Über LiveChat

LiveChat ist eine integrierte Chat- und Helpdesk-Plattform, die es Unternehmen jeder Größe ermöglicht, mit ihren Besuchern und Kunden zu chatten. Die Lösung wird in die Unternehmenswebsite eingebettet, von wo aus Online-Besucher über ein Chatfenster mit den Agenten kommunizieren können.

Neben Live-Chats als Kernfunktion verfügt das Tool über eine große Auswahl an Zusatzmodulen, darunter einige für die Sales- und Marketing-Automation sowie die Integration in CRM-Plattformen von Dritten. Unternehmen können LiveChat auf mehreren Websites installieren und sich mit einer größeren Zielgruppe verbinden. Kunden können auch in die Chatbox eingeladen werden, indem man ihnen den Chatlink per E-Mail oder Textnachricht schickt. Jeder Chat wird automatisch anhand der Analyse der Kundenantworten bewertet.

LiveChat ist eine anpassbare Lösung, mit der die Nutzer verschiedene Themen und Farben zu ihren Chatfenstern hinzufügen können. Die Anwendung bietet Kundenbetreuung per Chat, E-Mail und Telefon.

LiveChat Software - 1
LiveChat Software - 2
LiveChat Software - 3
LiveChat Software - 4
LiveChat Software - 5
LiveChat Software - 6
LiveChat Video
LiveChat Software - 1 - Vorschau
LiveChat Software - 2 - Vorschau
LiveChat Software - 3 - Vorschau
LiveChat Software - 4 - Vorschau
LiveChat Software - 5 - Vorschau

LiveChat Preis

LiveChat bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von LiveChat ist ab 24,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
24,00 $/Monat
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für LiveChat

TeamSupport

4,5 (850 Bewertungen)
TeamSupport ist ein ausgezeichnetes Softwareunternehmen für die Kundenbetreuung nach dem Verkauf, das speziell für die...

Conversational Cloud

4,4 (40 Bewertungen)
LiveEngage ist eine Plattform für digitales Engagement, mit der Unternehmen mit Kunden in Kontakt treten und ihre...

tawk.to

4,6 (335 Bewertungen)
tawk.to ist eine Live-Chat-Software, die Unternehmen dabei unterstützt, mit Kunden und Website-Besuchern zu kommuniziere...

GitHub

4,8 (6116 Bewertungen)
GitHub ist eine Projektmanagement- und Code-Sharing-Plattform, mit der Nutzer ihre Codes mit anderen teilen und...

Acquire

5,0 (20 Bewertungen)
Acquire ist eine Plattform für das Echtzeit-Kundenengagement, die deinen gesamten Verkauf und Support in einem Widget...

Olark

4,5 (475 Bewertungen)
Olark ist eine cloudbasierte Live-Chat-Lösung, mit der Unternehmen über ihre Website mit Kunden interagieren können. Zu...

Zoom Workplace

4,6 (14179 Bewertungen)
Zoom Meetings ist eine cloudbasierte Videokonferenz-Softwarelösung, mit der Unternehmen im Bildungs-, Finanz-,...

HubSpot CRM

4,5 (4311 Bewertungen)
Mit seiner cloudbasierten CRM-Plattform hilft HubSpot CRM Unternehmen jeder Größe, Leads zu verfolgen und zu pflegen...

Microsoft Teams

4,5 (9835 Bewertungen)
Microsoft Teams ist eine cloudbasierte Gruppenchatlösung, mit der Teams an Dokumenten zusammenarbeiten können. Zu den...

REVE Chat

4,2 (16 Bewertungen)
REVE Chat ist ein Chat-Widget, das zu den Websites von Unternehmen hinzugefügt werden kann und für kleine bis mittlere...

Freshdesk

4,5 (3374 Bewertungen)
Freshdesk ist ein Helpdesk-System und eine Lösung, die den Kundenservice für dein Team vereinfacht und dabei hilft, ein...

