
eviivo
Über eviivo












eviivo Preis
eviivo bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von eviivo ist ab 21,00 €/Monat verfügbar.
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- Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Tolle Kundenbetreuung!
Hilfsbereitschaft, den Nutzer kompetent und mit Geduld zu unterstützen (Telefon und auch online über die „Hilfe-Option“)! Dem Kunden gegenüber sehr lösungsorientiert.
Vorteile
Zu den Kontaktzeiten immer ein Mitarbeiter persönlich erreichbar, der mir bisher auch immer prima weiterhelfen konnte. Mein Problem wurde jedes Mal sofort gelöst. Gute Beratung.
Nachteile
fällt mir spontan nichts ein. ——————————
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Ein sehr schlechtes Programm!
Von 2018 bis Sommer 2019 habe ich versucht mit EVIIO zu arbeiten. Der Testmonat wurde überschritten mit Schulungen, so dass ich für 1 Jahr das Programm an der Backe hatte. Mein Fazit: EVIÍVO ist unübersichtlich, umständlich und grottenschlecht in der Bedienung! Nach vielen Diskussionen bin ich zu einem anderen Programm gewechselt, und zwar nach der rechtzeitigen Kündigung, bereits ca. 4 Monate vor Ablauf des Vertrages. EVIIVO hatte darüber keinerlei Kenntnis und berechnete stumpf - ohne die Kündigung zu bestätigen - weitere Monate nach Ablauf der Frist. Nach meinem Hinweis, dass ich fristgerecht gekündigt hatte, wurde das Programm sofort und vollständig abgeschaltet, auch für das vorhergegangene Jahr. Ich hätte keine Chance gehabt, auf Gästeliste, Kundenkartei, erstellte Rechnungen etc. zurück greifen, die ich allerdings mit Hilfe des neuen Anbieters rechtzeitig gesichert hatte. Durch die rechtzeitige Kündigung, die ich allerdings intensiv und nachhaltig einfordern musste, konnte ich EVIIVO canceln. NIE WIEDER!!! Das grenzt an Betrug!
Vorteile
Ich kann nichts Positives berichten. Die Kenntisnahme zur Kündigung musste sehr energisch eingefordert werden.
Nachteile
Die Schulungen wurden über den Testmonat hinausgezögert, so dass der Folgevertrag griff. Das Aussteigen wird bei EVIIO nicht leicht gemacht!
Antwort von eviivo
Sehr geehrte Frau Kraak,
es tut uns leid, dass es bei der Abschaltung Ihrer eviivo suite zu Problemen gekommen ist.
Bitte beachten Sie, dass die direkte Abschaltung unsererseits nur auf ausdrucklichen Wunsch erfolgt.
In der Kundigungsbestatigungs-Email weisen wir ebenso grundsatzlich darauf hin, zu welchem Datum diese Abschaltung erfolgt und es wird empfohlen, alle notwendigen Informationen vorher extern zu speichern.
Wir werden Sie zeitnah kontaktieren, um mit Ihnen personlich die Situation zu losen.
Viele Gru?e
David von eviivo
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Meine immer liebe & hilfsbereite "Freundin" Wallis beim Eviivo Team-immer da,wenn man Sie...
Ich habe mich gut eingearbeitet,obwohl ich durchaus auch mal fluche,wenn es nicht so geht,wie ich es mir vorgestellt habe.Am besten ist mittlerweile der persönliche Kontakt am Telefon, um noch mal auf meine
Wallis zurückzukommen,die sofort freundlich und kompetent weiter hilft und im Nu all meine Probleme löst.
Vorteile
Zu Anfang die einzelnen Berichte wie ausgestellte Rechnungen,Steueraufstellung,der gesamte Überblick,
so sauber und durchdacht-allerdings in manchen Bereichen auch schwer nachzuvollziehen.
Zum Beispiel müßte man bei großen Gruppenbuchungen auch nachträglich die Namen der einzelnen Gäste pro Zimmer eintragen können,da diese erst von den Firmen kommen,wenn die Buchung schon abgeschlossen ist.
