Über EZOfficeInventory
EZOfficeInventory ist eine dynamische Softwarelösung für das Asset- und Instandhaltungsmanagement, die auf Unternehmen aller Größen zugeschnitten ist. Die cloudbasierte Software ist nutzerfreundlich und ist von überall und zu jeder Zeit zugänglich.
Verfolge Artikel über Standorte und Abteilungen hinweg, scanne Barcodes direkt von deinem Handy aus, optimiere die Artikelpflege, um die Funktionalität zu erhöhen, pflege jederzeit optimierte Lagerbestände und verwalte alle deine Nutzer und Lieferanten mit einer Lösung. Das Inventarmanagementmodul ermöglicht es Nutzern, den Lagerbestand mit QR-Codes und Barcode-Tags zu verfolgen.
EZOfficeInventory verfügt über eine mobile App mit Barcode- und QR-Code-Scan-Funktionalität, sodass du dein Inventar verfolgen kannst, wo immer du auch bist. Die GPS-Ortung ermöglicht es Nutzern, die Position von Artikeln zu verfolgen, sodass Nutzer ihre Assets auf einer interaktiven Karte überwachen und verlorene oder verlegte Assets identifizieren können. Die Lösung bietet eine REST-basierte API, die sich in andere REST-basierte Systeme integriert. Individuelle Berichterstattung und Dashboards helfen den Nutzern bei der Verfolgung und Überwachung von Assets. Nutzer sind in der Lage, historische Inventardaten zu analysieren und Entscheidungen bezüglich ihrer Inventarmanagementvorgänge zu treffen. Die Lösung lässt sich auch in Anwendungen von Dritten wie Zendesk, Jira, Dropbox, Active Directory und OneLogin integrieren.
EZOfficeInventory bietet sowohl monatliche als auch jährliche Abonnements mit Support per Telefon, E-Mail und anhand einer Online-Wissensdatenbank.
EZOfficeInventory Preis
EZOfficeInventory bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von EZOfficeInventory ist ab 40,00 $/Monat verfügbar.
Alternativen für EZOfficeInventory
EZOfficeInventory Erfahrungen
Funktionsbewertung
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Very easy to use and understand. Great user interface. Editing is a breeze!
This software is taking me from several huge spreadsheets and no photos to a streamlined, searchable, history tracking, photo attached inventory system. No longer do I have to track multiple files and spreadsheets. It is all in one place.
Vorteile
It is FAST and very simple to use. I can change records so easily if I need to correct or edit anything. Adding custom fields is great for unique data. Searching is with the ability to search multiple terms at once. Filtering allows me to further 'drill down'. The three different types of items make it simple to separate company owned, client owned and disposable inventory. Adding photos and other documents is also very easy. Managing photos is fairly simple, but see 'cons' below. User permission has a very deep control mechanism allowing viewability to be finely tuned and managed as needed. The cart feature is awesome for checking out multiple items at once. You can then check in the same cart for fast returns. Searching with the mobile app via text, or scanning QR codes is blazing fast. Zero time is wasted waiting on EZO. Any lag is all on me. I use this software to track items in a photo studio, the things that belong to our clients that we are photographing. As such, we must isolate those items so that there is no client crossover. This works great!
Nachteile
As of this writing (5/2018) the view is not 'responsive' to your screen size. It is also not possible to manually resize column widths. Some views allow you to hide the right sidebar while others do not. This is promised to be an updated feature coming in 7/2018. When interacting with individual records after a search, it is not possible to return to the search results. The search must be repeated. There is no feature to create shelf barcode or QR code labels. Must use external software, but you can easily link those, one by one.
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Great customer service and good value for money
Good value for money. Quick and nice customer service. They respond within the same day and are very solution minded.
Vorteile
It is relatively easy to get started setting up assets etc. in the system. As with most (all?) platforms it takes a while before your are 100% comfortable how to handle the different situations in the system. We use the QR scanner app which works flawlessly.
Nachteile
It is OK intuitive to use - but not perfect. The UI is not a big issue - but it can be improved.
Gründe für den Wechsel zu EZOfficeInventory
Various reviews. Ease of implementation. Cost. Guidelines on webpage.- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Welovebuildertrendatgooddeedspainting
I got to use this to implement a whole inventory system for a painting company. It was a great experience for me, the company president, and the crew. Knowing what you have and what you need saves so much time and helps you save resources.
Vorteile
I love the different options and versatility for each product type you can really keep track of everything from expenses to quantities, it keeps things super efficient in our business!
Nachteile
Nothing really I even enjoyed the training
- Branche: Unterhaltungselektronik
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
EZOfficeInventory is a game-changer for keeping track of office equipment and inventory. It’s...
Vorteile
I love how easy it is to check in and check out equipment, and the mobile app is super handy for on-the-go access.
Nachteile
The report customization options are a bit limited, and I wish there were more integrations available with other software we use.
- Branche: Automotive
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Penske Australia review
Very positive. The system is great for what our company requires, which is asset label printing and asset management.
Vorteile
Ease of use and set up for our asset management requiements.
Nachteile
That I can't customise the depreciation rate to calculate it daily.
Ähnliche Kategorien
- Buchhaltungssoftware für Unternehmen
- IT Inventarisierungssoftware
- Gebäudemanagement-Software für Schulen
- Event Management Software
- Warenwirtschaftssysteme
- Lagerverwaltungssoftware
- Asset Tracking Software
- Rechnungsprogramme für Kleinunternehmer
- Equipment Maintenance Software
- Lizenzmanagement Software