HubSpot Service Hub

4,4 (171 Bewertungen)
HubSpot Service Hub ist eine cloudbasierte Kundenservice-Plattform, die für kleine bis große Unternehmen entwickelt...

JivoChat

4,6 (104 Bewertungen)
JivoChat ist ein Business-Communications-Tool für E-Commerce-Unternehmen. Das Tool bietet Live-Chat, E-Mails, Anrufe...

Pure Chat

4,6 (338 Bewertungen)
Pure Chat ist eine Live-Chat-Plattform, mit der kleine und mittlere Unternehmen Live-Chat-Funktionen zu Websites...

LiveAgent

4,7 (1665 Bewertungen)
LiveAgent ist eine Online-Live-Chat-Plattform für E-Commerce-Unternehmen auf kleiner und mittlerer Ebene. Die Plattform...

Nutzerbewertungen zu LiveChat durchsuchen

1.692 von 1.692 Bewertungen
Sortieren nach:
Iman
  • Branche: Versicherung
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
3

2
Bewertet am 22.11.2023

Gute Anwendung für den täglichen Gebrauch

Vorteile

Es gefällt mir die einfache Bedienung und das gute optische Design.

Nachteile

Der Preis dieser Anwendung finde ich ein wenig zu teuer.

Priyanka
Priyanka
  • Branche: Logistik & Lieferkette
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

5
Bewertet am 6.1.2025

Effective and User-Friendly Support Tool

LiveChat is user-friendly and effective for real-time support. It offers great integrations and insights, though it can be pricey for smaller teams. Overall, it’s a valuable tool for improving customer engagement.

Vorteile

Its easy to use and manage. Real-time chat boosts customer engagement, and it integrates well with other tools. The analytics offer helpful insights to improve support.

Nachteile

LiveChat can be expensive for smaller teams. Some advanced features are locked behind higher-tier plans. The mobile app experience can be a bit clunky at times.

In Betracht gezogene Alternativen

Intercom

Warum LiveChat gewählt wurde

We switched to live chat from tawk for its more robust features and better user experience

Zuvor genutzte Software

tawk.to

Gründe für den Wechsel zu LiveChat

we choose livechat for its ease of use, powerful features, and seamless integrations with our existing tools
Mike
  • Branche: Baumaterial
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 18.12.2024

Small Company, big service!

I always liked using live chat to interact with customers, but when we launched our Shopify store this year and entered into the world of e-commerce, I learned just how much more Live Chat could do for me. With strategically built campaigns I am now targeting the right customer, with the right message at the right time.

Vorteile

It's an easy and convenient way to interact with my customers. Very intuitive to use and allows me to chat with more than one customer as a time. My organization does not use chat bots, only real employees.

Nachteile

Some of the e-commerce tools require me to know about website coding, whereas I am a customer service manager. luckily my web team helps so that we can use campaigns and trackers to their full extent

In Betracht gezogene Alternativen

Gorgias

Gründe für den Wechsel zu LiveChat

We were more comfortable with LiveChat having used it for some years before our e-commerce partners suggested we switch to Gorgias; with a heftier price tag we found Gorgias didn't offer anything that was really above and beyond what we had with LiveChat and we have since began using LiveChat even better!
Dale
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 2.12.2024

Solid App With Unusual Business Practices

The app itself is quite good. I would not risk the relationship with a friend or colleague by recommending the company.

Vorteile

The app itself works well. We used it on our site for several years without issue.

Nachteile

You need to be paying attention. Their billing practices are unusual. A stated policy (I have a copy of the chat transcript if required) is that they do not provide advance warning of pending annual subscription charges. We longer use the app due to change in our direction and we should have cancelled the subscription. That is on us 100%. This morning, we received the receipt for our freshly paid subscription paid through 11/30/2025 that also indicated a 25% increase in year over year subscription costs.