Nachteile
Nein- einfach ist es auch heute noch nicht,und ich verstehe manche Gedankengänge im Buchungssystem nicht,obwohl es so einfach sein könnte.Man muß für einige Vorgänge soviel Schritte machen,damit das richtige Ergebnis herauskommt.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Toller Support, Jederzeit und schnell
So weit sehr gut. Aber ganz besonders möchte ich den Service - Support hervorheben, ohne den ist die beste Software nichts wert.
Vorteile
Mit eurer Hilfe war es leicht zu integrieren und auch selbst weiter zu gestalten
Nachteile
Es gibt schon das eine oder andere was ich gerne geändert hätte. Das sind aber Feinheiten zur Erleichterung vom Alltag und wäre kompliziert zum hier schreiben
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Perfekt
Die tägliche Arbeit mit eviivo macht Spaß. Auch weil ein kompetentes Team hinter eviivo steht. Ein Anruf oder ein Chat genügt, falls einmal ein Problem auftaucht. Wir werden es auf jeden Fall weiterempfehlen.
Vorteile
Die Arbeit mit der Software ist super in der Handhabung. Im Dashboard sind alle einzelnen Positionen aufgeführt. Alles für eine reibungslose Arbeit.
Nachteile
Fällt uns nichts ein. Es ist alles von Seiten der Software gut durchdacht.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Kundenservice
Das Team von eviivo gibt sich Mühe allen gerecht zu werden, Sie haben Geduld für nicht PC kenner.
Vorteile
Übersichtlich der Buchungsmaske, Funktionen zur aus Wahl, Benutzerfreundlich
Nachteile
zu Umfangreich daher etwas schwierig zu Nutzen für nicht PC Kenner.
Auch die vorgegebenen Hilfefragen geben meist nicht die richtige Hilfestellung so das man immer Chatten muss.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Super Tool
Wir sind froh darüber eviivo gefunden zu haben
Vorteile
Die Einfachheit der Anwendung
Klare Berichte
Gute Handhabung
Zuverlässig
Übersichtlich
Nachteile
Der zu langsame Kundenservice
Vor allem an Wachenden
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Für uns reicht es auf jeden Fall
Für uns klein Hoteliers genügt diese Software bestens.
Vorteile
der Preis, mittlerweile der Support auch.
Nachteile
nicht mit allen Portalen Kompatibel bei den Beschreibungen und Bildern.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Dank an den Support
Vorteile
Ich möchte mich recht herzlich für die kompetente Hilfe von [GEVOELIGE INHOUD] - eviivo Support Team bedanken.
Er hat mir bei all meinen Problemen sehr proffesionell geholfen.
Weiter so 5 Sterne
Nachteile
Die Preiseingabefunktion ist umständlich.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Erleichtert unsere Prozesse
Der Gesamteindruck ist sehr gut. Alles in allem eine tolle Software mit App, was super funktioniert!
Vorteile
Die Integration in unseren laufenden Betrieb hat gut funktioniert, jedoch muss man sich auch sorgfältig einarbeiten. Danach funktioniert alles sehr gut.
Nachteile
Kleine Funktionen fehlen oder sind nur über kleine Umwege zu erstellen (manche Gebühen für Zeiträume festlegen, Aufpreise für eine Nacht, etc)
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Sehr gute Kundenservice!
Tolles Buchungsportal bzw. Channel manager, bietet eine eigene Website an und der Kundenservice ist unschlagbar!
Vorteile
Sehr einfache Handhabung, tolle Unterstützung.
Nachteile
Der App hat ein paar kleine (!) Fehler. Ist aber auch sehr einfach zu bedienen.
- Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Sehr gut
Sehr gut
Vorteile
Leichte Handhabung, gut verständlich. Ideal für kleine Betriebe.
Nachteile
Mir hat alles gut gefallen. es gibt nichts zu beanstanden.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Hervoragende Software
Sehr übersichtlich und recht einfach zu bedienen
Vorteile
Optimale Möglikchkeiten für meinen Betrieb
Nachteile
es gibt nichts was mir nicht gefallen hat

- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Simple to use. Value for money.
99% of the time it works flawlessly. Good support but not the fastest in responding to queries.
