Über ManageEngine ServiceDesk Plus

ServiceDesk Plus ist eine Helpdesk-Management-Plattform. Die Lösung umfasst zentrale Helpdesk- und IT-Management-Anwendungen sowie Projektmanagement, Vertragsmanagement und Funktionen für die ITIL-Compliance (Information Technology Infrastructure Library). ServiceDesk Plus enthält Tools, mit denen Nutzer eine Prozessautomatisierung einrichten können. Die Lösung bietet eine automatische Ticketversandfunktion, die neue Tickets basierend auf ihrer vorhandenen Fallbelastung und Verfügbarkeit an Technikerfachkräfte verteilt. So können die Arbeitsbelastung der Mitarbeitenden verwaltet und gleichzeitig die Ansammlung nicht zugewiesener Tickets und die dadurch verursachten Serviceverschlechterungen minimiert werden. Weitere Tools umfassen Assetmanagement, einen Wissensdatenbankersteller, Projektmanagementfunktionen und die Verwaltung von SLAs (Service Level Agreements). Weitere Automatisierung wird durch die in ServiceDesk Plus enthaltene Funktion für Geschäftsregeln bereitgestellt. Auf diese Weise können Tickets basierend auf einer Vielzahl dynamischer Kriterien oder Regeln automatisch klassifiziert, kategorisiert, priorisiert und zugewiesen werden. ServiceDesk Plus ist als On-Premise-Installation oder mit ServiceDesk Plus On-Demand als in der Cloud gehosteter Dienst verfügbar.
ManageEngine ServiceDesk Plus Software - 1
ManageEngine ServiceDesk Plus Software - 2
ManageEngine ServiceDesk Plus Software - 3
ManageEngine ServiceDesk Plus Software - 4
ManageEngine ServiceDesk Plus Software - 5
ManageEngine ServiceDesk Plus Software - 6
ManageEngine ServiceDesk Plus Software - 1 - Vorschau
ManageEngine ServiceDesk Plus Software - 2 - Vorschau
ManageEngine ServiceDesk Plus Software - 3 - Vorschau
ManageEngine ServiceDesk Plus Software - 4 - Vorschau
ManageEngine ServiceDesk Plus Software - 5 - Vorschau
ManageEngine ServiceDesk Plus Software - 6 - Vorschau

ManageEngine ServiceDesk Plus Preis

ManageEngine ServiceDesk Plus bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von ManageEngine ServiceDesk Plus ist ab 120,00 $/Jahr verfügbar.

Startpreis:
120,00 $/Jahr
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für ManageEngine ServiceDesk Plus

TOPdesk ist eine cloudbasierte Lösung für CAFM (Computer Aided Facility Management) und ITSM (IT Service Management),...

BMC Helix ITSM

BMC Helix ITSM ist eine cloudbasierte Lösung für das digitale Servicemanagement, die einen Service Desk Manager, einen...
Zoho Desk ist eine cloudbasierte Helpdesk-Lösung von Zoho Corporation, die Unternehmen jeder Größe bedient. Zu den...

Freshservice

Freshservice ist eine cloudbasierte IT-Helpdesk- und Dienstleistungs-Management-Lösung, die es Unternehmen ermöglicht,...

SolarWinds Service Desk

SolarWinds Service Desk eignet sich für Unternehmen, die nach einer Helpdesklösung mit ITSM-Funktionen (IT Service...
SysAid ist eine cloudbasierte IT-Service-Management-, Servicedesk- und Helpdesk-Lösung, die Nutzern in Unternehmen...

ManageEngine ServiceDesk Plus Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3
Funktionalität
4,4
Bedienkomfort
4,2
Kundenbetreuung
4,2
5 von 201 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
José
  • Branche: Öl & Energie
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 10.11.2022

Good IT Ticking system

The easy and fast way to have the configuration done and running. The web interface and mobile work are fantastic.

Vorteile

The integration with the rest of the applications Zoho and ManageEngine have. Easy to set up and fast to be deployed.

Nachteile

If you are a small company, the best recommendation must work On a Cloud solution they provide.

Gerardo
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 18.5.2022

A very customizable ITSM tool

ServiceDesk Plus is a great ITSM software that help us offer and attend the end users' requests/incidents. We started using the Standard edition and now we use the Enterprise edition. You can increase the modules in time, is not mandatory to purchase the most complete edition at first.