In Betracht gezogene Alternativen

Superchat

Gründe für den Wechsel zu LiveChat

Best feature set balance versus the cost.
Verifizierter Rezensent
  • Branche: Industrieautomation
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 20.1.2025

Review for LIvechat

I have good experience of live chat use. It is less expensive than other tool such as team support. Also is is very to used. There customer support is also very good.

Vorteile

With the help of this software we are easily connecting with our customer. It also very helpful in our organization internally.

Nachteile

Since I am using this tool regular during till days I haven't seen any issues in this tool.

Kreasan
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 25.1.2024

link with your customers with this amazing tool,Live chat is my daily savior.

Wow! Everything about Live chat is incredible.It is very easy to use and implement.You can ask questions and get answers one on one. We've had a tremendous experience.

Vorteile

Live chat is a user friendly tool which connects you with your targeted audience.You can easily communicate with new people in your website or in your social media platforms.You can communicate through messages or phone calls, that's so cool.Live Chat has been my favorite tool which I interact with.Grow your business by reaching your customers more personally,it makes it easier to understand your shortcomings and correct them.

Nachteile

For the time that have used Live chat,I have no cons about it,I am a happy user.

Adrian
  • Branche: Alternative Medizin
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 29.9.2023

Great product, works and easy to use.

Good

Vorteile

Easy to set up. Integrates well and is a fair price.

Nachteile

Could be a it cheaper. Could be a bit cheaper. Not in Canadian dollars.

Nancy
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 20.12.2024

Live chat helps our business grow

Its easy to use and I really appreciate the live chat support too. They are very helpful

Vorteile

the oppotunity to engage with customers that prefer communicating in the chat rather than over the phone . we can close a lot more sales.

Nachteile

dislike that I have to have a license per user which is not as flexible as having a chosen number of licenses with unlimited users like it was before.

Gopa
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 17.12.2024

LiveChat nextGen app

I liked using it. The team found canned messages helpful.

Vorteile

interactive, fast and very helpful for business purposes.

Nachteile

Dont know if they encrypt messages. if they do great...if not they should do it and can release it for mass consumption.

Gary
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 19.12.2024

Positive Chat

Very positive and useful. Great interactions with customers.

Vorteile

Being able to see what the customer is looking at on our website. Like that we can add our own hashtag shortcuts

Nachteile

The VPN showing different locations but the customer is not there

Holly
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 3.1.2025

5 stars! Appreciate the ability to have this amazing service available

Love having this ability to chat live with customers who have questions. Saves me from countless emails and phone calls. Live chat provides an amazing opportunity for the customers to receive service and communication quickly and provides legitimacy to our shop and brand

Vorteile

Great service during initial set up. (and any questions)... I love that it is easy for customers to get in touch with us easily and the app doesn't slow my website down!

Nachteile

I would like to set up hours for the program to be on and off (under my plan). I am a one woman show - so no of course I am not going to be available at 1am EST ! - but the PCT people think we should!!

Hannah
  • Branche: Computer-Hardware
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 27.2.2024

LiveChat is the perfect tool for our Sales and Support efforts!

LiveChat is a great feature to have on our website and has increased our Sales. It integrates seamlessly with Outlook email, giving me daily updates on any chats I missed. It makes follow-up easy.

Vorteile

How easy it is to use! LiveChat is a great feature to have on our website and has increased our Sales.

Nachteile

It seems to be a great product. I don't have any Cons

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 7.2.2024

Exceeds expectations .

Vorteile

Livechat integrates with major social media platforms like Whatsapp, Instagram, Facebook .
The above mentioned integration enables customers of my organization to be able to initiate conversations with our customer service team, directly from their favorite social media platforms without needing to step foot on our website.
This level of dynamic engagement has better connected our sales team with existing and potential customers of our products and services.

Nachteile

In my own opinion, Livechat simply exceeds the scope of an help desk program. Therefore, it's just perfect.

