Über ActiveCollab

ActiveCollab ist eine Projektmanagementlösung für Kreativprofis. Das Tool bietet cloudbasierte Abonnements oder eine Self-Hosting-Lizenz.

Projekte werden in Aufgaben und Unteraufgaben aufgeteilt. Die Aufgaben können nach Fälligkeitsdatum, zugewiesenen Nutzern oder nutzerdefinierten Labels gefiltert werden. Abhängigkeiten zwischen den Aufgaben können eingestellt werden, sodass es immer eine genaue Reihenfolge der Aufgaben gibt. Dank der automatischen Umterminierungsfunktion passen sich untergeordnete Aufgaben automatisch den Änderungen der übergeordneten Aufgaben an. Aufgaben können als Zeitleiste (mit angezeigten Abhängigkeiten), Kanban-Board, Kalender oder Liste angezeigt werden.

Nutzer können die für jede Aufgabe aufgewendete Zeit und das Budget verfolgen, Stundensätze festlegen, Rechnungen direkt von einem Projekt aus versenden und Berichte exportieren. Automatische Mahnungen für Kunden können eingestellt werden, wenn Zahlungen überfällig sind.

ActiveCollab bietet eine Plattform, auf der die gesamte Kommunikation (Kommentare, Diskussionen, Reaktionen), Projekte, Aufgaben und Dateien zentralisiert werden. Support wird online und per E-Mail angeboten. Das Tool steht als Monats- oder Jahresabo zur Verfügung, kann aber auch per Einmalzahlung erworben werden.

ActiveCollab Software - 1
ActiveCollab Software - 2
ActiveCollab Software - 3
ActiveCollab Software - 4
ActiveCollab Software - 5
ActiveCollab Video
ActiveCollab Software - 1 - Vorschau
ActiveCollab Software - 2 - Vorschau
ActiveCollab Software - 3 - Vorschau
ActiveCollab Software - 4 - Vorschau
ActiveCollab Software - 5 - Vorschau

ActiveCollab Preis

ActiveCollab bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von ActiveCollab ist ab 11,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
11,00 $/Monat
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für ActiveCollab

monday.com

Die herausragende Kollaborations- und Projektmanagementplattform monday.com hilft Teams bei der gemeinsamen effizienten...
MantisBT is a cloud-based issue management and bug tracking solution designed for software development organizations....

ProjectManager.com

ProjectManager is an innovative project management software solution designed to help you navigate your project with...
Todoist ist ein Aufgabenlisten- und Aufgabenmanager für Berufstätige und kleine Unternehmen. Durch die Kombination von...

Pluto LMS

Pluto LMS is a learning management solution that helps organizations to create and manage online courses. It allows...
Redmine ist eine cloudbasierte Open Source-Projektmanagementlösung, die auf dem Ruby-on-Rails-Programmier-Framework...

ActiveCollab Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5
Funktionalität
4,2
Bedienkomfort
4,5
Kundenbetreuung
4,4
5 von 388 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Aleksandar
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 4.3.2020

Perfect Project management tool.

ActiveCollab is one of the best, if not the best project management tool that I have ever used and I have jumped from one to another tool for different projects and project types.

If offers so many features, perfect dashboard, milestone preview, calendar, planner, contact details, time tracking and much more.

While it is perfect for managing many different types of projects, this is still not the perfect tool for managing software development projects. The only reason for that would be, there is no (or that was not back then) an integration with Git or other version of control system. It was simply a missing feature back then.
I truly hope that nowadays the ActiveCollab team managed to improve and integrate such feature, but talking 6-7 years ago, that was the only downside that I can say about it. If for some reason that is still not available and you are into software development business, look for something else like Asana or Bitbucket.

Vorteile

Great dashboard, different types of reports, milestone preview, calendars, time tracking tool are just a few of the features that make this software irreplaceable tool when it comes to project management.

Nachteile

Lack of integration with Git or another version of control system.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
3

5
Bewertet am 10.10.2022

Finally a project management system small businesses can afford

We have been using ActiveCollab for around 4 years now and they continue to work on ways to fineness the tool for the better. The support team has always been very responsive -- although we have only had a few SOS calls they AC team reacted quickly and we were able to continue work with very little interruption.

