Über EZOfficeInventory

EZOfficeInventory ist eine dynamische Softwarelösung für das Asset- und Instandhaltungsmanagement, die auf Unternehmen aller Größen zugeschnitten ist. Die cloudbasierte Software ist nutzerfreundlich und ist von überall und zu jeder Zeit zugänglich.

Verfolge Artikel über Standorte und Abteilungen hinweg, scanne Barcodes direkt von deinem Handy aus, optimiere die Artikelpflege, um die Funktionalität zu erhöhen, pflege jederzeit optimierte Lagerbestände und verwalte alle deine Nutzer und Lieferanten mit einer Lösung. Das Inventarmanagementmodul ermöglicht es Nutzern, den Lagerbestand mit QR-Codes und Barcode-Tags zu verfolgen.

EZOfficeInventory verfügt über eine mobile App mit Barcode- und QR-Code-Scan-Funktionalität, sodass du dein Inventar verfolgen kannst, wo immer du auch bist. Die GPS-Ortung ermöglicht es Nutzern, die Position von Artikeln zu verfolgen, sodass Nutzer ihre Assets auf einer interaktiven Karte überwachen und verlorene oder verlegte Assets identifizieren können. Die Lösung bietet eine REST-basierte API, die sich in andere REST-basierte Systeme integriert. Individuelle Berichterstattung und Dashboards helfen den Nutzern bei der Verfolgung und Überwachung von Assets. Nutzer sind in der Lage, historische Inventardaten zu analysieren und Entscheidungen bezüglich ihrer Inventarmanagementvorgänge zu treffen. Die Lösung lässt sich auch in Anwendungen von Dritten wie Zendesk, Jira, Dropbox, Active Directory und OneLogin integrieren.

EZOfficeInventory bietet sowohl monatliche als auch jährliche Abonnements mit Support per Telefon, E-Mail und anhand einer Online-Wissensdatenbank.

EZOfficeInventory Software - 1
EZOfficeInventory Software - 2
EZOfficeInventory Software - 3
EZOfficeInventory Software - 4
EZOfficeInventory Software - 5
EZOfficeInventory Video
EZOfficeInventory Software - 1 - Vorschau
EZOfficeInventory Software - 2 - Vorschau
EZOfficeInventory Software - 3 - Vorschau
EZOfficeInventory Software - 4 - Vorschau
EZOfficeInventory Software - 5 - Vorschau

EZOfficeInventory Preis

EZOfficeInventory bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von EZOfficeInventory ist ab 40,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
40,00 $/Monat
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für EZOfficeInventory

JIRA Service Management

4,5 (708 Bewertungen)
Jira Service Desk ist eine IT-Service-Management-Lösung, die IT- und Serviceteams bei der Verwaltung von Vorfällen,...

ServiceNow

4,5 (292 Bewertungen)
ServiceNow ist eine IT-Service-Management-Lösung, die Asset-Management, Änderungs- und Freigabemanagement, Vorfallmanage...

LOCATE

4,8 (16 Bewertungen)
LOCATE ist eine cloudbasierte Inventarmanagement-Lösung für kleine und mittelständische Unternehmen. Zu den wichtigsten...

monday.com

4,6 (5417 Bewertungen)
Die herausragende Kollaborations- und Projektmanagementplattform monday.com hilft Teams bei der gemeinsamen effizienten...

ConnectWise ScreenConnect

4,7 (1915 Bewertungen)
ConnectWise Control ist eine cloudbasierte Betriebsmanagementlösung, mit der technisches Personal Fernunterstützung...

Fiix

4,5 (632 Bewertungen)
Fiix ist ein cloudbasiertes computergestütztes Wartungsmanagementsystem (CMMS (Computerized Maintenance Management...

Pendo

4,5 (219 Bewertungen)
Pendo ist eine Produktmanagementlösung, die Unternehmen in den Bereichen Bildungstechnologie, Gesundheitswesen und...