Michele
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 3.11.2023

A versatile App

It has been one of the greatest apps that I've ever used to interact with customers and the fact that we're able to send the chat transcripts give an incredible peace of mind to the clients

Vorteile

You can easily share files with customers, send links, or even schedule meetings - you can also set up canned responses to answer common queries. It's also great that you can transfer chats between agents, which is helpful if your business has multiple departments with different specialties (or mostly because customers tend to request to speak to an agent)
It is also important to note that the messages have a layout that is similar to Facebook/messenger.
the queued chats are displayed in a column on the left panel, while you can focus on a chat in the center panel.
Additionally, there's a right panel where you can see all the details of the customer that you're currently helping (sites that they've visited, their device, their browser, if they're a returning customer or not, etc.)

Nachteile

It can be pricey if you have several agents - there are multiple plans based on how many people you need to go live - One of the basic ones allows you to have 14 people at the same time (including admins, so this can reduce the number of agents that'll be assisting a customer))

Jackson
  • Branche: Personalwesen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 29.8.2023

Live chat is better than Phone or Email Support

Vorteile

It is a convenient and cost-effective communication channel that enables businesses to connect with their customer in real-time, address multiple queries simultaneously, and generate higher customer satisfaction levels.

Nachteile

There are some drawbacks to live chat which include a lack of personal touch, technical challenges that can impact negatively on transactions, language barriers, limited functionality, and agent non-availability on a real-time basis.

John
  • Branche: Umweltdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 11.9.2023

Talk in real-time

Vorteile

Database management and CRM because it helps increase customer satisfaction and lead conversion

Nachteile

I honestly can't say anything worth disliking for the app.. its generally a good app

Nicole
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 8.5.2024

Very convenient chating tool

Vorteile

It has made my life simpler by its amazing live chat abilities.

Nachteile

Doesn't hang a lot while creating a new chat. Very useful tool for customer conversations.

Cihan
Cihan
  • Branche: Kunststoffe
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 7.6.2023

A handy and great tool complying to what it stands for!

We provide excellent customer service and can support customers immediately with specialized knowledge. Although not all problems can be solved via chat I am sure this is a big step forward to perfection of customer support. We frequently receive positive feedback from customers and can create a lot more business by being available 24/5.

Vorteile

The hidden read-feature is best. You can see immediately what the customer is writing, even before it is sent. This can sometimes reveal SECRETS! And the customer himself does not even realize this.

Nachteile

I do not like that a mail addresses-list cannot be added to Live Chat to directly forward the customer or topic to respective responsibility. This has to be done manually.

Ali
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 7.8.2023

live chat is one of the best used applications

My overall experience with the app is very good

Vorteile

Live Chat is easy to useFast and everyone can benefit from itOn a personal level it helped me a lot

Nachteile

Some minor things could be improved, like the chat menu

Irma
  • Branche: Öl & Energie
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 25.11.2023

Livechat Review

My overall experience with livechat has been really positive my clients are happy that we are able to respond fast to them to their doubts, or even if they have trouble with something there is always someone there to help them and support them.

Vorteile

The thing I like the most about Livechat is how fast you can be in contact with your clients either if its for some information, for a payment process or a follow up this is a customer service tool that has help our business a lot,

Nachteile

There is nothing I dislike about Livechat, we are still in the free trial but either way the price is good.

Gloria
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 17.6.2023

About my live chat experience

Generally live chat is an easy and fast way if communicating with other people.i would say it's 10 out of 19 for me

Vorteile

The templates are my favorite because they save my time

Nachteile

Am yet to see any negative but for now am very pleased with ut

Leah
  • Branche: Onlinemedien
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 30.8.2023

Makes chatting easy

God send as someone with autism

Vorteile

So many options to get the help when needed as it's being used

Nachteile

Some times lags an jumps around on users

Jennifer
  • Branche: Umweltdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 17.4.2024

LiveChat Review

I like it as its interactive easy to manage and useful

Vorteile

I like most of the Livechat because its interactive

Nachteile

I like Live chat and have no complaints.