Vorteile
Simplicity.
There is a free trial!!
Their preauthorisation of credit cards is a key feature leading to us staying with them. It will flag failed cards I your booking calendar allowing you to cancel via booking.com if card not update within 24 hours. This feature saves money and offsets the cost of the software as failed cards have a much higher no show rate.
Nachteile
Outages - system has had a number of outages I last two years one of which lasted over 12 hours making processing payments for departing guests impossible via the system. Bookings received via OTAs impacted and needed to be verified. Outages are a concern and have triggered my review if alternative platforms.
Gründe für den Wechsel zu eviivo
Preauthorisation of credit cards and flagging failed ones- Branche: Erholungseinrichtungen & -dienstleistungen
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Feedback on Eviivo.
I have had great customer service from the folks at Eviivo and from the local maintenance professionals.
Vorteile
I like the cost-effectiveness, the ease of use, the many various changes I can make to my system, including pricing, notes to myself in the calendar, and the financial reports which help me keep my accounting books and also greatly helps when I have to pay montly sales tax and lodging tax to authorities.
Nachteile
I had some trouble with my mobile app at first, but I think the kinks are worked out now.
Antwort von eviivo
Thanks you so much for taking the time to leave your review. We're delighted to hear how eviivo Suite is helping you manage your day to day business and accounting with ease... It's a pleasure to help and our team will be very happy to see your feedback !
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Not a good product - try ResNexus if you want a cheaper price and a MUCH better product
We were forced to use them when our previous service was acquired. Why, why did I wait so long to switch.
Just go with ResNexus and forget you even heard the name of Eviivo.
Vorteile
Collects CC charges without much of a hitch.
Nachteile
Horrible user interface for guests
European lodging paradigm is difficult for most to understand
Editing/updating a reservation is a chore and sometimes impossible
Clunky, old software - get used to calling customer support
Will charge you through the nose if you decide to switch
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Review of Eviivo.
OK, They are professional; and, courtious. I will call, upset over a seemingly impossible, task or problem and They work it out, work me through it.
Our guests are drawn to small inns and hotels and like the closeness we and our business ( systems ) project. We engage and deal with many experienced world travelers. Our guests will usually explore our Island on their own, instead of a big
structured tour. We have hiking equip, snorkle equip, and know the beaches . So what we offer I feel fits with the personality of Eviivo.
Vorteile
People professional, helpful. Channel master does it's job. They are small and we are small, Gives a personal touch. Most of our guests from Europe, think a UK company works well.
Nachteile
Small, computer can sometimes lag real time, We are across many time zones so it's important to respond to guests , quickly.
Small , not many people , no gaint resource think tank to draw upon.
Small works both ways. Hours of operation can be hard since we are in middle of Pacific ocean, We are 5 or 6 hours off Austin. Things get pushed to tomorrow,
- Branche: Immobilien
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Amazing Experience
Vorteile
Eviivo has made our lives much easier. We manage over 90 properties in Hocking Hills, Ohio. We have 40+ employees and several of them are managers working in Eviivo everyday. The platform works perfectly for monthly reporting & integrating with all the channels that we need. We couldn't be happier.
Nachteile
Integration with Airbnb can be challenging some times. Data isn't pulled through correctly after reservations are made and you are unable to modify these reservations.
Antwort von eviivo
Thank you so much for your review. It's fantastic to hear how much eviivo Suite is helping the team run your busy business and accounting. We're always happy to help and will be in touch to understand more about the Airbnb challenges you've mentioned.
- Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Allows room management on all vendors in one place
Eviivo has been an extremely useful tool for us at the Scalloway Hotel.
We can set up our hotel rooms descriptions, photos and prices and edit in one place instead of having to individually enter info on vendor sites. We can also 'block off' rooms that are down for maintenance and we can manage and view bookings in one place.
The software is cloud based which means we can do whatever we need to do wherever we are!
Vorteile
Training videos were effective.
Product is web based so can be accessed on the go.
Product enables hosting of our hotels rooms on multiple websites without having to enter information individually for each vendor. Can view and manage bookings across multiple booking platforms in one place.
