Über Audiense

Audiense ist eine Audience-Intelligence-Plattform. Das Unternehmen möchte Vermarktern und Verbraucherforschern dabei helfen, innovativ zu sein und relevante zielgruppenzentrierte Strategien durch den Einsatz proprietärer sozialer Verbrauchersegmentierung zu entwickeln und gleichzeitig Einblicke in ihre Identität und die sinnvollste Interaktion mit ihnen bieten. Das Unternehmen bietet seinen Nutzern die Wahl zwischen zwei Produkten, die für ganz unterschiedliche Bedürfnisse entwickelt wurden. Audiense Insights: Zielgruppenintelligenz und Segmentierung sowie Audiense Connect (ehemals Socialbro): Ein Twitter-Marketing-Tool Mit Audiense Insights kannst du jede Zielgruppe identifizieren und verstehen, unabhängig davon, wie spezifisch oder einzigartig sie ist. Du kannst stark personalisierte Zielgruppensegmente erstellen, indem du beim Erstellen eines Berichts eine Vielzahl von Filtern nahtlos kombinierst, z. B. Nutzerprofile, Affinitäten, Demografie und Jobrollen. Mit Audiense Insights kannst du bessere Marketingentscheidungen treffen, dein Targeting anpassen, die Relevanz verbessern und leistungsstarke Kampagnen in großem Maßstab vorantreiben. Audiense Connect, das bewährte Twitter-Marketing-Tool, nutzt die umfassendsten Publikumseinblicke, um Communitys aufzubauen und zu erkunden, Zielgruppen zu identifizieren und direkt auf Twitter in großem Umfang zu interagieren via > Community-Analyse und -Management. > Erweiterte Überwachung und Zuhören. > Auf Twitter zugeschnittene Zielgruppen für Werbung. Da die Kultur ständig in Bewegung ist, wird es für die Verbrauchersegmentierung zunehmend schwieriger, Schritt zu halten. Die sozialen Verbrauchersegmente von Audiense werden jedoch aus dem Verhalten der Verbraucher „in freier Wildbahn“ abgeleitet, so dass es wahrscheinlicher ist, dass sie echte Affinitäten widerspiegeln und zu einer leistungsstarken Quelle für neuen Input für die Segmentierungsstrategie werden. Vermarkter können Audiense nutzen, um schnell einzigartige Marketingansätze für Verbraucher zu identifizieren, die auf reichhaltigen und unterschiedlichen sozialen Daten beruhen, was wiederum eine Differenzierung im Wettbewerb ermöglicht. Das Unternehmen löst Probleme: 1. Bewältigung der traditionellen Verbraucherforschung: Sie ist zeitaufwändig, statisch und sehr teuer. 2. Einbindung sozialer Daten in Organisationsstrategien: Damit tun sich Unternehmen schwer, zum Beispiel ist Social Listening keywordbasiert und nicht zielgruppenbasiert. 3. Taktische Markenstrategie und Personalisierung: Beides geht zu Lasten des Performance-Marketings. Was das Unternehmen von anderen unterscheidet ... Audiense Insights segmentiert Zielgruppen nach den Verbindungen, die zwischen den Menschen bestehen („Wer kennt wen“). Aus der Art und Weise, wie diese Verbindungen zwischen Verbrauchern hergestellt werden („Wie sie sich kennen“), lassen sich gemeinsame Interessen und Affinitäten ableiten. Die einzigartige soziale Segmentierung von Verbrauchern bietet eine großartige Datengrundlage für die Entwicklung von Personas, das Verständnis der Zielgruppen, die für dein Unternehmen von Bedeutung sind, oder das Finden neuer Zielgruppenpotenziale. In Kombination mit der Affinitätsdiagrammanalyse kannst du die sich ständig weiterentwickelnde Kultur und Trends erschließen, sodass du eine effektive Personalisierung erreichen und mehr Relevanz in folgenden Bereichen aufbauen kannst: > Influencer- und Sponsoring-Auswahl > Inhalts-/kreative Entwicklung > PR- und Kommunikationsstrategie > Medienplanung in einer cookiefreien Umgebung (z. B. kontextbezogene Werbestrategie) Audiense wird in der Regel Hand in Hand mit anderen Tools verwendet, da sich seine Daten und Erkenntnisse ergänzen und nicht überschneiden, so dass sie zur „Brücke der Intelligenz“ für eine Reihe von Erkenntnisquellen werden: – Bestehendes Social Listening – Zielgruppen- und Umfrageplattformen von Dritten – Daten von Erstanbietern
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Audiense Preis

