4,4
Gesamtbewertung
Bewertungen

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Bewertungen

Über Rooftop

Rooftop ist eine All-in-one-Plattform für das E-Mail-Management, die Teamkollaboration und das Projektmanagement. Diese webbasierte Lösung wurde entwickelt, um die interne Kommunikation, das Aufgabenmanagement und die Kundenbetreuung zu rationalisieren. Rooftop bietet Tools zur Steigerung der Teamproduktivität, wie z. B. einen gemeinsamen E-Mail-Posteingang, vordefinierte Antworten, intelligente Suchfunktionen, automatisches Routing, Berichterstattung und mehr. Mit dem Projektmanagement-Tool von Rooftop können Teams gemeinsam nutzerdefinierte Workflows und Kundenpipelines erstellen. Die Lösung bietet Funktionen für Aufgabenzuweisung, Terminplanung, Dokumentenmanagement und Echtzeitkommunikation. Zur Rationalisierung des Verkaufsprozesses enthält die Plattform darüber hinaus ein integriertes einfaches CRM-Tool, mit dem Teams Kundeninformationen mühelos verwalten und verfolgen können. Die Preise gelten pro Nutzer pro Monat. Für Jahrespläne sind ermäßigte Preise verfügbar. Support erfolgt per Live-Chat oder E-Mail und es gibt eine Online-Wissensdatenbank.
Rooftop Software - 1
Rooftop Software - 2
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Rooftop Preis

Rooftop bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Rooftop ist ab 49,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis:
49,00 $/Monat
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Rooftop

Rooftop Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionalität
3,9
Bedienkomfort
4,4
Kundenbetreuung
4,8
5 von 11 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Verifizierter Rezensent
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 29.3.2023

Rooftop Software Review: Streamline Operations and Improve Communication

Vorteile

Cloud-based platform that offers project management and field service management solutions.Specifically designed for businesses that provide services such as HVAC, plumbing, electrical, and other home and commercial maintenance services.User-friendly interface that allows technicians to access job details and customer information from their mobile devices while in the field.Real-time updates on job status, inventory levels, and other metrics.Helps automate manual processes and improve communication between technicians and customers.Offers a free trial period for users to test the software before committing.

Nachteile

May not be suitable for businesses outside of the home and commercial maintenance services industry.Limited customization options may not meet the specific needs of all businesses.Some features may require additional setup and configuration, which can be time-consuming.May not be cost-effective for small businesses or individual service professionals.

Preston
  • Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 28.5.2021

Very pleased

We have been able to bring our KPI of open topics from 30% down below 15% in less than one year after launching RoofTop in our After Sales Service department.
I get contentious remarks from team members of the ease of use and remarks of 'how did we work before?'

Vorteile

Improved proactive follow-up & productivity.
More detailed analysis on closure delay of tasks & other details.

Nachteile

Speed of the internal search engine needs improvement.
Mobile app functions can be improved with push notifications to function more like a mailbox for persons on the move.
It would be nice to have a more After Sales Service approach with functions like machine ID tags & checklists for team members.

In Betracht gezogene Alternativen

Jira, Vision Helpdesk, SolarWinds Service Desk, monday.com, Keap und Wrike

Gründe für den Wechsel zu Rooftop

User Interface - easy to use and quick start up Local company with quick service support

Antwort von EASI

Hi Preston, thank you so much for your review and for your precious feedback!

Beantwortet am 31.5.2021
Louis
  • Branche: Pharmazeutika
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

3
Bewertet am 1.6.2021

Most of the options are really useful, this app allows a very professional customer support

Vorteile

Clarity, the fact that any user can have access to all the email, and especially the attachements (this is very important in technical fields). The fact that anyone can answer the emails, this help us to have quick feedbacks and professional supports.

Nachteile

Waiting time when charging a discussion.

Musliah
Musliah
  • Branche: Hochschulbildung
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
3
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 5.7.2022

Rooftop is savior for project collaboration

It has it pro and cons, but overall, it helped us with our project in the communication and collaboration aspect without fail.

Vorteile

Helped me and my coworker manage our projects and tasks with Rooftop's aid. Conferencing and a communication system are essential features for a collaborative project, and they has both built-in. It makes it easier for us to contact one another.

Nachteile

It was challenging to use this software since it requires a steady connection to the internet to download all of the necessary materials. The emailing services on my smartphone also constantly malfunction whenever I attempt to modify the template.

James
James
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 25.1.2023

Collaboration email in an organized way

Helped our team to develop an entire project, all in a home office.

Vorteile

Works via the web; no need to install programs, helps the team to work as a team through tasks; helps to organize the inbox in an effective way, creating filters and giving importance to real objectives

Nachteile

I believe it needs new integrations with other tools; Search tool is a bit slow, could be improved.

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