
LiveChat
Über LiveChat
LiveChat ist eine integrierte Chat- und Helpdesk-Plattform, die es Unternehmen jeder Größe ermöglicht, mit ihren Besuchern und Kunden zu chatten. Die Lösung wird in die Unternehmenswebsite eingebettet, von wo aus Online-Besucher über ein Chatfenster mit den Agenten kommunizieren können.
Neben Live-Chats als Kernfunktion verfügt das Tool über eine große Auswahl an Zusatzmodulen, darunter einige für die Sales- und Marketing-Automation sowie die Integration in CRM-Plattformen von Dritten. Unternehmen können LiveChat auf mehreren Websites installieren und sich mit einer größeren Zielgruppe verbinden. Kunden können auch in die Chatbox eingeladen werden, indem man ihnen den Chatlink per E-Mail oder Textnachricht schickt. Jeder Chat wird automatisch anhand der Analyse der Kundenantworten bewertet.
LiveChat ist eine anpassbare Lösung, mit der die Nutzer verschiedene Themen und Farben zu ihren Chatfenstern hinzufügen können. Die Anwendung bietet Kundenbetreuung per Chat, E-Mail und Telefon.












LiveChat Preis
LiveChat bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von LiveChat ist ab 24,00 $/Monat verfügbar.
Alternativen für LiveChat
Alle Bewertungen zu LiveChat Filter anwenden
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- Branche: Versicherung
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gute Anwendung für den täglichen Gebrauch
Vorteile
Es gefällt mir die einfache Bedienung und das gute optische Design.
Nachteile
Der Preis dieser Anwendung finde ich ein wenig zu teuer.

