4,6
Gesamtbewertung
Bewertungen

4,6
Gesamtbewertung
Bewertungen

Über BigTime

BigTime ist eine Online-Lösung für Zeiterfassung und Abrechnung, die für professionelle Dienstleistungsunternehmen in Bereichen wie Buchhaltung, Ingenieurwesen, Regierungsverträge, Rechts- und IT-Dienstleistungen entwickelt wurde. Die integrierte Lösung bietet Funktionen wie Zeit- und Ausgabenerfassung, WIP-Management (Work in Progress), Aufgaben- und Workflow-Management, Rechnungsstellung, Abrechnung und mehr. Die Zeiterfassung von BigTime erfasst über eine mobile Arbeitszeittabellen-App die gesamte Zeit, die für Projekte oder Aktivitäten außerhalb des Büros aufgewendet wird. Mitarbeiter können Ausgaben über das Online-Portal oder direkt von ihren mobilen Geräten aus einreichen und gescannte Belege anhängen. Danach generiert die Lösung automatisch eine digitale Spesenabrechnung und sendet sie zur Genehmigung an das System. BigTime bietet auch umfassende Projektmanagement-Funktionen, mit denen Führungskräfte den Projektstatus überwachen, Aufgaben und Aktivitäten definieren, Aufgaben zuweisen und vieles mehr tun können. Das integrierte Abrechnungs- und Fakturierungstool hilft Unternehmen bei der Verwaltung ihrer Buchhaltungsvorgänge mit automatisierten Ausgabenberechnungen, mehreren Abrechnungsraten und Belegverwaltungsfunktionen. Unternehmen können vorgefertigte Berichtsvorlagen nutzen oder neue Vorlagen erstellen, um ihre Compliance- und Audit-Berichterstattungsanforderungen zu erfüllen. Auf ihren Android- und iOS-Geräten können Nutzer mit den mobilen Apps von BigTime auf die Lösung zugreifen. Die Lösung lässt sich in verschiedene Buchhaltungs- und Ticketing-Lösungen integrieren, darunter QuickBooks, Slack, Zapier und mehr.
BigTime Software - 1
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BigTime Software - 5
BigTime Video
BigTime Software - 1 - Vorschau
BigTime Software - 2 - Vorschau
BigTime Software - 3 - Vorschau
BigTime Software - 4 - Vorschau
BigTime Software - 5 - Vorschau

BigTime Preis

BigTime bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von BigTime ist ab 20,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
20,00 $/Monat
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für BigTime

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4,6 (1185 Bewertungen)
Adobe Creative Cloud Express (ehemals Adobe Spark) ist ein einheitliches, aufgabenbasiertes Web- und Mobilprodukt, das...

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Dynamics 365

4,4 (5788 Bewertungen)
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4,5 (9794 Bewertungen)
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Timesheets.com

4,7 (841 Bewertungen)
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Resource Management

4,2 (68 Bewertungen)
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BambooHR

4,6 (2996 Bewertungen)
BambooHR bietet kleinen und wachsenden Unternehmen ein HRIS (Human Resource Information System), das ein Bewerber-Tracki...

SAP Concur

4,3 (2155 Bewertungen)
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Zoho People

4,4 (263 Bewertungen)
Zoho People ist eine cloudbasierte Lösung für das Personalwesen, die sich für Unternehmen jeder Größe eignet. Das...

SAP S/4HANA Cloud

4,4 (345 Bewertungen)
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QuickBooks Desktop

4,4 (2444 Bewertungen)
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NetSuite

4,2 (1670 Bewertungen)
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Monograph

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4,6 (5393 Bewertungen)
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Nutzerbewertungen zu BigTime durchsuchen

650 von 650 Bewertungen
Sortieren nach:
Louisa
Louisa
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
2

5
Bewertet am 31.8.2024

BigTime made my 200% more efficient, and their work lives much better!

BigTime surpassed our team's expectations. With so many competing demands from our vendors which we manage, it is hard to make sure everything you do, especially recurring tasks, is efficient and not a time-suck

Vorteile

Simple to use, huge value for price, highly rated within team

Nachteile

Had some issues enrolling / on-boarding some colleagues, with slow customer service response

Lauren
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 24.9.2024

Bigtime is working great for our Firm

We just implemented Bigtime on February 1st, 2024. So far our experience has been great. Implementation was smooth and we received good support from our implementation manager, [sensitive content hidden]. Having been live for 6 months we are seeing the benefits and tweaking our setup and reports to get the best out of the product.

