternehmen dabei unterstützt,...

Autotask PSA

Autotask PSA ist eine IT-Business-Management-Plattform, die aus Service Desk, Projektmanagement, Kontomanagement,...

Jitbit Helpdesk

JitBit Helpdesk Ticketing ist eine IT-Helpdesk-Management-Lösung für Unternehmen jeder Größe, die automatisiertes...

Dynamics 365

Microsoft Dynamics 365 ist ein cloudbasiertes CRM-Ökosystem für kleine, mittlere und große Unternehmen mit Fokus auf...

Freshservice Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4
Funktionalität
4,3
Bedienkomfort
4,5
Kundenbetreuung
4,6
5 von 568 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Rich
  • Branche: Großhandel
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 9.10.2018

Simple to use and has all the features you actually need.

I really like Fresh Service (and before it, Fresh Desk). I keep trying to find a reason to switch to Zendesk because of the possibilities with their integrations but keep abandoning the trial. I would have to reproduce in Zendesk what I currently have in Freshservice in order to start experimenting with the possibilities. That's where the problems start. All the things I have in Freshservice are add-ons in Zendesk that cost extra and don't work the same way. If you have a fairly small team, we have 4 IT personnel for a 24/7 $400 million dollar company, this is your solution.

Vorteile

Layout is clean and easy to understand. Has fun 'gamify' system which lets my techs compete with with other for prizes with the system keep score. This is available on our subscription level. Also has SLA monitoring for those pesky KPI requirements. Can setup a catalog of services and items for end users to 'order' with a workflow approval process. Can integrate with chat and phone. Great all around alternative to Zendesk. Doesn't nickel and dime you to have basic features.

Nachteile

List of Integration possibilities are pretty small in comparison and hasn't really grown in the several years we have been using it.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 13.9.2022

Freshservice is the best ITSM, our users love it!

After using several ITSM tools, Freshservie deployment was very easy and it fits 100% with our needs at an affordable price.

Vorteile

Ticket management is great by itself but if you uses it with workflow automation it's awesome.
You can configure as many user portal as you want and it was a requirement.
Inventory is also great module.
Project management help us not only in the helpdesk team but also in other areas of the department.

Nachteile

The knowledge base could be better. You can't create more than two category levels and sometimes is not enough.

In Betracht gezogene Alternativen

Jira und ManageEngine ServiceDesk Plus

Warum Freshservice gewählt wurde

OTRS was very difficult to configure and sometimes you couldn't find the way to configure it to fit with your requirements. Spiceworks is for little companys.

Zuvor genutzte Software

Spiceworks und OTRS

Gründe für den Wechsel zu Freshservice

It was the best option for us.
Chris
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
2

3
Bewertet am 9.10.2022

Great software, spotty support

I have had several tickets so far where the second level support team have sworn could not work or told me that the functionality is not possible, forcing me to push back on them. At this point they suddenly realise that the product can actually do what I have said all along it should, only a bug is in the way.

On at least one occuration, they acknowledged a bug, spent weeks ignoring it, then when I asked for an update swore it wasn't a bug at all and I was just doing things wrong.... thus forcing me to escalate the case. In fact, on one occassion they submitted a set of incorrect repro steps, then blamed *me* for the mistake they made and told me there wasn't any problem!

Vorteile

FreshService is one of those frustrating products where the potential is so high and overall execution is done very well, but is let down by ridiculous bugs and even worse support. If Fresh could get to grips with this then I'd score them *very* highly. Unfortunately, they have not proven to be able to achieve this.

Nachteile

Reporting is dire. Bugs galore in modules you would not expect. Obvious features are missing, you try to work around them... and encounter a bug.

Mark
  • Branche: Hochschulbildung
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 27.9.2022

Good value and easy to implement and use

We have been happy with Freshservice and consider it a good value in comparison to some of the other Desks out there that provide similar service. We particular enjoy features like round robin ticket assignment, asset discovery and tracking, and providing a Knowledge Base for both Users (Requesters) and Agents.

Vorteile

We rely on the ticket system primarily to manage steps to resolution and archive past interactions and solutions. FreshService provides this functionality with little back-end effort on our part. Though somewhat limited, we do appreciate the ability to customize our portal.

Nachteile

Adding MSP's can be a confusing process. As it stands, you have to open a trial account then merge it into your main Desk. Last time we did this, FreshService failed to convert the account properly and we ended up being billed for the "trial" account. It took us several weeks to get the billing resolved. I recommend working with a live agent right off the bat to make this happen as smoothly as possible.

In Betracht gezogene Alternativen

ManageEngine ServiceDesk Plus, Spiceworks, Vivantio und Zendesk Suite

Gründe für den Wechsel zu Freshservice

Freshservice offered more features for less than comparable services. The Agent and Administrator online interface is also aesthetically appealing and easy to tailor to our needs.
Rob
  • Branche: Verlagswesen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 27.9.2022

A user-friendly all-in-one solution for the servicedesk

I am really happy I rolled out FreshService 2 months before Covid-19 forced all to work remote. We were able to support users from home ( IT was at home as well ) without issues.
FreshService contains a Solutions (knowledge-) base, users can request hard- and software like shopping online, very intuitive and user friendly

Vorteile

The ease to set it up : you can do it yourself without technical support. It comes with an app so it works on mobile devices as well, convenient if the laptop stops working.

Nachteile

You cannot change the webportal to your liking unless you have webdesign skills.

In Betracht gezogene Alternativen

ServiceNow Customer Service Management

Warum Freshservice gewählt wurde

Costs

Zuvor genutzte Software

TOPdesk

Gründe für den Wechsel zu Freshservice

Costs (yes, I'm Dutch..) the tool has it all and the ease of working with it.

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