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Über Sendcloud

SSendcloud ist eine Versandsoftware, mit der E-Commerce-Unternehmen Checkout-Prozesse, Lieferverfolgung und Auftragsretouren auf einer zentralen Plattform verwalten und optimieren können. Administratoren können Workflows und Regeln konfigurieren, sodass sie jeder Bestellung basierend auf den Versandpräferenzen der Kunden automatisch die erforderliche Versandmethode zuweisen können. Mit Sendcloud können Unternehmen Versandetiketten mit einem Barcode-Scanner drucken und CN22-Formulare für die Zollabfertigung erstellen. Manager können den Status von gelieferten Bestellungen mit Details wie dem Namen des Kunden, dem Land, der Bestellnummer, dem Bearbeitungsstatus und dem ausgewählten Speditionsunternehmen verfolgen. Darüber hinaus können Nutzer die Marketingabläufe verbessern, indem sie Instagram-Posts oder Banner-Werbung auf der gebrandeten Tracking-Seite hinzufügen. Sendcloud bietet eine API, mit der Unternehmen die Plattform in verschiedene Anwendungen von Dritten wie Shopify, Magento, WooCommerce, PrestaShop und andere integrieren können. Die Lösung bietet auch ein Dashboard, mit dem Nutzer anhand von umsetzbaren Analysen einen Überblick über die gesamten Sendungsrückgaben, Sendungen pro Spediteur und pro Land erhalten.
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Sendcloud Preis

Sendcloud bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Sendcloud ist ab 40,00 €/Monat verfügbar.

Startpreis:
40,00 €/Monat
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Sendcloud

Sendcloud Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1
Funktionalität
4,3
Bedienkomfort
4,4
Kundenbetreuung
4,0
5 von 88 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Anke
  • Branche: Kunst & Handwerk
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
1

3
Bewertet am 14.3.2023

Früher gut inzwischen eine mittlere Katastrophe

Vor 2 Jahren sehr gut - inzwischen absoluter Saftverein. Ich werde nun zum Ende meines Vertrags wechseln.

Vorteile

Einfache Anbindung ans System und leichte Bedienung bis 2022.

Nachteile

Inzwischen ist der Kundenservice eine Katastrophe. Erstellte Tickets zur Probleme dauern zum Teil Wochen - bei sehr akuten Problemen. Man wird immer wieder vertröstet & hingehalten. Viele Einstellungen sind inzwischen durch noch mehr merkwürdige Prozesse nur komplizierter geworden. Dinge wie Lieferscheine, sind im Basispreis von über 500 Euro nicht mehr enthalten.Zu Beginn hatte ich noch eine Ansprechpartnerin inzwischen weiß niemand mehr irgendwas. Als kleinere Firma wird man gefühlt nicht mehr ernst genommen und fällt hinten runter.2023 war und ist mein Maß voll. Ständig werden Labels nicht mehr gedruckt. Das System zeigt immer wieder Fehlermeldungen, wofür sich dort niemand verantwortlich fühlt. Und dann bekommt man noch Rechnungen über die Tickets welche nicht mal abgeschlossen oder behoben worden sind.

bart
  • Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 23.6.2021

sendcloud i'm loving it

i recommend it to all my friends, starting webshops, small and big businesses it's just soooo much better to have everything in one place

Vorteile

Massive time saver, where i used to have multiple accounts at different shipping services i have almost all of them at one place, can combine labels (saves a lot of paper!) overview of all shipment statuses, automatic C23 paperwork, it works like a charm and if it doesn't the team is there to help you asap even with the free account

Nachteile

I wish that small businesses could use the benefits of the larger ones as well that's a bit of a downside for me but hey let's stay realistic, it's already a winner compared to what i used to have to do when making labels, better pricing and most of all speeeeed

another small thing is the hidden costs that sometimes might arise (i blame you Bpost!) they charge 70 cents if you bring a package to a pickup point instead of paying them for the pickup service or bringing everything to a sorting centre yourself, this does not show up when calculating the cost and leaves you with a surprise of 70 cents, if you do 50 packages before you notice that and switch to DPD you already lost.

And the whole Brexit thing could go a bit smoother when making shipping labels I guess, but I'm sure that will be sorted with time (DPD NP and DP stuff, a bit confusing)

Ingrid
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 21.6.2021

Sendcloud will save you time & money while keeping it personal

-We saved time efficiency.
- we have the best shipping rates.
- Finally we can have an organized administration.
- integrated to our webshop and can be integrated to other platforms.
- sends personalized and detail information to my customers.
- gives me peace of mind

Vorteile

The biggest issue I was having with my business is that we did everything manually. We used an excell sheet to keep track of addresses, names, shipping companies -pricing and we even created a formula to sort them per country.

This was time consuming, because after costumers would place an order, we would have to, AGAIN, send a manual email with all the info. Once we had shipped orders, again our minds would have to remember to send the shipment information to each customer.

Because of this super antique method, we spent hours and wasted mornings and nights trying to send the purchase and shipping details to our customers. We were exhausted 😞

With sendcloud, not only did we get the most competitive price out there, I also got praise from my customers across Europe since now they have better prices and more "weight freedom" with their shipment (up to 20 kilos keeping the same price).

Also, all customers receive a notification once the labels are created. Yes, labels that are made by sendcloud (included in my webshop) I don't have to send manual emails anymore 👏🏻 .

And wait, there's more: sendcloud will tell you if our customers have written a wrong address, by typo or just forgottent any detail. It will let you know immediately so we can fix it before shipping.

Sendcloud also allows us to print all labels at once, even if they're not from the same provider (e.g PostNL or DHL).

My customers are happy, I am happy! I’m spreading the word now! 😃

Nachteile

I’d like to have an app to use on my phone so I can track all orders with more ease. Once I have shipped all orders, I take a rest and use my phone only, so an APP would be nice.

David
  • Branche: Computer-Hardware
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
1

2
Bewertet am 17.3.2021

Good software, Awful delivery of the service they market.

Been using Sendcloud for 3 years
Been using Sendcloud for 3 years, have been putting recently over 12,000 EUR of shipping fees per month to their company, the service for such customer size is a joke. This service was clearly meant for smaller fish in the sea.

I have had issues with pick up reliability since 1.5 years, we have had daily pick ups planned via contract on Monday, Tuesday, Thursday and Friday. We have had to contact them nearly every week, about the fact that DPD is not picking up, and everytime they do their awful process of asking how many packages there are, and they would even sometimes ask if we have a regular pick-up (which used to work for 1.5 years before) where we explain we do Monday to Friday even though we have been contacting them every week. Absolutely crazy. The next best part is that everytime we contact them it is some random in chat that always just does the same thing, ask us the same questions, and then call DPD and then nothing happens anyways. I am sure we have cycled through each live-chat customer supporter that is available at Sendcloud.

The more worrying part is that only at a higher monthly fee does one get a personal advisor which makes 0 sense if we are putting such high monthly sums of shipments into the company, for 30 EUR more a month we get a personal contact person but at 10k-ish a month we do not?

Vorteile

Software worked well and there were no IT problems

Nachteile

Disconnection from the courier, denying responsibility for all cases possible.

Danie
  • Branche: Kosmetik
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 17.8.2022

My daily dose of labeling

It labels and tracks our shipments.

Vorteile

It is all what we need. Easy to use and integrate. This is my main point for the shipment.

Nachteile

Simplicity and integration. It is not necessary to be a developer and everybody can use it daily.

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