Vorteile

Customization of reports, ease of setting up projects and invoicing. Getting data out of the system for analysis and firm health is very accessible.

Nachteile

I really wish the Dashboards were more customizable. At this point they aren't giving us the snapshot we need for our firm.

In Betracht gezogene Alternativen

Kantata und Smartsheet

Warum BigTime gewählt wurde

We outgrew Autotask. Had to build too many work-arounds and management of system was cumbersome.

Zuvor genutzte Software

Autotask PSA

Gründe für den Wechsel zu BigTime

We put together a Focus group and demo'd 6 products. Looked at multiple areas. Checking boxes to see which could meet our needs the most. Bigtime came out on top as the system with the most matches to our unique firm needs.
Jennifer
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
5
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
3

3
Bewertet am 23.12.2024

Robust system better suited for larger firms

For our very small firm it was not the right fit.

Vorteile

It was a robust system with alot of different features

Nachteile

The notification system did not work properly and the system required alot of setup.

Richard
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 28.8.2024

Bigtime. Don't leave home without it.

We have been SO very impressed with the quality of the Bigtime product.
I cannot imagine operating our CPA practice without it. Our bottomline has improved through the use of Bigtime.

Vorteile

Ease to use and ease of getting reports and valuable information from BigTime that we need to make timely business decisions.

Nachteile

I have no Cons. We have not done very good on integrating Bigtime with Quickbooks but that is more of a Con for our Accounting team and not a reflection on the Bigtime product

Brandon
Brandon
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 22.9.2023

BigTime helps with expense and project management

We are using BigTime to handle our expenses and our projects. We've been having some money problems, and our finance department had been using Divvy before they found BigTime. While Divvy did provide us with a bird's-eye view of our spending, BigTime provided us with a glimpse as well as other, more in-depth insights into our expense management challenges.

Vorteile

You'll be able to teach your coworkers how to use BigTime in no time at all thanks to its straightforward design and user-friendliness. In addition, they sent us materials that taught us how to use the program.

Nachteile

It's possible to spend a lot of money on BigTime. Since the plan we could afford for BigTime didn't include most of the capabilities we required, we had to cancel certain low-priority projects in order to use BigTime to its full potential.

Courtney
Courtney
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 13.11.2023

BigTime streamlines our projects efficiently

BigTime's live chat feature is fantastic because of how quickly you can get a response. The interface is quite simple to use. When I need to submit my timesheet, I always turn to BigTime, and I've never had any trouble with it locking up on me or taking too long to load or reload the website.

Vorteile

BigTime makes keeping track of time and money very easy.It provides smooth interaction with QuickBooks Online.With BigTime, it's easy to organize your day and keep track of your projects.

Nachteile

The developer has adopted the idea that fixing all known operational faults will boost business productivity and open the door to future modifications.

Maddie
Maddie
  • Branche: Computerspiele
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 6.9.2023

Both the interface and the customer service are excellent

Through the BigTime Wallet, sending and receiving invoices is a breeze. BigTime has improved the speed with which we are paid. The fact that it integrates with Quickbooks makes billing a breeze. Using BigTime wallet, you can get paid much more quickly.

Vorteile

It's simple to use, and the help desk service is excellent. Brittany U. and I got on a Zoom session to discuss the problem, and we were able to address it quickly. You can count on an immediate response from the support team, or at least a prompt reply.

Nachteile

Until the features are explained in greater detail, they may be difficult to use. Is there a way to add files or links to external files to a project? Not yet, at least.

Elizabeth
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
0

3
Bewertet am 27.8.2024

Big limitations

It is OK, but there are a lot of non-intuitive features for those entering their time and also for managers who are improving

Vorteile

Not much, it’s a pain to set up and recording time is not intuitive. It does have a lot of customizable features

Nachteile

When you enter time it duplicates rose, making timesheets with hundreds of rows and it is very difficult for managers to approve

Joanna
  • Branche: Umweltdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 20.9.2023

New to Big Time

The implementation process was time consuming but thorough and we had plenty of assistance along the way. There are various way to learn the systems which is great for a team that may not be able to commit to learning at the same time.

