Über SysAid

SysAid ist eine cloudbasierte IT-Service-Management-, Servicedesk- und Helpdesk-Lösung, die Nutzern in Unternehmen aller Größen und Branchen dabei hilft, technologiebezogene Probleme zu lösen. Zu den wichtigsten Funktionen gehören Helpdesk-Automatisierung, Asset-Management, Patch-Management, Netzwerküberwachung, Berichterstattung und Leistungsanalyse mit anpassbaren Dashboards. Die Lösung kann vor Ort bereitgestellt werden.

SysAid ITSM bietet Managementfunktionen für Vorfälle, Probleme, Änderungen, Service-Level-Ziele und Lösungswissen. Die Anwendung bietet auch Funktionen wie Self-Service-Portal, Zurücksetzen von Passwörtern und Automatisierung von Servicedesk-Prozessen. IT-Asset-Management-Funktionen umfassen mobile Geräteverwaltung, Patch-Management, Hardware- und Netzwerküberwachung sowie Netzwerkerkennung.

SysAid bietet Standard- und nutzerdefinierte Berichte zu Leistung und Status im Zusammenhang mit Vorfällen, Problemen, Qualität, Projektaufgaben und mehr. Die Lösung bietet die Integration in Anwendungen von Drittanbietern wie Salesforce, SAP und Google Apps. SysAid bietet auch eine mobile App für die Remote-Nutzung.

Unterstützung ist per Telefon, E-Mail und über eine Online-Wissensdatenbank verfügbar.

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SysAid Preis

SysAid bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion.

Startpreis:
Nicht vom Anbieter bereitgestellt Preisinformationen anzeigen
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für SysAid

Zendesk Suite

Zendesk ist eine cloudbasierte Helpdesk-Management-Lösung, die anpassbare Tools zur Erstellung eines Kundenserviceportal... Mehr erfahren

ServiceNow

ServiceNow ist eine IT-Service-Management-Lösung, die Asset-Management, Änderungs- und Freigabemanagement, Vorfallmanage... Mehr erfahren

SolarWinds Service Desk

SolarWinds Service Desk eignet sich für Unternehmen, die nach einer Helpdesklösung mit ITSM-Funktionen (IT Service... Mehr erfahren

ManageEngine ServiceDesk Plus

ServiceDesk Plus ist eine Helpdesk-Management-Plattform. Die Lösung umfasst zentrale Helpdesk- und IT-Management-Anwendu... Mehr erfahren
Freshdesk ist ein Helpdesk-System und eine Lösung, die den Kundenservice für dein Team vereinfacht und dabei hilft, ein... Mehr erfahren
TOPdesk ist eine cloudbasierte Lösung für CAFM (Computer Aided Facility Management) und ITSM (IT Service Management),... Mehr erfahren

SysAid Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5
Funktionalität
4,5
Bedienkomfort
4,5
Kundenbetreuung
4,5
5 von 370 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Thomas
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 19.6.2019

SysAid - Simple Solution, Big Outcome

The Team are friendly and understood our needs (Once we had defined these). Overall the process has been quite simple, it's simply getting your head around using new software/solutions.

Vorteile

I love the fact that SysAid is not a boring 'Out of the Box' 'This is what you get' experience.
SysAid is tailored to your needs during the implementation process, from colour schemes, to custom data fields, to process automation.

Nachteile

I dislike the fact that I had to learn 'very basic' HTML to implement notifications. This wasn't a great hinderance, but definitely something I disliked.

Warum SysAid gewählt wurde

No longer fulfilled our growing list of requirements.

Gründe für den Wechsel zu SysAid

Cost and Versatility
peter
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 501-1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
3
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 5.9.2022

My Personal Experience With SysAid ITSM TOOL and CMDB

SysAid Asset management tool has been able to resolve most part of our audit issues and it has been a good news to management. However, it is still required to resolve the prominent issue of file/application configuration monitoring.

Vorteile

The integration with current business process has been easy. The product is easy to implement as long as the prerequisite is met. I like the fact that assets discovered can also display the propriety software installed on them as well as alert on the software changes.

Nachteile

I believe the CI relations can be improved by automating it (Reference AppDynamics). A report can also be built for the articles which are mostly read in a week or month. More Analytical Asset dashboards can also be developed for Management use. The capability to monitor file content and folder content changes must be implemented (This is an ISO requirement which will satisfy audit issues)

In Betracht gezogene Alternativen

ServiceNow

Warum SysAid gewählt wurde

Cost and SysAid promise of meeting our CMDB requirement

Zuvor genutzte Software

Remedyforce

Gründe für den Wechsel zu SysAid

Cost and SysAid promise of meeting our CMDB requirement
Rafael
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 12.7.2017

Not so great customer service.

A help desk solution in which none was being used by the companies I worked in.

Vorteile

The program is cheap. Somewhat easy to setup. Not cluttered like other software I've used in the past.

Nachteile

I've used this software for over 7 years. Almost every complaint that everyone else has about this software, I've made myself and the #1 complaint is that the company is based in Israel and they are hard to understand / get a hold of / and don't fully understand the real problems until the issue is explained a few times.

I've installed purchased and installed this software in 3 different companies, and the experience was always the same. I then did work for them for a short amount of time. I wanted to bring to them the outside experience being a customer, and all the complaints I kept getting from U.S. customers, and even from other countries. I truly wanted to make this company better. But instead, they started to hire even further away, Romania, will the same comprehension issues. Now that they only 1 rep left for the U.S. and after that, I doubt they will ever hire again in the U.S. because of how different we think about customer service and how expensive we are. So they took one step forward by hiring the first U.S. rep and then myself, to them go two steps backwards by letting me go and hiring in another country for support.

Yes, I did work there and am a former employee, now a customer again. But I was a customer before that, and nothing has changed before I started working there, and nothing will after I am gone. So please do not delete this review and publish for all to see as I wanted nothing for this company to succeed and instead I was shown the door.

jason
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 1.001-5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 30.6.2022

Reasonably priced and fully featured

Vorteile

SysAid offers excellent customer service and support, my tickets are responded to within an hour and all issues that have arisen during our usage have been resolved to a satisfactory level. The product is highly customizable, but many features are too complicated to be done by the end user, and a professional services package will need to be purchased.

Nachteile

Our organization has a PC and Android environment, SysAid offers an agent to install on the PC's to collect information for asset management and support, but it does not offer an app to install on Android devices.

James
  • Branche: Hochschulbildung
  • Unternehmensgröße: 201-500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 7.10.2019

SysAid Review

We have tracking capability with SysAid that we never had before. We are able to better route our service requests to the correct team for quicker response. We have better ability to tier our help desk services. We have the capability of tracking hardware and software assets and maintaining an ITIL CMDB.

Vorteile

Includes an asset management system and CMDB, modern interface for end-users and administrators, excellent sales and technical support.

Nachteile

Workflow management is a little outdated and has a bit of a learning curve.

In Betracht gezogene Alternativen

Jitbit Helpdesk

Warum SysAid gewählt wurde

Lack of capabilities in tracking, tiering, asset management, and CMDB.

Zuvor genutzte Software

Jitbit Helpdesk

Gründe für den Wechsel zu SysAid

Price and capability.

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