Salesforce Marketing Cloud

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Über Salesforce Marketing Cloud

Audience Studio ist eine DMP (Datenmanagementplattform), die Unternehmen dabei unterstützt, personalisierte Marketingerlebnisse zu liefern, indem Datensignale aus mehreren Quellen erfasst und gespeichert werden. Werbetreibende können Technologien für maschinelles Lernen nutzen, um Zielgruppensegmente zu definieren und eine Gerätegrafik zu erstellen, um ihre Präsenz über Kanäle hinweg zu verstehen. Audience Studio enthält die Einstein-Anwendung von Salesforce, mit der Administrationsteams Einblicke in Customer Journeys erhalten und neue Zielgruppen basierend auf Ereignissen oder Aktionen aufdecken können. Die Lösung bietet auch ein Modul für Einwilligungsmanagement, mit dem Unternehmen Einwilligungs-Frameworks für mehrere Märkte konfigurieren, die Löschung von Daten anfordern und Regeln ändern können, um die Einhaltung gesetzlicher Vorschriften im gesamten Unternehmen zu gewährleisten. Audience Studio, ehemals Salesforce DMP, wird als eigenständiges Tool und als Teil der Marketing Cloud im Rahmen von Monats- und Jahresabonnements angeboten. Der Support erfolgt per Telefon, E-Mail, über eine Dokumentation und andere Online-Ressourcen.
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Salesforce Marketing Cloud Preis

Salesforce Marketing Cloud bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Salesforce Marketing Cloud ist ab 1.250,00 €/Monat verfügbar.

Startpreis:
1.250,00 €/Monat
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Nein

Alternativen für Salesforce Marketing Cloud

Salesforce Marketing Cloud Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
3,8
Funktionalität
4,3
Bedienkomfort
3,8
Kundenbetreuung
3,9
5 von 494 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Jennifer
  • Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 13.1.2023

Viele Einsatzmöglichkeiten

Vorteile

Das Tool hat unser Marketing auf ein neues Level gehoben und sehr viele Prozesse vereinfacht.

Nachteile

Es ist recht teuer und die Implementierung ist aufwendig.

Jana
Jana
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 7.8.2023

Incredibly Powerful Cloud-Based Marketing Automation Platform

Using Marketing Cloud, we can simply keep tabs on all of our social media profiles, Facebook updates, and email automation tools. Even if this platform is already a part of our website, it integrates with the services of other companies and applications with relative ease. Despite the fact that Marketing Cloud has an email solution, we continue to rely on Mailchimp to assist with channel management.

Vorteile

It is an extremely adaptable and comprehensive application that provides everything you need to efficiently manage your connections with customers. I liked that I could find out a lot of stuff, like what they were doing online, about the people I was trying to sell to. It gave me a comprehensive understanding of their habits, tastes, and contacts with my company, allowing me to make smarter choices and give superior service. In conclusion, if you're wanting to simplify your sales and marketing operations in a strong and user-friendly method, this CRM system is what you need.

Nachteile

It is always frustrating how long it takes for an email activity to load in Journey Builder. Sometimes the platform will indicate that you have been idle even if you have been working on it continuously.

Manuel
Manuel
  • Branche: Unterhaltung
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 30.6.2022

For sales and marketing operations, this is a highly valuable tool.

Very powerful MA software with a large variety of features However, to master it, you'll need employees who possess the essential technical skills. As a result of CRM measures, it will be able to target specific consumers, which is impossible with mass advertising. A connection to other databases made it possible to use the data internally. Each customer category's LTV has increased. Additionally, we were able to boost email open rates as a result of this and conduct successful marketing.

Vorteile

Since it allows you to manage all sales data and customer data, and it is compatible with other collaborative tools, it gets a five for its ease of use. Responsibilities and data in sales and marketing have become easier to handle. In other words, productivity has increased while work procedures have decreased. In the future, I'd like to continue using it. Appropriate for CRM software. Other utilities can be accessed via links. The interface that is easy to utilize. A little forethought will save you from many headaches.

Nachteile

Needs a good deal of technical expertise.
Has a long learning curve
Aspects of operation, a little foresight will save you a lot of headaches.

In Betracht gezogene Alternativen

Zoho CRM

Gründe für den Wechsel zu Salesforce Marketing Cloud

It's a useful tool for dealing with enormous volumes of data. As a result, our firm's client satisfaction and income have increased.
Verifizierter Rezensent
  • Branche: Konsumgüter
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionen
1
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 4.2.2022

Everything broke all the time and it had a significant negative impact on revenue

Never have I been so frustrated and upset with a platform as I have with SFMC. I run the marketing department for a small e-commerce company and SFMC was the cause of so many headaches. We encountered problem after problem with them (many noted in the "cons" section of this review") and our account manager / customer support was very frequently unable to successfully troubleshoot the issue. My small team had to spend hundreds of hours troubleshooting significant, bottom-line impacting issues caused by the platform with little to no help from Salesforce. At one point, we couldn't send any emails out of the platform for a number of weeks (the platform showed a 0% delivered rate), which, as an e-commerce company, drastically impacted sales and reduced our revenue. We also can't set up basic journeys in the platform, like abandoned carts, browse abandonments, win-back campaigns, post-purchase campaigns, or birthday/anniversary campaigns, meaning our email marketing program relies solely on a stead push of one-off marketing messages.

Unless you have a large IT team with plenty of bandwidth to implement Salesforce and continually troubleshoot it, look elsewhere. SFMC is not a fit product to be on the market

Vorteile

Robust data features, but difficult to deploy without technical resource

Nachteile

- Transactional emails randomly turned off for months
- error on SFMCs part caused high SPAM rating on our account, so very few emails on our list were receiving messages
- no conversion tracking
- very little integration with company or Google analytics
- implementation was a nightmare and was never completed
- DMARC/DKIM/SPF never set up
- UX/UI difficult to use
- support was terrible and couldn't even help us set up an abandoned cart email

Lindsey Raye
Lindsey Raye
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 19.2.2024

SFMC is a robust system great for dynamic development

Vorteile

The ability to test emails with different dev ops test files

Nachteile

Cumbersome and a lot of repetitive tasks

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