Vorteile

Big Time is so easy to use for time entry, project tracking and reporting. The capabilities of the system are very impressive and the team is committed to continuing to product enhancements.

Nachteile

The amount of time required to get through the data conversion preparation, reviewing data, training and learning to setup the system.

In Betracht gezogene Alternativen

Microsoft Project

Warum BigTime gewählt wurde

Wanted to have more features without having to add on full modules (each at an additional cost). We wanted to be able to create invoices within the system and in general more capabilities and options for integration.

Zuvor genutzte Software

Replicon
Eric
  • Branche: Versorgungsunternehmen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionalität
1
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 16.12.2024

BT for Android Users Support Sucks

Basically, as a high-end Android user (Fold 5 1 TB), it sucks. My partners which are I-guys have no problem with the upgraded app unlike me. Through emails I was "told" that it works fine on a Galaxy S23 if memory serves correctly. So, I dug up a retired Note 20 which does not work either. I have asked, of course via delayed email correspondence since communication with real people cannot be accomplished with this group, if some type of "remote in" to my phone could be done to troubleshoot. Nope.

Vorteile

It is good for people on the road frequently to capture time and expenses real time. H

Nachteile

It seems to cater to IPhone users for mobile application. As an Android user (Fold 5), the upgrade app does not work. After months of back and forth via emails no solution reached. There is no in-person telephone support to obtain a solution.

Kimberly
  • Branche: Tiefbau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 30.3.2023

[sensitive content hidden] was responsive and helpful

easy to use and the chat support is extremely helpful and useful.

Vorteile

ease of use and integration with QBO, invoicing and WIP tracking, easy to train for staff input of TS

Nachteile

slow to add some features that would be helpful for payments. Adding feature to charge client service fees for ACH and credit card payments, allowing us to edit payment post if entered incorrect or if Client over pays to track credits.

Ken
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 27.2.2023

Connect with humans who understand the product and its purpose

Fast and effective

Vorteile

It performs a significant amount of the project management and time tracking tasks that we need. Support is always a quick chat away.

Nachteile

I wish we could see our billing rate schedule in one place rather than having to go through individual staff data tabs.

Sharon
  • Branche: Architektur & Planung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 5.6.2023

Great Time and Expense Tracking

Overall Good.

Vorteile

Integrates well with QuickBooks. Easy time tracking.

Nachteile

I have not gotten invoicing down yet in BigTime, I have found it a bit cumbersome, and maybe it is just me.

Hayward
Hayward
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 28.3.2023

Okay to get the job done.

Vorteile

relatively straightforward interface. Able to review and get approval on time. Decent mobile app.

Nachteile

UX could really use some work. definitely felt a bit outdated. I wish there was more I could do with reporting without needing integrations.

Brandy
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 4.4.2023

Makes things easy

Everything has been great with BigTime; set up was very quick and easy and any questions or issues get dealt with very fast. Had to reach out today for an issue and Top resolved it in minutes.

Vorteile

Very easy to use and has the ability to add in hundreds of active projects at a time.

Nachteile

The way the daily hours is calculated; easy to miss not having the correct number of hours (regular vs ot).

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 1.5.2023

BigTime review

Customer support is helpful especially was great when I can get [sensitive content hidden] as my chat support. He is extremely knowledgeable.

Vorteile

Better track of time and therefore invoicing

Nachteile

Some growing pains learning the software

dawn
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 7.3.2023

Good Software

Vorteile

Time and billing , invoicing, budget, software integrations

Nachteile

Some of the integration in the beginning was not working properly. However they worked diligently to make sure all problems were solved

Mahmoud
  • Branche: Marktforschung
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 8.2.2023

BigTime review

Vorteile

Very useful software and an easy to master interface. It allows easy management of various custom reports and helps a lot in payments

Nachteile

No major problem for this software only that it will be necessary to leave a little more fields customizable

David
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 5.8.2019

Solid Platform for Professional Services Organizations

Automating, improving, and reducing time and cost required to process weekly time and expense. Providing reporting and audit-ability across the entire process with a few button clicks vs having to sort through manual data collection templates.