Nachteile
I haven't had any issues really so far and I hope this continues
- Branche: Immobilien
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Couldn't live without
Vorteile
Eviivo has saved my life! It is user friendly. Love the ability to connect to OTAs. Makes updating images, descriptions & pricing easy. I don't have to stress about admin tasks!
Nachteile
Eviivo is so good that I don't have any complaints!
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Lovely chanel manager
Vorteile
I like everything about Eviivo especially the monthly rate, very much afordable.
Nachteile
to many pop up messages and changes in the system
- Branche: Verbraucherdienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
[sensitive content hidden] is Awesome
I love it so many ways to keep your business and keep up with changes.
Vorteile
User friendly, support in chat is handy.
Nachteile
Love everything the daily planner is super helpful and the calendar view.
Antwort von eviivo
Thank you so much for taking the time to leave your review! Our team is always happy to help and we're delighted to see your comments on how the Planner in eviivo Suite is helping you manage your business.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Owner aaaaa
Vorteile
Works ok when yo can get on the software or get some support.
Nachteile
Force you to change password. Then won't accept a new password! This constant need to change passwords. The inability to get support at 10pm! Now I'm locked out of the poorly designed software, unable to get info on MY bookings! Tried resetting password a dozen times! NO ACCESS!
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Eviivo is the best! Especially [sensitive content hidden]
Excellent - they are there to assist and they do a great job! Especially superior eviivo workers [sensitive content hidden]
Vorteile
Their great platform - and excellent eviivo workers - Like superior eviivo workers [sensitive content hidden]
Nachteile
The credit card numbers are too small - please use a larger font!
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Great product
Eviivo is our main business tool. Without it we would have to manage our bookings and payments on a variety of different software. Eviivo simply makes it simple.
Vorteile
One calendar to view all our bookings - that's brilliant! One place to update our property information, again brilliant. Alert messages when someone books or cancels is helpful too. The support i received from [sensitive content hidden] when setting up Eviivo was truly exceptional. When the going got tough and the questions got stupid, he never faltered but politely and promptly responded. When there was an issue relating daily rates that he could not solve instantly, he sought technical assistance and came back to me with the answer and solution. He was just so helpful throughout and even worked with me in English language. Hard to fault him!
Nachteile
Having to amend OTA websites and accounts as well as Eviivo is a pain. Maintaining accounts with VRBO, Booking, AirBnB etc is difficult. This is not really a fault of Eviivi i know.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Eviivo - a great PMS for managing 2 bedroom room cottages or 100+ room hotels
I chose Eviivo from a shortlist of maybe half a dozen products when I started out three and a half years ago now and I've grown my business on the back of it. The support during the pandemic of 202/21 was exceptional too. And the price has been a constant too, which is really nice. To be honest, I can't imagine being without Eviivo now.
Vorteile
The support. It's second to none. You don't need it often, but when you do it's there for you.
Nachteile
To be honest I can't think of any features I don't like about Eviivo. And I rarely think of improvements that could be made to it (although I do sit up and take notice when Eviivo bring out improvments). I suppose I could cite the fact that there isnt a facility within the software where users can suggest improvements (or not one I've found anyway). Also, Eviivo don't have an affiliate scheme which is a pity, otherwise I'd probably be even more pro Eviivo than I am already!
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Many problems with payment online
Vorteile
It is very easy to use, many options, good price
Nachteile
there is a payment system to be implemented, with an elderly customers it is a problem to take payments online. While it is no longer possible to take money for No Shows
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Will your business benefit from using Eviivo?
Excellent. I can't recommend it enough. As a bit of a technophobe it was a relief to find an online platform which was almost seamless to use. The support provided was excellent. The staff were always polite, patient, efficient and lovely to talk to. I always felt they would go above and beyond.
The awards nights were also great fun and enjoyed meeting the team as well as other accommodation providers.
Vorteile
The booking system was so useful for every aspect of running and promoting our business. It was easy to use and any updates were smoothly integrated.
Nachteile
None. I can't fault this system in any way.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Channel Management
Very good
Vorteile
Ease of use and brilliant online and telephone support
Nachteile
Some features removed from early version
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
WORST EXPERIENCE EVER
Eviivo has cost our business time and money. I am now looking to replace eviivo with another booking engine.