Audiense bietet eine Gratisversion, aber keine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Audiense ist ab 79,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
79,00 $/Monat
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Nein

Alternativen für Audiense

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Nutzerbewertungen zu Audiense durchsuchen

9 von 9 Bewertungen
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Mercedes
Mercedes
  • Branche: Eventservice
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 19.12.2019

Audiense Insights and Audiense Connect represent the best strengths of Audience connect

Audience connect represents the best platform to track the community on twitter, it helps to analyze the commitment in social networks. It has two strengths Audiense Insights and Audiense Connect.

Vorteile

The possibility of knowing best time to tweet, and the users that are granted in real time, as well as other characteristics of these users to increase engagement

Nachteile

Segmentation of reports. They must incorporate other KPIs. KPIs related to thematic and not with like or comments

Antwort von Audiense

Thank-you for your review Mercedes!

Audiense offers segmented reports with two methods of segmentation: interconnectivity and affinity. These reports can be created on audiences using multiple filters with Boolean Logic. This allows for both simple and complex audiences to be segmented.

We love to see your use of Audiense Connect to increase engagement. We hope to see you in Audiense again!

Beantwortet am 27.9.2022
Beaton
Beaton
  • Branche: E-Learning
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 6.4.2022

Social Media monitoring and marketing

Vorteile

It gives a one-stop dashboard for analytics and audience of Twitter accounts with a bonus of being able to follow or unfollow one's audience

Nachteile

The platform is packed with lots of features but it is not intuitive to use and navigating the dashboard can be a bit tricky from moving between the home screen to finding the various metrics and options available

Antwort von Audiense

Woohoo! Thank-you for your review Beaton!
Within the parameters of what Twitter allows, we love the follow/unfollow capabilities

We're passing your feedback regarding navigating, and learning features to the team. This is something we're continuing to work on. If you have any specific suggestions, please email [email protected]

Beantwortet am 27.9.2022
Jamie
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 13.2.2018

A great Twitter listening tool - but limited features for lower tier users

Vorteile

There are some brilliant social listening features that help you to understand what an audience is doing on Twitter. The advanced reporting (that costs extra per 'pack' of mentions/Tweets) is really useful for doing reports on events, hashtags or industry reports. You can monitor specific lists, including Twitter users, email lists (successfully matched to Twitter users) and more. And, you can create Twitter advertising lists from these internal lists.

Nachteile

Their entry-level pricing is very reasonable but the features are limited and seemingly have become more limited over the years. Some key listening features, such as listening to keywords within Tweets is a premium feature - I've tried reaching out to them multiple times to find out how much this costs but have never heard back. It's a good tool to have and explore, but some key features are missing with the 'cheap' version and it's yet another tool to manage in my marketing stack but it can only do a fairly limited spectrum of tasks.

Antwort von Audiense

Thank-you for your review Jamie!

Our Twitter Marketing plan offers all features within it now, whereas more data can come via add-ons. We love to hear that you used the lists for Twitter Ads!

Our Twitter Marketing plan can be used for basic level social listening capabilities, but you might find Social Listening specific platforms such as Pulsar, Meltwater, amongst others to give you the depth you're looking for.

We're sorry a team member didn't get back to you, please reach out to [email protected] if you have any questions. We hope to see you in Audiense again!

Beantwortet am 27.9.2022
Laureine Claire
Laureine Claire
  • Branche: Landwirtschaft
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 12.9.2023

Audiense est le meilleur logiciel de gestion des réseaux sociaux

Vorteile

C'est un logiciel qui facilite le suivi de l'engagement pourquoi mon équipe

Nachteile

Le tableau de bord d'activité de Audiense n'est pas très efficace

Antwort von Audiense

Thank you for taking the time to review Audiense. We really appreciate it!

We'd like to know more about your experience with the activity dashboard to truly understand what you mean. Whether this is where you see the amount of reports used etc..

We have a product portal that is available via the Audiense platform top menu - where you can see contact us, there is one area just below called Product Feedback

This will take you to our roadmap/product portal, where we have planned, under consideration, beta and launched features, and always invite our highly esteemed users to submit ideas or vote on features that matter to them most.