Vorteile

Overall, we have been very happy with BigTime and its use in support of our field consultants. Our production implementation went smoothly and their staff provided helpful training and support to assist us with our launch. In addition, we have been very pleased with the configurability of the platform - just about every time we wanted to do something a certain way, for example how we wanted to display the form for our field's timesheet data entry, there was a way to configure the system to our liking.

Also, we have been very impressed with the speed of the system and the design of the user interface. It's very responsive, easy to use, and everything is laid out intuitively. Also, the Reporting module is very comprehensive and it provides a way to pull data just about any which way one could want. BigTime has also been responsive and helpful in helping to support us when certain custom reports were required and we needed some guidance.

Special thanks to both CSRs for their support with our implementation.

Nachteile

We have no outstanding support tickets currently and we have only seen a few small glitches but once we bring them to the vendors attention there is usually a way to correct it or some type of acceptable workaround. As far as suggested areas we think they can improve upon, one would be having the ability to set up to send specific invoices to multiple customer contacts on the To: line. Another area for improvement is sometimes the bill rate isn’t pulled into the invoicing module consistently so we have to re-enter all the rates in that particular project code.

As far as platform enhancements to make BigTime even better, we have suggested the ability to enhance the Allocations module so a manager can forecast a resource across multiple projects within the same or multiple accounts from the same screen/grid. Today this must be done via clicking into each project in the Project List section which is time consuming and a little clunky. This would be huge for us since we have a number of consultants who work on multiple projects across a given week/month/etc. Another enhancement would be to provide easy-to-pull reports that show a consultants profitability (revenue generated minus cost) across a given date range. This is not currently doable with the platform, but all the data is there since the system maintains both bill rate and cost-level information. We are hoping these items make their way onto the product roadmap here in the relative near future.

Antwort von BigTime Software

David,

First of all, thanks so much for posting this extensive review for us here at BigTime. It is most appreciated and valuable to get specific feedback from our users. We are pleased that you're finding the platform responsive and flexible enough to meet your needs and we are very pleased that both Jeff and Kevin have provided excellent support to you.

Please do reach out to us here at Customer Success if we can be of further assistance in any way - we are always happy to help.

Thanks again,
The BigTime Customer Success Team

Beantwortet am 8.8.2019
Nicholas
Nicholas
  • Branche: Architektur & Planung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 30.9.2021

Easy to use software with great customer support

As I've said above, fee tracking and time tracking have really tightened up for our company thanks to BigTime. We're able to know the health of our projects in one click with a report.

Vorteile

Our small business needed a platform to help us accurately track the financial health of our projects. We moved to BigTime from QuickBooks Online because we needed deeper control of our time entries and fee tracking. The Report Center really leverages the data entered into the system so that at a push of a button your data is organized and presented in an easy to understand report. Custom reports are a great feature, and with the help of the support team you can create whatever report your company needs. Thanks to BigTime we've been able to track the health of our projects with precision, and the overall health of our company has BigTime to thank.

Everyone we've worked with at BigTime ([SENSITIVE CONTENT]) have been extremely friendly and helpful whenever we've come to them with a problem or request.

Nachteile

As BigTime has grown over the years they've taken their users suggestions to heart. If a feature isn't currently active on BigTime it most likely is in the pipeline for future integration. We've seen our suggestions turn into real features throughout the duration of our use of the platform which is always great to see when companies listen to their customers.

Sometimes the reporting center isn't as intuitive as you'd like it to be, but with a little help from their support team they can help custom build your reports with you.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Internet
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 17.1.2023

The best solution for workflow management

BigTime is the best software for workflow automation and it is easy to learn. It increases the efficiency of the company, with several features. I recommend bigtime

Vorteile

It is the best service automation software, a real helper that has helped us grow our business with its features. Bigtime makes it easy to manage various custom reports and process payments. Its interface is easy to use.