Mourine
  • Branche: Kosmetik
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 23.9.2023

Reen kym

Easy and simple

Vorteile

It's very easy to use an loving i like to use because it's simple to use

Nachteile

Not all customers you are able to reach

Rachel
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 18.5.2024

Live chat is just that! Live Chat!

Vorteile

This has been put to use recently within the last few months. At first, I was highly hesitant. To my surprise, it's very easy to use, and those I have had the pleasure of working with have been very helpful.

Nachteile

The wait time, but as with anything there is always a wait time. Patience is key.

Valerian
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 12.11.2023

Software that connects people in live.

Vorteile

LiveChat is very easy to use. It has user-friendly interface. And simplifies my daily work. I can solve problems with the help of this software.

Nachteile

Sometimes it has bugs. But not often, so it doesn't get inconvenient.

Elisa
Elisa
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 20.3.2024

La chat semplice e funzionale

Sempre consigliato ai miei clienti che avevano bisogno di una chat su un sito o un e-commerce.
Assistenza H24.
Negli e-commerce che ho sviluppato è stato fondamentale poter avere una comunicazione e poter fornire un assistenza ai clienti in tempo reale o conservare le chat. Installazione semplice. Supporto continuo, notifiche immediate, supportato anche da mobile.

Vorteile

Negli e-commerce che ho sviluppato è stato fondamentale poter avere una comunicazione e poter fornire un assistenza ai clienti in tempo reale o conservare le chat. Installazione semplice. Supporto continuo, notifiche immediate, supportato anche da mobile.

Nachteile

Non ho avuto particolari problemi. Sempre stato vantaggioso.

In Betracht gezogene Alternativen

Freshchat und Zendesk Suite

Warum LiveChat gewählt wurde

Ho dovuto cerare qualcosa con un costo minore e qualità comunque alta.

Zuvor genutzte Software

nixi1

Gründe für den Wechsel zu LiveChat

Provando con i clienti è stato quello più facile ed intuitivo per loro da poter usare.
Ibtissam
  • Branche: Bankwesen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 5.2.2024

Livechat review

I like everything about this application, i hope that everyone use it

Vorteile

I like many options about this application : login in very fastly, make a good conversation with the clients real time managing, how you can talk and share screen while you talk

Nachteile

Actually i didn’t find something least about this application it helps me a lot in my work but i would say the price

Violet
  • Branche: Landwirtschaft
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 24.11.2024

Why LiveChat is the Best Customer Support Tool

Vorteile

LiveChat is the most robust tool that I have ever used to offer customer support on my end.
Availability of mobile application is another great aspect about LiveChat which support audio calls and live chat.

Nachteile

LiveChat doesn’t have CRM inbuilt tools but it seamlessly integrate with external apps and APIs

Emmanuel
  • Branche: Religiöse Einrichtungen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 1.10.2024

LiveChat A Enhanced Customer Support Tool

It has made work easy for me and my customers.

Vorteile

LiveChat is an interactive customer support team that we have integrated to feet our basic needs. It works well all the time and it is easy to set up.

Nachteile

Ito hass never had any problems since I started using it.

Temitayo
  • Branche: Kunst & Handwerk
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 17.9.2024

LiveChat: Customer Service Tool of All Times

Vorteile

LiveChat enables us (teams) to improve customer satisfaction via real-time chat.
It offers self-service portal which makes it easy for teams to acquire support from anywhere over any device.

Nachteile

LiveChat pose zero errors and I use it on a daily basis.

Ibrahim
  • Branche: Unternehmensberatung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 22.10.2024

What I Encounter with LiveChat

Live chat through LiveChat help resolve customer issues rapidly.

Vorteile

Allocating call logging, monitoring and recording features in one place is what I like most about LiveChat.

Nachteile

I have never come across drawbacks ever since 2022.

Pernia
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 24.9.2024

Why I Prefer LiveChat for Live Chat

Vorteile

LiveChat makes it super easy to enhance customer satisfaction by boosting real-time live chat.
Customer support for 24/7 has enabled us to retain customers and attract leads.