- Branche: Logistik & Lieferkette
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Effective and User-Friendly Support Tool
LiveChat is user-friendly and effective for real-time support. It offers great integrations and insights, though it can be pricey for smaller teams. Overall, it’s a valuable tool for improving customer engagement.
Vorteile
Its easy to use and manage. Real-time chat boosts customer engagement, and it integrates well with other tools. The analytics offer helpful insights to improve support.
Nachteile
LiveChat can be expensive for smaller teams. Some advanced features are locked behind higher-tier plans. The mobile app experience can be a bit clunky at times.
In Betracht gezogene Alternativen
IntercomWarum LiveChat gewählt wurde
We switched to live chat from tawk for its more robust features and better user experienceZuvor genutzte Software
tawk.toGründe für den Wechsel zu LiveChat
we choose livechat for its ease of use, powerful features, and seamless integrations with our existing tools- Branche: Baumaterial
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Small Company, big service!
I always liked using live chat to interact with customers, but when we launched our Shopify store this year and entered into the world of e-commerce, I learned just how much more Live Chat could do for me. With strategically built campaigns I am now targeting the right customer, with the right message at the right time.
Vorteile
It's an easy and convenient way to interact with my customers. Very intuitive to use and allows me to chat with more than one customer as a time. My organization does not use chat bots, only real employees.
Nachteile
Some of the e-commerce tools require me to know about website coding, whereas I am a customer service manager. luckily my web team helps so that we can use campaigns and trackers to their full extent
In Betracht gezogene Alternativen
GorgiasGründe für den Wechsel zu LiveChat
We were more comfortable with LiveChat having used it for some years before our e-commerce partners suggested we switch to Gorgias; with a heftier price tag we found Gorgias didn't offer anything that was really above and beyond what we had with LiveChat and we have since began using LiveChat even better!- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Solid App With Unusual Business Practices
The app itself is quite good. I would not risk the relationship with a friend or colleague by recommending the company.
Vorteile
The app itself works well. We used it on our site for several years without issue.
Nachteile
You need to be paying attention. Their billing practices are unusual. A stated policy (I have a copy of the chat transcript if required) is that they do not provide advance warning of pending annual subscription charges. We longer use the app due to change in our direction and we should have cancelled the subscription. That is on us 100%. This morning, we received the receipt for our freshly paid subscription paid through 11/30/2025 that also indicated a 25% increase in year over year subscription costs.
In Betracht gezogene Alternativen
SuperchatGründe für den Wechsel zu LiveChat
Best feature set balance versus the cost.- Branche: Industrieautomation
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Review for LIvechat
I have good experience of live chat use. It is less expensive than other tool such as team support. Also is is very to used. There customer support is also very good.
Vorteile
With the help of this software we are easily connecting with our customer. It also very helpful in our organization internally.
Nachteile
Since I am using this tool regular during till days I haven't seen any issues in this tool.
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
link with your customers with this amazing tool,Live chat is my daily savior.
Wow! Everything about Live chat is incredible.It is very easy to use and implement.You can ask questions and get answers one on one. We've had a tremendous experience.
Vorteile
Live chat is a user friendly tool which connects you with your targeted audience.You can easily communicate with new people in your website or in your social media platforms.You can communicate through messages or phone calls, that's so cool.Live Chat has been my favorite tool which I interact with.Grow your business by reaching your customers more personally,it makes it easier to understand your shortcomings and correct them.
Nachteile
For the time that have used Live chat,I have no cons about it,I am a happy user.
- Branche: Alternative Medizin
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
-
Quelle der Bewertung
Great product, works and easy to use.
Good
Vorteile
Easy to set up. Integrates well and is a fair price.
Nachteile
Could be a it cheaper. Could be a bit cheaper. Not in Canadian dollars.
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Live chat helps our business grow
Its easy to use and I really appreciate the live chat support too. They are very helpful
Vorteile
the oppotunity to engage with customers that prefer communicating in the chat rather than over the phone . we can close a lot more sales.
Nachteile
dislike that I have to have a license per user which is not as flexible as having a chosen number of licenses with unlimited users like it was before.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
LiveChat nextGen app
I liked using it. The team found canned messages helpful.
Vorteile
interactive, fast and very helpful for business purposes.
Nachteile
Dont know if they encrypt messages. if they do great...if not they should do it and can release it for mass consumption.
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Positive Chat
Very positive and useful. Great interactions with customers.
Vorteile
Being able to see what the customer is looking at on our website. Like that we can add our own hashtag shortcuts
Nachteile
The VPN showing different locations but the customer is not there
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
5 stars! Appreciate the ability to have this amazing service available
Love having this ability to chat live with customers who have questions. Saves me from countless emails and phone calls. Live chat provides an amazing opportunity for the customers to receive service and communication quickly and provides legitimacy to our shop and brand
Vorteile
Great service during initial set up. (and any questions)... I love that it is easy for customers to get in touch with us easily and the app doesn't slow my website down!
Nachteile
I would like to set up hours for the program to be on and off (under my plan). I am a one woman show - so no of course I am not going to be available at 1am EST ! - but the PCT people think we should!!
- Branche: Computer-Hardware
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
LiveChat is the perfect tool for our Sales and Support efforts!
LiveChat is a great feature to have on our website and has increased our Sales. It integrates seamlessly with Outlook email, giving me daily updates on any chats I missed. It makes follow-up easy.
Vorteile
How easy it is to use! LiveChat is a great feature to have on our website and has increased our Sales.
Nachteile
It seems to be a great product. I don't have any Cons
- Branche: Finanzdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Exceeds expectations .
Vorteile
Livechat integrates with major social media platforms like Whatsapp, Instagram, Facebook .
The above mentioned integration enables customers of my organization to be able to initiate conversations with our customer service team, directly from their favorite social media platforms without needing to step foot on our website.
This level of dynamic engagement has better connected our sales team with existing and potential customers of our products and services.
Nachteile
In my own opinion, Livechat simply exceeds the scope of an help desk program. Therefore, it's just perfect.
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
A versatile App
It has been one of the greatest apps that I've ever used to interact with customers and the fact that we're able to send the chat transcripts give an incredible peace of mind to the clients
Vorteile
You can easily share files with customers, send links, or even schedule meetings - you can also set up canned responses to answer common queries. It's also great that you can transfer chats between agents, which is helpful if your business has multiple departments with different specialties (or mostly because customers tend to request to speak to an agent)
It is also important to note that the messages have a layout that is similar to Facebook/messenger.
the queued chats are displayed in a column on the left panel, while you can focus on a chat in the center panel.
Additionally, there's a right panel where you can see all the details of the customer that you're currently helping (sites that they've visited, their device, their browser, if they're a returning customer or not, etc.)
Nachteile
It can be pricey if you have several agents - there are multiple plans based on how many people you need to go live - One of the basic ones allows you to have 14 people at the same time (including admins, so this can reduce the number of agents that'll be assisting a customer))
- Branche: Personalwesen
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Live chat is better than Phone or Email Support
Vorteile
It is a convenient and cost-effective communication channel that enables businesses to connect with their customer in real-time, address multiple queries simultaneously, and generate higher customer satisfaction levels.
Nachteile
There are some drawbacks to live chat which include a lack of personal touch, technical challenges that can impact negatively on transactions, language barriers, limited functionality, and agent non-availability on a real-time basis.
- Branche: Umweltdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Talk in real-time
Vorteile
Database management and CRM because it helps increase customer satisfaction and lead conversion
Nachteile
I honestly can't say anything worth disliking for the app.. its generally a good app
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Very convenient chating tool
Vorteile
It has made my life simpler by its amazing live chat abilities.
Nachteile
Doesn't hang a lot while creating a new chat. Very useful tool for customer conversations.