NetSuite

4,2 (1687 Bewertungen)
Mit einem integrierten System, das ERP, Finanzwesen, Handel, Bestandsverwaltung, Personalwesen, PSA, Lieferkettenverwalt...

Zoho Desk

4,5 (2193 Bewertungen)
Zoho Desk ist eine cloudbasierte Helpdesk-Lösung von Zoho Corporation, die Unternehmen jeder Größe bedient. Zu den...

QuickBooks Enterprise

4,5 (20701 Bewertungen)
QuickBooks Enterprise ist eine Buchhaltungslösung für KMU in verschiedenen Branchen wie Bauwesen, gemeinnütziger...

Dayforce HCM

4,3 (1039 Bewertungen)
Dayforce, bereitgestellt von Ceridian, ist eine Lösung für Gehaltsabrechnung, Sozialleistungen, Personaleinsatzplanung,...

Google Workspace

4,7 (17022 Bewertungen)
Bei Google Workspace sind alle wichtigen Businesstools für Teams in einer integrierten Lösung vereint, einschließlich...

Cheqroom

4,6 (128 Bewertungen)
CHEQROOM ist eine Ausrüstungssoftware für mobile Unternehmer. Die Lösung bietet dir vollständige Transparenz über die...

Zoho Inventory

4,5 (400 Bewertungen)
Zoho Inventory ist eine cloudbasierte Lösung für das Inventarmanagement konzipiert für kleine bis mittlere Unternehmen....

Sortly

4,5 (871 Bewertungen)
Sortly Pro ist eine cloudbasierte Bestandsverwaltungslösung, die sich an kleine und mittlere Unternehmen in verschiedene...

Nutzerbewertungen zu EZOfficeInventory durchsuchen

1.548 von 1.548 Bewertungen
Sortieren nach:
Peter
Peter
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 8.9.2023

Great customer service and good value for money

Good value for money. Quick and nice customer service. They respond within the same day and are very solution minded.

Vorteile

It is relatively easy to get started setting up assets etc. in the system. As with most (all?) platforms it takes a while before your are 100% comfortable how to handle the different situations in the system. We use the QR scanner app which works flawlessly.

Nachteile

It is OK intuitive to use - but not perfect. The UI is not a big issue - but it can be improved.

In Betracht gezogene Alternativen

Asset Panda, Sortly, Booqable, Rentman und HireHop

Gründe für den Wechsel zu EZOfficeInventory

Various reviews. Ease of implementation. Cost. Guidelines on webpage.
Michael
Michael
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
2
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 25.1.2025

EZOfficeInventory the EZ Way

After 2 years of using EZOfficeInventory, I noticed there are some features implemented, but at the slow rate. Despite the lack of innovation and improvement, EZOfficeInventory still holds very well with current and old features that still exist years ago.

Vorteile

Very easy to use; customizable; beginner-friendly features allow users to work with EZO

Nachteile

Lack of advanced functions and features, which would help users a lot with desired purposes, such as bulk-editing assets

Nicolas
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

3
Bewertet am 26.5.2024

Inventory Management made easy

We have replaced our old spreadsheet with EZOfficeInventory and the result has been satisfactory

Vorteile

It has a great UI and it is really easy and fast to use. It has the features you need for tracking and renting material

Nachteile

It does not have advanced features such as better integrations with other systems. Filters could be improved as well

Han
  • Branche: Paket- & Frachtlieferung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 15.1.2025

Coordinate

My overall. is the website is straightforward to use. I would recommend it to many of my clients with an inventory account who would like to keep track of their products.

Vorteile

the website is very straightforward. very easy to used. once all the information is added. you can just search and find the product location or item straightforward

Nachteile

search drop. sometimes little hard to select but maybe just my computer is slow
I really have no CONS

Nick
  • Branche: Luxusgüter & Schmuck
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 22.1.2025

Easy to use, search needs minor improvements

Vorteile

The application is easy to navigate and use. Keeping track of inventory is made simpler. The location feature makes looking for new areas to reach easier.