Vorteile

Visually easy to see what projects and tasks are priority. I also love the budget tracker which allows me to make sure projects stay on budget. This program is extremely easy to learn to use as both an administrator and a day-to-day user. I have worked with so many project management systems in my career (some at a much higher price point) and ActiveCollab is a true competitor for a fraction of the cost.

Nachteile

When pulling invoices, I wish we had more options as to how to import the time entry notes. Because we require our team to place notes as to what they were doing for the hours logged - we do spend more time than desired editing invoices once the data is pulled in.

In Betracht gezogene Alternativen

Trello, Basecamp und monday.com

Gründe für den Wechsel zu ActiveCollab

The price point and features offered were hard to compete with --- best decision we've made.
Mari-Nella
  • Branche: Design
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionen
2
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
1

2
Bewertet am 7.9.2021

It is a beautiful app but not that useful

It was nice in the beginning but I just soon realised I needed something with easier to use features and no hidden costs. Onces a app like this becomes too complicated to navigate or customise - you will not use it as you need to daily because of that hassle.

Vorteile

It is beautifully designed so initially it seemed easier to use and navigate.
It had a client portal and I could track my jobs and invoice/do estimates all from one place.

Nachteile

It has hidden fees. Everywhere it advertises itself as only 7.50 a month. - But using the MAIN FEATURES OF WHY I WANTED THIS APP is extra, like invoicing, time tracking and using the client portal. This was not made clear initially. The client service is terrible. I would ask questions but there response was really terrible english language - not what I would expect from an international app that everyone should be able to understand. Especially a client service person called Darla. Terrible and rude manners and unhelpful.!

In Betracht gezogene Alternativen

Pluto LMS, monday.com und ClickUp

Warum ActiveCollab gewählt wurde

I wanted a app that I could use to track my projects, my daily tasks, and has a timer. Plus I can send out cost estimates and invoices from and my clients can log into to track and make note of project progress and timeline.

Zuvor genutzte Software

Todoist und Asana

Gründe für den Wechsel zu ActiveCollab

Activecollab seems to be the cheapest option where I could managment my projects, finances and clients from one place.

Antwort von Active Collab

We appreciate your honest feedback, and we are sorry to hear you had this experience with ActiveCollab.
As for the pricing, additional features such as Invoicing, Time Estimates, Workload, Availability, etc., are listed in the GePaid bundle section, which is charged additionally and is not a part of the basic paid plan. You can check out our pricing on the official site here: https://activecollab.com/pricing

Beantwortet am 15.9.2021
Ian
  • Branche: Grafikdesign
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 25.8.2022

Comprehensive Project management

Despite the above mentioned short comings (search functionality and date entry on estimates), overall Active Collab is a great asset to our team and our companie's ability to track all projects and billings in one place. We find it indispensable.

Vorteile

Ease of use and implementation. Simple staff on-boarding and intuitive interface.

Nachteile

Poor search function and lack of ability to enter a date on estimates... crazy that such a well rounded and useful software lacks a full feature search function and doesn't allow (nor even auto generate) a date field on the estimate form.

In Betracht gezogene Alternativen

FunctionFox, Basecamp und Asana

Gründe für den Wechsel zu ActiveCollab

Cost was major consideration, but it also provides all features we needed.
Jolie
  • Branche: Konsumgüter
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 28.8.2019

Active Collab makes working together simple

My team is spread across the country and Active Collab allows us to work together on projects seamlessly. Our outside partners are also able to work with us easily.

Vorteile

Great tool for managing complex projects with multiple stakeholders
Pretty robust feature set
Simple to access and easy to invite collaborators in & out of my company

Nachteile

Upgrades have been a bit buggy and while the team are responsive, they don't always believe that they've broken something

In Betracht gezogene Alternativen

Trello und Slack

Warum ActiveCollab gewählt wurde

Better features competitive pricing All around, Active Collab is a more flexible tool that is easier to use

Zuvor genutzte Software

Basecamp

Gründe für den Wechsel zu ActiveCollab

Pricing and features

Ähnliche Kategorien