- Branche: Kunststoffe
- Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
A handy and great tool complying to what it stands for!
We provide excellent customer service and can support customers immediately with specialized knowledge. Although not all problems can be solved via chat I am sure this is a big step forward to perfection of customer support. We frequently receive positive feedback from customers and can create a lot more business by being available 24/5.
Vorteile
The hidden read-feature is best. You can see immediately what the customer is writing, even before it is sent. This can sometimes reveal SECRETS! And the customer himself does not even realize this.
Nachteile
I do not like that a mail addresses-list cannot be added to Live Chat to directly forward the customer or topic to respective responsibility. This has to be done manually.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
live chat is one of the best used applications
My overall experience with the app is very good
Vorteile
Live Chat is easy to useFast and everyone can benefit from itOn a personal level it helped me a lot
Nachteile
Some minor things could be improved, like the chat menu
- Branche: Öl & Energie
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
-
Quelle der Bewertung
Livechat Review
My overall experience with livechat has been really positive my clients are happy that we are able to respond fast to them to their doubts, or even if they have trouble with something there is always someone there to help them and support them.
Vorteile
The thing I like the most about Livechat is how fast you can be in contact with your clients either if its for some information, for a payment process or a follow up this is a customer service tool that has help our business a lot,
Nachteile
There is nothing I dislike about Livechat, we are still in the free trial but either way the price is good.
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
About my live chat experience
Generally live chat is an easy and fast way if communicating with other people.i would say it's 10 out of 19 for me
Vorteile
The templates are my favorite because they save my time
Nachteile
Am yet to see any negative but for now am very pleased with ut
- Branche: Onlinemedien
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Makes chatting easy
God send as someone with autism
Vorteile
So many options to get the help when needed as it's being used
Nachteile
Some times lags an jumps around on users
- Branche: Umweltdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
LiveChat Review
I like it as its interactive easy to manage and useful
Vorteile
I like most of the Livechat because its interactive
Nachteile
I like Live chat and have no complaints.
- Branche: Kosmetik
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Reen kym
Easy and simple
Vorteile
It's very easy to use an loving i like to use because it's simple to use
Nachteile
Not all customers you are able to reach
- Branche: Immobilien
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Live chat is just that! Live Chat!
Vorteile
This has been put to use recently within the last few months. At first, I was highly hesitant. To my surprise, it's very easy to use, and those I have had the pleasure of working with have been very helpful.
Nachteile
The wait time, but as with anything there is always a wait time. Patience is key.
- Branche: Buchhaltung
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Software that connects people in live.
Vorteile
LiveChat is very easy to use. It has user-friendly interface. And simplifies my daily work. I can solve problems with the help of this software.
Nachteile
Sometimes it has bugs. But not often, so it doesn't get inconvenient.

- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
La chat semplice e funzionale
Sempre consigliato ai miei clienti che avevano bisogno di una chat su un sito o un e-commerce.
Assistenza H24.
Negli e-commerce che ho sviluppato è stato fondamentale poter avere una comunicazione e poter fornire un assistenza ai clienti in tempo reale o conservare le chat. Installazione semplice. Supporto continuo, notifiche immediate, supportato anche da mobile.
Vorteile
Negli e-commerce che ho sviluppato è stato fondamentale poter avere una comunicazione e poter fornire un assistenza ai clienti in tempo reale o conservare le chat. Installazione semplice. Supporto continuo, notifiche immediate, supportato anche da mobile.
Nachteile
Non ho avuto particolari problemi. Sempre stato vantaggioso.
Warum LiveChat gewählt wurde
Ho dovuto cerare qualcosa con un costo minore e qualità comunque alta.Zuvor genutzte Software
nixi1Gründe für den Wechsel zu LiveChat
Provando con i clienti è stato quello più facile ed intuitivo per loro da poter usare.- Branche: Bankwesen
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Livechat review
I like everything about this application, i hope that everyone use it
Vorteile
I like many options about this application : login in very fastly, make a good conversation with the clients real time managing, how you can talk and share screen while you talk
Nachteile
Actually i didn’t find something least about this application it helps me a lot in my work but i would say the price
- Branche: Landwirtschaft
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Why LiveChat is the Best Customer Support Tool
Vorteile
LiveChat is the most robust tool that I have ever used to offer customer support on my end.
Availability of mobile application is another great aspect about LiveChat which support audio calls and live chat.
Nachteile
LiveChat doesn’t have CRM inbuilt tools but it seamlessly integrate with external apps and APIs
- Branche: Religiöse Einrichtungen
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
LiveChat A Enhanced Customer Support Tool
It has made work easy for me and my customers.
Vorteile
LiveChat is an interactive customer support team that we have integrated to feet our basic needs. It works well all the time and it is easy to set up.
Nachteile
Ito hass never had any problems since I started using it.
- Branche: Kunst & Handwerk
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
LiveChat: Customer Service Tool of All Times
Vorteile
LiveChat enables us (teams) to improve customer satisfaction via real-time chat.
It offers self-service portal which makes it easy for teams to acquire support from anywhere over any device.
Nachteile
LiveChat pose zero errors and I use it on a daily basis.
- Branche: Unternehmensberatung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
What I Encounter with LiveChat
Live chat through LiveChat help resolve customer issues rapidly.
Vorteile
Allocating call logging, monitoring and recording features in one place is what I like most about LiveChat.
Nachteile
I have never come across drawbacks ever since 2022.
- Branche: Non-Profit-Organisation Management
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Why I Prefer LiveChat for Live Chat
Vorteile
LiveChat makes it super easy to enhance customer satisfaction by boosting real-time live chat.
Customer support for 24/7 has enabled us to retain customers and attract leads.
Nachteile
I do not like the fact that LiveChat can’t function in absence of internet connection.
- Branche: Rundfunkmedien
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Am Amazed With LiveChat
It gets the work done fast and well every time.
Vorteile
This platform is a very useful tool because it has helped resolve issues with our customers. LiveChat has enhanced our interactions with our clients and this is why I love LiveChat. It has the best and reliable features like HelpDesk.
Nachteile
I haven't had any issues with LiveChat at all.
- Branche: Landwirtschaft
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
No More Phone Call Waiting with LiveChat
Vorteile
As Desktop Support Analyst, it has been easy for me to communicate with customers online without having to make and receive long calls.
Nachteile
Integration to our website was hectic during initial setup - kudos to the vendor support team for intervention.
- Branche: Religiöse Einrichtungen
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
LiveChat Simple And Transparent
It has really helped improved our engagement with our clients.
Vorteile
LiveChat is easy to use and intergrate with other softwares. It has streamlined communications making engagement with clients simple and transparent.
Nachteile
I haven't seen anything that seems to be wrong with this platform.

- Branche: Computer-Vernetzung
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
-
Quelle der Bewertung
Highly recommended
I LOVE USING LIVECHAT I HIGHLY RECOMMENDED THIS WEBSITE TO THE COSTUMER
Vorteile
When they approach on costumer i feel very comfortable when asking youre problems and livechat helps you solve youre questions
Nachteile
Asking question ,asking questions in live chat when they approach to you i feel very comfortable using livechat
- Branche: Computerspiele
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
als je graag wild kunne sturen zonder dat geld altijd kost vala
heel veel niewe mensen leren kene veel bij geleerd over de comunty
Vorteile
dat de gespreken teminsten altijd correct verlopen en iedreen van welk taal ook tog kan stuuren en da ik gwn kan lezen
Nachteile
dat wel afentoe traag kan laden want als je efe snel er op wil kan soms wel efe duren
- Branche: Religiöse Einrichtungen
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Live Chat 💬 Boost Customer Satisfaction which Get Enhanced by LiveChat
Vorteile
LiveChat allows me to record and monitor calls in one single integrated repository.
Issue tracking and incident management are other key relishes which I gain with LiveChat.
Nachteile
I have never experienced issues when using LiveChat, even though I don’t use it on a daily basis.

- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
This feature is very easy to use and it helpful for the customers and time savier and more...
its very posive expirience with live chat users find it is very easy to use, convenient, and effective
Vorteile
customers can simply click on a chat button on capterras websites to start a conversation with an agent.
Nachteile
capterra is constantly updating its live chat features
- Branche: Architektur & Planung
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
LiveChat Excellence
Use of LiveChat with customers daily is successful.
Vorteile
Dependability in daily use as a tool in communicating with customers in livechats.
Nachteile
There are no problems that have occurred with this software.

- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
LiveChat has made my self-owned easier to manage
My experience, not including the price hike, has been exceptional. I feel as though I made the right choice when I chose LiveChat.
Vorteile
LiveChat offers customers like me a range of resources like films and articles to help in maximizing the features of the program. The periodic emails informing reviewers of new developments in LiveChat's commercial applications are really appreciated.
Nachteile
Pricing has recently gone up significantly.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
LiveChat- the solution for live customer care needs
I've used LiveChat for several years now and really like it, and depend on it. Some customers prefer the chat feature over calls, and this is perfect for that.
Vorteile
LiveChat makes is very simple for customers to reach us during our business hours and to reach someone immediately. We can solve any issues right away for them, and mark them as completed when done. To install the code into our website was very straight-forward, just copy/paste.
Nachteile
Pretty easy to use, not really any complaints.
- Branche: Verbraucherdienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
LiveChat Review
Its been very positive. Customers like it and the staff enjoys being able to chat with customers even when they are away from the office or their desk
Vorteile
Enables customers to actually chat with a live body online instead of speaking over the phone and allows for instant answers.
Nachteile
There is really no downside to LiveChat. We are a tech centered generation and people want instant satisfaction and LiveChat does that
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
LiveChat, un logiciel utile pour le service à la clientèle
LiveChat est un outil précieux pour l'engagement des clients en temps réel, l'assistance et la génération de leads.
Vorteile
Le service client est l'un des facteurs importants de la réussite d'une entreprise en ligne. Si vous recherchez un outil pour mettre en place un support client, efficace, je vous conseille d'utiliser LiveChat en raison de ses nombreux avantages. L'outil vous aide à améliorer l'engagement des clients, il vous permet d'interagir en temps réel avec les visiteurs de votre site internet afin de leur apporter l'assistance dont ils ont réellement besoin. Je suis bluffé par la manière dont il améliore l'assistance à la clientèle, car il augmente considérablement la satisfaction des clients. En plus, la plateforme fournit des données et des analyses importantes sur les interactions avec les clients. Il est donc possible de mettre en œuvre des stratégies de marketing et d'optimiser le support client. LiveChat est personnalisable et s'intègre à plusieurs outils en ligne, ce qui rend l'automatisation du marketing simple. Il convient également de retenir que vous pouvez aussi l'utiliser pour générer des prospects en contactant de manière proactive les visiteurs du site web et en collectant des informations de contact pour les efforts de marketing de suivi.
Nachteile
LiveChat est très utile en ce qui concerne le support client, mais son utilisation requiert une formation, sans quoi vous ne pourrez pas tirer le meilleur parti de cette plateforme. Il convient également de relever que LiveChat offre certaines fonctions d'automatisation, mais ces dernières ne sont pas aussi avancé que les outils d'automatisation du marketing.
- Branche: Sportartikel
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Easy to Use!
Vorteile
easy to sort and I love the ability to save answers to common questions!
Nachteile
I truly cannot think of a complaint, it is pretty seamless.
- Branche: Glücksspiel & Casinos
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Live Chat experience
10 convenient to use, advisable to use and easy access to our live chat support
Vorteile
Everything, can talk to the agent on avery easy way
Nachteile
Can talk to the agent on a very easy way

- Branche: Computer-Hardware
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
La migliore piattaforma per il supporto online della mia azienda.
Uso LiveChat da 1 anno e mi ha semplificato e migliorato il supporto che fornisco ai miei clienti. La possibilità di poter comunicare in tempo reale e risolvere immediatamente i problemi del cliente mi ha fatto acquisire più clientela in poco tempo. Perchè grazie a LiveChat ho migliorato l'esperienza della clientela.
Vorteile
Mi è piaciuto moltissimo il modo in cui i miei clienti possono porre le domande e assistenza in maniera istantanea per così poter migliorare l'esperienza dei miei clienti in maniera efficiente e veloce.
Nachteile
Non ho riscontrato inconvenienti , ho apprezzato tutto di questa piattaforma.
- Branche: Rundfunkmedien
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Live chat is so stress free.
Stress free and highly effective communication tool at my convenience.
Vorteile
Able to communicate effectively with someone especially when I’m unable to talk because background noise etc.
Nachteile
Having to wait for the agent to come on the chat and the fact that some times it goes off after few minutes of inactivity.

- Branche: Konsumgüter
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
LiveChat is Reliable
Overall my experience with using Live Chat is positive.
Vorteile
I like every aspect of the Live Chat feature.
Nachteile
There's nothing I dislike about using LiveChat.