Nachteile

The search feature can be a bit clunky and exhaustive. The items have images in the search bar but I can't see them in the search results unless I open up that asset. It should be there in the search results as well.

Alok
  • Branche: Vermögensverwaltung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
3

5
Bewertet am 24.1.2025

Impressive Asset Management Software

The overall experience with the product is positive. We have used this product in our organization for the last year and have an impressive user experience. The company addresses user feedback and adds features as requested. Their field agents are also friendly and supportive.

Vorteile

The multi-type asset tracking feature is my favorite as it doesn't restrict us to 1 or a few methods to track assets. Also, the Customer Reporting and analytics feature adds much value to the platform for the users.

Nachteile

Customer Support can improve. It should provide 24X7 CS for the customers.

Chaya
  • Branche: Grundschul- & Sekundarbildung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 6.1.2025

Great for organizing

Vorteile

Made it so easy to know what materials were available. I could even reserve in advance to make sure I have what I need for work!

Nachteile

Can be a bit difficult to search with similar materials.

Bakhtiyar
  • Branche: Computerspiele
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 22.1.2025

IT Asset Management on EZOfficeInventory

It was pretty well generally, I wouldn't say any specific point that I didn't like

Vorteile

It allows user to use the application without any difficulity and does not use any complex systems.

Nachteile

It has no option to edit checked items. if an user accepted something mistakenly or did any mistake about comment, I cannot change anything

Claire
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 6.1.2025

EZOfficeInventory

Vorteile

The convenience of the platform. It is helpful how the app organizes the materials.

Nachteile

I can not think of something that I dislike right now for EZOfficeInventory.

Emily
  • Branche: Medizinische Praxis
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Monatlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 22.1.2025

Ez inventory

Vorteile

Extremely user friendly and very efficient!

Nachteile

Honestly I’m not sure I have an opinion on this.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 30.9.2024

Review of EZOfficeInventory

The assets were in disarray as AIN wasn't the default option when I first started working for the company. The inventory needed to be exported, sorted by group, assigned AIN numbers, and then reimported. We chose EzOffice due to its feature-rich functionality, affordable price, and user-friendly UI. Since the software was so much better than the asset management tool we had been using, I was immediately drawn to it and had no trouble persuading the rest of the team to give it a try.

Vorteile

Simple to use and comprehend Inventory control is quite precise. And asset management is simple to implement. The user interface is straightforward and simple to use. And traceability is excellent.

Nachteile

From the user's profile to make checking out assets faster, I wish there were more ways to search the independent history of asset use or make a list of my favorite assets. And the absence of possibilities for customizing the layout. In order to improve efficiency in the future, I hope the layout may be easily changed.

Adrian
  • Branche: Konsumgüter
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
3
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 16.9.2024

EZOfficeInventory has made it easy to track and manage our equipment inventory.

Vorteile

The software is user-friendly and provides detailed reports for better inventory management.

Nachteile

The mobile app could be more responsive and have additional features for on-the-go management.

Teana
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 9.10.2024

EZ Office Readiness

Experience has been great and helped me to stay organized with school technology.

Vorteile

The organization of the website and the easiness to find device information.

Nachteile

Checking Devices in and out. Assigning chrome books to teachers.

ANN
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 27.3.2024

INVENTORY ASSET

I ENJOY THE EASE WITH WHICH TO ENTER INVENTORY AND THE UPLOADING OF THE PICTURES

Vorteile

I LIKE THE EASE OF FINDING THE PRODUCTS I PUT IN THE SYSTEM AND HOW TO CATAGORIZE EACH ITEM

Nachteile

THE SCANNING IT NEEDS TO BE MORE USER FRIENDLY AND THE TRACKING NEEDS TO BE IPROVED

Jeff
  • Branche: Metallabbau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 18.9.2024

EzOfficeInventory for a multi-site medium sized business

It's been pretty good, there is a lot of flexibility with customisation which is great.

