Salesforce Service Cloud

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Zum Anbieter

Über Salesforce Service Cloud

Service Cloud von Salesforce ist eine cloudbasierte Kundenservice-Management-Lösung, die entwickelt wurde, um Kundenserviceaktivitäten von überall aus zu initiieren. Service Cloud basiert auf der Salesforce1-Plattform und befasst sich mit der Zentralisierung und Optimierung der Agentenbemühungen, sodass sie Kundenanfragen bearbeiten und Fälle verwalten können. Service Cloud wurde entwickelt, um Agenten Support-Mobilität bereitzustellen, sodass sie Serviceanfragen erhalten und von überall aus Support bieten können. Über die Service Cloud-Konsole können Agenten alle aktiven Fälle verwalten. Mit dem Communitys-Tool können Kunden sich selbst und anderen mit Self-Service-Funktionen helfen. Zu den zusätzlichen Service Cloud-Funktionen gehört ein Wissensmodul, in dem sowohl Agenten als auch Kunden nach den benötigten Antworten suchen können. Chatter ist ein Tool für die Agentenkollaboration, das eine Problemeskalation ermöglicht, und Social Service integriert die zunehmend kritischen Social-Media-Kanäle direkt in das Kundenserviceerlebnis. Das Reporting-Modul von Service Cloud bietet Front-Line-Managern die Möglichkeit, kritische Geschäftskennzahlen auf Echtzeit-Dashboards zu sehen, die auch über Telefon oder Tablet zugänglich sind.
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Salesforce Service Cloud Preis

Salesforce Service Cloud bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Salesforce Service Cloud ist ab 25,00 €/Monat verfügbar.

Startpreis:
25,00 €/Monat
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Salesforce Service Cloud

Salesforce Service Cloud Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1
Funktionalität
4,4
Bedienkomfort
4,1
Kundenbetreuung
4,2
5 von 755 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Imran
Imran
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 16.3.2023

Streamline Your Customer Service with Salesforce Service Cloud

My overall experience with Salesforce Service Cloud has been excellent. It has helped me improve my customer service and streamline my workflow, with intuitive software, excellent reporting tools, and top-notch customer support.

Vorteile

The software is intuitive and customizable, with excellent reporting tools and seamless integration with other Salesforce products.

Nachteile

the least liked thing about Salesforce Service Cloud is the cost, which can be prohibitive for smaller businesses or those on a tight budget.

In Betracht gezogene Alternativen

Dynamics 365 und Zoho Desk

Zuvor genutzte Software

Freshdesk

Gründe für den Wechsel zu Salesforce Service Cloud

I wanted customer service software that was both intuitive and customizable. Salesforce Service Cloud fit the bill perfectly. Its reporting tools and integration with other Salesforce products made it a no-brainer for me. While the cost can be a factor for some, the benefits and ROI made it well worth the investment. Additionally, the top-notch customer support has been invaluable in helping me navigate any issues or questions I may have had. Overall, I highly recommend Salesforce Service Cloud for businesses looking to streamline its customer service and improve efficiency.
Lillian
Lillian
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 13.2.2023

Complete customer relationship management on the cloud

It is useful for keeping tabs on sales activities and monitoring the pipeline. It's useful for calculating sales quotas and conducting thorough sales assessments based on hard numbers. Data reporting is also simple.

Vorteile

All the tools you need—case management, live chat, and knowledge management—are neatly integrated and simple to use in one platform to handle client interactions and support enquiries. There is a wide variety of configuration choices that may be made to improve efficiency and productivity in the workplace. Also, having access to comprehensive information and dashboards is crucial for spotting patterns.

Nachteile

It's a complex program with a lot to learn before you can use it effectively. There are some ways in which Salesforce Service Cloud can be tailored to match their unique requirements, but this is not to the extent that they would like.

Govindraj
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionen
1
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
3

2
Bewertet am 10.11.2020

Complex customer support software

We tried our best to customise Salesforce and for a year we used it but we found that the kind of features we needed it required a Salesforce consultant team to build it however with an extra cost with a dependency so we moved to Zendesk because they provided exactly what we needed at a much less cost and without needing a consultant. Mid-size companies should never use Salesforce cloud unless if their requirements are very high which cannot be fulliled by a out of box customizated product like Zendesk.

Vorteile

Only reports. They have a very good Reports which can be used to build a Dashboard which are very easily customised.

Nachteile

It is highly complex and it doesn't come with out of box customization. For every single feature implementation u will need a. Consultant. It is only suitable for big call center provided if they maintain a Salesforce engineering team to create and implement all the features as per the Support departments requirements.

Eric
  • Branche: Bankwesen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 24.1.2024

Salesforce Service Cloud is the best in category.

It's the best on the market and a highly customizable tool. It takes some time to set up and configure but there's plenty of help and it's worth the initial cost of investment.

Vorteile

Highly customizable, Intuitive, plenty of training and support, reporting, notifications.

Nachteile

Cost and sometimes frustrating to learn.

Jessica
Jessica
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 13.11.2023

The best cloud tool to manage customer inquiries

It's useful for handling inquiries from leads and other accounts, as well as customer issues. Support channels in this cloud include e-mail, online, and live chat.

Vorteile

We are able to better handle customer service issues, cases, and information thanks to this tool.Using Salesforce, we can provide help via email to case, web to case, and live chat.

Nachteile

I can't say that I disliked anything about it. But there are two things I'd like to add. Please strive to improve "Reporting" and provide more channels for communicating with customer service.

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