It's a shame that the customer service is so lacking because I really had hoped I would like their product. Especially after being on Webervations for 15 yrs which saw virtually no improvements to their calendar despite so many technical advancements in that timeframe which really makes my point...how could eviivo be so much worse than the antiquated and outdated Webervations? At least Weber worked reliably and never cost me reservations.
Vorteile
Absolutely nothing.
Booking engine is NOT working.
Their customer service is NON EXISTENT. Phone calls go to voice mail, emails unanswered, support tickets unanswered, online chat spotty at best.
Nachteile
This booking engine is unreliable at best. Since going "live" 2 weeks ago I have not received a reservation thru eviivo because it doesn't work.
I have received calls from guests who were unable to complete their booking online which was exactly my experience after I conducted my own test to ensure their system was actually functioning. My test booking never went thru...just kept cycling back to the reservation page. I am 2 weeks into this and have not even received a phone call back from eviivo and the booking engine is still NOT working.
The customer service is NON EXISTENT. No one answers the phone, their online chat support is not staffed and most often is unavailable, email and support tickets go unanswered.
I have a small lodging property and pride myself on being responsive to the requests of my guests. I am dumbfounded by the total lack of regard eviivo has for their customers. Each day that goes by without the booking engine working properly is costing my business revenue and disservicing my guests.
Here are more negatives:
1. The address field asks only for a zip code and not the guests full address. Why?
2. The Discover card and Amex logos do not appear as accepted forms of payment even if your business accepts them.
3. The confirmation letter generated is poorly worded, is largely not customizable and is confusing for a guest to understand.
4. The booking page uses language native to the UK but not the US. Ex: Forename and Surname vs First and Last name.
Antwort von eviivo
Hi Sheri,
We are sorry to hear of the difficulties you experienced with getting help when you migrated across to eviivo suite from Weber.
We experienced some difficulties in being able to get back to customers during this period and apologise for the service level during this time
If you'd like to discuss this with us personally please do provide us with some contact details and we'll be in touch.
Regards,
eviivo
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Very poor as compared to their desktop version.
We LOVED LOVED LOVED the old desktop version. Lived with it for nearly 6 years. But January 1st required us to abandon that and use the new web version. If they maintain their previous commitment to listen to what the customer needs, they might address all the deficiencies of their new system. I have detailed out over 9 such deficiencies in a letter to homeaway (now the owner of RezOvation Web). I have spent hours researching other programs in the past and for the price never found one to match the capabilities of RezOvation desktop. But now I will be looking again because we are now charged a monthly subscription (as most now do) and find the new system cumbersome. (we were familiar with the desktop version within hours of putting it to use, but now after a month we are still struggling to get to the places we need to be)
Vorteile
As with their old desktop version, this system does great when it comes to features like: moving or resizing reservations with a drag of the mouse, producing housekeeping and revenue reports, ability to add rooms to an existing reservation, changing the price of any or all rooms. Technical support is quite phenomenal during business hours. Very responsive via phone. Less so via email.
Nachteile
As compared to their just retired desktop version, this new system has several problems.
1. We can now no longer see all of our rooms in a single screen shot. Of our 40 rooms, over a 1/3 require scrolling up.
2. Choosing rooms for a reservation takes more care and attention because the room order for the reservation window is ordered differently than for our occupancy map. Also, it now shows all rooms whether available for the selected dates or not (before it only showed available rooms with an option to show "all rooms."
3. In the process of entering a guest, if upon first entry there is no existing guest, it is cumbersome to get out of that screen to add a guest. Before if we entered the name and it didn't exist it was a single click to add the new guest.
