Über Salesforce Sales Cloud

Die Salesforce Sales Cloud ist eine On-Demand-CRM-Plattform, die Anwendungen für kleine, mittlere und große Unternehmen mit Fokus auf Vertrieb und Kundenbeziehungen bietet. Diese Salesforce-Plattform verfügt über CRM-Funktionen, die Lead-Management, Marketingautomatisierung und Kontaktmanagement umfassen. Diese Anwendungen helfen Unternehmen, Kundenkonten zu verwalten, Verkaufsleads zu verfolgen, Marketingkampagnen durchzuführen und zu überwachen sowie nach dem Verkauf Dienstleistungen bereitzustellen. Salesforce Lightning Experience ist eine aktualisierte CRM-Version von Sales Cloud, die den Verkaufsprozess rationalisiert, indem sie es Vertriebsmitarbeitern ermöglicht, Leads zu generieren und zu verfolgen, Kontoaktivitäten zu verwalten, den Status jeder Kampagne zu verfolgen und Berichte mühelos zu erstellen. Mit Salesforce for Outlook können Nutzer Kontakte, Kalender, E-Mails und Aufgaben in beiden Anwendungen synchronisieren, ohne Geschäftsprozesse zu unterbrechen. Mit der Salesforce Sales Cloud für kleine Unternehmen können Nutzer Kontakte verwalten, Verkaufsabschlüsse verfolgen, Aufgaben und Ereignisse verwalten, Leads erfassen und die Leistung verfolgen. Die Enterprise-Ausgabe von Sales Cloud enthält darüber hinaus Anrufskripte, Teamverkaufsfunktionen, Geschäftsworkflow, Einrichtungsgenehmigung und -automatisierung, nutzerdefinierte Anwendungen, API-Integrationen und mehr. Die Salesforce-CRM-Lösung ist nur für die Bereitstellung als SaaS verfügbar. Darüber hinaus bietet diese Salesforce-App einen Technologie-Stack, der Datenbank und Sicherheit sowie Workflow- und Nutzeroberflächen abdeckt.
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Salesforce Sales Cloud Preis

Salesforce Sales Cloud bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.

Startpreis:
Nicht vom Anbieter bereitgestellt
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Salesforce Sales Cloud

Dynamics 365

Microsoft Dynamics 365 ist ein cloudbasiertes CRM-Ökosystem für kleine, mittlere und große Unternehmen mit Fokus auf... Mehr erfahren

HubSpot CRM

Mit seiner cloudbasierten CRM-Plattform hilft HubSpot CRM Unternehmen jeder Größe, Leads zu verfolgen und zu pflegen... Mehr erfahren
Zoho CRM ist eine cloudbasierte Business-Management-Plattform, die Unternehmen jeder Größe bedient. Es bietet Vertriebs-... Mehr erfahren

HubSpot Marketing Hub

HubSpot ist eine führende Wachstumsplattform. Über 52.000 Kunden in mehr als 100 Ländern nutzen die herausragende... Mehr erfahren
SugarCRM ist eine cloudbasierte Anwendung für die Verwaltung von Vertriebsautomatisierung und Marketing Automation,... Mehr erfahren
Zendesk ist eine cloudbasierte Helpdesk-Management-Lösung, die anpassbare Tools zur Erstellung eines Kundenserviceportal... Mehr erfahren

Salesforce Sales Cloud Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,0
Funktionalität
4,4
Bedienkomfort
4,0
Kundenbetreuung
4,1
5 von 17.094 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Jennifer B.
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 14.6.2022

Sehr flexibles CRM

Vorteile

Super für folgende Punkte:
Projektstatus wird angezeit
Auslastung des Vertriebsteam mit einem Klick ersichtbar
Marketingkampagnen können relativ einfach und schnell erstellt werden.

Nachteile

Es ist nicht leicht Salesforce zu implementieren. Hierfür sollte man sich Salesforce Berater ins Haus holen.

Avash K.
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 16.5.2022

Full Fledged CRM for Every Business

My overall experience with Salesforce Sales Cloud has been exceptional. It's easy to implement, maintain and teach others to use it. The functions and flows are intuitive and easy to navigate once we get some experience. I highly recommend Salesforce Sales Cloud to every business as it can be used by businesses of any size.

