3,9
Gesamtbewertung
Bewertungen

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Bewertungen

Über Totango

Totango ist eine cloudbasierte Plattform für Kundenerfolg und Kundenbindung. Unternehmen können den Kundenerfolg, die Akzeptanz, Bindung und Erweiterung durch die Verwaltung aller Post-Sales-Aktivitäten beschleunigen. Die Plattform erhöht die Konversionsrate durch die Erfassung von Kundeninformationen, überwacht Daten auf bedeutsame Änderungen des Kundenzustands und fördert das proaktive Engagement von Kundenerfolgsteams. Mit Spark von Totango können Nutzer die Gesundheitswerte, die Nutzung und den Status von Kunden nachvollziehen. Spark hilft bei der Optimierung des Kundenbetriebs mithilfe von Scorecards und Kommunikationsvorlagen sowie durch kontinuierliches Testen der sich ändernden Kundenerwartungen. Totango bietet auch Zoe an, das in drei Schritten funktioniert. Zoe greift auf die Informationen zu, lädt zur Teilnahme ein und ergreift Maßnahmen zum Vorteil der Kunden. Lösungspartner von Totango sind SAP, ServiceNow, Salesforce, Slack und Perkville. Implementierungspartner sind Deloitte, PwC und Satrix Solutions. Integrationspartner sind Dropbox, Segment und GoodData.
Totango Software - 1
Totango Software - 2
Totango Software - 3
Totango Software - 1 - Vorschau
Totango Software - 2 - Vorschau
Totango Software - 3 - Vorschau

Totango Preis

Totango bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion.

Startpreis:
Nicht vom Anbieter bereitgestellt
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Totango

Totango Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
3,8
Funktionalität
3,7
Bedienkomfort
3,8
Kundenbetreuung
3,9
5 von 26 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Justin
Justin
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 19.6.2018

Grade the health of your customers

This tool really helps give visibility into customer health, in ways that may be otherwise untrackable. Its open API integrates directly into our software product, so getting data is relatively close to real time.

Vorteile

Totango help grade the health of your software product users. We use Totango to determine which users are return users, how often they use our product, and for how long. We can then campaign to users based on usability. It also has a marketing component built in.

Nachteile

Sometimes it takes a little digging to find the information you're looking for. It integrates to marketing automation platforms, but you need to use a third party software like Zapier to integrate.

Monika
  • Branche: Medizinische Geräte
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 25.7.2022

Cheap and good CS platform

We were implementing Totango for quite some time. We have a lot of customized metrics and we required integration with BigQuery. We just started using it recently. I see a lot of good sides and useful features but I also see some missing unfortunately. However, it's a good value for money so far.

Vorteile

The biggest pro is definitely a price. For little money we get a lot of functionalities and useful features i.e. inapp NPS, successplays, possibility to integrate with a lot of tools etc. I'm sure it's a great platform to start with to make your daily CS work easier.
Also, their support is super responsive and helpful. So far I had no issues. They were also very helpful with the onboarding and implementation.

Nachteile

I've already noticed that there are some funcionalities missing. I'm not sure if other platform have it but for example it's not possible to export some reports/dashboards with widgets, or to send reports monthly.

In Betracht gezogene Alternativen

ChurnZero

Gründe für den Wechsel zu Totango

Price, available integrations (especially with BigQuery), contact with the seller
Verifizierter Rezensent
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionen
2
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
2

1
Bewertet am 10.4.2022

Worst saas tool ever. Let alone for customer success.

Vorteile

Nothing. Basic customer success features are okay.

Nachteile

Getting data into totango and synchronising data with other softwares is ridiculously difficult, painful and useless. Even with tools like zapier. If you use any other software for sales/marketing/finance - do not use or waste time in implementing totango.

In Betracht gezogene Alternativen

SmartKarrot und HubSpot Service Hub

Gründe für den Wechsel zu Totango

Promise of a dedicated account manager and good customer service.
Verifizierter Rezensent
  • Branche: Medizinische Geräte
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 21.10.2022

A bit clunky to use

The integration with the tool took a long time (almost a year) and required a lot of workarounds. I think it still hasn't won me over fully, and I struggle to come back to it every day to log each touchpoint.

Vorteile

Totango is flexible in the context of integration with already existing solutions, ie. Hubspot - we transfer customer data two-ways between HS and Totango.It allows to set up of custom Health score, custom alerts and has a broad range of functionalities that can help with customer engagement and activities overall.

Nachteile

It is still a bit clunky in context of UI - some functionalities are hidden, buttons are not intuitively placed, timeline of interactions is not so easy to navigate and you can't pin information or notes like in Hubspot. The "touchpoint" is a bit tricky because one miss-click can make it so that the internal note will be sent to the people tagged in it! You also can't save a touchpoint card if you opened up a task in it, and didn't save the task first...Also the hierarchy between Company and Product is not intuitive and causes some problems during the integration.

Teresa
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 8.12.2023

Digitally Engagement at Scale

Vorteile

I like how we are able to get the 360 view of a customer health, spot early indicators of churn, as well as create and deploy campaigns to nurture and engage our customers post sales in a scalable and efficient manner.

Nachteile

I wish there were more detailed campaign reporting, A/B testing of campaigns, additional features in the drag and drop templates for campaigns, along with monitors / alerts for when a campaign isn't triggering as it should. This is helpful especially when you are sending mass emails to a large audience.

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