4. Increased clicks to accomplish almost everything compared to the old system.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Great Software for our 5 guest room B&B
From the day we got our first phone call about the possibility of using Eviivo Suite through the set up process with it and the day we "went live" with the online calendar after importing from an Excel program all the past and future reservations from our previous channel manager, we had a very good experience. The Customer Service and Sales People were very anxious to help us transition to Eviivo and to make it as stressless, seamless and smallest use of time they could. I recommend Eviivo to any size business because the Customer Service and Sales Departments know how to tailor this product to the needs of the business. We were "up and running" within a few days with few minor glitches ... mostly because I am not a high tech person and needed to learn a few things to work out the details of what I needed to do from our laptop to contribute to the set up. Customer Service goes out of their way to be sure their customer is confident and knowledgeable about how to use the Eviivo Suite and the entire array of selections offered. They surely helped us. This switch to Eviivo has been an invaluable time saver and more economical for us as well. Thank you so much Eviivo!!!! Ann-Marie Dixon, Owner, High Hill Inn B&B, Vermont (16 years in business).
Vorteile
I liked the ease of use of this software. All the answers to the guest bookings are at our "fingertips" with a click or two on the computer. Ease of finding the guest on the calendar, ease of running their deposit, ease of running their check-in and balance due, ease of identifying their booking agency, ease of finding their phone number. Also easy to enter manually a reservation we take over the phone or by email.
Nachteile
There wasn't anything I didn't like about this software!
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Used by the #1 Small Hotel in the World
Our overall experience is that for us, we would have no need for any other product.
Vorteile
We have used eviivo since we started trading in 2010. Back then it was a PC-based product rather than web-based as it is now. Being web-based it has a zero footprint on our hardware, everyone gets the same view of the same data and updates to our room availability, and therefore updates to a potential guest's view and OTA's view of our room availability, are virtually instantaneous. That aspect is a critical feature, as indeed is the availability of access to the eviivo suite itself, and apart from the rare occasion of planned downtime, or a JCB digging through underground BT cables, we have otherwise never suffered a lack of access to the suite. It is also really easy to use (including the App version for mobile access) - certainly for the features we use, as I know there are a ton more of bells and whistles which we could tap into, but being only 7 rooms, the eviivo suite features we use at this price point are just perfect for us.
Nachteile
There is nothing for us to dislike. It does what it says on the tin. As for potential improvements, one thing I would really love to see is the ability to build and run bespoke reports. There are lots of canned reports to use, but sometimes there's just that little extra thing you need - but you can always ask their helpdesk
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
I would be LOST without Eviivo
Honestly, it is the incredible customer service that makes Eviivo stand out to me. I have asked some dumb questions over the years as I was learning and thrown in the deep end. Eviivo always helped and directed me to more information and helpful answers. They are always there and no question is too small. They are friendly and dedicated!!
Vorteile
When I bought the inn, they already had Eviivo running the software and I just continued. They make it easy to see at a glance where you are and who is coming in. Plus they have LOADS of online tutorials that I wish I would have done earlier.
Nachteile
Can't think of anything I don't like, it is amazing!
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
eviivo's new mobile app is a great addition
eviivo is the lifeline of our business. The Reservation Management System must work all the time; it must be online all the time; it cannot fail ever...eviivo fulfills those needs.
Vorteile
We evaluated several applications before selecting eviivo. It was the best solution for our property. Recently, eviivo updated its mobile application. Frequently, we are on the road and unable to take and make a reservation. The new app makes it very easy to add a reservation using your iPhone. If you need some of the other features such as entering detailed guest data or update rates, etc., it easily maps you into the full eviivo platform. I needed to make a reservation on-the-run today and was able to do it effortlessly using the new mobile app on my iPhone.
Nachteile
Nothing of significance...eviivo keeps making improvements to enhance the user experience.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Keeping life simple.
Vorteile
I find the eviivo system generally easy to use and, if I ever have a query, there are 'how to' videos available as well as the online chat for support. I only need to update my calendar and rates in the one place and it automatically transfers over to the online booking agencies. All my payments are also handled by 'the system' meaning that I don't need to worry about that side of things. Why complicate things when you don't need to?
Nachteile
I can't think of any things that need to be changed.
- Branche: Gastgewerbe
-
Quelle der Bewertung
Epic implosion of quality and functionality after 17 years...