Nachteile

I do not like the fact that LiveChat can’t function in absence of internet connection.

Joyce
  • Branche: Rundfunkmedien
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 2.12.2024

Am Amazed With LiveChat

It gets the work done fast and well every time.

Vorteile

This platform is a very useful tool because it has helped resolve issues with our customers. LiveChat has enhanced our interactions with our clients and this is why I love LiveChat. It has the best and reliable features like HelpDesk.

Nachteile

I haven't had any issues with LiveChat at all.

Clarke
  • Branche: Landwirtschaft
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 28.1.2024

No More Phone Call Waiting with LiveChat

Vorteile

As Desktop Support Analyst, it has been easy for me to communicate with customers online without having to make and receive long calls.

Nachteile

Integration to our website was hectic during initial setup - kudos to the vendor support team for intervention.

Waren
  • Branche: Religiöse Einrichtungen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 23.9.2024

LiveChat Simple And Transparent

It has really helped improved our engagement with our clients.

Vorteile

LiveChat is easy to use and intergrate with other softwares. It has streamlined communications making engagement with clients simple and transparent.

Nachteile

I haven't seen anything that seems to be wrong with this platform.

Niel Winston
Niel Winston
  • Branche: Computer-Vernetzung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 3.6.2024

Highly recommended

I LOVE USING LIVECHAT I HIGHLY RECOMMENDED THIS WEBSITE TO THE COSTUMER

Vorteile

When they approach on costumer i feel very comfortable when asking youre problems and livechat helps you solve youre questions

Nachteile

Asking question ,asking questions in live chat when they approach to you i feel very comfortable using livechat

andrew
  • Branche: Computerspiele
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 26.12.2023

als je graag wild kunne sturen zonder dat geld altijd kost vala

heel veel niewe mensen leren kene veel bij geleerd over de comunty

Vorteile

dat de gespreken teminsten altijd correct verlopen en iedreen van welk taal ook tog kan stuuren en da ik gwn kan lezen

Nachteile

dat wel afentoe traag kan laden want als je efe snel er op wil kan soms wel efe duren

Olanrewaju
  • Branche: Religiöse Einrichtungen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 4.11.2024

Live Chat 💬 Boost Customer Satisfaction which Get Enhanced by LiveChat

Vorteile

LiveChat allows me to record and monitor calls in one single integrated repository.
Issue tracking and incident management are other key relishes which I gain with LiveChat.

Nachteile

I have never experienced issues when using LiveChat, even though I don’t use it on a daily basis.

Karan
Karan
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 10.11.2023

This feature is very easy to use and it helpful for the customers and time savier and more...

its very posive expirience with live chat users find it is very easy to use, convenient, and effective

Vorteile

customers can simply click on a chat button on capterras websites to start a conversation with an agent.

Nachteile

capterra is constantly updating its live chat features

Linda
  • Branche: Architektur & Planung
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 2.4.2024

LiveChat Excellence

Use of LiveChat with customers daily is successful.

Vorteile

Dependability in daily use as a tool in communicating with customers in livechats.

Nachteile

There are no problems that have occurred with this software.

Angela
Angela
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 6.5.2024

LiveChat has made my self-owned easier to manage

My experience, not including the price hike, has been exceptional. I feel as though I made the right choice when I chose LiveChat.

Vorteile

LiveChat offers customers like me a range of resources like films and articles to help in maximizing the features of the program. The periodic emails informing reviewers of new developments in LiveChat's commercial applications are really appreciated.

Nachteile

Pricing has recently gone up significantly.

John
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 11.4.2024

LiveChat- the solution for live customer care needs

I've used LiveChat for several years now and really like it, and depend on it. Some customers prefer the chat feature over calls, and this is perfect for that.

Vorteile

LiveChat makes is very simple for customers to reach us during our business hours and to reach someone immediately. We can solve any issues right away for them, and mark them as completed when done. To install the code into our website was very straight-forward, just copy/paste.