Vorteile

Easy to use phone App and good decent looking WebUI for the Backend. The map with locations was especially useful for us.

Nachteile

Sadly, it doesn't allow me to compare custom fields to trigger reports. i.e. I wish it would allow me to compare Odometer readings to Next Service requirements so that I could run reports on vehicles that are due for service.

Rollin
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 27.2.2024

Asset Management

Just works well. Definitely recommend.

Vorteile

Very easy to use. Can generate QR codes to stick on equipment. One scan shows you the unit and all of its repairs or services.

Nachteile

There was nothing that I did not like about it.

Antwort von EZO

Rollin,
Thank you, for sharing your review! We are thrilled to hear you are having such a positive experience with us. It makes us really happy to hear how easy and user friendly the platform is for you.

We appreciate your partnership and look forward to keep providing you top notch service in the future as well!

Beantwortet am 4.4.2024
Brady
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 21.2.2024

Truly Easy Asset Management!

Vorteile

EZOfficeInventory has been great at tracking all of our IT inventory. We use its search function to track assets and their owners for both record keeping and solving IT problems.

Nachteile

Least favorite has been customizing fields, as some are mandatory and not always suited to the asset we are tracking.

Antwort von EZO

Thank you, for sharing your review! We are thrilled to hear you are having such a positive experience with us. It makes us really happy to hear how easy and user friendly the platform is for you.
Please contact us at [email protected] to discuss customizing fields further. We're here to address your concerns promptly

Beantwortet am 8.4.2024
Gloria
  • Branche: Hochschulbildung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Monatlich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
2

4
Bewertet am 1.5.2024

EZOffice Average Performance

Vorteile

I have used EZOfficeInventory twice now to pick up AIT equipment. It has been fine, but it has been a little tedious on AIT's end, I think, more than on my own.

Nachteile

The biggest con of EZOfficeInventory is that both times I have made a request with it, I did not receive all of the items in my equipment request order. For the first event, the date was entered in wrong, but I had no way to double check it on my end. In addition, it took almost 30 minutes for me to get all of the equipment that I had reserved, excluding the 2 items I actually really needed. For the second event the following day, AIT helped me with a last minute reservation and said that they would add the 2 items from the previous day (a mic stand and mic kit). However, when the student went to pick the items up, the mic stand and kit were still missing. I'm not sure if this is an EZOfficeInventory flaw or perhaps just understandable human error, but it has been a little frustrating.

Antwort von EZO

Hello Gloria,
We appreciate your feedback and apologize for the inconvenience you've experienced. Rest assured, we'll also reach out to you directly to address your concerns. If you require further assistance in the meantime, please don't hesitate to email us at [email protected].

They're dedicated to resolving any issues you encounter. Thank you for bringing this to our attention, and we look forward to assisting you further."

Beantwortet am 28.5.2024
Vicky
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 9.9.2024

EZ to get started

Still getting used to it. Fairly new to it. So far so good.

Vorteile

That I was able to import all my inventory from excel.

Nachteile

It was a little hard to get set up, it just took time to get used too and I wish it had a bardcode scanner.

Jennifer
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 18.1.2024

Great program for tool management

Vorteile

-Tool management
-Scanning items in and out
-Tracking items
-Ability to see what we have available

Nachteile

-I would like the ability to have users create their tool requests through the system

Antwort von EZO

Jennifer
Thank you, for sharing your review! We are thrilled to hear you are having such a positive experience with us. It makes us really happy to hear how easy and user friendly the platform is for you.

If you're still interested in enabling users to create their tool requests through the system, we're here to assist you. Please feel free to reach out to us at [email protected] for further discussion on this matter

Beantwortet am 4.4.2024
Nicholas
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 13.3.2024

Solid System for Capital Asset Tracking

Vorteile

EZO provides great customer service that will walk you through any issue that you have.