Vorteile
We have had a B&B since 1998, and, when we opened, we used Munsenware's excellent stand-alone Guest Tracker system. As with most other specialized software, Munsenware and Guest Tracker have been sold several times over. Until about 4 years ago, the company remained responsive to the needs of its specialized client-base. As HomeAway has grown and become spread out over the hospitality spectrum, its focus on small B&Bs has evaporated. Technical support is virtually non-existent on weekends, a time that has a natural spike in lodging business and a commensurate rise in potential issues and breakdowns. B&Bs do not generally employ FT IT personnel, and, quite frankly, the problems that have emerged with the web-based system are on HomeAway's end, not the end-user's. The single most problematic issue at this moment--and the reason that I am compelled to write this review--is the migration of RezOvation to a MS Silverlight platform.
Nachteile
Over the past year, Silverlight has been unsupported by an increasing number of web browsers including Chrome, Opera, and, as the greatest irony, MS's own replacement of Explorer, MS Edge. We are Mac users, and, until this week, Safari was still usable. Now it is not. Our final in-house work-around is Mozilla Firefox which has experienced a couple of Silverlight-related crashes since installation. I am praying that RezOvation will continue working on Firefox just long enough so that we can complete our migration to another provider. Despite communicating our issues to HomeAway, there have been no fixes, just more dead-ends. I loved Guest Tracker and the early iterations of Rezo, but we will be taking our business elsewhere.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Online Business partner
We had a struggle with the learning curve when we first moved over to a vevo but became more and more comfortable with it to the point with now we are extremely comfortable. Always learning always finding out new ways of doing things
Vorteile
We are very happy with how evil organizes our bookings for us. The new buffering option is excellent for us during the COVID-Also very useful with the COVID-19 recommendations Staff are extremely helpful when we run into difficulties and answer all of our questions. Their response time has improved very much over over the time. We would recommend it to our Business colleagues
Nachteile
It would be useful if there was a more detailed manual to follow to help with the learning curve. For example I was using rate plan to change dates and prices. But then found out after many uses that all I needed to do was going to force booking. Information like that like if it FAQs it could be sent periodically with updates and changes that are happening would be useful.If I missed the memo I apologize..
Antwort von eviivo
Thanks for the kind words, Carolyn! You can find detailed help guides (plus videos, webinars, Masterclasses, and eLearning modules) on eviivo University. Hope this helps!
James Shephard, Territory Manager
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
best of all
We have used several channels managers and Eviivo has by far been the best we have ever used. The team is great, caring and willing to help. The system is easy to use and has many great features. I would recommend Eviivo to any one.
Vorteile
We have used many channels managers, we have been most satisfied with Eviivo. Friendly team always willing to help. We love how easy Eviivo is to use and the many upgrades over the years. If I had to pick one thing I like the most besides the team, it is the depndable and easy to use calendar.
Nachteile
I wish I could think of something to be critical of but there is nothing.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Formez Mieux Vos Téléconseillers pour des Réponses Efficaces
Exemple concret : j'ai contacté le service client pour résoudre un problème de carte client avant l'arrivée d'un client. On m'a conseillé d'attendre son arrivée. Le jour venu, n'ayant pas de solution, j'ai rappelé, et le téléconseiller m'a promis de se renseigner et de me recontacter. Deux jours plus tard, sans nouvelles, j'ai dû relancer, et on m'a finalement indiqué qu'il aurait fallu agir différemment. Malheureusement, il était alors trop tard.
Vorteile
Disponibilité du service client par téléphone.
Nachteile
Manque de compétence et de réactivité des téléconseillers
- Branche: Erholungseinrichtungen & -dienstleistungen
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Eviivo saves our precious time
We are very grateful to everyone at Eviivo
Vorteile
Julie who takes care of us responds promptly and is amazing and kind.
Nachteile
Can't think of anything that has been difficult
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Great property mgmt system
Vorteile
The live support and the quick help with every question I have.
Nachteile
No complaints. Some limitations in reporting but support helped us find a different way.
- Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
mauvais service commercial
Mauvaise expérience avec le service commercial à 2 reprises
1/ impossibilité de récupérer l'argent de la réservation après no-show
2/ tarif doublé à l'ouverture d'un 2° établissement
Aucune désynchronisation après résiliation engendrant des double réservation
Vorteile
la diffusion est satisfaisant mais pas meilleure que les concurrents
Nachteile
peu de réactivité en cas de problème suite à no show.