Nachteile

Since I have been using it I have not encountered any problems as such, it works very well

Scott
Scott
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 30.7.2019

Flexible Project SetUp and QBO Integration

Vorteile

We support many different kinds of projects and contracts. We have T&M, Fixed Fee, Recurring and some Fixed Fee with a T&M Element. We like BigTime because it is easy to set up a project with tasks (line items) that match our contracting terms. Also, it is possible to set Cost and Bill rates at the Company, Project or even Task Level. This kind of flexibility makes it easy for us to produce invoices that match our contract setup. We also needed something with fairly tight QuickBooks Online integration. BigTime deliveres here also. Lastly, the reporting facility in BigTime is very usuable.

Nachteile

There is not really anything that I find I don't like. From time to time, I have a feature request for the BigTime team. They communicate very well regarding their roadmap.

Antwort von BigTime Software

Scott,

We are so very thankful for your review - we really thank you for taking the time to post it. :) We are very happy that you're finding BigTime's flexible invoicing system able to provide what you need when it comes time to send your customers the bill. Also, we love that we can make it easy for you to setup your diverse projects with all their various bill rate structures and unique needs. The fact that you are utilizing our Quickbooks integration as well and it's working for your business, well, that's just icing on the cake!

Please do reach out to us and let us know if there is any way that we can be of further assistance to you.

Thanks again!
The BigTime Customer Success Team

Beantwortet am 1.8.2019
Amanda
Amanda
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 4.9.2022

BigTime Saves Time

Reporting and invoicing upon project completion.

Vorteile

BigTime automate time and expense tracking on projects which improve productivity in real-time.

Nachteile

The bugs that I used to complain about were eradicated by vendor success team.

Lorie
  • Branche: Unternehmensberatung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 8.2.2022

BigTime is the real thing!

BigTime has changed our way of recording employees' time and invoicing our clients. Putting our time into BigTime is extremely easy for our employees. We can track projects and see productivity in real-time. This then easily translates into our invoices for quick review prior to emailing to clients. The response to the new look of our invoices has been amazing. We have been told they are so easy to review and process for payment. Several of our clients have completed the payment process on their end in a very short period of time, which has led to quicker payment to us.

Vorteile

The best feature of BigTime is time tracking. First, it is easy for employees to record their time. Second, it gives managers the ability to track the time their employees spend on their projects.

Nachteile

The only issue I have had so far is the need to refresh BigTime in a new window in order to see the changes that I made. It isn't a very big deal to have to do that. I was also told in the chat feature that using Chrome vs Edge would solve this problem. So an easy solution to a non-problem.

Soncerie
  • Branche: Design
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 10.2.2021

Big Time Switch from Timeslips after 20+Years

Vorteile

It is bendable once you figure out exactly what you need it to do. Customer Support works with you to get to your end goal. I am particularly pleased with the ongoing support have received from [SENSITIVE CONTENT HIDDEN], who handles every support ticket with Support, Satisfaction and Complete Competence . Her knowledgebase is clearly an asset to her customers and what she is unsure of, she escalates and does not spin her or your wheels wasting time, which is a precious commodity in the World of REMOTE WORK Space.

Nachteile

Its inability to perform some task that I am used to which is to be expected in a switch form one system to the next.

Jesse
  • Branche: Medienproduktion
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 16.1.2025

Mega Cloud PM, EMPSA, and Tasks Management with BigTime

Provision of mega cloud documentation, PM, task and team management. Besides, robust EMPSA services among other services.

Vorteile

Online billing and subscription service, proofing and adding due dates on projects and Tasks. Reliable and efficient EMPSA, online PM, and Exclusive QuickBooks integration.

Nachteile

Nothing to raise in this section, it has it all we needed.

Tanya
  • Branche: Design
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 15.8.2024

Big Time Software

Our firm is very happy with Big Time. We have been using the software for almost three years and it has evolved nicely into a very important tool in our daily use. We use it for project time tracking, budgeting, task management, and invoice prep and tracking - it meets a great need for us!

Vorteile

Big Time has been a terrific tool for our firm to track time on our projects. The software has been easy to learn and navigate. I have been able to create specific reports that best meet our tracking needs. We also use it for project management, budgeting, and invoice preparation and tracking.

Nachteile

I have nothing negative to say about Big Time. From customer support to online Knowledge Base, the answers to most questions can be found easily. The training and follow up support has been top notch. We are very happy with Big Time!