Nachteile

Some parts of the software are difficult to use and some features are hard to find on the website. App also gets glitchy.

Antwort von EZO

Nicholas,
Thank you for sharing your review! We are thrilled to hear you are having such a positive experience with us. It makes us really happy to hear how easy and user friendly the platform is for you.

If you still feel returning to the menu is complicated, please reach out to us at [email protected].

We're here to help and value your feedback!

Beantwortet am 4.4.2024
Fábio
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 31.1.2024

Great to track and keep your stock up to date!

Vorteile

I have found value in the reporting and analytics capabilities of EZOfficeInventory, helping me gain insights into asset utilization, maintenance needs, and other important metrics.

Nachteile

limitations in the offline mode functionality.

Lyndsay
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 17.4.2024

Great for Property Management

Vorteile

Ease of checking inventory in and out with cellphones

Nachteile

Entering in the products can be time consuming and doesn't place them in order according to alphabet

Antwort von EZO

Thank you for sharing your review of EZOfficeInventory!

We're glad to hear that you find our platform great for property management, particularly in terms of the ease of checking inventory in and out using cellphones.

We understand your concerns about the time-consuming nature of entering products and the lack of alphabetical order placement. Your feedback is valuable, and we'll certainly take it into consideration as we work on improving our platform to enhance the user experience.

If you have any further comments, suggestions, or need assistance, please feel free to reach out. We're here to support you in maximizing the benefits of EZOfficeInventory for your property management needs.

Best regards,
EZOfficeInventory Team

Beantwortet am 28.5.2024
Matthew
  • Branche: Öl & Energie
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 17.4.2024

EZO Office Inventory

Vorteile

Ease of use, its very straight forward to setup and use daily.

Nachteile

not much to dislike, its a good product that does what it says on the box.

Drake
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 10.4.2024

Great product

Vorteile

We love that we are able to easily track out assets.

Nachteile

It is a little difficult to figure out at first but once you do it a few times it is very easy. Customer support is also great.

Raavi
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 9.8.2024

Very user friendly tool had good experience using EZOffice inventory

Over all I had very good experience using EZOffice inventory where I can allocate assets to new users as well as able track the inventory in warehouse so that’s based on info I can take necessary actions and at the time of I audit I can show the report very smooth

Vorteile

I can have live inventory data so that I can manage accordingly and I can have live updates

Nachteile

It has less admin control rights due to that there is a data disturbancy

Jesse
  • Branche: Erneuerbare Energien & Umwelt
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 17.4.2024

Qualus LLC

Vorteile

I like how user friendly it is. I'm able to easily utilize it's feature both on my computer and on the Mobile App.

Nachteile

I wish that they offered a GPS feature for assets managed with EZO.

In Betracht gezogene Alternativen

ECP

Gründe für den Wechsel zu EZOfficeInventory

It has many of the features that competitors have at a much more affordable cost.

Antwort von EZO

Thank you for sharing your experience with EZOfficeInventory!

We're thrilled to hear that you find our platform user-friendly and accessible both on your computer and the mobile app.

Regarding your suggestion for a GPS feature, we appreciate your feedback. While this specific feature isn't currently available, we're constantly exploring ways to enhance our platform based on user input like yours.

We're glad you chose EZOfficeInventory for its affordability and robust features compared to competitors like ECP. Providing value to our customers is a top priority for us.

If you have any further suggestions or questions, please don't hesitate to reach out. We're here to support you every step of the way.

Best regards,
EZOfficeInventory Team

Beantwortet am 28.5.2024
ROSA ARLEIA
  • Branche: Druck
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 4.7.2024

Successful analysis of EZOfficeInventory: Simplifying Corporate Asset Management

Ease of use of the interface, which simplifies navigation and speeds up the execution of daily tasks related to asset management.