- Branche: Immobilien
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Great Product, Great People
fantastic support channels via chat (and phone when allowed)
Vorteile
channel integration within Google, Hotels.Com, Expedia, VRBO, etc.
Nachteile
software glitches in rate plan management and screens. Would also be great to activate and deactivate a plan (vs delete and recreate only)
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
logiciel onéreux pour finalement n'utiliser qu'une partie
Vorteile
le service client actiivation est bien avec [contenu sensible caché]
Nachteile
logiciel onéreux avec un paiement d'une formation de 45€ alors que ceux sont deux webinaires qui parlent de boutons qui n'existent pas lorsque je veux mettre en place Eviivo.
prestations en adéquation avec le prix? a voir sur un test d'un an.
manque une certaine ergonomie comme des copier coller de l'action précédente, la sélection de plusieurs dates de fermeture dans le calendrier
et surtout le blocage des chambres lorsqu'on privatise la maison.
Je teste durant un an, après je verrai alors que je paie la création d'un site internet Eviivo que je n'utiliserai pas puisque je garde le mien pour ne pas perdre le référencement. Il manque la souplesse de prix lors de la proposition commerciale.
- Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Efficient service
Positive. Just a few little things to overcome as I get used to the system.
Vorteile
Combining all the other platforms and ease of use on mobile
Nachteile
Customer service when having an issue - left waiting in chat room for long periods of time.
- Branche: Hausmeisterservice
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
review ***
brilliant that's it
Vorteile
their support is second to none
Nachteile
no sand box environment to see what the client experiences when making changes to temple emails timing etc
- Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
2023 la Chute d'Eviivo ?
très bien au début (client depuis de nombreuses années), catastrophique en 2023 !
Vorteile
presque 1 an sur le même problème ! cela a tendance à me faire oublier le bien que je pensais d'eux
Nachteile
Aucun responsable joignable quand la Hotline n'a pas de solution !
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
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Quelle der Bewertung
Not a good experience
Bad. Just not acceptable. As a business owner who used to manage websites, social media, and online marketing for clients, communication was unacceptable. I got my website up and working in less than 24 hours with another provider. It looked how I wanted and had capabilities that I was working with Eviivo to get for almost a month. While we started strong , lack of communication when your website isn't working, the SSL is broken, does not work when you need to have your website live to take bookings and make money. I feel like I wasted a month of my time that I could have been making money.
Vorteile
Their system is very thorough in gathering information. A lot of detail and in depth planning, but takes a lot of time. Their integration seemed good but I didn't complete and bookings that way.
Nachteile
Customer service and onboarding was awful. Getting help, whether a small question or pushing a button to activate something was like pulling teeth. They had folks on chat support but they always said I needed to talk to my onboarding agent who didn't reply to emails or answer my questions. I got very simple, template like replies, like "just click here and here." Instead of helping me set up website capabilities on the back end (HTML) or scheduling a meeting. As a client, I should never have to wait more than 24 hours for a reply when onboarding. If you're busy, just reply and set up a call. If you're on vacation, have an away message.
- Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Monatlich für 1-5 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Rude customer service
I used hotel.com to book a stay. I paid hotel.com and received my receipt. However, I received a 2nd receipt from Enviilvo.com and that receipt was over $20 higher than the hotel.com booking. I called hotel.com which told me the only booking they had was the 1st one & told me to call Enviilo. When I called Enviilo, I got a "customer service" rep. named [sensitive content hidden]. [sensitive content hidden] was very rude, and loud. When I tried to explain the situation, [sensitive content hidden] kept interrupting, talking over me, & refused to listen to anything I had to say. I told her that I thought she was being rude, and her only response was "Thank you." I still don't know why I was double billed, what I will be billed, or whether I will be billed twice for the same stay.
Vorteile
Nothing - I didn't request it, but received a receipt for a bill which was more than $20 more than the same billing I got directly from Hotels.com
Nachteile
Extremely RUDE "customer service." Actually no customer service at all only, just someone who yelled at me, refused to listen to my problem & basically talked to me as though she thought she was my superior.