Über Solitics

Solitics ist eine cloudbasierte Lösung, mit der Unternehmen Marketingstrategien verwalten und Kunden-/Marketingdaten in einem zentralen Portal verarbeiten können, um das Kundenengagement, den LTV (Lifetime Value), die Kundenbindungsrate und vieles mehr zu verbessern. Die Plattform ermöglicht es Nutzern, über verschiedene Kanäle wie SMS, Push-Benachrichtigungen, WhatsApp, Facebook, Pop-up-Nachrichten und E-Mail mit ihren Kunden in Kontakt zu treten. Solitics verschlüsselt die Kommunikation automatisch und erfüllt die ISO-Sicherheitsstandards. So kannst du Daten sicher teilen, speichern und autorisierten Nutzern zugänglich machen. Die Lösung bietet verschiedene Funktionen wie Marketinganalysen, eine Drag-and-Drop-Schnittstelle, Echtzeitdaten, anpassbare Platzhalter, Datensegmentierung und mehr. Außerdem können Marketingspezialisten verschiedene nutzerdefinierte Attribute wie Kundennamen, Sprachen und Ausgaben in Nachrichten integrieren und die Wirkung von Marketingstrategien auswerten. Mit Solitics können Nutzer personalisierte Customer Journeys auf der Grundlage von Kundenpräferenzen einrichten, nutzerdefinierte Inhalte erstellen und ereignisbasierte Auslöser definieren. Preise sind auf Anfrage erhältlich und der Support erfolgt über Telefon, E-Mail und andere Online-Ressourcen.
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Solitics Preis

Solitics bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.

Startpreis:
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Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Solitics

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11 Bewertungen

Nutzerbewertungen zu Solitics durchsuchen

11 von 11 Bewertungen
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Slavi
Slavi
  • Branche: Kapitalmärkte
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 29.10.2021

Platform with huge potential

Vorteile

It's very flexible and can be adjusted to the needs.

Nachteile

It requires very good planning from the absolute begining. Pretty much like everything.

Niv
  • Branche: Glücksspiel & Casinos
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 16.11.2021

Solitics real time engagement

Vorteile

Solitics have lots of 3rd party integration, great costumer success team. They do some customizations to the platform, They have out of the box solutions. Great team to work with.

Nachteile

Solitics reports dashboard is not that great, but the team are working on improving it all the time.

Yaniv
Yaniv
  • Branche: Glücksspiel & Casinos
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

3
Bewertet am 31.10.2021

solitics review

journeys and ad hoc campaigns for our players

Vorteile

options for ad hocs and journeys, options for all channels campaigns.

Nachteile

messy, unclear, very unclear reports, needs alot of improvment

Gustavo
  • Branche: Glücksspiel & Casinos
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 12.2.2024

Good CRM tool

Vorteile

User friendly, Solitics has a great customer support service, always ready to help.

Nachteile

Too basic in some of its features. We would improve the segmentation section

Rotem
  • Branche: Glücksspiel & Casinos
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 11.5.2022

Solitics Review

Recommend them but of course it is necessary to check the competitors as well

Vorteile

The system is very intuitive, easy to use and very simple to explain and teach new users about it.
easy to set up journey's & promotion , the Dashboard also clear to view

Nachteile

Because we use it for few brands it is not so convenient to use once we export the report, the report is very unfriendly and there is not so much how to control the fields there.
Also there is no neat guide that explains / accompanies you as a user so that way you are dependent on a support team that is very nice but not always able to teach and explain all the options that the system have

Sagi
  • Branche: Glücksspiel & Casinos
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 26.10.2021

Great solution, awesome people!!!

Very positive, huge value for money, great people - from the support agent, through the data and developers and up until the C level and the [SENSITIVE CONTENT]

Vorteile

They have many segmentation and campaign capabilities, allowing to target users in real time, based on events and actions the user is doin, on site and through the marketing channels (Email, SMS etc.)
They have great support and CS managers that will help you very fast and until you'll be satisfied with a solution

Nachteile

Immediate reports should be improved significantly

Steven
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 22.10.2021

Solitics for CRM Marketing

I have been a fan since starting to use Solitics. Initially I had a few teething problems but once we resolved a few load issues and other ad-hoc bits I have been very impressed. It's great to work with their team who you can tell are all very passionate about the product they sell.

Vorteile

I have been a key user of Solitics for around 6+ months, having had experience across other major platforms in this space ie Marketo, Salesforce, Dotmailer etc. I really like how bespoke Solitics feels - there are many features that I really enjoy such as blocking specific marketing channels from sending to inappropriate customers.

The Solitics product has been designed very cleverly where segmentation and data triggering are intuitive to build. Within the 1st few weeks' of using the product I was able to design multi-channel user journeys to try convert our prospects and clients and grow our retention strategy.

The support team are all excellent and it's always a pleasure dealing with them.

Nachteile

The key addition I'd love is goal tracking within customer journeys. With such a bespoke system it would be great to be able to set a parameter for success eg compliance = compliant and judge out of 100% population entering the journey how many convert %.

Rami
  • Branche: Glücksspiel & Casinos
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 21.10.2021

Great experience

Solitics gave us an top notch tools to contact customers on real time which improve our performance and reduce churn rate significantly

Vorteile

The open minded of the integration and onboarding teams to customize and find out of the box solutions to make it best practice tool for our marketing and retention teams.

Fast pace development, lots of new features and solutions are added all the time

Nachteile

the reporting system still required some improvement but in overall i can't pinpoint on specific cons

Roman
  • Branche: Glücksspiel & Casinos
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 6.10.2022

Solitics Customer Data Platform

Great performance of data-driven in real-time. Easy to customize events for triggers in different journeys. Very helpful support and CS management.

Vorteile

Great performance of data-driven in real-time. Easy to customize events for triggers in different journeys. Very helpful support and CS management.

Nachteile

I haven't found anything to dislike at this moment.

Dima
  • Branche: Glücksspiel & Casinos
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 7.11.2021

Very good product

Vorteile

Ease of use.
very good and quick customer service, will help you with anything

Nachteile

lack of option to create control groups for campaigns

Galia
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 17.10.2022

Solitics content management

Vorteile

Very nice platform to create, edit and customize your content to create high value campaigns.

Nachteile

Using the software for short time, but seems like reporting require some improvment.

11 Bewertungen

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