Vorteile

EZOfficeInventory's interface is designed to be intuitive, making it easy for users to navigate and use, even those with no previous experience of management systems.

Nachteile

The initial configuration can be a little complex and requires time to get used to all the possible features and customizations.

John
  • Branche: Informationsdienst
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 8.11.2023

Why should we use EZ-Inventory and Why not

It overall good, As we are using it from last 3-4 years and we are very well satisfied with EZ services, afterall it helps us to manage our overall org inventory system.

Vorteile

Pros as per me :-
1. Easy to manage all the assets inventory.
2. Option to upload bulk assets inventory from excel sheet, It save hell lot of time.
3. You are many option of pulling out reports and thier custom report pulling feature is option , it has multiple options to cover in your excel sheet which you want to export.
4. User friendly UI

Nachteile

There are 2 cons :-
1. There is no option to create a parent state, I don;t know I have to create a parent substate as "decommisioned"but I was not able to do so, Then I have to create a custom substate under "Retired" section.
2. Reports dashboard should is not easy to understand, I took session from the ez team but they also not able to create that such type of report dashboard.

In Betracht gezogene Alternativen

ManageEngine ServiceDesk Plus

Gründe für den Wechsel zu EZOfficeInventory

so manage engine has some limitations, It only store the data of laptops which has their agents installed on the devices. We used to buy bulk devices and we cann't install manage engine agents on all the devices in a go, It very painful task, so we decided to go for a solution on which we can upload all the assets inventory by excel sheet.. That's the big reason to switch on EZ-inventory.
Marvin
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 27.12.2023

Easy to Use - Powerful Inventory Manager

Vorteile

We use EZOffice everyday. The simple nature of adding a new unit to our inventory, the ease of checking in and out items and how simple it is to locate a missing asset cannot be overstated. We, as a team, have not have had any issues with EZOffice, and our jobs are made more efficient because of it.

Nachteile

EZOffice does what we need it to do and it does it well. I cannot think of any issues we have had with it.

Antwort von EZO

Thank you, Marvin for sharing your review! We are thrilled to hear you are having such a positive experience with us. It makes us really happy to hear how easy and user friendly the platform is for you.

We appreciate your partnership and look forward to keep providing you top notch service in the future as well!

Beantwortet am 15.1.2024
Verifizierter Rezensent
  • Branche: Animation
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 31.7.2024

Product durability

Vorteile

How the products are genuine and durable

Nachteile

I would rate everything perfect since i started using this

Samantha
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 25.9.2024

Welovebuildertrendatgooddeedspainting

I got to use this to implement a whole inventory system for a painting company. It was a great experience for me, the company president, and the crew. Knowing what you have and what you need saves so much time and helps you save resources.

Vorteile

I love the different options and versatility for each product type you can really keep track of everything from expenses to quantities, it keeps things super efficient in our business!

Nachteile

Nothing really I even enjoyed the training

Alayna
  • Branche: Medizinische Geräte
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 16.4.2024

EZ office ups and downs

As I said, I wish I had more freedom to edit and assign my inventory a little more personal to our business.
It is frustrating I have to keep certain aspects when I don't use or need them.
But overall, EZoffice has been nice for our company! and it has kept our inventory much more clean and organized! I would recommend this to other businesses.

Vorteile

It is very convenient for my staff and I use. Everybody is on the same page, and whatever data is input everyone can see!

Nachteile

It doesn't quite let you edit your inventory as much as id like.
I would like full control and creative freedom to make my assists how I want and need, and it just doesn't seem to do that.

Alwin
Alwin
  • Branche: Druck
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 10.6.2024

Review of EZOfficeInventory

This software meets our necessities. Our company is fanned out across the UAE and this permits us to follow the proprietors of every resource alongside planning their areas the nation over. Helpful "Receiving" and "Issuing" highlights function admirably for resources that much of the time change hands.