Please feel free to share your thoughts as we will be able to make the necessary adjustments to improve our dashboard further.

Best wishes,
The Audiense Team

Beantwortet am 3.10.2023
Kushal
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 27.12.2022

Audiense is a powerful social media platform that helped us to better understand our audiences.

Overall, Audiense is one of the nice platforms to manage social media marketing. The platform's influencer management features make it easy to identify and connect with potential ambassadors for my brand.

Vorteile

I love the social media monitoring and analytics that Audiense provides. It helps me keep track of my influencer marketing campaigns and identify new opportunities for growth. Additionally, the platform is extremely user-friendly and provides great insights into the social media landscape. It also provides valuable insights into my audience's demographics and interests, which helps me to create more targeted and effective content.

Nachteile

The only thing I don't like about it is its price. $79.00 /month is too expensive for small businesses. Otherwise, The features are great to grow marketing.

Antwort von Audiense

Thank you for your Audiense review.

We are super happy that you are enjoying your experience and value the platform's influencer & brands feature, amongst other insights.

I have shared your pricing feedback with the team so they are aware.

We are always aiming to improve Audiense and its value further, so thought you might like to access our roadmap via our Product Portal, where you can see planned, beta, under consideration and launched features.

Within the product portal and inside the updates, you can vote for features that are most important to you, or simply submit ideas you'd like to see become part of Audiense's functionality.

Link: https://portal.productboard.com/audiense/4-product-portal-roadmap/tabs/6-planned

Hope this is useful!

Best wishes,
The Audiense Team

Beantwortet am 21.3.2023
Verifizierter Rezensent
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 3.1.2023

A Comprehensive Social Media Analytics and Audience Intelligence Platform

Vorteile

Audience is a game-changer. It is the only platform that I found that offers it all. From analytics to sentiment analysis, Audience will provide you with insights on your social media presence that you never had before! I can't recommend it enough!

Nachteile

So far, I have not encountered any drawbacks or negative aspects of this tool.

Antwort von Audiense

Thank you so much for your review!

���� We are delighted that you are enjoying Audiense and the value you get out of it.

���� You can keep up-to-date with our product roadmap, vote for specific features or submit an idea if you would like to see any improvements on our newly launched Product Portal here: https://portal.productboard.com/audiense/4-product-portal-roadmap/tabs/6-planned

���� If you enjoy to keep up with trends, how-to's and other useful content our blog may be useful if you don't have access already: https://resources.audiense.com/blog

Best wishes,
The Audiense team

Beantwortet am 21.3.2023
Jonathan
  • Branche: Internet
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 30.6.2022

Great software for consumer segmentation

Vorteile

Audiense UX is great , and the software is easy to use with quite straight forward use case .
Use it mostly to understand our audience , define persona and relevant segmentation

Nachteile

would love to have the same quality of data across all social network( obviously not all platforms as the same policy as twitter...)

Antwort von Audiense

Wow, thank-you for your review Jonathan!

Segmentation and developing personas is the real deal

Broader data sources (at the same level!) is recurrent feedback for us, and whilst we aim to remain compliant, we have resources on our stance and how can use Audiense to its max for understanding other platforms. Reach out to us at [email protected] if you would like to learn more.

Beantwortet am 27.9.2022
Alan
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 12.10.2017

Socialbro

Overall the software is still worth it but you have to have a bigger budget now and working for a larger corporation.

Vorteile

Social bro was a great tool in being able to understand your audiences and being able to understand your audiences and cater to them is important because you want to be more targeted.

Nachteile

Social bro seems to have become more expensive once it was acquired by audisense. The cost factor is important because, the returns may not always be there.

Antwort von Audiense

Thank-you for your review Alan!

We take onboard your feedback. Whilst our product is priced for the value we believe it delivers, we still have free access to both sides of the platform, and trials are available. We hope to work with you again in the future!

Beantwortet am 27.9.2022
Darren
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionalität
2
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 12.3.2018

Antwort von Audiense

Hi Darren,
We're sorry to see that you rated Audiense with low scores, if you would like to provide us more feedback of how we can improve, please do!

Beantwortet am 27.9.2022
9 Bewertungen

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