Carlos
  • Branche: Sicherheit & Untersuchungen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 7.11.2024

Big Time Upgrade Project

The use of Bigtime adding jobs and preparing the info to add Professional Times and expenses is very fluent and let you to determine the invoice to our client.

Vorteile

It is easy and flexible in many of the task

Nachteile

I'm using an old version and the upgrade is going to be a hard Time.

Georgios
  • Branche: Maritime Wirtschaft
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 15.2.2024

BigTime review

BigTime is a very useful program.
I suggest it without a second thought.
You can control everything with very big ease and the very imortant is that you know at any time you have next to you the support team to answer all your queries and solve all your problems.
Is my pleasure to use BigTime.

Vorteile

BigTime program can do it all, you can use it for project management modules, time tracking, expenses, resource allocation and finances.
Very friendly for use program.
Can have integration with WIP tracking and other programs.
The 24/7 chat support is very helpful and gently and they can answer to all of our queries.

Nachteile

The mobile app is very limited and it stucks very often.
Except this I cannot say that I find something else negative by using BigTime.

Melisande
  • Branche: Tiefbau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 24.9.2024

BigTime BigSmile

No complaints. There will be issues with every software program, especially when using in conjunction with another software program.

Vorteile

The efficient time tracking & synching with the accounting software to run billing. The interface is user friendly & everybody in the office can enter time & track project status.

Nachteile

The synch agent is not always reliable.

Rahul
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 14.7.2024

Review of BigTime

Vorteile

BigTime has a wide range of resources that are useful for the different types of healthcare projects we are exposed to. Reporting, expense entries, billing invoices are some of the relevant options that make it appealable for users.

Nachteile

Some reports are hard to customize. It may require someone who is technically sound to incorporate it within the platform for regular use.

Charles J
Charles J
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 8.8.2023

Excellent PSA tool, offers good return on investment.

BigTime spares our admin and bookkeeping division a part of time, we already recorded time in Quickbooks, which was all entered by hand. With BigTime, representatives log their time, and with many buttons, we are able send all the information from our employees' timesheets to Quickbooks for finance. We collaborate with other firms on our contracts, we utilize this as a asset and monetary venture administration apparatus for all contracts. We utilize it for all time following for our different ventures, the reporting segment is incredible - lots of standard reports accessible or we have the capacity to make our possess. Billing is additionally exceptionally simple, there are so numerous choices for how to bill that we are able utilize anything makes the foremost sense for us based on different subtleties, as well as for our clients. Cost following is additionally exceptionally straightforward and natural for our workers.

Vorteile

The ability to sync with Quickbooks is a significant selling factor for our firm; it has proved quite useful in checking data. We can also use the sync capability to create projects in Bigtime that are not yet in the billing stage and maintain them there until the project is awarded to us. The program that we now use for all-time tracking and billing is highly straightforward for both workers and contractors to use, as well as incredibly adaptable and versatile. Your support crew is wonderful; they are incredibly attentive and comprehensive, and they respond quickly to my inquiries; they have been a huge help to me in my varied support requirements.

Nachteile

The one big issue we've had is that our Quickbooks sync doesn't always function properly, but it's difficult to identify whether this is a BigTime or a Quickbooks issue.

Jennifer
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 14.8.2024

Admin Assistant

I am very happy with Big Time and your customer service.

Vorteile

I like how intuitive BT is and I like the invoicing system.

Nachteile

I would very much like to be able to cap invoices to budgets and to not be able to automate invoices that are over the budget in the system.

Gildas Douglas
Gildas Douglas
  • Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

3
Bewertet am 23.10.2023

Gestion du temps de projet

Vorteile

Avec BigTime vous pouvez programmer et suivre l'évolution de vos plannings ou projets en un clic Elle est gratuit est aussi très facile à utiliser comme logiciel

Nachteile

Le seul problème que j'ai avec ce logiciel c'est lors des Envois de facture c'est trop complexe

Tamara
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 23.5.2023

Small Business Review of BigTime

Overall, BigTime is effective and does what we need it to do. We are happy with it. Customer Support is also really good. They are helpful, patient, and thorough.