Vorteile

Ease to Use and understand
Inventory Management is very accurate
Asset Management is easily handled
User Interface is simple and easy to understand.
Traceability is very good.

Nachteile

Few Missing Features are there.
Challenges in Usage for first time beginner
Some Confusion at the initial stage

Muhammad Awais
  • Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 14.3.2024

MAwais Islam

I liked the working with EZ they provide great customer & technical support to implement the system to your needs

Vorteile

User friendly
Web base interface
Great for generating personalized reports

Nachteile

Some system based field are developer controlled
would like to see more customizability

Antwort von EZO

Muhammad Awais,
Thank you for sharing your review! We are thrilled to hear you are having such a positive experience with us. It makes us really happy to hear how easy and user friendly the platform is for you.

We appreciate your partnership and look forward to keep providing you top notch service in the future as well!

Beantwortet am 4.4.2024
Sven
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 8.5.2024

Very good inventory management software

Its easy enough to use. Once you get the logic its pretty much direct. It has a lot or reporting options and customization options which I really like.

Vorteile

I like the logic of the things. The way we manage to track the devices with users.

Nachteile

We dont have an option for users to request a software license so we can track which user has what subscription

In Betracht gezogene Alternativen

IT Glue

Gründe für den Wechsel zu EZOfficeInventory

Better presentstion and overall options thst we required.
Shannon
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 21.7.2023

EZO in IT at SIU

We had difficulty maintaining an accurate inventory of IT assets so annual inventory processes were very manual and difficult to find items, especially with the increase of remote workers after COVID. Now everyone can respond to an inventory audit from wherever they are located on their own to acknowledge possession of the assets they have.

Vorteile

I like the ability to assign assets to individual users to give them a sense of accountability. They perform their own audit responses and maintain their own location changes making it easier on back office functions. I also like the reporting functions both in the built-in reports as well as the custom reports that cater to the organization's needs.

Nachteile

One problem we have had consistently over the years is that we have some 3000+ assets in the system but when we do the annual inventory, we cannot request the audit for our entire list of inventory at one time. We can only request the audit 25 lines at a time so that is time consuming.

In Betracht gezogene Alternativen

Asset Panda und eQuip

Gründe für den Wechsel zu EZOfficeInventory

It has the the desired functionality for a lower cost compared to others evaluated. We pay for a given number of users and a max number of active assets. The ability to attach equipment loan forms, images of assets, and user accountability make this a great tool.
Laura
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionalität
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 26.9.2024

EZOfficeInventory helps me keep track of all our office equipment easily and for free! Love it!

Vorteile

User-friendly interface and great customer support. Makes equipment management a breeze.

Nachteile

Sometimes the app can be a bit slow to load and I wish there were more customization options for reports.

Jacob
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Monatlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 11.8.2024

My Experience using EZOfficeInventory

Effective tool for asset management despite a learning curve with its interface.

Vorteile

Comprehensive asset tracking features that streamline inventory management and enhance organization.

Nachteile

The user interface can be unintuitive and challenging for new users.

Tony
  • Branche: Umweltdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 13.3.2024

An Excellent Tool

Vorteile

How clean and clear everything is presented. Most inventory systems I have used are cluttered and frustrating to use. It functions quickly as well. The mobile device setup is ideal.

Nachteile

I have nothing to add to this section, keep it up!

Antwort von EZO

Thank you, for sharing your review! We are thrilled to hear you are having such a positive experience with us. It makes us really happy to hear how easy and user friendly the platform is for you.

We appreciate your partnership and look forward to keep providing you top notch service in the future as well!

Beantwortet am 4.4.2024
Angel
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 21.11.2024

EZOfficeInventory makes tracking our office equipment a breeze!

Vorteile

The software is intuitive and keeps everything organized. It's easy to use and saves us time.

Nachteile

The reporting features could use some improvement, and it would be helpful to have more customization options.