Nachteile

Pretty easy to use, not really any complaints.

matt
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 11.11.2023

LiveChat Review

Its been very positive. Customers like it and the staff enjoys being able to chat with customers even when they are away from the office or their desk

Vorteile

Enables customers to actually chat with a live body online instead of speaking over the phone and allows for instant answers.

Nachteile

There is really no downside to LiveChat. We are a tech centered generation and people want instant satisfaction and LiveChat does that

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 8.9.2023

LiveChat, un logiciel utile pour le service à la clientèle

LiveChat est un outil précieux pour l'engagement des clients en temps réel, l'assistance et la génération de leads.

Vorteile

Le service client est l'un des facteurs importants de la réussite d'une entreprise en ligne. Si vous recherchez un outil pour mettre en place un support client, efficace, je vous conseille d'utiliser LiveChat en raison de ses nombreux avantages. L'outil vous aide à améliorer l'engagement des clients, il vous permet d'interagir en temps réel avec les visiteurs de votre site internet afin de leur apporter l'assistance dont ils ont réellement besoin. Je suis bluffé par la manière dont il améliore l'assistance à la clientèle, car il augmente considérablement la satisfaction des clients. En plus, la plateforme fournit des données et des analyses importantes sur les interactions avec les clients. Il est donc possible de mettre en œuvre des stratégies de marketing et d'optimiser le support client. LiveChat est personnalisable et s'intègre à plusieurs outils en ligne, ce qui rend l'automatisation du marketing simple. Il convient également de retenir que vous pouvez aussi l'utiliser pour générer des prospects en contactant de manière proactive les visiteurs du site web et en collectant des informations de contact pour les efforts de marketing de suivi.

Nachteile

LiveChat est très utile en ce qui concerne le support client, mais son utilisation requiert une formation, sans quoi vous ne pourrez pas tirer le meilleur parti de cette plateforme. Il convient également de relever que LiveChat offre certaines fonctions d'automatisation, mais ces dernières ne sont pas aussi avancé que les outils d'automatisation du marketing.

Shea
  • Branche: Sportartikel
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 22.10.2024

Easy to Use!

Vorteile

easy to sort and I love the ability to save answers to common questions!

Nachteile

I truly cannot think of a complaint, it is pretty seamless.

Vivien
  • Branche: Glücksspiel & Casinos
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 6.6.2024

Live Chat experience

10 convenient to use, advisable to use and easy access to our live chat support

Vorteile

Everything, can talk to the agent on avery easy way

Nachteile

Can talk to the agent on a very easy way

Simone
Simone
  • Branche: Computer-Hardware
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 15.11.2023

La migliore piattaforma per il supporto online della mia azienda.

Uso LiveChat da 1 anno e mi ha semplificato e migliorato il supporto che fornisco ai miei clienti. La possibilità di poter comunicare in tempo reale e risolvere immediatamente i problemi del cliente mi ha fatto acquisire più clientela in poco tempo. Perchè grazie a LiveChat ho migliorato l'esperienza della clientela.

Vorteile

Mi è piaciuto moltissimo il modo in cui i miei clienti possono porre le domande e assistenza in maniera istantanea per così poter migliorare l'esperienza dei miei clienti in maniera efficiente e veloce.

Nachteile

Non ho riscontrato inconvenienti , ho apprezzato tutto di questa piattaforma.

Jessica
  • Branche: Rundfunkmedien
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 18.9.2024

Live chat is so stress free.

Stress free and highly effective communication tool at my convenience.

Vorteile

Able to communicate effectively with someone especially when I’m unable to talk because background noise etc.

Nachteile

Having to wait for the agent to come on the chat and the fact that some times it goes off after few minutes of inactivity.

Laly Noya
Laly Noya
  • Branche: Konsumgüter
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 12.11.2023

LiveChat is Reliable

Overall my experience with using Live Chat is positive.

Vorteile

I like every aspect of the Live Chat feature.

Nachteile

There's nothing I dislike about using LiveChat.

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