Vorteile

The interface is very friendly, you don't need to have so many knowledge about ITIL and ServiceDesk Plus will help you to improve your Help Desk service.

Nachteile

The ZIA bot that is bundled only works in english, there are so many customers that needs spanish support and ZIA doesn't support it.

In Betracht gezogene Alternativen

ServiceNow Customer Service Management und Zendesk Suite

Warum ManageEngine ServiceDesk Plus gewählt wurde

The interface of ServiceDesk Plus is most friendly for the end users and technicians.

Zuvor genutzte Software

FootPrints

Gründe für den Wechsel zu ManageEngine ServiceDesk Plus

ServiceDesk Plus offered the same functionalities of ServiceNow for less money and ZenDesk didn't has the required modules.
Alex
  • Branche: Unternehmensberatung
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
1

3
Bewertet am 4.10.2018

Lots of useful features; But counter-intuitive and clunky overall

We migrated from Spiceworks - a freeware ticket system to - ManageEngine ServiceDesk Plus. While it is better than Spiceworks, I definitely think we bought the wrong solution. Implementing and customizing ServiceDesk took over a year. Support is absolutely terrible, it's all based out of India so there is a timezone difference and a major language barrier. It was very often that they would not reply at all. There are major flaws and shortcomings with the software and the developers are showing no interest in fixing them. The project management piece is an absolute joke. The contracts and purchase orders are very hard to navigate and do not serve as great tools. Asset management also feels very clunky and hard to set up. The helpdesk ticketing module is useful and better than Spiceworks. Wish we would have bought something else.

Vorteile

Advanced Customization, in-depth reporting, lots of add-on tools (more than just a ticketing system)

Nachteile

Everything is counter-intuitive and not user friendly. The support is awful. There seems to be no application development to fix their shortcomings and flaws.

David
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 13.1.2022

User Experiance

Overall I feel the Service is good, reliable and quick. The interface for the most part is great and clear. The system is easy to navigate through and also, very easy to set up if setting up for the first time..

Vorteile

I have used this Cloud Based Servicedesk for some time now. I find that the interface is very nice to look at. Customization to the templates is very easy to manage and create. The permissions behind the system is also very easy to manage.
We use it for Asset Management, Problem Management, Change Management, Service Tickets. Also, we have some users that use it for internal Project Management. The application owners also like the reporting side of this application.

The ticket automation is also good in that we can get third-party systems to email the service desk and then automation can look at this email and then create a ticket based on a template designed for that service and then open it in the service desk without any end-user requirement. This saves on having to get a user to create the ticket. We us this automation a lot within our environment to save time on manual processes.

There is also a Contracts part to this system which we also use to create a ticket when a certificate is required or if a IT Service Contact is due to be renewed very useful these days.

Nachteile

As the interface is very heavy on JAVA I find that sometimes the system will just throw a wobbly and then do a random refresh and in some cases, you end up losing a lot of text you had just put in.

We have also had some issues with the Asset Management side of the system where we have just randomly lost some assets which have resulted in a call/ticket to ManageEngine. That said these have been sorted in a timely manner.

Warum ManageEngine ServiceDesk Plus gewählt wurde

The Jira was an on-premis system that was getting old.

Zuvor genutzte Software

Jira

Gründe für den Wechsel zu ManageEngine ServiceDesk Plus

There were some great deals with ManageEngine at the time. Plus the cost of the service was very competitive in the marketplace.
Michael
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
2

4
Bewertet am 2.2.2022

Good product, but support needs to improve

Overall experience has been good. SDP has made a significant difference to how we deliver IT to our business. ManageEngine's after-sales service needs to improve

Vorteile

Easy to setup and get started, mostly conforms to ITIL standards

Nachteile

Lacks some configurability and isn't as flexible as top-tier products like ServiceNow

In Betracht gezogene Alternativen

Freshservice und SysAid

Warum ManageEngine ServiceDesk Plus gewählt wurde

Limited functionality and was unstable

Zuvor genutzte Software

Spiceworks

Gründe für den Wechsel zu ManageEngine ServiceDesk Plus

Best combination of price, configurability, usability

Ähnliche Kategorien