Nick
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 25.7.2024

Penske Australia review

Very positive. The system is great for what our company requires, which is asset label printing and asset management.

Vorteile

Ease of use and set up for our asset management requiements.

Nachteile

That I can't customise the depreciation rate to calculate it daily.

Javier
  • Branche: Unterhaltungselektronik
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
3
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

3
Bewertet am 25.9.2024

EZOfficeInventory is a game-changer for keeping track of office equipment and inventory. It’s...

Vorteile

I love how easy it is to check in and check out equipment, and the mobile app is super handy for on-the-go access.

Nachteile

The report customization options are a bit limited, and I wish there were more integrations available with other software we use.

John
  • Branche: Staatsverwaltung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 6.12.2023

EZO Review

Vorteile

easy to use to keep track of everything. Can set up multiple users so people can manage their own product without constantly contacting the warehouse

Nachteile

Sometimes you just can't get everything filtered down in a search and have to edit a spreadsheet

Ferenc
  • Branche: Internet
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 3.10.2024

transparent and simple

easy tracking of the status of allocated assets

Vorteile

transparent and simple, facilitating everyday work

Nachteile

the interface itself could be even more transparent, in addition to a more modern interface

Houa
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 7.2.2024

EZ-Office Inventory

Vorteile

EZOffice is simple and self-explanatory once you get the hang of using it daily. It is more simple than it looks.

Nachteile

The thing I like least about EZOffice is that there are too many terms that mean almost the same thing which confuses me sometimes.

Antwort von EZO

Thank you, for sharing your review! We are thrilled to hear you are having such a positive experience with us. It makes us really happy to hear how easy and user friendly the platform is for you.

We appreciate your partnership and look forward to keep providing you top notch service in the future as well!

Beantwortet am 8.4.2024
Yulieth Paola
  • Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 18.9.2024

CALIFICACIÓN DE SOFTWARE

Facil de usar, eficiente y dinamica. Te evita hacer largas filas en almacen para preguntar por un equipo.

Vorteile

Es una herramienta muy versátil y te permite llevar un buen control sobre el stock de herramientas disponibles.

Nachteile

que no tiene app disponible y toca ingresar mediante un enlace el cual lo hace engorroso.

William
  • Branche: Öl & Energie
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionalität
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 3.1.2024

Excellent work tool

It has been an excellent experience, I am very satisfied with the tool.

Vorteile

Control and monitoring of assets and tools.

Nachteile

I'm currently using the tool and haven't found anything I didn't like.

Antwort von EZO

Thank you, William for sharing your review! We are thrilled to hear you are having such a positive experience with us. It makes us really happy to hear how easy and user friendly the platform is for you.

We appreciate your partnership and look forward to keep providing you top notch service in the future as well!

Beantwortet am 15.1.2024
Whitney
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionalität
1
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 16.9.2024

Learning how to use the Ezo system

Learning curve on how to complete task requires increased time to search for items.

Vorteile

Streamlines all inventory allowing for improved awareness of items.

Nachteile

To find an item you have to have specific detail in the search bar. Confusing on ordering from an outside source.

Connor
  • Branche: Medienproduktion
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Monatlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionalität
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 17.4.2024

Student EZ Review

Great for my needs, but I could see how it could be difficult for someone not as tech savvy.

Vorteile

It’s quick and easy to see what equipment is available and what is not and to place a rental.

Nachteile

The interface is hard to navigate and can be difficult to complete an order in the cart.

Antwort von EZO

Your feedback is appreciated, and we understand the importance of an intuitive interface. We'll work on improving navigation to enhance your experience.

Additionally, we noticed you didn't rate customer support and provided low scores for value for money and likelihood to recommend. We'd love to understand more about your experience to address any concerns. Please reach out to us, at: [email protected] and let us know how we can improve.

Best regards,
EZOfficeInventory Team

Beantwortet am 28.5.2024
1.548 Bewertungen

Ähnliche Kategorien