Vorteile

BigTime has all the features we need to track time and expenses and automate billing. Forecasting and utilization tools are also great features which allow us to better manage staffer availability so clients are covered and staffer's aren't over worked. Reporting and analytics are very good, though there are some reporting features that could be improved

Nachteile

There are some idiosyncrasies that can get tiresome; date ranges disappear constantly when drafting invoices; there are features that have an adverse effect on rate population if not used properly, some internal functions clash if entered (or not entered) in multiple places, online tutorials could be better, live chat can take a very long time - i have noticed that upgrading to Premier has helped - the wait is now no more than a few minutes.

Fazal Rahman
Fazal Rahman
  • Branche: Unternehmensberatung
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 8.11.2023

Track your tasks and time at the same time and have your invoices ready.

Just amazing, I enjoyed and is a profitable experience while exploring it more and more finding out more features, time tracking, and generating invoices is most profitable for me.

Vorteile

Time tracking, tracking each task and period of task and deadlines, monitoring each team and members' tasks and time, and generating weekly, and monthly timesheets.

Nachteile

There is nothing to be disliked about BigTimes, it is just the perfect combination.

Betty
  • Branche: Umweltdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 10.5.2023

BigTime is great for consultants working in a remote office environment.

I haven't worked with other programs, but overall my experience with BigTime has been very good.

Vorteile

BigTime time and expense entry for specific job/tasks is easy for users. Invoice creation using the time and expenses entered is seamless, yet flexible. Once invoices have been emailed to my clients I can easily track my client's activity to ensure that the invoice has been viewed. If my email transmission has failed I get a notification.There are plenty of webinars available to use for self-guided learning. Also, there are live webinars for new users to gain knowledge about BigTime. Reading the blog posts is helpful too.BigTime support has been very helpful if I reach out with any issues. I recently worked with [sensitive content hidden] for over an hour to solve an issue. He was very patient and was determined to solve my problem during our call.

Nachteile

There are a few hiccups with taxation for Canadian users. BigTime has been working on improving these features.I would like to see more options for invoice PDF templates so that the invoices are better looking.I really struggle with customizing BigTime reports when any of the standard reports don't meet my needs.There are a few issues with syncing to QBO, but BigTime support staff have been helpful in trying to resolve these issues.

Abdelaziz
Abdelaziz
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 5.10.2023

Meilleur outil de facturation

Vorteile

Facilement utilisable, BigTime permet le suivi de temps, création de factures, envoie de facture. Avec une interface personnalisable, il permet l'intégration avec d'autres applications

Nachteile

Juste quelques problèmes lors d'envois des factures

Suprita
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Monatlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 31.10.2023

Streamlining Professional Services Operations

I'm in QA engineering normally, but I've recently taken part in some internal billing related projects where we've consulted out to other firms. Using this software has really streamlined things for me in a way where project management isn't so daunting anymore. I highly recommend the software and would use it again.

Vorteile

This software really is great for project teams that are working in more of a professional services type setting. It really seems to do it all, whether it's time tracking, project management modules, expenses, financials, resource allocation, etc. For me, the resource allocation portion was actually the most impressive (and important) aspect for me, as it allowed me to continue onward with my normal engineering duties while providing professional services support via this software.

Nachteile

Project management and billing software is not my forte normally, so it took a little bit of time to figure things out, but I eventually really enjoyed using it, so I have nothing I've disliked necessarily.

Greg
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 20.7.2023

Customer Service

Invoicing and interfacing with QuickBooks is a huge plus for my business

Vorteile

It is a full featured package with many tools I am not using since they don't apply to my business

Nachteile

Some features are not intuitive which leads to extra time to complete or change something

Itziar
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 20.8.2023

Gran software para avanzar en tu negocio.

En general, me parece una gran herramienta si lo que quieres es facilitar y agilizar tu trabajo, por todas las funciones que ofrece, creo que es una de las mejores opciones a utilizar.

Vorteile

Lo que más me ha gustado es su capacidad para facilitar y gestionar tu trabajo. Tiene muchas funciones que hacen posible todo lo que imaginas, desde gestionar los proyectos, realizar operaciones...

Nachteile

Lo único a mejorar quizás sea el diseño del propio software, para que así sea un poco más dinámico en las gestión de proyectos.

Oluwa Locheyi
Oluwa Locheyi
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 30.10.2023

BigTime: le logiciel Horloge

Vorteile

BigTime me permet de suivre, de planifier mon temps. Il me permet aussi de facturer et de budgétiser le temps.