Vorteile

While there is a bit of a learning curve - Salesforce has exceptionally good and intuitive flows we get used to it. Another thing I like very much about Salesforce Sales Cloud is its scalability. Any business size can use it and scale it as the business grows which is rare in other CRMs as most are dedicated to certain business sizes. It is also flexible and customizable. I have set it up for a few clients of mine with little deviation in usage requirements and it worked perfectly with all of them. There is also a lot of automation that we can directly use - also we can take benefits of easy integrations available with other service providers. Also, it generally has more functions than we need so we don't need to worry much if the software is enough for a company. Maintaining it is also easy as every cloud service. Also, as with every cloud service - we can access it from different kinds of devices which is a added bonus.

Nachteile

I don't think there is much to dislike about Salesforce Sales Cloud - I think the pricing for small businesses can be better. Also, there is a bit of a learning curve but that's okay as of all CRM I have used to date - Salesforce was relatively easier to learn.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Computer-Vernetzung
  • Unternehmensgröße: 1.001-5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
3

5
Bewertet am 17.5.2022

All your sales and marketing needs under one umbrella

Brought in a lot of clarity in forecasting sales and lead volumes
Made data storing organized. It is our one-stop-shop for all sales and marketing-related information

Vorteile

Helps maintain account and lead level data connected (hyperlinked)
Easy storage of every information at all stages of the sales funnel
Intuitive reporting and dashboard

Nachteile

High price
Complicated implementation
Customer support is not as great as HubSpot

In Betracht gezogene Alternativen

NetSuite CRM

Warum Salesforce Sales Cloud gewählt wurde

Hubspot reporting and dashboarding were too poor. It did not give us a clear picture of where we were in terms of our quota achievement.

Zuvor genutzte Software

HubSpot Marketing Hub

Gründe für den Wechsel zu Salesforce Sales Cloud

It was purely the management decision and external referral
Paul B.
  • Branche: Schreiben & Editieren
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionen
3
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
1

3
Bewertet am 17.5.2022

A three-year mistake that cost us plenty, a fool's gamble...

Polished sales process. Lots of promises. Bright, enthusiastic young people. Pricing that hooks you in. The reality" You are on your own. If you signed up for too many licenses, tough luck. If you are having trouble using it; live with it. If you didn't set it up right, that's your problem. Eventually, we dumped it and went to a simpler tool. Boy, was I a fool to think this would be easy. Staff resistance was an issue. People were too busy to keep it up to date. It was like you needed a team just to track the project tracking, data entry and reporting. Not ideal for a business where every client and every engagement was unique. Oh, the money I wasted.

Vorteile

The prospect of improving project tracking, opportunities, etc. for the ad agency side of our business. It was going to change our business life. It really seemed like a good idea.

Nachteile

The set up process was poor, hence we didn't help ourselves much by the inept, unschooled effort in setting this tool up. It required the commitment of more time and staff than as a four-person enterprise we had to spare. But no one told us that. Frankly, the legal pad that we used to keep track of issues and opportunities was far better than this expensive nightmare that withered off eventually due to non-user-friendliness. It's great for a big company, but once they sold us and we signed on for three long years, we were sunk. Even the print and format of the reports was too small. Maybe we were incompetent, but no SaaS user should ever be so up a creek.

Brett J.
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 5.4.2022

The Only Sales CRM You Will Ever Need

I would 100% recommend Salesforce to any sized company seeking growth based around goal-setting and team collaboration. Whether your employer has a team of 2 sales people or even 200, salesforce is the only sales tracking, data management CRM you will ever need as the accessibility and individual components that are offered to each individual user are an incredible value for what the true cost is to use Salesforce. Our overall sales have boosted an additional 20-30% as a result of switching over to Salesforce!

Vorteile

Salesforce is not only extremely user friendly but very beneficial to all sales associates within a set group as the reminders, sales tracking database, task manager, and calendar features have become integral components of each salesman's daily routine here at our dealership. Where we work in such a fast paced environment that's constantly changing and evolving, it's crucial to keep everyone on our Sales team on the same page regarding where vehicles stand within the sales/finance/service process to ensure we maximize every potential deal and are able to turn units as quickly and efficiently as possible with cost effectiveness in mind.

Nachteile

There are no cons to using Salesforce that I have encountered yet as the software has been incredibly useful so far in keeping my Sales team updated, punctual, converting more leads, and more invested in their work output but having daily reminder's set to to held each Salesman accountable for their daily tasks and follow ups.

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