Nachteile

BigTime est un logiciel très simple et utile sans montrer de faille ou de défaillance.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 15.6.2024

Big time review

Vorteile

- Easy to track your report and to manage.

Nachteile

- You can't update your own report easy.

Angie
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 21.7.2023

Ayuda a llevar un control.

Vorteile

Este aplicativo permite llevar un control de tiempo y gastos aparte de tener una variedad de herramientas muy utiles.

Nachteile

No tengo quejas por el momento me ha funcionado muy bien.

Marek
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 13.5.2023

BigTime Review by M.T.

Overall, my experience with BigTime was positive. The platform's robust project management features provided me with the tools I needed to effectively plan and execute my projects. It helped me stay organized, track progress, and manage resources efficiently. While there was a learning curve associated with some advanced features, once I became familiar with the platform, it significantly improved my project management workflows. The availability of support resources and responsive customer service further enhanced my overall experience with BigTime. I would recommend it to others seeking a comprehensive project management solution.

Vorteile

One of the things I liked most about BigTime was its comprehensive project management features. It offered a wide range of tools and functionalities that allowed me to effectively plan, track, and manage my projects. The ability to set up project timelines, allocate resources, track time and expenses, and generate detailed reports all in one platform was incredibly convenient and efficient. It helped streamline my project workflows and improve overall productivity.

Nachteile

While I found BigTime to be a powerful project management solution, one thing I liked least was the learning curve associated with its advanced features. Some of the more complex functionalities required a bit of time and effort to fully grasp and utilize effectively. Although the platform provided helpful documentation and support resources, I felt that a more intuitive and user-friendly interface could have made the initial learning process smoother.

Ando
  • Branche: Luxusgüter & Schmuck
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
0

3
Bewertet am 19.9.2023

Gérer les projets n'a jamais été aussi simple

Vorteile

Programmer et suivez l'évolution de chacun de vos projets en quelques clics. C'est simple et transparent avec BigTime. En plus, c'est gratuit, ce qui ne gâche rien.

Nachteile

Bon...Il faut quelques jours pour prendre la main et ne pas vous perdre dans les différentes fonctionnalités de l'appli.

Molly
  • Branche: Architektur & Planung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 6.7.2023

First three months with BigTime

There was a reasonable amount of well-organized training before our launch. Most of the glitches since then (relatively minor and related to client billing) have been resolved by technical support and more training.Over time, this program should meet our needs very well.

Vorteile

Robust features and 10 years of experience. Support staff seems eager to help.I was impressed by Tyler's technical expertise and patience in solving all of my issues.

Nachteile

There's a learning curve for billing clients in the complicated ways that architects do. Each month it has gotten easier. Had a few problems with using their proprietary email program for sending invoices out. Knowledge base could be easier to navigate/search.

Carlos Orlando
Carlos Orlando
  • Branche: Computer-Hardware
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 10.7.2023

A must have for any professional services company

I really like the reporting it's outstanding. I can quickly and easily analyze my data, allowing me to identify areas for improvement and make informed decisions to drive growth in my business. The ability to customize the reports to my specific needs is another standout feature that I really appreciated.

Vorteile

What I liked the most is the ability to track detailed time spent on each project. This has greatly helped me to have precise control over my activities and to maximize my productivity.

Nachteile

So far, I haven't found much to complain about. However, one of the aspects that I think can be improved is the integration with other tools and software that I use in my business.

Emmanuel
Emmanuel
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
3
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 29.9.2023

Logiciel de gestion

Vorteile

C'est l'un logiciel très pratique et simple pour la gestion du temps . Facile à utiliser et à personnaliser pour des services professionnels et d'intégrer d'autres logiciels.

Nachteile

Un très bon produit de gestion du temps mais dommage c'est indisponible dans certains pays

Juan
Juan
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 17.7.2023

A transformative experience

From time and expense tracking to billing and resource allocation, this platform has made every aspect of my job simple and streamlined.

Vorteile

I love its ability to efficiently manage my time, expenses, and billing across multiple projects simultaneously.

Nachteile

It would be helpful to have better guidance or more detailed tutorials to make it easier to set up and use this platform.

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